skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Superb
-> Milan 136 23.03.24 11:36:01: ty B6 jsou na tím hůř protože to jsou starý vrány a mají to všechny vypálené. Jinak v nových svetlech B6 oproti supu není rozdíl. Teda ještě tím že Sup má denní tak tam to vydrží déle. Já mám asi 10 let starý světla mám dodelany denní a prostě oproti základním ledkam je to stejně tragédie. Teď v pondělí jsme byli na S3 ale najeto 270 a svítilo to taky na houby. Pak přijede B8 se základními ledkama co má 400t a svítí to úplně jinak.
-> saskyn2 23.03.24 10:46:24: To mluvíš ale o tý B6, ne? Ta má ty světla celkově bídný. Tam jsou Valeo?
V kombinaci s vypálenou parabolou je to samozřejmě tragédie.
Superbácký světla jsou na tom lépe.
Nehledě na to, že u toho bixenonu můžeš měnit světelný zdroj dle libosti. To u těch ledek v parabole ne.
V kombinaci s vypálenou parabolou je to samozřejmě tragédie.
Superbácký světla jsou na tom lépe.
Nehledě na to, že u toho bixenonu můžeš měnit světelný zdroj dle libosti. To u těch ledek v parabole ne.
-> saskyn2 23.03.24 10:46:24: Tu moznost projet a porovnat prave nemam. Ted jsem koukal na dva Supy - pred a po FL. Jen si tak rikam, jestli by ten FL model pripadne stal za priplatek cca 70 tisic.
-> Syny 23.03.24 10:04:32: Projed se v tom v noci a uvidíš. Jediný co je dobrý tak že to natáčení do zatáček, ale jinak je od toho oproti ledkám vidět prd.
-> Milan 136 23.03.24 10:20:32: Jako majitel auta s bixenonama s AFS to strašně nerad říkám, ale i proti těm základním ledkám to je jako když zapálíš svíčku
A vypadá, sorry už jsem asi starej ale já potřebuju vidět a to jak to vypadá je druhořadý. Mimochodem právě to že to je sice krásná, ale jinak úplně na hovno čočka je ten důvod proč to svítí tak na hovno, protože ty čočky se vypalují, proto třeba fábie se základníma parabolama svítila vždycky líp jak ta s čočkama.
-> Milan 136 23.03.24 10:20:32: Jako majitel auta s bixenonama s AFS to strašně nerad říkám, ale i proti těm základním ledkám to je jako když zapálíš svíčku


