Elektromobilita

prohledat
1254 příspěvků (zobrazeno 501 až 550) od 04.09.2021 do 17.12.2024, založil/a Jirik_Tuňák1983
řadit dle data
23:39:37
25.06.2023
Jarda/felda
-> saskyn2 25.06.23 23:35:19: každých zhruba 300km si dáš půlhodinku možná dřív, to spočte podle toho kde je nabíječka 4
23:35:19
25.06.2023
saskyn2
-> Jarda/felda 25.06.23 23:20:56: Takže to vypočítá kdy se dětem chce čůrat, nebo jim to nějak nakáže? A fakt je to za půl hodiny nabitý na celou cestu nebo těch půlhodin bude 5? Já fakt nemám nic proti elektromobilům, při správném používání-krátké a časté trasy-typicky různé rozvážkové služby a podobné po městě to určitě smysl má, ale tvl tohle je za mě sebemrskačství, nic proti...
23:31:57
25.06.2023
palinator
-> Jarda/felda:

Ono vychází špatně i 7 Kč/kWh, co je dneska ještě relativně slušnej VT.

Já zjistil, že nejlepší je nabíjet na fotovoltaice sousedů a kolegů 3
23:29:15
25.06.2023
Jarda/felda
-> pavucina 25.06.23 22:10:56: platit běžný ceny u nabíječek tak to tolik výhodný není 8
23:27:28
25.06.2023
Jarda/felda
-> palinator 25.06.23 23:22:23: teoreticky by měl, nový enyaq to umí 4
23:22:23
25.06.2023
palinator
-> Jarda/felda:

Nejsem si jistej jestli ty nabíječky neumí i Golf. Rozhodně je zobrazuje.
23:21:05
25.06.2023
palinator
-> darklord:

Asi jsi to nepochopil... Existuje EV, kterej by odpovídal té 66kW Ovci? Neexistuje. Proč? Protože vytvořit takovou baterku je řádově dražší, než k tomu přismrknout elektromotor, kterej výkonově tu baterku i využije. Marketing to navíc ochotně zhodnotí.

Uznávám, že někomu ta finanční rozvaha vyjde lépe, pokud tou elektrikou nahradí nějakej rozežranej a na servis náročnej fekál. Na druhou stranu, ten eGolf jsem koupil silně pod tržní cenou a stejně to vychází nahovno, navíc s určitým rizikem drahého servisu. Přitom se mu dostane přesně toho provozu, ke kterému je určen - časté trasy po desítkách km.
23:20:56
25.06.2023
Jarda/felda
-> saskyn2 25.06.23 22:32:36: v tom je právě tesla suprová že ti vypočítá trasu i s tim kde budeš dobíjet a ta půlhodina u nabíječky nejni takový terno, dáš si kafe, vyvenčíš psa kterýho měl sebou....
22:56:49
25.06.2023
saskyn2
-> darklord 25.06.23 22:50:49: Jenže v supersportu se rád svezu. Když pojedu do chorvatska tak ti na nějakej supersport z vysoka jebu, stejně každá blbá oktávka těch 150 v kopci udrží a víc si kvůli pokutám nerisknu. A jediný co mě zajímá je jestli to pojedu 9h nebo 15h a že mi tam nebudou děti řvát protože tu cestu prospěj. Asi nechápu to kolenovrctví dát o mega víc za auto ve kterým pak budu takhle trpět abych na takový cestě ušetřil 400Kč. Ale nikomu to necpu, každý dle své libosti.

S tím LPG souhlas, to je v podstatě stejná písnička.
upraveno 2x, naposled 25.06.2023 22:58:26
22:50:49
25.06.2023
darklord
-> palinator: no tak si skus do kopca predbiehat s nalozenou oktaviou 66kW co pojde "za 4". Ked chces porovnavat bez kompromisov, tak bez kompromisov. Osobne ma ide porazit uz len pri cakani na LPG pumpe, kedy tankovanie polovicneho objemu paliva trva tak minimalne stvornasobok casu beznej plnej nadrze. Ale porovnavat cestovanie v rebrinaku vs supersporte, to mi nejak nehra...
upraveno 1x, naposled 25.06.2023 22:51:31
22:45:27
25.06.2023
pavucina
-> saskyn2:

Hele asi takhle, než to obhajovat co je a co není super napíši mojí motivaci tohoto výletu.

