![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vyvareni kastle
-> Eidy: zinkovy sprej ? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> 71skoda100: Hele, existuje barva ve spreji, přes kterou jde i svařovat. Zkus pohledat na netu, bo si nepamatuju název. Jinak jak už tu zaznělo, budeš muset (nemusíš, ale měl bys) vystříkat dutiny. Žádná berva nevydrží teplotu, kdy teče ocel. Zmíněná barva ale poslouží coby základ i v těsné blízkosti svarů.
-> Tomaso435 20.10.17 19:50:09: Mozno to bola blba otazka :D ale ja som to myslel tak ze by som natrel ten prah znutra ale nie tam kde sa to bude zvarat, tam by bol holy kov
toto je aj preco to budem robit spolu s niekym co to uz roky robi, lebo ja so zvaranim este moc skusenosti nemam
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> rsvancara: ta masa žhavýho železa, to musí bejt masakr :D
-> Tomaso435: Tomu se ani nedivím :-D
-> rsvancara: chce to výkonější bufíky
hele pamatuju jednou v zimě s tim přijel borec, zacouval do řady .. a po pul hodině neměl kolem auta v zadu sníh
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomaso435: Ano a jak prohnijou, tak pak nastává druhá fáze, vůbec to netopí :-D
-> rsvancara: tak proto ty prahy hnijou jak svině :-D
nebo to namocit 20cm do zinku no :D
nebo to namocit 20cm do zinku no :D
-> Tomaso435: To dělám já :-D. Ale u Tatry to budu muset ještě promyslet. Protože tam je rozvod topení dělanej foukáním do prahů. Takže by se hodilo to zevnitř něčím natřít :-D
Aby sa ten nater neposkodil teplom pri zvarani ......
Tak to by mě taky zajímalo co existuje aby to tam bylo a mohlo se skrz to vařit :-D řek bych že nic a nejlepší bude tomu pak brutálně vyvoskovat dutiny...
Tak to by mě taky zajímalo co existuje aby to tam bylo a mohlo se skrz to vařit :-D řek bych že nic a nejlepší bude tomu pak brutálně vyvoskovat dutiny...
Ahojte,
Chystam sa vyvarit karoseriu na mojej 110L, bude mi s tym pomahat jeden pan co zvara uz snad 40 rokov tak to snad zvladneme, ale aj tak mam par otazok.
Kupil som nove prahy, a typujem ze bude treba aj vystuhy. Pragos-cz ich ma, ale maju niekolko druhov. Tie co su oznacene MB-110R momentalne nemaju a ani nevedia kedy ich budu mat. Ale maju na 1000MB. Mozem jednoducho kupit tie, alebo je tam nejaky rozdiel? Ked uz to robim tak to chcem spravit poriadne.
Prahy chcem znutra niecim natriet nez ich tam budeme davat, co je na to najlepsie? Aby sa ten nater neposkodil teplom pri zvarani.
Potom ideme menit vrsky prednych podbehov, ak mate nejake specialne rady okolo tohoto tak budem vdacny. A Pragos ich tiez momentalne nema (a nevedia kedy ich budu mat). Neviete ci tento diel robia este niekde? - pripadne nemate niekto sadu na predaj?
Diky
Chystam sa vyvarit karoseriu na mojej 110L, bude mi s tym pomahat jeden pan co zvara uz snad 40 rokov tak to snad zvladneme, ale aj tak mam par otazok.
Kupil som nove prahy, a typujem ze bude treba aj vystuhy. Pragos-cz ich ma, ale maju niekolko druhov. Tie co su oznacene MB-110R momentalne nemaju a ani nevedia kedy ich budu mat. Ale maju na 1000MB. Mozem jednoducho kupit tie, alebo je tam nejaky rozdiel? Ked uz to robim tak to chcem spravit poriadne.
Prahy chcem znutra niecim natriet nez ich tam budeme davat, co je na to najlepsie? Aby sa ten nater neposkodil teplom pri zvarani.
Potom ideme menit vrsky prednych podbehov, ak mate nejake specialne rady okolo tohoto tak budem vdacny. A Pragos ich tiez momentalne nema (a nevedia kedy ich budu mat). Neviete ci tento diel robia este niekde? - pripadne nemate niekto sadu na predaj?
Diky
-> Jakub Vedral: ideálně mít podobnej výkroj z jinýho auta
Mohl bych poprosit o rady jak vyvařit spodní rohy rámu předního okna? Plech s dírama mám vyříznutý. Děkuji
-> Jakub Vedral: I dveře...
-> StepaNoFUN 09.05.17 21:34:16: No přesně tohle mě straší. Ale když to tak čtu, tak je víkendový plán jasný. Ještě se zeptám. Je lepší ještě namontovat i dveře, nebo není potřeba?