A vypadá, sorry už jsem asi starej ale já potřebuju vidět a to jak to vypadá je druhořadý. Mimochodem právě to že to je sice krásná, ale jinak úplně na hovno čočka je ten důvod proč to svítí tak na hovno, protože ty čočky se vypalují, proto třeba fábie se základníma parabolama svítila vždycky líp jak ta s čočkama.
To bych se vsadil, že na tom budou daleko lépe ty bixenony s funkcí AFS.
V kombinaci s DLA se není o čem bavit. Ten světelný tok je na úplně jiné úrovni.
Na to si statické ledky v parabole ani neškrtnou.
Jako určitě je to milionkrát lepší, než základní předface světla s H7, ale lepší to nebude.
Navíc ten bixenon vypadá asi tak 100x lépe, než to obyč parabolové světlo. Tam to vypadá, že něco chybí.
V kombinaci s DLA se není o čem bavit. Ten světelný tok je na úplně jiné úrovni.
Na to si statické ledky v parabole ani neškrtnou.
Jako určitě je to milionkrát lepší, než základní předface světla s H7, ale lepší to nebude.
Navíc ten bixenon vypadá asi tak 100x lépe, než to obyč parabolové světlo. Tam to vypadá, že něco chybí.
-> saskyn2: Fakt, jo? I ty zakladni s parabolama?
-> Syny: jednoznačně ledky.
Zajimal by mi nazor nekoho kdo s tim ma zkusenost. Co sviti lip - bixenony u S3 pred FL nebo zakladni ledky (ne Matrix) u S3 po FL? Ktere to svetlo je drazsi/slozitejsi?
-> Milan 136 14.03.24 10:28:46: aha. To jsem ještě neviděl. Přitom třeba tedy v nějakým pašíkoj vypadá normálně béžová.
Upečenej motor teda poznávat podle toho jak vypadá kapalina?
Upečenej motor teda poznávat podle toho jak vypadá kapalina?
-> Milan 136 14.03.24 09:07:05: ok, me to prave prekvapilo. Ale na kapalinu jsem nekoukal, vzpomnel jsem si po jizde.
-> Nwkt:
Kapalina je čistá, nevim jak poznat jestli je to G13.
Kapalina je čistá, nevim jak poznat jestli je to G13.
-> vhml 14.03.24 08:02:28: Ne. Tyhle nádobky jsou takový tmavší normálně. Tohle bych řekl, že je ok.
Vcera jsem se podivat na Tourana. Ta černá nadobka znamena, ze uz probehlo upečení?
Ta degradace na rezavý bláto podle mě nemůže být způsobena jen tou kapalinou. V hromadě aut je krásně růžová a čistá a v jednom je bláto. Tam musí být něco v tom okruhu chlazení, co to spustí.
A hlavně jsem to neviděl nikdy v ničem jiném, než v EA 288.
A hlavně jsem to neviděl nikdy v ničem jiném, než v EA 288.
-> růža: Ta G13 je ekologická sračka která degraduje, určitě lepší to vyměnit za G12E. Samo kouknout dle stavu, pokud je fakt pěkná tak to fakt nehoří a stačí vypustit/napustit. Naopak pokud je tam už svinčák tak je dobrý to i propláchnout. A pokud je to už auto se silikátama v nádobce tak pytlik vyhodit, pro EVO je zbytečný.
-> růža: Z toho co mi kdo doporučoval, tak G13 to chce vždy co nejdřív pryč.
Zeptám se trochu mimo. Když motor nemá elektrickou pumpu, ale doporučená kapalina je G13, je potřeba přecházet na G12 Evo, nebo může zůstat klasická G13?
-> palinator: Hlavně jestli tam pořád je G13 tak rychle pryč a proplach
-> Milan 136:
Aftermarket jde koupit cokoliv..
Aftermarket jde koupit cokoliv..
-> palinator 13.03.24 15:27:02: Nic jiného momentálně neexistuje. Takže ano.
Co přijde do DFGA za kapalinu na dolití? G12evo?
-> saskyn2:
Koupit na stání v garáži místo Ovce Supa? Nie, radšej knihu.
Je to do rodiny. U panoramy jsem si žádnýho vrzání nevšim, funguje to, jestli do toho teče, nevim, majitel nic neříkal. Prej dával čistit kanálky. Jinak na dírách povrzává něco v PZ části auta, v oblasti kufru. Na kapalinu jsem čuměl, je čistá. Ale je jí málo.
Majitel tvrdí, že jí nikdy neřešil, takže asi vyloženě neteče. Přední náprava nevrže. Tlumiče doufám ještě chvíli vydržej. Doufám, protože DCC.
Co že je na těch sedačkách v prdeli? Paměti jsem nezkoušel, nastavení funguje. Je to dokonce masážní. Klimatizace dle diagnostiky OK, třízónovku to nemá, vzadu je jen vyhřívání sedaček a displej s hodinama a vnější teplotou.
Co se mi na tom autě líbí snad ze všeho nejvíc, je ten Canton se supvolfrem
hraje to úžasně. Až tak, že jsem tim v podstatě vybil baterku.
Je v tom nějaká aftermarket Exide AGM 70Ah.
Na ježdění je to prostě auto do přímky, ideálně na dálnici. Na okreskách a v obcích se to trápí. A z hlediska jízdního projevu, když to srovnám z úžasu z EV, navzdory podobné cenovce u toho Supa chybí takovej ten wow-efekt. Nicméně asi neznám lepšího spojení, než je kombinace elektriky na drtivou většinu jízd a pak dálniční křižník na výlety v plném obsazení. Škoda že to neni naše.
E: jo a nechápu toho dementa kdo dělal grafickou podobu virtual cockpitu. Malé ciferníky, špatná čitelnost a u otáčkoměru naprosto nesmyslně rozložené výseče, kde nejjemnější krok je u červeného pole, kam se člověk nikdy nedostane a provozní otáčky jsou smrsklé do úzkého. Jo a u Superba bych taky nečekal standardní koberečky o gramáži lepšího ubrusu, který se hned prošlapou. V Ovci mám origo koberec snad 4x tak těžkej.
Koupit na stání v garáži místo Ovce Supa? Nie, radšej knihu.

