Elektromobilita

prohledat
1254 příspěvků (zobrazeno 551 až 600) od 04.09.2021 do 17.12.2024, založil/a Jirik_Tuňák1983
řadit dle data
17:03:04
06.04.2023
palinator
Dneska jsem si vyzkoušel eGolfa... Bohužel se mi to líbilo. 40 Líbí se mi, že při troše předvídání se s tím dá jezdit hodně dynamicky, ale zároveň celkem efektivně, když se účelně využívá rekuperace. Virtual kokpit na to jak jsem byl vždycky pro klasiku, tak mě to taky neuráželo... No nic. 36
19:08:01
20.02.2022
U-Geen
hm budu muset nekdy nejakou dvojspojku vyzkouset... menicovej automat mi teda vyhovuje.
17:38:35
20.02.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Matthes, záškodník z TechWebu 20.02.22 17:08:00: Tak třeba v SIII v Tdý jak tomu naložíš na semaforech, kde jsi první, tak je mi to fakt nepříjemný. Navíc ta spolehlivost je u toho taky diskutabilní. Tím ale nechci říct, že by mi klouzání klasického automatu bylo milejší. Tam od toho ale nic moc nečekám a přijde mi to pocitově příjemnější.
17:08:00
20.02.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik_Tuňák1983: Heh... jezdim s kundajem s dvojspojkou a na bliti mi neni... Kdyz clovek nejede jak hovado, tak ani nepozna razeni 3 Kdyz jsem vezl mamu toho casu, tak se ptala kdy uz to konecne preradi a to jsme jeli uz na petku :-D



Jediny co je naprd, tak prudka zmena jizdniho stylu (kdyz chces predjet kamijon)... Jak jsem psal Bukajovi, musi se na ten plyn slapnout tak akorat, aby to zbesile nepodrazovalo.
16:40:33
20.02.2022
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 16.02.22 11:10:44: To je asi tak všechno. Osobně je mi jízda s dvojspojkou nepříjemná. Při pomalé jízdě i při prudké akceleraci. Je sice krásný, jak to "jako furt táhne", ale při změně rychlostních stupňů se mi zvedá kufr, což ne každej s nadšením a stáním závodně nevybouřeného pipíška vyhledává. 3
21:40:51
16.02.2022
pavucina
No ja jsem mel tu cest, když si 5HP24 postaví hlavu 3 a ne nechci to ani videt, mozna automaty v mercedesech jsou na tom docela OK, DSG bych asi taky nechtel...

Z elektra si rád sednu do manuálu a vyradim se, ale na daily bych manual uz nechtel. S manualem jsem moc problému nezazil, snad jen na fabiich ty 5kvalty staly za prd zvláste po chipu.
12:55:01
16.02.2022
King
-> Borderer 16.02.22 12:39:44: Koukám, že koukáme na podobný videa na usnutí :-) Mně už zbejvá dokoukat 3. díl, ten chlápek mě vždycky uspí :-) Ale zajímavý to je....
12:39:44
16.02.2022
Borderer
L. Sieger: CO₂ a Green Deal [Fyz. čtvrtek, FEL ČVUT]
:-)
12:34:00
16.02.2022
dragon_cb_cz
-> Jarda/felda 16.02.22 09:42:51: Viz -> vhml 16.02.22 09:59:34: , to si úplně nevybereš... pár aut jsem měl tak i tak a shodou náhod jsem problémy měl spíš s manuálama. Ale naštěstí nikdy nic fatálního.
12:32:13
16.02.2022
dragon_cb_cz
-> vhml 16.02.22 09:11:02: Kdyby tu byl nejmenovaný žlutý, tak by ti vysvětlil, proč ho máš chtít. Pokud zapátráš, určitě to tu párkrát bude 1
11:10:44
16.02.2022
saskyn2
Mě teda neuráží ani jedno, automat je fajn na jízdu s čistou hlavou, kdy se člověk nemusí věnovat řazení a ubyde zbytečná činnost, popřípadě se dá s ním telefonovat a žrát najednou a volantem otáčet volnou nohou3 Klacek pro dinosaury je samozřejmě zase lepší na sportovnější jízdu. Je fakt že k tomu automatu mají odpor hlavně individua jak píše-> vhml 16.02.22 09:11:02: 3

A ono taky asi záleží co za automat, ted nedávno jsem jel v klasickym hydroměničovým automatu, nějaký starý volvo to bylo a tvl zjistil jsem že jsem úplně zapomněl jakej je to strašnej humus oproti DSG jak to pořád táhne jak pitomý i bez plynu když člověk zastaví na semaforu3
10:54:24
16.02.2022
King
-> vhml 16.02.22 08:45:25: Slysim dobre, ze me nekdo z dali vola? 1

