skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Superb
22:11:52
09.11.2024
09.11.2024
Jozka
-> minno: Bylo to tak - nevím teda jak ke stáru, ale měl jsem dobově dva služební favority s nízkejma nájezdama a jednoho formana (toho od novoty) - a úplně jsem se na nich odnaučil kontrolovat olej. Na ryskách měrek bylo furt to samý..
20:41:27
09.11.2024
09.11.2024
minno
-> Pavel P@nkáč 09.11.24 19:05:49: "favo motor" (742.136) mi medzi výmenami (10 tkm) nežral nič, ako som nalial po MAX, tak do ďalšej výmeny nekleslo (ani nepribudlo, ani nič).
742.12 po GO a s guferami na ventiloch mi bral okolo 0,6 - 0,8 litra na cca 10 tkm.
742.12 po GO a s guferami na ventiloch mi bral okolo 0,6 - 0,8 litra na cca 10 tkm.
19:57:35
09.11.2024
09.11.2024
Pavel P@nkáč
-> Matthes, záškodník z TechWebu: pravě že jsou nad víkem, tam by se to dostávat nemělo....
19:47:13
09.11.2024
09.11.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P@nkáč: Pripadne u CR muzou povolit gumenne krouzky okolo vstriku, pokud jsou vstriky pod vikem ventilu atd.
19:42:55
09.11.2024
09.11.2024
Pavel P@nkáč
-> Matthes, záškodník z TechWebu: asi se tam nafta dostává při častých regeneracích DPF. Krátké trasy apod.
Tak nafta taky maže ne?:)
Tak nafta taky maže ne?:)
19:32:08
09.11.2024
09.11.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P@nkáč: No to muze bejt dobrej pruser nafta v oleji...
19:29:44
09.11.2024
09.11.2024
Pavel P@nkáč
-> Syny: to máš určitě pravdu dokážu si představit že dnes celkem běžná 0w20 bude určitě náchylnější na ubývání oproti třeba 5w40.
Ale znám i opačný případ kdy si pořidíl chlapík uplně novou Cupru 2.0 tdi a olej mu tam přibejval zkoušel to reklamovat, tuším že dvakrát mu to trochu odpustili, to se mu nelíbylo že prej nebude mazat svůj novej vůz naftou, tak jim to tam nechal a koupil si novou Teslu
Ale znám i opačný případ kdy si pořidíl chlapík uplně novou Cupru 2.0 tdi a olej mu tam přibejval zkoušel to reklamovat, tuším že dvakrát mu to trochu odpustili, to se mu nelíbylo že prej nebude mazat svůj novej vůz naftou, tak jim to tam nechal a koupil si novou Teslu
19:22:37
09.11.2024
09.11.2024
Syny
Ja tedy nevim jestli to je tema vodovejma olejema nebo cim, ale do Golfa jsem lil 5W30, menil po 15tkm, pri vymene jsem nechaval olej cca v pulce merky a do dalsi vymeny jsem tam nemusel dolejvat ani prd...
E: A to mi jeste teklo gufero na klice :)
E: A to mi jeste teklo gufero na klice :)
19:05:49
09.11.2024
09.11.2024
Pavel P@nkáč
-> King: 2l na 30 000km není podle mě skoro nic, favo jestli ti žralo třeba 1l na 10 000km tak jsi mezi výměnama nemusel dolévat no, protože výměnu jsi dělal předpokládám po těch desetitisících km. To kleslo z max na min na měrce akorát. Ale jak tě znám jako kolenovrt s LPG jsi ty výměny oleje asi natáhl na víc Km. :)
18:02:18
09.11.2024
09.11.2024
Tom Troll
-> Bukaj: Já jsem teď byl plný údivu, když jsem na jaře koupil mazdu (20 let stará malá atmosféra) na ježdění a u první benzínky koupil litrovku oleje protože jsem čekal že budu hned dolejvat, a první půlku jsem tam dal až teď na podzim po dalších 5k.