Je to do rodiny. U panoramy jsem si žádnýho vrzání nevšim, funguje to, jestli do toho teče, nevim, majitel nic neříkal. Prej dával čistit kanálky. Jinak na dírách povrzává něco v PZ části auta, v oblasti kufru. Na kapalinu jsem čuměl, je čistá. Ale je jí málo.

Co že je na těch sedačkách v prdeli? Paměti jsem nezkoušel, nastavení funguje. Je to dokonce masážní. Klimatizace dle diagnostiky OK, třízónovku to nemá, vzadu je jen vyhřívání sedaček a displej s hodinama a vnější teplotou.
Co se mi na tom autě líbí snad ze všeho nejvíc, je ten Canton se supvolfrem


Na ježdění je to prostě auto do přímky, ideálně na dálnici. Na okreskách a v obcích se to trápí. A z hlediska jízdního projevu, když to srovnám z úžasu z EV, navzdory podobné cenovce u toho Supa chybí takovej ten wow-efekt. Nicméně asi neznám lepšího spojení, než je kombinace elektriky na drtivou většinu jízd a pak dálniční křižník na výlety v plném obsazení. Škoda že to neni naše.

E: jo a nechápu toho dementa kdo dělal grafickou podobu virtual cockpitu. Malé ciferníky, špatná čitelnost a u otáčkoměru naprosto nesmyslně rozložené výseče, kde nejjemnější krok je u červeného pole, kam se člověk nikdy nedostane a provozní otáčky jsou smrsklé do úzkého. Jo a u Superba bych taky nečekal standardní koberečky o gramáži lepšího ubrusu, který se hned prošlapou. V Ovci mám origo koberec snad 4x tak těžkej.
-> palinator: Si vyměnil za Oktávku jo? Jinak panorama není výhra no, dělá to pazvuky, potřebuje to údržbu-čištění, mazání, ale je to hezký, já bych ji úplně nezatracoval.
Spíš tu nepadlo kouknout do chladící kapaliny, aby tam nebyl bordel, protože je to v normální ceně neřešitelnej problém a asi jediná věc která by mě od koupě 100% odradila.
Jinak klasika zlobí na tom clony na pumpě, díky potlačený teplotě na budíku to 80% uživatelů ani nepozná, pak z toho při rozvodech vytahuju zaseklý pumpy a z lidí vypadne že občas když tomu dali tak malinko stoupla teplota, některý řeknou že jezděj max 130 tak to ani nezaregistrují
Tak to vzít trochu pod krkem a pokud se teplota zvedne tak rovnou rozvody s pumpou.
Pak vrzající silentbloky přední nápravy, hlavně když mrzne při zhoupnutí, promazat a dát spodní kryt z O4 který to kryje komplet. Některý roky měli problém s předníma tlumičema že vychcali. Vidím pamětovou sedačku řidiče, tak to má snad každý druhý v prdeli. A motorky na klimatizaci-načíst diagnostikou co to vypíše, jak je to třízonovka tak snad nejvíc zlobí zadní teplotní-ten který se mění nejhůř. Jinak to jsou fajn spolehlivý a příjemný auta a prakticky na tom dělám stále jen oleje, brzdy, rozvody.
Spíš tu nepadlo kouknout do chladící kapaliny, aby tam nebyl bordel, protože je to v normální ceně neřešitelnej problém a asi jediná věc která by mě od koupě 100% odradila.
Jinak klasika zlobí na tom clony na pumpě, díky potlačený teplotě na budíku to 80% uživatelů ani nepozná, pak z toho při rozvodech vytahuju zaseklý pumpy a z lidí vypadne že občas když tomu dali tak malinko stoupla teplota, některý řeknou že jezděj max 130 tak to ani nezaregistrují