1) jeli jsme se psem

2) chtěli jsme projet kus anglie, tzn. pujčit si auto vyjde na docela nesmysl

3) nesmyslné emisní zony v Londýně a nemalý poplatek, když tam jedes s nižším než euro 6



To proč už 3. rok jezdím 3. elektromobilem rozepisovat nebudu, to že v tom mám najeto skoro 100tkm o něcem svedčí, že to tak strašný nebude. (3. ptž provozem těchto krámu si můzu za usetrený penize na paliva dovolit upgrade).







Praha Calais 1100km, nabíjení zabralo 1,5h. V autě mě na delších cestách často bolí hlava, zvláste, kdyz svití sluníčko, takže hodně piju, takže jsem nekdy docela vyhlížel, kdy budu stavět na té nabíječce a mohl se vychcat. Jo jsem asi divnej, ale mám to tak ale tohle auto už me opravdu neomezuje. Chápu, že to není pro každého, když někdo dává 600km bez zastávky, ja bych chcíp. Je to návykově, bohužel je, mesíc a pů jsem jezdil na naftu a fakt mi ten klid chyběl. To by asi spravila V8, kterou jsem měl dva roky, ale zase ten provoz co to stálo.. br.



Přesto, že tesla navigace je strašná píčovina a nejradsi bych ten tablet někdy prokop (zvlástě při přehlašování na nového perátora v další zemi) zadám kam chci jet a ono ti to řekne, kde budeš nabíjet. Asi tak je to složité.
22:41:51
25.06.2023
David29
Ono není špatný, že někdo (kdo chce) si jezdí em a tráví čas u nabíječky - každýho věc. Nejhorší na tom je to vnucování - a to se týká všeho. MHD, cyklo...
22:40:22
25.06.2023
palinator
-> darklord:

To je trochu nefér srovnání ne? Jestli má ten elektromotor 100 kW nebo 250 kW nehraje tak zásadní roli na spotřebě, jako u spalováku. Rozdíly jsou papírově malé.

Navíc jsem ještě neviděl, že by se prodával nějaký elektromobil s velkou baterkou, kterej by zároveň neměl výkonnej motor. Ona je jaksi baterka hlavní omezující prvek v tom, jaký výkon auto mít bude.



-> StepaNoFUN:

S jebnutym 1,6 Rapidem to jde i na dálnici. O1 to nedá.



-> vhml:

Máš nějakou alternativu, koupit si slabší EV s delším dojezdem, aby to bylo na dálky použitelný? Nemáš. kW jdou ruku v ruce s kWh - samozřejmě v určitých mezích.



Jako možná jsem nejpřísnější spolumajitel EV na světě, ale to nasáté éčko se dokáže zaplatit podle mejch odhadů pouze za důsledného využívání levného zdroje elektřiny. Křivka pádu hodnoty je dost šílená s kilometrama i rokama. Auto nesmí jezdit moc dlouhý střeky, ale musí jezdit často. Při ceně elektřiny 1 Kč/kWh jsem vypočítal návratnost na nějakých 120000 km proti obdobně starému TSI, počítal jsem i odhadovaný servis s tím, že el. pohonu se nic nestane. Po 120000 km auta bude asi 12 let a bude mít najeto 200 tisíc. Takže asi KO.
22:37:27
25.06.2023
StepaNoFUN
-> StepaNoFUN: Mně teda s naftou (ano dodávka 3t) vychází průměr 9l/100km.

A jestli dobře počítám - 9x30,91 (průměrná cena za 1. čtvrtletí bez DPH), mi to vychází na 2,78... V nakladu pro firmu, který "vrátěj" DPH.
22:32:36
25.06.2023
saskyn2
-> pavucina: Spíš bych odečetl komfort dobíjení a ten čas strávený nad onanijí kde a jak dobíjet a hlavně ten čas strávený samotným dobíjením, pak člověk zjistí že by to i letecky vyšlo levněji3 Ale samozřejmě pokud tě to baví, tak proč ne, každý má nějakou libůstku.
22:26:15
25.06.2023
pavucina
-> palinator: dobře, to jsem pochopil, tak blbej nejsem.

