![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vyvareni kastle
-> Jakub Vedral: Kvôli tomuto by som nerozobral celý predok auta.Ak je to na tom mieste príliš slabé tak to vyrež a navar tam kus plechu.Pekne si to zapracuj a bude to ako nové.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jakub Vedral: Tohle bych asi fakt neřešil - původní podlaha v takto dobrém stavu je malý zázrak a to, že tam buď zatékalo, nebo tam kdysi někdo něco vylil a plech zoxidoval v ploše bych moc nehrotil. Vyčistit, odrezit, (vytmelit nerovnosti), nalakovat...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jelikož jsem se na základě přízpěvku -> minno 03.10.16 13:16:58: rozhodl, že podlahu vyměním ač jsem to nikdy nedělal, rád bych se od někoho nechal poučit jak na to. Viděl jsem, že tam je plno bodových svárů, které je třeba odvrtat. Je u této práce něco na co si dát pozor?
-> Jakub Vedral 03.10.16 08:10:42: Čo k tomu dodať. Záleží na tebe, čo od toho očakávaš. Ak ti stačí, že to nebude deravé, tak to len ošetri a hotovo. Ak to chceš mať top, vymeniť podlahu kufra.
-> isti: šroubovákem jsem do toho nedloubal, ale kdyz vezmu flexu s drátěným kotoučem a pořádně přitlačím tak je to vybroušené do čista. Je na tom vidět, že je to vyžrané do hloubky, ale ne skrz. Při broušení jsem v kufru i stál a bylo to pevné.
-> Jakub Vedral: Čo je to za kufor,nikde žiadné diery
Šrobovákom si skúšal preraziť plech v najhorších miestach?Ak je to v poriadku tak ja by som to napatlal odrezovačom a potom penetrátorom ako základná farba.Alebo to nechaj opieskovať.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ahoj, včera jsem brousil kufr a našel jsem vyžraná místa. Přikládám fotku k posouzení odborné veřejnosti s otázkou, zda podlahu vyměnit, nebo jí můžu nechat. Díky
A nebo kdyby mel nekdo peknou karoserii na feldu ? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Potreboval bych radu, potrebuju vymenit zadni nosniky pro tlumice na felicii. Je to tam nejak nabodovane a staci odvrtat bodove svary a nebo se to rizne? Koupim tam asi tyto...
www.obautodily.cz/skoda-f avorit-felicia-nosnik-zadn iho-tlumice-pravy-6781cz17 6
www.obautodily.cz/skoda-f avorit-felicia-nosnik-zadn iho-tlumice-pravy-6781cz17 6
-> rsvancara:
Paráda. To jsem potřeboval. Díky ☺
Paráda. To jsem potřeboval. Díky ☺
-> Tomáššš 20.12.15 17:26:37:
Jasny to jsem koukal (jako na potvoru toho moc najit nemuzu), jen me napadlo, jestli nekdo nema detailnejsi fotky.
Jasny to jsem koukal (jako na potvoru toho moc najit nemuzu), jen me napadlo, jestli nekdo nema detailnejsi fotky.
-> Jakub Vedral: Svařeno na tupo, ale příště budu měnit celý díl :-)
www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...
www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...
-> Jakub Vedral: mrkni do niektorych kariet kde sa vyvarala karoseria ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Obnovím toto vlákno. Bylo by možné sem dát nějaké fotky jak jste vyvařovali přední podběhy? Bodové sváry mám odvrtané a rád bych věděl, jak máte napasovaný spodek. Diky
-> Koláčný: vždycky se někdo najde ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Klubko_: jistěže to má smysl, to auto je jinak zcela v pořádku a nedám na něj dopustit..jen počet osob, co v okolí dělali prahy hodně poklesl
-> Koláčný: -> m8rinek 24.11.14 11:50:26: má pravdu ten chlapec. Takže se dostáváš do situace, kdy si pokládáš otázku má cenu to vyvařovat a dávat do toho ty peníze?
-> Koláčný:
ak to vyzerá takto zvonka, tak zvnútra to už bude poriadne načaté. ak to chceš riešiť tak určite to vymeň celé...plátať to len na tých exponovaných miestach nemá zmysel. Ak má to auto perspektívu...vyvariť ako celok...prahy a výstuha stoja pár korun. jediné čo je položka je robota
ak to vyzerá takto zvonka, tak zvnútra to už bude poriadne načaté. ak to chceš riešiť tak určite to vymeň celé...plátať to len na tých exponovaných miestach nemá zmysel. Ak má to auto perspektívu...vyvariť ako celok...prahy a výstuha stoja pár korun. jediné čo je položka je robota
-> Koláčný: ked už vyvárka, tak rovno celý prah+výstuha a máš zase na pár rokov pokoj ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> m8rinek: koukal jsem i dovnitř a vnitřek prahu vypadá dobře, i celý zbytek jen povrchová koroze, kromě těchto míst
-> Koláčný: Podle druhý fotky soudim, že to bude pěkná kaše a jestli chceš vyvařovat jen tyhle místa... tak to můžeš přelepit ipou a vyjde to na stejno...
a druhé místo, zespoda ve stejném místě jako na první fotce
Zdravím, je tu někdo z Prahy a okolí, kdo by byl ochotný mi vyvařit tyto místa na prazích š105? odměna by ho samozřejmě neminula :) zde jsou na ukázku ta dotyčná místa
-> Jozka: jojo říkal jsem si že to bude chtít páku :))
-> Peťa Klíč: A já tu zblbnul a začal tomu říkat pertlovací kleště - když to jsou spíš lemovací..