Pak vrzající silentbloky přední nápravy, hlavně když mrzne při zhoupnutí, promazat a dát spodní kryt z O4 který to kryje komplet. Některý roky měli problém s předníma tlumičema že vychcali. Vidím pamětovou sedačku řidiče, tak to má snad každý druhý v prdeli. A motorky na klimatizaci-načíst diagnostikou co to vypíše, jak je to třízonovka tak snad nejvíc zlobí zadní teplotní-ten který se mění nejhůř. Jinak to jsou fajn spolehlivý a příjemný auta a prakticky na tom dělám stále jen oleje, brzdy, rozvody.
-> Syny: Ať tě sveze Péros, ten má S3 2.0TSi 

-> Jirik_Tuňák1983: Ty žiješ
-> Nwkt: No to právě nejde :/ Když jsem se byl podívat tady v Plzni na Leona 2019, tak toho jsem alespoň vytáhl na přivaděč. A díky bohu za to, protože jinak bych ho býval koupil. Ale když jsem ve 120 km/h zjistil, že motor je vevnitř slyšet jak u auta před 30 lety, tak jsem se na to rychle vyprd. Bohužel většina těch aut je v Praze a tam to projedu maximálně 80 kousek na Jižní spojce. Ale tak zase Octavie, Supy, Passaty a Golfy, tam neni co řešit, tam jen neznám některý ty motorizace - jako třeba to 2.0 TSI.
-> Syny: Vem si to na dálnici a zkoušej předjíždění 

-> Jirik_Tuňák1983: Teď zrovna na jednu O3FL 2.0 TSI a DSG koukám. Nikdy jsem s tím nejel, tak nevím jak moc pěkně to jede. Ale čekal bych, že to bude znatelně lepší než 1.5 TSI. Docela by mi taky zajímalo, jestli ty DSGčka nějak zásadně jinak řadí u TDI a TSI.
Já teď jel s kolegou funglovkou v nějaké té nejvyšší výbavě 240 km. Úžasně pohodlné auto na dírách i dálnici i přes 19" kola. 2.0 TSi 140 kW, světlý interiér. Akorát Nwkt mi pak řekl, že jsme měli to 7q DSG přepnout na Sko, což jsem nevěděl. Projev motoru a převodovky byl šíleně letargický a z výkonu jsme si nesedli na zadek ani jeden, řadilo to dost nelogicky a pomalu. A celkově bych od těch benzínových 140 kW čekal více. Kolega má O3 TDi s ještě 6q DSG. Tradičně se můj tělesný aparát nesrovnal se sedačkami a po návratu mi bolela záda.
-> Nwkt 18.02.24 20:13:45: Namotaná roleta je super. Hlavně na výměnu. Kolegovi na Leonu Cupra jsem se sral s pazvuky snad celý den a stejně se tam za čas něco objevilo. Nechtěl bych to ani za nic.
-> palinator: Pazvuky, ucpávají se odtoky, nezavírají se, zadrhávají se rolety, praskají rámy občas a celkově je to na servisování průser
-> palinator 18.02.24 19:47:24: Vždycky dělá pazvuky.
-> Syny:
Nikde, je to jen odřené.
-> Nwkt:
Co je s ní?
Nikde, je to jen odřené.
-> Nwkt:
Co je s ní?
-> palinator: škoda tý panoramy
-> Syny: třeba myslí parkovací lišej, ale to ti palinator musí upřesit sám:)
-> palinator: Jen pro zajímavost - kde už to hnije?
Tak nakonec to vypadá na nehodu na LP roh. Na světlech je datum 2015, na LP mlhovce 2017, na PP mlhovku jsem neviděl a nevim jak jí vyndat
, okna jsou OK. Levej nosník má jinej odstín barvy, je zatmelený měkčím tmelem a pod blatníkem u A-sloupku je nalomenej plech u svaru, asi po rovnání. V tom místě je i rozstřik, kterej je i na kousíčku v přední části dveří.
Otázkou je, jakou to má reálně cenu. Diagnostika v podstatě OK, jsou tam závady různého data, zejména podpětí nebo sporadické.
Jsou k tomu i letní na origo 19".
Má to navíc i nějakej lišej na 3 místech.

