skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vyvareni kastle
Zdar pisu trosku mimo tema ale chtel bych se zeptat. Mam na feldu komplet pripravenej blatnik predni a zajimaji me vase nazory na to zda ho mam menit pred nebo po zime? Diky
kolik tak myslíte, že by mohla stát u klempíře výměna pravého předního podběhu? je totálně KO a padá i kryt motoru od něj..(Felicia 96)
-> Stepan FUN: Tak tak, pokud to neděláš poprvý a máš prachy a kde, tak to budeš mít o hodně rychleji. Dovolená na to padne, plus pár víkendů :-)
-> kyfkař: Na půl roku? Záleží na tom, jestli máš peníze, který do toho můžeš nacpat a jestli máš možnost pracovat 8 hodin denně... Pak se to nechá zvládnout (při znalosti problematiky a patičným vybavení) za polovinu... Samozřejmě musíš počítat s tím, že na to padne i celá dovolená v tom roce atd...
-> rsvancara: dobře jsi to napsal ale udělat to tak není tak jednoduchý to je práce na půlroku
-> jarda19 05.08.13 23:12:32: cenu to nemá, kup za 2000,- nezrezlé jiné dvere a vymen
-> SexyStroj 12.07.13 16:00:51: seš
kolik je ti let když se můžu zeptat?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
No já osobně jsem toho názoru, že se to má dělat najednou a pořádně. Kompletně odstrojit až na holou kastli, oškrábat všechen plastizol, celý vyvařit, znova natřít, nechat proschnout, nastrojit, lak, udělat dutiny a nazdar.
Jinak je to takový pořád o ničem (ledaskde se nedá dostat, protože tam je motor, převodovka, náprava, nádrž).... než se po kouskách udělá celý auto, tak se může začít znova atd...
Jinak je to takový pořád o ničem (ledaskde se nedá dostat, protože tam je motor, převodovka, náprava, nádrž).... než se po kouskách udělá celý auto, tak se může začít znova atd...
Zdravim pisu mimo tema trosku...mam rezave 5 dvere u feldy, ale pod gumou u okna, jak zevnitr, tak na 2 mistech trosku zvenci...pod listou koroze byla, obrousil jsem to na kost, vzal plnicem a gumoasfaltem. Dvere jsou az na rez pod gumou ok. Je mi lito dvere menit. Ma cenu vyvarovat rez pod gumou a lakovat to? Jak dlouho by to cca vydrzelo nez se to dostane do soucasneho stavu? Menit kufr vzhledem k cene se mi nechce. Diky
-> Sami 05.08.13 20:29:56: tak 8000 je jeden pracovní tejden bez materiálu. Takže cena velmi slušná...
-> Sami: Dobrá cena, pokud to udělá celý a poctivě
normálně bych počítal klidně 3x tolik
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> rsvancara 05.08.13 20:14:16: No objel jsem okolí a nikomu se do toho nechce.. Sehnal jsem jednoho odvážlivce, který by do toho šel, ale ať počítám s cenou tak 7000-8000. Za týden končí technická, tak mi asi nic jiného ale nezbyde ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Sami: Sehnat nějakého blázna, který si to doma rozhodí a udělá to opravdu jak to má být seženeš dost těžko. Normální klempíra udělá jen to, co je nejhorší a co zacvakáš :-)
Mám před technickou a budu potřebovat vyvařit celý spodek na Rapidu. Nevíte o někom šikovném ve Zlínském kraji?
-> SexyStroj: pokud nepospichas na to aby si jezdil tak porid zdravou kastli a postupne to poskladej.. .novy gumy napravy atp...
-> SexyStroj 12.07.13 16:00:51: Nechci ti kazit iluze, ale to co chceš je za 70 peněz neproveditelný. Pro představu cca 60-70 stála zatim ta moje (pořizovací cena 1000) a k tvoji představě má docela daleko. A všechnu práci jsem na ni dělal sám.
Edit: Je teda pravda, že dost peněz stálo to, že jsem se zezačátku vydal špatnou cestou, na což jsem postupně přišel, ale na to postupně přijde každej sám do čeho má smysl investovat a do čeho ne. To tu napsat tak rozpoutám další hádky kyvka x vlečka, 130 x fabia, ...
Edit: Je teda pravda, že dost peněz stálo to, že jsem se zezačátku vydal špatnou cestou, na což jsem postupně přišel, ale na to postupně přijde každej sám do čeho má smysl investovat a do čeho ne. To tu napsat tak rozpoutám další hádky kyvka x vlečka, 130 x fabia, ...