16:26:48
09.11.2024
09.11.2024
King
-> Bukaj 05.11.24 12:34:09: Taky jsem popravde rozcarovanej, ze muj sluzebni Sup sosne aspon 2l na 30tkm mezi vymenama. A to je to jenom 150klokanova deaselova flotilovka. A to mam jeste kliku, protoze kolegum to zere i vic. Favomotor ve 105ce byl proti tomu megauspornej
22:14:19
08.11.2024
08.11.2024
gim
-> Milan 136: to doufám, že se tak daleko nedostanu
13:19:24
05.11.2024
05.11.2024
saskyn2
-> Bukaj: jasný proto byl taky v přirovnání k embecku smajlík -> Milan 136: a co je na těch 147kw gufetech jinak že všechny 147 žerou? Jinak jo dává to smysl, kdyby to byly zapečený kroužky tak to nežere hned od nova.
12:34:09
05.11.2024
05.11.2024
Bukaj
-> saskyn2 05.11.24 08:43:47: To sice jo, ale je rozdíl, jestli 40 let starý motor sežere 0,8 litru oleje na 10 tisíc km do (respektive 5 tisíc a 60 let u MBčka) nebo 5 let starý motor sežere na stejnou vzdálenost dvojnásobek...
09:08:21
05.11.2024
05.11.2024
Milan 136
-> saskyn2 05.11.24 08:42:17: Tak výrobce to asi bude vědět nejlépe. Je to čerstvá informace z poslední technické konference.
08:43:47
05.11.2024
05.11.2024
saskyn2
-> Bukaj 05.11.24 00:48:32: Protože tam je trochu kratší interval výměny
08:42:17
05.11.2024
05.11.2024
saskyn2
-> Milan 136 05.11.24 07:49:41: Jako že na 147kw se dávali jiný gufera? Ty 147 padaj, říkal to i kámoš co prodává nový motory z testovaček a dost pochybuju že by někdo jen kvůli guferum kupoval celý motor, ale všechno je možný. Osobně bych sázel spíš na podobný problém co měly 135kw s kroužky, ale jsou to relativně mladý auta takže s tímhle nemám naštěstí zkušenost.
08:30:43
05.11.2024
05.11.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Milan 136 05.11.24 07:49:41: Asi to je ten motor, v ORV má: ACDTUAX11
08:27:12
05.11.2024
05.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 05.11.24 07:49:41: To je slušná tolerance. To bych dolil ročně 10 litrů oleje a furt by to bylo v normě.
07:49:41
05.11.2024
05.11.2024
Milan 136
-> saskyn2 05.11.24 00:04:11: Tím to není.
-> gim 04.11.24 20:58:47: Je to motor DTUA?
Pokud je to nad povolenou hranici 0,5l na 1000, tak se mají zkontrolovat/vyměnit gufera ventilů.
-> gim 04.11.24 20:58:47: Je to motor DTUA?
Pokud je to nad povolenou hranici 0,5l na 1000, tak se mají zkontrolovat/vyměnit gufera ventilů.
07:06:28
05.11.2024
05.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 04.11.24 21:58:32: Já mám předepsaný 0W-30 u motoru, který vychází z dob, kdy se tady po prašných cestách proháněly koňmi tažené kočáry. Nepřijde mi tedy, že by to byla u dnešních motorů nějaká katastrofa.
00:48:32
05.11.2024
05.11.2024
Bukaj
-> saskyn2: Až na to, že do embéčka ani jiné škodovky jsem mezi výměnama nemusel žádný olej dolévat...
00:04:11
05.11.2024
05.11.2024
saskyn2
Ty 147 mají hliníkový blok jak embéčko, tak to má stejnou spotřebu oleje, co se divíte
22:59:20
04.11.2024
04.11.2024
Milan 136
-> Syny 04.11.24 22:43:56: Nemyslím si.
22:43:56
04.11.2024
04.11.2024
Syny
-> Milan 136: Mam se taky bát?