Jako vidlak v podstate jsem, s ruznejma automatama v roli nahradniho povozu jsem nejakej ten desetitisic km namotal a presto porad tihnu ke "klasice ". V rezimu "denniho jezdeni " tech par zutomatizovanych pohybu nevnimam a kdyz me to treba v nedeli vystve na servis do Kromerize, s manualem se da imho lip prasit1
upraveno 1x, naposled 16.02.2022 10:54:57
10:26:46
16.02.2022
U-Geen
-> vhml: jo, treba u Sorenta, co ted mam, je problemovejsi manualni prevodovka nez automat, a benzin nez diesel... svet naruby :)
09:59:34
16.02.2022
vhml
-> Jarda/felda 16.02.22 09:42:51: ne že by VW manuál s vymačkaným obalem byl větší výhra 4
09:42:51
16.02.2022
Jarda/felda
-> Borderer 16.02.22 08:53:57: vidlák ani ne, spíš rozumný, nemusíme si nic nalhávat že nový by jsme si nekoupili a jetý automat je vždy dost riziko 8
09:22:14
16.02.2022
Borderer
-> palinator: Pořád ale přemejšlím, v čem by to bylo úchylnější, než si připlácet za tohle. 3
09:11:02
16.02.2022
vhml
Pokud s tím má někdo dlouhodobou odmítavou zkušenost, nemám s tím problém. Ale z 90% případů tyhle odpory slyším na hospodský úrovni od lidí, co viděli automat akorát na obrázku ve Světe motorů. A sám nerozumím tomu proč bych u auta na denní ježdění měl chtít manuál.
upraveno 1x, naposled 16.02.2022 09:11:46
09:02:55
16.02.2022
kury
-> Borderer: Tak takových vidláků nás asi je víc. Taky nechápu to spojení3
09:02:16
16.02.2022
palinator
-> Borderer:

Jednodušší možná, ale tak nějak nahovno. 3
08:53:57
16.02.2022
Borderer
-> vhml: To musím bejt vidlák, když bych si opravdu automat dobrovolně nepořídil? 3



-> Jirik_Tuňák1983: Nebylo by jednodušší spřáhnout ten el. motor s normální převodovkou po vzoru Favorita? Tohle řešení mi přijde spíš úsměvný až úchylný. 3
08:49:00
16.02.2022
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 16.02.22 08:37:27: Fejkový fofrklacek, fejkový pedál spojky, fejkový točkoměr, fejkový zvuk motoru...

...už chybí jen fejkový sex na zadní sedačce jako ze scény Sylvestera a Sandry z Demolition Man... 7
08:45:25
16.02.2022
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 16.02.22 08:37:27: ale jakoby proč ne. Pro vidláky co by "automat v životě nechtěli" to bude hrozně super. Jen bych možná vynechal ty repráky a můžou si " hééén hééén" dělat sami při tom řazení
19:05:20
15.02.2022
Jirik_Tuňák1983
Pecka 3

Zeus & Hera | BMW USA (Official Video)
21:00:24
13.02.2022
pavucina
Dneska jsem s elektrošrotem jezdil na polygonu v rámci teambuildingu, bál jsem se, že v tom uhořím.. ale anteklo jen do obou předních světel..3 A dojel jsem i domů.
zvětšit Elektromobilita - obrázek od pavucina vložen 13.02.2022 21:00:24
10:24:50
05.02.2022
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu:

Jinak jo - jsem zvyklej, že když potřebuju rychle akcelerovat, tak na to dupnu jak na rejč...

...a zjevně to nebyla úplně běžná situace, protože v té době jsem s tím autem měl najeto už pár tisíc mil, takže už jsem s ním byl docela sžitý.
10:19:55
05.02.2022
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 04.02.22 18:54:17: Z tohoto důvodu jsem se raději zdržel komentáře... 3
18:56:51
04.02.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik_Tuňák1983: Paradoxne ne, tuhle hlasku pouziva kamos... 3
18:54:17
04.02.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Matthes, záškodník z TechWebu 04.02.22 18:27:55: To s tím rejčem je vůči bukajovi nějaká provokace? 3
18:27:55
04.02.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj 04.02.22 18:06:34: Jo to chce cvik a s tim automatem se szit... u Kundaje taky kdyz chci zrychlit rychle (3), tak je potreba plynule seslapnout plyn na max, ale ne na kickdown, jinak se deje to, co rikas 4 Nesmi se na ten plyn slapat jak na rejc.
upraveno 1x, naposled 04.02.2022 18:29:13
18:12:15
04.02.2022
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: Pardon, myslel jsem 110 km/h4
18:08:49
04.02.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 04.02.22 18:06:34: Kamion 110 mph? Nezabloudil jsi na okruh, kde se zrovna jely závody trucků? 3