Ale špís tvoje výpočty, průměrná spotřeba a cena za litr. Jako chápu, že se dálkově cesty rovnají cene paliva, zvlástě při dnesních cenách za naftu, která je v ČR okolo 30Kč.



Když odečtu komfort klimatizace, který si u naftáka stejne nemuzu dopřát, tak je to 1,45kč/km.

EDIT: komfort klimatiazce pri zaparkovaném voze se psem uvnitř
upraveno 1x, naposled 25.06.2023 22:30:28
22:25:22
25.06.2023
vhml
Hele to se to tu hezky sešlo 3 3 3
22:24:55
25.06.2023
vhml
-> palinator 25.06.23 22:16:53: jakej 240kW diesel jezdí za 5 litrů? Potažmo za dramaticky míň než 5 litrů aby se dalo mluvil o tom, že to opravdu bylo dražší/levnější?
22:24:49
25.06.2023
StepaNoFUN
-> palinator: Jezdíš dálky za 4,xx?
22:24:47
25.06.2023
darklord
-> palinator: tesla 3, 239kW. Tak si najdi nejake auto s 240kW naftou plusminus, budes v tom za 8l nafty na 100km, pri ONO cene 30.50CZK budes len v nafte niekde nad 10kCZK. Ci? Niekde som sa pomylil?
22:20:27
25.06.2023
palinator
-> pavucina:

1,59 Kč/km v energiích je víc než za naftu.
22:18:59
25.06.2023
pavucina
-> palinator: To mi trošku rozveď 4
22:16:53
25.06.2023
palinator
-> pavucina:

Hmmm.. Takže výlet dražší, než na naftu. 8
22:10:56
25.06.2023
pavucina
Byl jsem s elektromobilem v anglii an dovolené. Tam vlakem, zpátky trajektem, do obou věcí mě pustili, Po anglii přes 2000km. Jeli jsme se psem, takže dost bežela klimatizace na stojícím vozem. Na autobahnu jsem se toho nebál. Nabíjení převážne na SC a Ionity (měl jsem balíček 320kWh za 99 eur). Pár kWh jsem teda nabíjel i na lokálních poskytovatelech, jen pomocí platební karty, kdy teda kWh stála i 18Kč, ale chtel jsem to zkusit.



I přes tyto skutečnosti výlet byl za 1,59Kč/km. To jsou dálkové cesty. Bežné cesty okolo komína mám do 0,4Kč/km, a předpokládám, že ted to bude jeste míň, neboť již svítí sluníčko a já dobastlil 4,6kWp FVE.



Berte to jako praktickou ukázku se životem s elektromobilem, žádné vychloubání, přemlouvání nb co by si z toho kdo mohl vzít jiného než to je myšleno. Auto Tesla Model 3 SR+; 11/2021; 60kWh, 239kW; RWD
zvětšit Elektromobilita - obrázek od pavucina vložen 25.06.2023 22:10:56
14:18:26
20.06.2023
minno
www.rtvs.sk/radio/.../110 7



Fajn relácia a triezvy pohľad na elektromobilitu.
09:34:17
09.06.2023
gim
-> Jarda/felda: na firmě máme 10 let Citroena Zero - myslím si, že má 16 nebo 18kWh - za nova dal kolem 120km, teď v lepším případě kolem 70. Najeto necelých 60kkm. Ale pro účel postrků kolem firmy a po Praze to pořád dostačuje. Dřív nebo později klekne úplně. Na druhou stranu, se za celou dobu prakticky neřešil servis. Brzdy jsou stále původní, akorát se stáčely bubny, které mají tendenci zarezávat. Nejfatálnější problém bylo tekoucí gufero u diferáku a pak čidlo polohy řadící páky, jinak bezúdržbové auto.
13:12:31
08.06.2023
pavucina
-> Jarda/felda:

Je težký hodnotit technologii, do který se začalo šlapat přávě před 10 lety. To je jako kdyby si porovnával motor z trabanta s motory okolo roku 2001...