22:25:09
04.11.2024
04.11.2024
Milan 136
Má to hromadu katalyzátorů, senzorů, poklice na alu kolech, olej jako vodu, vše aby to mělo co nejnižší emise. A pak to žere olej po literech a je to ok
22:11:36
04.11.2024
04.11.2024
Syny
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To asi jo, protože kdo ví jestli to vůbec má kontrolku hladiny oleje, když to nemá ani kontrolku hladiny ostřikovačů
22:08:49
04.11.2024
04.11.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: No hlavne to kontroluj obcas, at se pak nedivis...
21:58:32
04.11.2024
04.11.2024
Syny
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No, doufám, že mě nečeká něco podobného. Vlastně ani nevím kolik to teď bere oleje mě. Z té 0W-20 mám trochu strach
21:40:32
04.11.2024
04.11.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: Hele ty transity žraly ze začátku asi litr na 3000 km. Teď se to trošku uklidnilo, asi jak se zaběhávaj... Borci s nima maj vesměs tak 30 - 40 Kkm.
21:36:16
04.11.2024
04.11.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> gim 04.11.24 20:58:47: Ty sis nevšiml, že do novejch transitů, co má Jirka, Mára a další, kupuju co měsíc 3 kanystry po 5 litrech? To je moderní trend - netěsný pístní kroužky, malý ztráty, "dobrý" emise.
21:18:33
04.11.2024
04.11.2024
Syny
-> gim 04.11.24 20:58:47: Jakože na dlouhej interval (30 tkm) doleješ 5l ? To je slušnej mazec...
21:09:04
04.11.2024
04.11.2024
Milan 136
-> gim 04.11.24 20:58:47: Všechny 147 žerou
20:58:47
04.11.2024
04.11.2024
gim
S3 2.0TDi Evo 147kw je normální aby nové auto sežralo, během 15tkm přes 2l oleje? Přijde mi to celkem dost. 2l už jsem dolil a vypadá že tam dalšího min. půl litru opět doleju. To abych na sluzebky začal vozit kanystr s olejem
09:47:22
25.10.2024
25.10.2024
Pavel P@nkáč
-> Jirik_Tuňák1983: takhle se někdy hlásí mechatronika před smrtí, na audi mě to taky někdy dělalo, potom se měnila, ale uplně jiný automat než je v supu....
21:38:28
24.10.2024
24.10.2024
11mAjA11
Hmm tak jestli tu spojku nikdo nikdy nedělal, tak možná už se hlásí..doporučil bych VAG diag, ohledat opotřebení spojek, případně se pokusit udělat kompenzační nastavení..bůh ví jestli to něčemu pomůže. Ale jinak se to ověřit prostě nedá. Jestli to na původní spojky najelo skoro tři kila tak je to ale supr, kam se hrabe hjondeee...
21:00:39
24.10.2024
24.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> 11mAjA11 24.10.24 19:53:16: Skoro tři kila.
19:53:16
24.10.2024
24.10.2024
11mAjA11
Záleží kolik to má reálný nájezd, v jakém režimu s jakým řidičem a servisní historií. Není tam možnost diagem udělat základní nastavení? Kompenzaci opotřebení spojek nebo něco takového ? Event. ověření % stavu opotřebení spojek ?
15:59:34
24.10.2024
24.10.2024
Jirik_Tuňák1983
Superb 2 konby 4x4 DSG, 2013. Při zařazení zpátečky má vůz cca 3 vteřiny prodlevu, než se rozjede. Je to předzvěst něčeho?
23:34:06
25.09.2024
25.09.2024
saskyn2
-> MOLSO 25.09.24 20:28:39: Nevim jak si představuješ že vyměníš pohon čerpadla, jestli myslíš omletej šestihran, tak to je polovičatý řešení, je totiž vyjebaná díra i v tom vyvažováku. A to se modli aby ten vyvažovák byl hnanej ozubenejma kolama, nevim jak škodovky, ale první vw to měli hnaný ještě přes řetěz a to se vyjebalo a nedalo se to koupit protože v novějším provedení to nahradili ozubenýma kolama a tak se dával celý vyvažovák asi za 40t Ale škodovka možná dostalal tyhle motory později, tak už tam asi budou kola snad.