To je totiž skoro 180 km/h. 3
18:06:34
04.02.2022
Bukaj
-> pavucina 04.02.22 17:36:18: Tak to omezení výkonu, co popisuješ u toho BMW nebo Tesly je v pohodě - toho si ani nevšimneš. Ale (více než) dvojnásobný nárůst času pro předjetí u toho VW je fakt moc a někoho to může při krizové situaci nemile překvapit...



...asi jako mne před lety v USA nemile překvapil automat u Fordu Focus, kdy ve chvíli, kdy jsem potřeboval rychle vyklidit pozici a sešlápl jsem plyn na podlahu, místo, aby se dostavila akcelerace, tak auto zpomalilo, protože PRNDL začal zběsile řadit, místo aby jel...

...a to ve chvíli, kdy se na mne řítil tahač rychlostí nějakých 110 mph, rozhodně příjemné nebylo...8
17:36:18
04.02.2022
pavucina
-> Bukaj: Už to tady bylo zmíněno, a je to auto od auta, bohuzel koncern s tim má docela problémy, už od prvních e-golfu, po citigo, po nové ID, tak skutecne ty zrychlení klesají a nejvíce pod 20%. Třeba citigo bylo velmi zdechlý pod 10%. Ale je to kombinace všeho od nizkého napětí baterie přes chlazení baterie po chlazení vykonové elektroniky.



Třeba BMW i3 jede pořád stejne i na 5%, dobře místo 125kW tam je 110kW a nijak te to neomezuje, koncern ti pri 15% nucene snizi vykon topení atd. Koncern to zatím fakt neumí.



Jiné značky na tom nesjou tak špatně, samozřejmě nejvic měření se najde okolo Tesly, kdy u MODELU 3 Long Range ma 0-100km/h pří 90% za 4,31s při 20% 4,68s a při 10% 5,78s.



Ale jak se tady píše, tak pokud to neni generacne stare priblizovadlo okolo mesta, tak to má i tak výkonu na rozdávání.



A ne kick-down to nezachraní, vetsinou je tam proto, že když mas jinej jizdní rezim, kde je omezenej vykon, tak pri kick-down ti to pusti maximální možný výkon v danou dobu.
upraveno 1x, naposled 04.02.2022 17:37:42
09:32:19
04.02.2022
palinator
-> Bukaj:

Hlavně u EV pokud se nepletu, tak máš k dispozici stále stejný výkon v širokém rozsahu rychlostí, nemusíš řešit volbu převodových stupňů. Nejvíc se to bude projevovat ve vysokých rychlostech, kdy už bude napětí chybět. Záleží jen na výrobci, jak kombinaci baterie - motor(y) - (převodový poměr) pojme. Je to vždy kompromis mezi cenou, výkonem, dojezdem a průměrnou účinností.

Něco začne být zdechlé ve vysokých rychlostech i při plně nabité baterii, něco bude softwarově nebo HW rychlostně (max otáčky motoru) omezené, takže i ve vysoké rychlosti to až do maxima bude tahat beze změny a něco se při vybíjení více či méně brzo začne projevovat.
08:28:32
04.02.2022
gim
-> Bukaj: ten pokles je znát dost citelně i na malém prdítku co tu máme - Citroen Zero. Ale i za těch podmínek je to auto pořád hbitější, než drtivá většina okolního provozu. Hlavně jak to ubývá postupně, tak to není šokově, jedu a najednou vůbec. Jde to dolů postupně a ani to ve výsledku nepostřehneš, takže tě to zvlášť nepřekvapí. A pokud přesedneš z normálního osobáku do vybitého, tak je tam ta dynamika pořád lepší.
17:05:09
03.02.2022
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: Nejde mi o absolutní hodnoty, ale právě o ten poměr poklesu schopnosti akcelerace, který je více, než výrazný.



Přece nejsem jediný, kdo řídí vůz v závislosti na tom, že si zvykne, jak se v jaké situaci chová?