jinak viz -> palinator: 60kWh je uz docela cajk 3 mám už třetí elektrosrot 1. Citigo IV, pak i3 42kWh a ted mám nejslabší TM3, ale za me je asi podstatnejší dojezd (takže baterie/spotřeba) a rychlost nabíjení km/h.
16:05:31
07.06.2023
palinator
-> Jarda/felda:

A kolik takovejch elektroaut s 22 kWh jmenovitě, znáš? Úplně obráceně, 74% kapacita po 9 letech v takhle ždímaným pohonu (čím jsou baterky poddimenzovanější, tím je všechno horší) mi přijde dost solidní výsledek. Že to auto bylo poměrně nepoužitelný z hlediska dojezdu už jako nový, je úplně jiná věc.



Ale abych nekecal. Ono jmenovitých 37 kWh nebo kolik je v Golfu po FL, je taky dost málo. Od 60 kWh bych to považoval za perspektivní 1
upraveno 1x, naposled 07.06.2023 16:06:19
19:30:30
05.06.2023
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 05.06.23 19:15:40: Jo, umí to psát velmi hezky. A často velmi přesvědčivě tvrdit úplné blbosti 3 Ale určitě je to šikovnej nástroj.
upraveno 1x, naposled 05.06.2023 19:31:03
19:15:40
05.06.2023
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 05.06.23 18:56:47: Nojo, ale to nepoznáš. Kluci zkoušeli v práci nechat napsat AI odborný článek dle zadaných kritérií a mělo to hlavu a patu. Zahrnulo to technické pojetí, materiály a jejich využití, historii i design. Jako kdyby to psal problematiky znalý člověk, žádné plané plkání. Jednomu píše AI úkoly z AJ.
18:56:47
05.06.2023
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 05.06.23 18:48:16: Ty se směješ, ale do těch diskusí dávno AI píše. Akorát přesně s opačným efektem než naznačuješ 8
18:48:16
05.06.2023
Jirik_Tuňák1983
-> minno 05.06.23 18:11:43: Ty se směješ, ale jsi si jistý, že U-geen skutečně existuje? Že to není takový český Skynet? 1 47
18:11:43
05.06.2023
minno
-> Jirik_Tuňák1983: 3
17:54:08
05.06.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Jarda/felda 05.06.23 17:47:52: to bi nebilo špatní . kdibi to výc viužívaly . a spoň bi bil třeba lšpeý pra vopys . a dalo bi se to lé pe čízt . a rovnou bi mohly nechat psád umnělí yntelepence i do dyskuzý a bilo bi to. Ne bili bi hátki a ros broje . sjvet bi bil krásnější 1
17:47:52
05.06.2023
Jarda/felda
-> Milan 136 05.06.23 09:14:23: články už umí psát umělá inteligence 4 4
13:34:12
05.06.2023
palinator
Rovnou se tu střelim do vlastní nohy.. 3

Aneb poslední iterace zbývajícího dojezdu. Asi 5 km ujeto na nulu. Při 50 km to hlásí že zbývá malý dojezd, při 30 km že jsou omezeny komfortní funkce, pak se objeví želvička, pak to hlásí omezena rychlost... nakonec zůstávalo disponibilních asi 10 kW, to už víc jak 40 nejelo. 3



Jsem prostě k tomu kolegovi s elektrárnou potřeboval dojet, abych předtím neplatil doma 7,20 Kč/kWh 3



Blbý bylo, že jsem jel s ženou na oslavu narozenin na Moravu, potřebovali jsme stihnout MHD, aby nám neujel rychlík... no zbylo 30 vteřin, ani zamknout jsem to auto nestih 3



E: na té 1f přípojce se to pak nabíjelo 16 hodin 3
zvětšit Elektromobilita - obrázek od palinator vložen 05.06.2023 13:34:12
upraveno 2x, naposled 05.06.2023 13:36:02
12:15:02
05.06.2023
Syny
-> palinator: Jo, už mi to asi doteklo. Já to původně pochopil úplně jinak. Až teď mi došlo, že to je vlastně hejt na elektroauta jako celej článek :) No nic 3