Otázkou je, jakou to má reálně cenu. Diagnostika v podstatě OK, jsou tam závady různého data, zejména podpětí nebo sporadické.
Jsou k tomu i letní na origo 19".
Má to navíc i nějakej lišej na 3 místech.
-> Nwkt: Jo to jo no.
-> palinator: Nemyslel jsem nějakou velkou mordu, spíš něco co píše Syny, tohle nevypadá orosený, to vypadá vyloženě zateklý. Hlavní světla na to trpěj, zkusit na záruku jak píše Nwkt, ale tohle určitě nejdřív prohlídnout, aby se pak netočili na tom že to je poškozený a může to i za hlavní světla, víš jak.
-> palinator: Nemyslel jsem nějakou velkou mordu, spíš něco co píše Syny, tohle nevypadá orosený, to vypadá vyloženě zateklý. Hlavní světla na to trpěj, zkusit na záruku jak píše Nwkt, ale tohle určitě nejdřív prohlídnout, aby se pak netočili na tom že to je poškozený a může to i za hlavní světla, víš jak.
-> palinator: Tak aby praskla mlhovka, to nemusí být žádná velká bouračka. To stačí někde sejmout třeba zajíce a je to hned. Nicméně u těch hlavních světel, to jsem někde jednou četl, že na to SIII před FL dost trpí obecně. Že po nějakém čase se začnou mlžit i když se žádná rána nekonala.
Co jsem tak narychlo přeběh šrouby na blatníkách, dveřích, apod. tak vypadaly netknutě. Mělo to bejt po roce dovezený z D s 16 tkm nebo kolik. Prodává to známý. Serviska o karosářské opravě mlčí. Ale zkusim se na to zaměřit.
-> saskyn2: Spíš ty hlavní světla, určitě by bylo příjemnější dostat úplně nový 

-> Nwkt: Tohle na fotce podle mě nebude vada na záruku, ale bude to po nehodě někde naprasklý. Ale těžko říct, chce to vyndat a podívat se.
-> palinator: Má to platnou záruku?
Předpokládám, že tohle není běžné rosení mlhovek... To nějak netěsní sklo? Jak to jde řešit? Rosí se i hlavní světlomety, ale ty zase vyschnou.
A něco v tom vrní, protože to nemění zvuk po přejetí různých povrchů, tipuju to na přední ložisko. Tón se mění pouze od rychlosti. Auto má najeto 100 tkm.
Ještě něco na co se u předFL SIII konby L&K 2,0 TDI DFGA M6 FWD MR2019 zaměřit?
A něco v tom vrní, protože to nemění zvuk po přejetí různých povrchů, tipuju to na přední ložisko. Tón se mění pouze od rychlosti. Auto má najeto 100 tkm.
Ještě něco na co se u předFL SIII konby L&K 2,0 TDI DFGA M6 FWD MR2019 zaměřit?
-> Milan 136:
Mimochodem, nejde u aut nějak obejít startovací "automat"? Tady ten sráč po pár vteřinkách točení začal na 2 válce chytat, ale automat to utnul.
Byl to teda stejně děs. Usmrkanejch -12°C, chytlo to nakonec na tři, musel jsem držet asi 10 vteřin plnej plyn, aby se to roztočilo nad 2000 otáček, kde se čtvrtej chytnul a stejně se to pak na volnoběh zase všelijak třepalo že to málem odjebalo dekel. Smradu jak v roce 89 v dopravním podniku.
Mimochodem, nejde u aut nějak obejít startovací "automat"? Tady ten sráč po pár vteřinkách točení začal na 2 válce chytat, ale automat to utnul.
Byl to teda stejně děs. Usmrkanejch -12°C, chytlo to nakonec na tři, musel jsem držet asi 10 vteřin plnej plyn, aby se to roztočilo nad 2000 otáček, kde se čtvrtej chytnul a stejně se to pak na volnoběh zase všelijak třepalo že to málem odjebalo dekel. Smradu jak v roce 89 v dopravním podniku.