-> dragon_cb_cz: souhlasím ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> SexyStroj: Brno je v tomhle myslím docela dobré, na Moravě je většinou hezkých kusů ke koupi víc než v Čechách, takže oči otevřené a ono se něco najde ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: Tak to je pravda s tím vykobercováním kufru ...hehe ... ekodan bych řešil tím, že auto bude od nějakýho dědy, nebo nejdříve přepsat na nějakýho mého známého....se uvidí .... tak já si začnu šetřit a hledat si nějakýho dědu
.... tím nic nezkazím a uvidím co dál ... ted jdu stejně za prací do Brna, kde nemám prostory a na auto bych neměl ze začátku než se situace stabilizuje čas, ale pak až se zapracuji a rozkoukám se kde a co ... koupím si Škodovku v dobrým stavu! ... Tím začnu .... Tak že: ŠETŘÍM NA DOBROU ŠKODOVKU.![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> SexyStroj: Převaření čísla je možné, ale je to dost voser... lepší koupit zdravý auto i s dokladama - pokud máš možnost pořešit ekodaň pochopitelně. Ale převařit číslo jde a když budeš mít vykobercovanej kufr, tak to nikdo nikdy nebude zkoumat ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Nwkt: No pokud by si o nějaké věděl tak infem nepohrdnu.... za to nic nedám... čím jezdit zatím mám a tak je pro mě čas relativní ... peníze se vždycky seženou![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz:
... rozumím ... mno musím to promyslet a jsem rád, když se k tomu vyjadřujete.... rozhodně nechci koupit "hotové" auto ...ale zdravou seriji, která půjde upravit.... no zdravá kastle je také řešení, jen bych ale pak na ní potřeboval nějak napasovat číslo karoserie té v garáži?!![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> SexyStroj: Ty kastle nikdo nechce a jsou v top stavu oproti těm vrakům co se normálně prodávají
-> Nwkt: I to je možnost!!! Také o tom přemýšlím!!! ... sháním informace a hlavně už nechci udělat chybu co na začátku ... nějaké díly mi zůstanou a je pravda že jen v interieru co mám doma v pokoji mám cca 5000kč a ten schovávám pro "novou" holčičku" ...
-> Eidy: to co bych chtěl, bych asi pojmenoval - UPRAVENÁ SERIE. Tedy auto na první pohled nevzbuzující emoce a vášně, ale už na ten druhý pohled si oko znalce všimne, že má před sebou Škodovku, která prošla jistými úpravami - mnohé znich budou "neviditelné" ...jako vystužení nápravy, zvýšení výkonu seriového motoru, odlehčení karoserie ....jiné vidět budou, jako např: převařené disky, zadní čelo ala LR, ... musím myslet i na finance. Jse ochoten do v případě koupě jiného vozu, do něj nainvestovat řekněme 70000kč v řádu třeba 5 let s tím, že na konci tohoto období se bude auto podobat tomu co chci a budu spokojen a pak jej udržovat a hýčkat ....zapoměl jsem říci, že zároveň bude spotřebák, takže si bude na sebe "vydělávat" a sloužit ... těch 70000kč mám hrubou představu na renovaci a úpravy ....je mi jasné, že to může i přelést, zvlášt když si šlověk dopřeje sportovní tlumiče a pružiny (cca 15000?) ... dobré převařáky v bílem komaxiti a obutí ( 10000???) sportovní sedačky (8000???) ... zrenovované nápravy a vystužené (15000?) ... výfuk a svody (10000 p Hlušička?) ... uprava serie motoru (10000?) ... auto se řekněme vyšplhá na cca 70000....samozřejmě se budu snažit jít štěstí naproti a pokud možno sehnat díly a práci co nejlevněji, ale ....mám představu, že za 70000kč tu bude stát auto, které bude dělané pro mě, bude originální, jedinečné a spolehlivé - jiné takové už nebude....ta cena je dost vysoká (pro mě), ale vím, že není problém aby byla dvojnásobná i více, kdyby si člověk navymýšlel kde co ...chci být realista a "postavut" Škodu pro mě. ....samozřejmě tohle jsem počítal v případě koupě auta v relativním pořádku tedy za cca do 20000kč ....mnooooo!? ....NEJSEM BLÁZEN???!!!
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> SexyStroj: Viděl bych to podobně jako Eidy, pokud budeš trochu trpělivý, tak za 20 tisíc koupíš auto, na kterém bude vaření úplné minimum. Já jsem koupil svojí GLSku za 5500 (a kdybych tlačil, což jsem nechtěl, mohla být i levněji) a nebýt toho že byla kdysi dávno bouraná a je to opraveno sice funkčně, ale ne tak aby se mi to líbilo, tak by na ní bylo klempířiny tak za 5-7 tisíc (u Kachníka, kdybych netrval na 100% provedení tak by to určitě nějaký garážník udělal levněji), to auto je hodně zdravé. A nabízel jsem jí tady na virtu několik měsíců jestli jí někdo nechce... Za 15 tisíc koupíš fakt hezký auto.