-> U-Geen: Tak to jsem rád, že v tom nejsem sám 3
upraveno 2x, naposled 05.06.2023 12:18:13
12:14:47
05.06.2023
U-Geen
-> Syny: na mě asi taky :)
11:55:36
05.06.2023
palinator
-> Syny:

Tak si to ještě párkrát přečti.. 3
11:49:41
05.06.2023
Syny
-> palinator: Tak v tom případě je to na mě moc složitý 3
11:49:10
05.06.2023
dragon_cb_cz
-> Milan 136 05.06.23 09:14:23: Jsou to normální clickbaity, ty titulky jsou úplně učebnicový- "Pomazali jsme starý nafťák hovnem nutrie a výsledek vás překvapí". Už tam chybí jen "sdílejte, než to smažou!".
09:24:58
05.06.2023
palinator
-> Syny:

Však je to napsané správně.
09:23:29
05.06.2023
Syny
-> vlasmi: "Dále kalkuluje s tím, že účinnost elektromobilů je třikrát vyšší než účinnost spalovacích motorů (což je směrem k elektromobilům velmi optimistické i v případě benzinových motorů, natož pak těch naftových, ale nechme to tak)".



Neni nahodou ucinnost naftovych motoru vyssi nez benzinovych?
09:14:23
05.06.2023
Milan 136
-> dragon_cb_cz 05.06.23 08:57:43: Jo. Občas to na mě vyskočí na fb a už ty nadpisy článku vyvolávají často úsměv. Ty články píše snad nějaký dítě 3
08:57:43
05.06.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj: O holých nesmyslech píšou na autofóru nejraději 3 Teda spíš holé nesmysly...
08:36:32
05.06.2023
Bukaj
-> vlasmi: Tohle je velmi zjednodušený pohled na věc - předpokládám, že prvotním úmyslem green-dealu nebylo přejí na jiné zdroje energie, ale hlavně omezit její spotřebu - tedy i omezit potřebu individuální silniční dopravy. Jestli je to realizovatelné z pohledu sociálně-ekonomického, je věc jiná, ale to, že přejít na elektrický pohon při současném zachování objemu dopravy je holý nesmysl, je snad jasné a nemusejí se o tom psát články, ne?
18:54:21
06.04.2023
palinator
-> Jakub M.:

Ono je asi zásadní říct si, jestli to auto má bejt sportovní náčiní a nebo co možná nejefektivnější cesťák.

Absolutní benefity jsou prostě ve městě, kde nemá žádný smysl divočet. Jen ty odpaly z křižovatek můžou být fakt slušný a klidně to může bejt ráno od prvního metru. Překvapilo mě ale, jak i ten "low-end" eGolf dokáže při troše předvídavosti jezdit bez brzd.
18:09:34
06.04.2023
Jakub M.
-> palinator:

Ta dynamika el. aut je fakt návyková ... Podrobili jsme teslu 3 řekneme svižnějšímu testu a fakt nás to bavilo - dynamika, podvozek.. celkem slušně to předává informace o povrchu a dobře to potlačuje svoji hmotnost ...Jde brzdit levou .. jinak brzdy jsou tragédie.. 2x ostřeji a auto je bez brzd ... Bohužel na silničkách na pomezí podhůří Jizerek a Krkonoš byl se svižným tempem dojezd sotva 100km .. pak spadne baterka pod 40% a dynamika značně klesne. Byla to 3jka long range .. tuším 2020, asi nuceně dual motor. Dokonce i nejspíš nevypínatelná stabilizace (asi jsme spíš nepřišli na to jak vypnout) nereagovala panicky nebo nesmyslně pozdě. Pobavily nás hodinový tankovačky (nejbližší charger měl 50kW .. což tak možná lze odhadnout, že může být brzy běžně u benzínek a dostupné) kde človek uprostřed ničeho hodinu sedí v autě a skoro vlastně nejde nic dělat ... Infotainment zaměstnaný nabíjením a balancingem článků se docela nepříjemně seká 1 .. max mobil a kafe a pár zjevenejch petrolheadů. Prostě se s tím dalo tak, že vydržet to v podobně svižném tempu o něco déle, vůbec by mi to jako daily nevadilo 7 .. asi bych ale chtěl aby byla baterka podobně servisovatelná jako třeba v i3.
Extreme Tyres