Při běžném jezdění si toho člověk nemusí všimnout, ale pak přijde krizovka a tam je dost důležité vědět, jak se auto zachová, když sešlápnu plnej...7
14:57:35
03.02.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 03.02.22 10:41:23: To sice ano, ale i ty horší hodnoty jsou stále z mého pohledu velmi pěkné.
10:43:15
03.02.2022
Bukaj
-> vhml 03.02.22 10:38:39: Viz můj předchozí příspěvek - právě šlo o kickdown.
10:41:23
03.02.2022
Bukaj
-> darklord 03.02.22 10:33:02: Právěže neseděl, tak se ptám.

Protože v tom videu zmiňoval, že akcelerace při 90% vs. 20% stavu baterie šla na dvojnásobnou dobu, což mi nepřijde jako něco, co člověk nepozná (viz printscreen):
zvětšit Elektromobilita - obrázek od Bukaj vložen 03.02.2022 10:41:23
10:38:39
03.02.2022
vhml
-> Bukaj 03.02.22 10:29:31: čekal bych, že reálně se bude měnit jen linearita reakce na plyn a při kickdownu se to vždycky pustí naplno.
10:33:02
03.02.2022
darklord
-> Bukaj: nemyslim si, ze by si bol schopny poznat rozdiel v akceleracii, o ktorom tu pises. Sedel si niekedy v elektromobile a zatlacil plyn do podlahy?
10:29:31
03.02.2022
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983:

Po zhlédnutí videa mne napadá jedna otázka (na lidi, kteří mají zkušenost s moderními elektromobily):

Ve videu je zmíněno, že s klesajícím nabitím baterií poměrně výrazně klesá schopnost akcelerace vozidla - dá se na to zvyknout, nebo s tím může mít řidič potíže?

Osobně si nedokážu představit, že bych dokázal přizpůsobit "plánování" předjíždění nebo jiných akcí, kdy je potřeba rychle vyklidit pozici stavu nabití baterie, respektive tuto veličinu sledovat a kalkulovat s ní. Nemám problém při přesednutí z jednoho auta do jiného si velmi rychle zvyknout na jeho jízdní vlastnosti a schopnost akcelerace, ale předpoklad, že tyto vlastnosti vozidla se za jízdy průběžně mění, mne docela znepokojuje. A to i přesto, že jsem třeba ze 130LPG zvyklý na situaci, kdy mi začne docházet plyn a auto najednou nejede - ale to je situace, která se stane jednou za X tisíc kilometrů, nemění se plynule za jízdy a většinou s ní člověk počítá (pokud sleduje ujetou vzdálenost od posledního tankování)...



Asi se dá zvyknout na všechno, ale překvapuje mne, že toto chování vozu je automatické a nejde uživatelsky "vypnout", případně, že se neaktivuje třeba až při 10% stavu akumulátoru...7
22:03:06
02.02.2022
Jirik_Tuňák1983
Jeden z mých nejoblíbenějších redaktorů.

Volkswagen ID.4 GTX 4x4 - (77 kWh) - TEST - GARAZ.TV - Rasťo Chvála




-> Syny: Jinak on má i Peugeot Traveller, je v tom videu zaparkovaný. Má i dlouhé video, jak s ním jede na dovolenou s rodinou. Já jen, jak jsi mluvil o tej Toyotě Proace.
upraveno 1x, naposled 02.02.2022 22:04:29
01:18:53
18.01.2022
Sita
-> Jirik_Tuňák1983: Nadhera. Skoro az moc 3
17:55:29
17.01.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Sita 14.01.22 17:10:36: Vůbec se nedivím, že jsi z toho prcka tak nadšený. Taky se mi to moc líbí. 1

Ale to je nová generace, že? Páč to podle všeho vypadá, že je tam mnoho změn a je to fakt skvělé auto.

E: ale drahé je to jako kurva, to ano. Na druhou stranu, proč by vybrané značky měly dělat jen levné a nebo drahé vozy, když mohou dělat obojí?

Předváděčka, ta cena fjúúúúú.....www.tipcars.com/fiat-500/ .../fiat-500-bev-la-prima- 320km-42kwh-at-7-5079531.h tml



Fiat 500 E La Prima 42 kWh (2021) - TEST- GARÁŽ.TV
upraveno 3x, naposled 17.01.2022 18:16:25
17:14:28
14.01.2022
King
17:10:36
14.01.2022
Sita
-> pavucina: Myslim, ze jsi me spatne pochopil, asi se spatne vyjadruju. Chtel jsem jen rict, ze pohodlnost neni ani v nejmensim duvod, proc bych jako spotrebaka chtel EV. Jinak s tebou ve vsem sohlasim a mam na vec podobnej nazor. Muj psychologickej strop nakupu spotrebaka je 100.000 (nechci si brat uvery na neco, co si na sebe nevydela), u EV typu F500e bych sel na 150, ale to je tak nejak strop.