A na 25 mm ? Páku pořádnou, moje poloprofi mají 17 mm čelist a 17 cm rukojeti od čepu po konec - a když lemuju 1 mm plech, potěj se mi u toho i zuby..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A na 25 mm ? Páku pořádnou, moje poloprofi mají 17 mm čelist a 17 cm rukojeti od čepu po konec - a když lemuju 1 mm plech, potěj se mi u toho i zuby..
-> Jozka: já jsem až z tohoto vyprávění konečně pochopil co ty kleště dělaj a jak ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
mimochodem ,kdo ty klečičky má ,, jak dlouhá je páka dostatečná na čelist širokou kolem těch 22mm co?
-> Peťa Klíč:
Jsem kleštičky kdysi kupoval v době, kdy byla mezi jejich cenovkou a časem stráveným produmáním + výrobou volba zcela jasná..![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> darklord: sikovky ani ne , spíš bych si konstrukci celou zhotovil ,, ale samozřejmě mě to už napadlo
-> Peťa Klíč: zvaracku mas, obetuj jedny sikovky a hned budu pertlovacky ako nove, kdesi tu aj bola fotka takeho nejakeho patentu
-> Jozka: takže to dopadne tak že si to ubastlím ze železa co najdu v garáži, jako všechny ostatní přípravky ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Peťa Klíč: Zřejmě kvalitní materiál a jeho přesné opracování..
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
éééé ,,, může mi někdo vysvětlit co stojí na lemovacích kleštích čtyřmístnou sumu ??
-> Kocvin: Tak ať se ti zadaří..![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jozka: Jako já už jsem vařil nějaký vraky ale vždycky to byly věci co nejdou vidět nebo téměř nic neovlivní když je zkurvím. Vršky podběhů, péčka a podobné volovinky
Na lemy jdu prvně každopádně díky za rady :) Jak to dopadne uvidíš brzo v kartě :-D
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Kocvin: Když neuděláš do auta větší díru, než zakreje ND, tak to nějak dáš..
Si dodneška pamatuju nejlepší radu svého života, když jsem se kdysi prvně chystal na velkou opravu podlah - "řízni do toho a pak uvidíš" ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jozka: Dobře tak já se s tím zkusím nějak poprat :) První jsem uvažoval o výměně celého boku když mám prvovýrobní k dispozici, ale vrch tam je někde pod střechou a kdo ví jak by to dopadlo radši uříznu spodek a hotovo.
-> Kocvin: Jo, schůdek na vyrovnání starého a nového do roviny.. A jasně, dírkuje se plech, kterej je "navrchu" z pohledu svařování (můžeš si ale udělat "schod" i na kastli a dírky do záplaty - ale v případě výměny lemu spíš ne), psal jsem to jen jako pořadí prací..![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jozka: Pertlík znamená udělat takový "schůdek" aby byly plechy po podstrčení zhruba ve stejný rovině? Chápu správně?
A nadírkovat lem? spíš plech na autě ne?
jsem z toho kokot..![133](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/133.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![133](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/133.gif)
-> Kocvin: Kristepane, s tímhle nezačínej.. to je jak se šípkovou nebo se zelím..
Každopádně udělat pertlík, nadírkovat, podstrčit a nabodovat je mnohem jednodušší a čistší práce, ale má to i svoje stinný stánky..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Každopádně udělat pertlík, nadírkovat, podstrčit a nabodovat je mnohem jednodušší a čistší práce, ale má to i svoje stinný stánky..
Chystám se dnes na zadní lemy u mého favorita a chtěl bych se ujistit. Jak je lepší nový lem dát? Podsunout a zavařit nebo říznout v hraně a pokusit se dát plechy na tupo k sobě?
-> jarda19: pekne to vyvat ,ta kobercovka to je prasacina
a udrzba ,vystriekat dutiny ked uz nic ine
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> jarda19: zkontroluju nemrzku, najdu škrabku a jak nasněži tak přezuju na zimní, dam do auta řetězy, ryč a sekyru ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
No už to dělám....:) nějak jsem to nevydržel. Napadlo mě ty díry zalepit kobercovkou a nějakym způsobem překytovat, ale to bych asi Feldě neudělal. Jinak mimochodem, jakou údržbu děláte před zimou vy u spotřebáků??:)
-> jarda19: tak sup sup na to
-> jarda19: pokud ti cáká bordel k motoru / na elektriku, tak před zimou. Slanej sajrajt je zhouba :-)
Ale záleží, taky na tom, jestli to máš kde natřít, aby to uschlo.
Ale záleží, taky na tom, jestli to máš kde natřít, aby to uschlo.
Bude to muset cely pryc bych rekl....
-> jarda19: tak záleží jak je na tom zbytek jestli bude stačit to třeba jen obrousit natřít a hodit na to blatnik, nebo to budeš stejně řezat celý pryč...