Nebo jinou kastli za pár drobnejch
-> SexyStroj: To záleží na tom, co z toho chceš stavět. Jestli nějaký úpravy nebo sérii. Jestli sérii, tak si nech nápravy a další díly do foroty a kup raději zachovalou 742. Za 20 tisíc seženeš hezkou. Každou chvíli se tu skoda-virt.cz/cz/.../1254
61-zajimave-zbozi-z-aukra objeví zajímavej inzerát.
Dotaz.
Před cca 3roky jsem začal renovasi mé Škody 120l - M.
Po těch třech letech co jsem zhruba na VIRTU, jsem snad něco pochytil... (podozýkám, že jsem absolutní laik co o autech neví skoro nic, ale mám je rád, zvláště Škodovky)... a zjistil, že jsem začal úplně blbě.
teď mi leží v garáži kastle s nápravama. Prahy jsou sežraný,zadní podběhy + lemy sežraný a spodek nevím. Do auta jsem za ty tři roky nalil cca 30000kč (plechařina , interier).
naskýtají se dvě možnosti.
a) kompletně kastli odstrojit a nechat jí vyvařit u něktérého člena na VIRTU ... plán obsahuje vyvaření kastle na etapy dle peněz s tím že kastle bude u člena. Cenový odhad vidím na max do 15000.
b) ušetřit těch 15000kč a koupit zachovaloz Škodovku. Uvědomuji si, že i zde budou muset (možná proběhnout) jisté "kosmetické" upravy, ale ... nemuselo by se tak moc investovat do náprav a laku ...ty jsou u té v garáži hotové ...lak jsem počítal cca 20000kč až 25000kč a ty bych při pořízení jiného auta mohl ušetřit a věnovat na renovaci náprav a motoru.
Co si o tom myslíte????
Kastle je na papírech s výhodným pov.ručením cca 1700 / rok
Pravda, je že ve vyvaření vidím jistou výhodu ve výměně starých dílů za nové.
Před cca 3roky jsem začal renovasi mé Škody 120l - M.
Po těch třech letech co jsem zhruba na VIRTU, jsem snad něco pochytil... (podozýkám, že jsem absolutní laik co o autech neví skoro nic, ale mám je rád, zvláště Škodovky)... a zjistil, že jsem začal úplně blbě.
teď mi leží v garáži kastle s nápravama. Prahy jsou sežraný,zadní podběhy + lemy sežraný a spodek nevím. Do auta jsem za ty tři roky nalil cca 30000kč (plechařina , interier).
naskýtají se dvě možnosti.
a) kompletně kastli odstrojit a nechat jí vyvařit u něktérého člena na VIRTU ... plán obsahuje vyvaření kastle na etapy dle peněz s tím že kastle bude u člena. Cenový odhad vidím na max do 15000.
b) ušetřit těch 15000kč a koupit zachovaloz Škodovku. Uvědomuji si, že i zde budou muset (možná proběhnout) jisté "kosmetické" upravy, ale ... nemuselo by se tak moc investovat do náprav a laku ...ty jsou u té v garáži hotové ...lak jsem počítal cca 20000kč až 25000kč a ty bych při pořízení jiného auta mohl ušetřit a věnovat na renovaci náprav a motoru.
Co si o tom myslíte????
Kastle je na papírech s výhodným pov.ručením cca 1700 / rok
Pravda, je že ve vyvaření vidím jistou výhodu ve výměně starých dílů za nové.
-> Labros: a za kolik?
kazdopadne vareni dobre rozmysli... ja si koupil novou kastli a vypadala paradne, pak na to sah kamarad klempir a rikal jo jo v poho to bude hned ale pak zacal sundavat jednu vec zadruhou a nakonec zadna velka odmena za praci pro klempire a bylo to 11tis ze znamosti a to nemluvim o shaneni nekterych dilu (na 105 ale snad nebude problem). Jestli muzu poradit tak je-li motoricky OK tak sezen kastli nebo auto bez papiru co bude zdravy... Jinak hodne stesti. Budes ho potrebovat
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> hanz_w: a kdyby ses rozhodl pro cestu nákupu jinýho auta tak se ozvi, mám na prodej jednu šáde s výbornou kastlí.