Pred trema rokama jsem na mobile.de zacal sledovat firmu, ktera sem F500e tahala z USA, Kalifornie. Auta z roku 2015, najeto +/-50tkm, chtel za ne 250 tisic Kc a mel jich tam trvale i vic nez 20ks. Myslel jsem si, ze troshu pockam, a diky tomu, ze ty auta neumi rychlonabijeni, jejich cena klesne. Opak je pravdou, dneska je na mobile.de za 250kKc jeden, jinak za 300+ (sice r.v. 2017, ale to na veci nic moc nemeni). Takze zatim mam smulu, koupil jsem na litani starou 206 a cekam...3
upraveno 2x, naposled 14.01.2022 17:14:44
15:10:46
14.01.2022
pavucina
-> Sita: Tahat se s prodlužovačkama... Stačí jedno místo, kde to auto bude stát a kdyz nebudes jezdit denne aspon sto kilometruů, tak to každý den zapojovat nebudes.



A pokud je problém otevřít zásuvku, zapojit dobře umístěnej kabel, ráno kabel vypojit zavřít zásuvku, povesit kabel, jet. Tak si spočítej kolik času strávís výměnou oleje, brzd, řešení dalších mechanických problémů, ježdením jednou týdně na benzínku. Tohle je o úhlu pohledu.



Tedka jsem tankoval plnou benzínu, a stálo me to stejne jako 5200km s rožežraným EV(i3 nemá zrovna nejmensi spotrebu), jo jasne stojí to auto pres půl míče, ale zase to nehodlám a nebudu srovnávat s 20let starým autem za 30k.





Já se v autech od mala hrabal rád, pak mi to naprosto znechutil sráč V8, a vlastne az po roce a 1/4 s elektroautem se vracím k tomu, něco na autech vubec delat a to jenom, že se konečne blíži jezdeni na autodromu. Auta mám rád, ale jejich otrok už taky nechci být.



Nikomu EV necpu, ale nekteré názory jsou zcestné, ale to asi chápu, to človek pochopí, kdyz s tím chvíli jezdí. Když jsem prodal Citigo iV po necelém roce, tak jsem si mylně myslel, že do jara vydržím s TDI... za 14 dní přijela i3. A to jsem vzdycky rád honil všechno co to slo, a ted je mi to tak nějak jedno, proste jedu, je ticho, nemám potřebu závodit(teda občas tomu dám co se do toho vejde).
14:04:06
14.01.2022
dragon_cb_cz
-> Borderer: Tak jak to vypadá koukají lidi dodnes, jestli automat nebo manuál řeší řada z nich dost intenzivně 3 Tam moc změna myslím není.



Jo, někdo řešil výkon, někdo spotřebu, ale naprostá většina lidí byla ráda, že mají vůbec něco. Což je mimochodem ten důvod, proč se to tenkrát "víc řešilo" - nad ničím se nedá zaníceně diskutovat víc než nad něčím, co nemůžeš mít. Dneska jsou auta zase o řád dostupnější, tak není tolik co řešit.



A jestli chceš znát někoho, kdo si v té doby myslel, že si vystačí s bicyklem a MHD, tak se hlásím 4 Vlastně i moje první auto (kilo) jsem si koupil čistě jako hobby záležitost. Zvrtlo se to až pak...



Konzumem jsem myslel, že to prostě lidi už nežerou tolik jako prodloužení penisu nebo přerostlou kabelku, je to nezajímavý asi jako myčka nádobí - a to je dobře. Právě z těch ekologickejch a jinejch důvodů - kolik lidí znáš, co si kupujou myčku nádobí, protože už se jim stará nelíbí?



Čímž neříkám, že mě taky nefascinuje, že na webu výrobce pomalu nenajdeš jakej to má motor, zato o infotainmentu tam jsou slohy. Na druhou stranu - jak to vypadá v debatách o nových autech tady? Nikdo moc neřeší jak jedou nebo nejedou nebo jakou mají spotřebu, všichni nadávají právě na ty infotainmenty a podobně 3 Použitelnej výkon už má dneska skoro cokoliv, rozumnou výbavu taky, bezpečný je to taky všechno, moc to nežere... tak máme prostor řešit píčoviny.
Extreme Tyres