22:21:07
25.09.2024
25.09.2024
saskyn2
-> Bukaj 25.09.24 20:18:04: ale prd. Čidlo dobrý, mechoš špatny
Čidlo s opačnou funkcí měla snad naposled Felicie co si pamatuju. Tady musíš kabel ukostrit, aby si oblbnul budiky.
Čidlo s opačnou funkcí měla snad naposled Felicie co si pamatuju. Tady musíš kabel ukostrit, aby si oblbnul budiky.
20:28:39
25.09.2024
25.09.2024
MOLSO
-> Bukaj: v podstate netuším, môže byť, že blbne. nové vyjde na 3 - 4 €, dám tam nové.
-> MVM: nevadí, aspoň som na to prišiel sám
Zajtra zhodím vaňu, vymením pohon čerpadla, vyčistím vaňu, sací kôš a budem kludne spávať, že som spravil všetko pre to aby to šlapalo
-> MVM: nevadí, aspoň som na to prišiel sám
Zajtra zhodím vaňu, vymením pohon čerpadla, vyčistím vaňu, sací kôš a budem kludne spávať, že som spravil všetko pre to aby to šlapalo
20:25:40
25.09.2024
25.09.2024
MVM
-> MOLSO: Ano přesně. Jsu kokot to jsem ti taky mohl včera rovnou napsat. Jen jsem mel z práce myšlenky napůl jinde..
20:18:04
25.09.2024
25.09.2024
Bukaj
-> MOLSO: Takže bylo vadné čidlo?
09:16:29
25.09.2024
25.09.2024
MOLSO
Záhada pipajucich budíkov vyriešená snímač tlaku oleja má opačný zmysel... Po dosiahnutí tlaku ukostrí
22:10:05
24.09.2024
24.09.2024
Bukaj
-> MOLSO: A není to tak, že když jednotka nemá signál od čidla, automaticky to vyhodnotí jako chybu tlaku oleje a tedy rožne kontrolku?
-> castrol 24.09.24 21:12:45:
-> castrol 24.09.24 21:12:45:
21:21:50
24.09.2024
24.09.2024
COL
Řekl bych, že se o nízkém tlaku dozvídá stále, ale jen při vyšších otáčkách informaci poskytne řidiči. Jaký je tam druh senzorů, netuším.
21:12:45
24.09.2024
24.09.2024
castrol
-> MOLSO 24.09.24 19:13:49: pouzi manuál
21:07:10
24.09.2024
24.09.2024
MOLSO
-> Milan 136: čidlovy kabel bol uplne odpojeny a nemal moznost sa ukostrit aby zoplo signal nedostatocneho mazania a aj tak to po zdvihnuti otacok pipalo ze nema tlak, aj ked tam boli podla mechanickeho budika 3-5 bary.
Pod vekom ventilov som pozeral zaslepky na vahadlach ci nie su vypadnute, vacka ma trochu obdrate palce, zdvihatka vyzerajú slušne.
Šesťhran náhonu mám v pláne vymeniť a rakisto vyčistít sací kôš a vaňu.
-> MVM: ale ako sa palubka dozvie o nízkom tlaku keď je čidlo tlaku oleja odpojene ?
Pod vekom ventilov som pozeral zaslepky na vahadlach ci nie su vypadnute, vacka ma trochu obdrate palce, zdvihatka vyzerajú slušne.
Šesťhran náhonu mám v pláne vymeniť a rakisto vyčistít sací kôš a vaňu.
-> MVM: ale ako sa palubka dozvie o nízkom tlaku keď je čidlo tlaku oleja odpojene ?
21:02:09
24.09.2024
24.09.2024
saskyn2
-> COL: Jo je to přesně tak, je tam pod 1500ot potlačená kontrolka aby to lidi nestresovalo poblikáváním jak u š120l. Zrovna to BSS je strašná sračka, mazání to byl častý konec těhle motorů ještě v dobách kdy to nebyl veterán. Se spíš divím že se ještě nějaký dožilo dnešních časů.