Souhlasim se Sakym, nejlepsi je nasetrit a koupit neco lepsiho. ALE: i vylozeny vonavky, ktery vypadaj ze v zime nikdy nevyjely nejsou 100%. Vim o tom svy. Takze podle me je utopie, ze se koupi jina, byt draha, kastle a nemusi se na kastli sahnout. Existuji vyjimky - viz tuner, ale komu se jeste povedlo koupit nahradni kastli??? Radsi nez roky shanet novou kastli nebo dat mega za na pohled libovku a po odstrojeni zacit varit jsem ja zvolil cestu opravy hoprsi ale levny kastle. Ma to podle me jeste jednu vyhodu: clovek si muze kastli podle potreby v kritickych mistech vyztuzit a verim tomu, ze kdyz se prace udela poradne, ze i ta svarena kastle COckem vydrzi dost.
ale přední blatník se dá jednoduše vyměnit.. zadní podběhy už ne tak jednoduše... a kufr zakryj haupnou
jestli je na tom špatně a prachy nejsou, tak ji dojezdi a zatim šetři na jiný auto.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
hanz.. no ja bych nepocital s tema cenama co tady padaji.. protoze pokud uz to vypada jako srot tak co teprve az to sundas.. a ty ceny c tady uvadeji jsou tak ceny karosarskejch dilu)
a co se tyka ceny za co to prodas? to zalezi na aktualnim kurzu zeleza-) proste nepocitej s tim ze dneska nejak vyhodne prodas zrezlou uzovku.. proste bych nebyl optimista.. vzdycky je lepsi nasetrit a pak si kloupit neco lepsiho nez jit cestou srotu a oprav..
a co se tyka ceny za co to prodas? to zalezi na aktualnim kurzu zeleza-) proste nepocitej s tim ze dneska nejak vyhodne prodas zrezlou uzovku.. proste bych nebyl optimista.. vzdycky je lepsi nasetrit a pak si kloupit neco lepsiho nez jit cestou srotu a oprav..
jediný levný řešení je koupit jiný nezrezlý auto.
a za kolik se takovy auto prodava,moc se v tom nevyznam?
-> hanz_w: už jsi měl dole přední blatníky???jestli máš zrezlej blatník a kufr,tak to dost ošklivě bude vypada i v místech kde je blatník přišroubovanej hlavně v tech svislejch místech u dveří...tam jak odendáš ten tmel tak to bude sama díra...,být Tebou tak to prodam .... jdu aspon do eMka...já mám eMko r.v. 88 podlaha ,prahy,nosníky vše v pořádku,jak jsem sundal blatníky všude díry....
-> hanz_w: Mne mechanik uz zopar mesiacov vyvara rapida a poviem ti, na povrchu krasne, origo lak, len zadne lemy boli trocha hrdzave... prekvapenie cakalo pod plechmi, hlavne pod blatnikmi - diery velkosti paste!! Museli ist nove dolne stlpiky, casti kufra, predny spojler, podbehy, prahy, blatniky, lemy...Malo by ma to vyjst na nejakych 20tis aj s lakom a plecharinou, mozno o par tis. viac. Ak planujes mat skodovku dlhsie, rozhodne nechod za nejakym smejdom, co to odflakne, zagituje, co sa da...
Najdi si přes známé nějakého meloucháře. Předpokládám, že přední blatník nechceš vyvařovat, ten vyměníš, ale bude potřeba vyvařit ten podběh pod tím - můj rodinný automechanik mi to dělal na jedné straně asi za 500,- a podle toho, jak ho znám bych odvodil cenu pro to, co popisuješ, kolem 2000 - 4000,- Kč.
A to jestli se ti to vyplatí, záleží i na tom, jak jsou na tom prahy, obecně lemy (jestli by se rovnou neměnily v souvisloti s těmi dírami v podbězích, jak píšeš), podlaha, nosníky atd. atd. A to ti zase posoudí jen ten, kdo tyto věci dělá. Resp. ti řekne, že opravit se dá všechno, udělá ti cenovou nabídku a posoudiš si to následně sám.
A to jestli se ti to vyplatí, záleží i na tom, jak jsou na tom prahy, obecně lemy (jestli by se rovnou neměnily v souvisloti s těmi dírami v podbězích, jak píšeš), podlaha, nosníky atd. atd. A to ti zase posoudí jen ten, kdo tyto věci dělá. Resp. ti řekne, že opravit se dá všechno, udělá ti cenovou nabídku a posoudiš si to následně sám.
-> hanz_w: Koupit popř. si půjčit COčko a pustit se do toho sám.
to je dost,nevim jestli to do toho chci vrazit. sem student anemam moc penez auto se pomalu zacina menit na srot. neexistuje nejaky levnejsi efektivni reseni?
i s praci pocitam cca 6000-10000 v praze u nejakyho ofiko klempire (ale musis si najit takovyho kterej je ochotnej to udelat)
potřeboval bych vědeět kolik by tak stalo vyvaření. ma zrezlej předni blatnik,zadni podběhy a kufr. nevite tak orientačně a jestli by se to vubec vyplatilo? mam š105S užovku. dik.