-> Jakub Vedral: Tohle mě na tom nejvíc se*e... Můžeš si to 100x oměřit, ale stejně je potřeba nabodovat, spasovat a pak teprve zavařit... Jinak to nikdy nesedí jak by bylo žádoucí a dohnat to po navaření se dá tak u chladičovky (kdysi dávno jsem měl za 12h vyměněnou chladičovku na FA (i s vyvyřením děr pod ní), ale dalších 12 jsem ji pak dopasovával za pomoci páčidel, řetězů, rozpínáku a mnoha ran kladivem... Ale nakonec to (kupodivu) sedělo jak mělo...
-> isti 09.05.17 19:57:25: No. Já si naznačil čárou kde má být cca osa prostřední matky. Tak to snad nějak doženu. Ještě to oměřím ze spolujezdcovy strany + původního Pčka a uvidíme.
Chybama se člověk učí
Chybama se člověk učí
-> Jakub Vedral: Ja zvyknem ešte pred vyrezaním označiť na 2-3 miestach vzdialenosť matiek a podla toho to pasujem.Takto ti už neostane nič iného len to na oko nabodovať na pár miestach a vyskúšať s blatníkom.
Ahoj. Můžete mi někdo poradit jak na co dát pozor při navařování Pčka pod Asloupkem? Rad bych si přečetl rady a tipy na co si dát pozor. původní Pčko mám vyříznuté, tak se bojím abych měl správně navařené nové a seděly matky na šrouby na blatník. Napadlo mě, že bych Pčko jen bodnul, vzal blatník, připevnil ho na podběhy a k tomu Pčku a následně přichytil na více místech. Řešil to někdo také tak? Můj problém je, že ten plech vůbec nesedí a všude odstává, tak bych to nerad pokazil. Díky za rady
-> StepaNoFUN: to sice jo ale když mi už došel tmel, mám teď auto v teple a přes týden chodím z práce večer mrtvej tak musím improvizovat
Ten Dinitrol asi nekoupím teď nikde běžně že ? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> tunerlada: Taky Dinitrol 410UV
-> tunerlada: Tím Hornbachem jsi to zabil.
Jinak je vyzkoušenej Dinitrol 410UV
Jinak je vyzkoušenej Dinitrol 410UV
hola měl bych další dotaz :) jaký používáte tmel na spáry po vyvaření ? Je něco co se dá koupit i teď o víkendu v Hornbachu a pod. a máte na takovéto ''uhlazení'' vyzkoušené a jde to přelakovat ? Díky
-> minno: Většinou to jsou saze, které ofouká i vítr :-D.... jednou jsem přímo v OB prohlásil, že až foréza bude skutečně foréza, tak to klidně vezmu ve foréze. Ale jinak to mám raději v oleji (odmastím a udělám s tím, co chci). Na což prodavač pokýval hlavou a prohlásil, že mám pravdu :)
-> tunerlada: Ak je to skutočne foréza a nie len čierna prepravná farba, tak určite radšej brať forézu ako holý plech...
-> Jindas: takže asi se toho nebát a zkusit jop ? Jinak ty díly co nabízí OB..lepší to vzít ve foréze než holý plech a ten ošetřit že ?
sorry za hloupé ot. ale naposledy sem řešil věci na vyvářku Rapida před 7 lety
sorry za hloupé ot. ale naposledy sem řešil věci na vyvářku Rapida před 7 lety
-> tunerlada: Kamarádovi ta chladičovka neseděla nahoře u světel (jakoby u hrnků)
Nic co by neopravilo karosářský kladivo.
Ale zase druhýmu kamarádovi to sedělo dobře... asi polák,od poláka....
Nic co by neopravilo karosářský kladivo.
Ale zase druhýmu kamarádovi to sedělo dobře... asi polák,od poláka....
-> peter13789: super budu rád! :)
Jinak co se týče dílů... má někdo odzkoušené díly z OB ? Pohledově vypadají a myslím si že asi budou stejné jako z autokelly (vršky předních podběhů + zadní podběhy) V OB mají i tu chladičovku za 1300kč jenže...bude sedět ? Na slovensku jsem našel člověka co prodává za 2,5 tis origo chladičovku
Jinak co se týče dílů... má někdo odzkoušené díly z OB ? Pohledově vypadají a myslím si že asi budou stejné jako z autokelly (vršky předních podběhů + zadní podběhy) V OB mají i tu chladičovku za 1300kč jenže...bude sedět ? Na slovensku jsem našel člověka co prodává za 2,5 tis origo chladičovku
-> tunerlada: my sme najskor vyvarili vrsky a p kapsy, hore nabodovali rozperu aby sa nestiahol vrch a veselo vyrezali. Po nabodovani na par miestach cvicne poskladali predok a ked sedelo,tak dovarili napevno. Najdem foto a poslem
ahojte, měl bych dotaz.. včera sem začal definitivně párat (dle slov původního majitele nebouranýho nesnilýho) Rapida a zjistil sem že chladičovka je zralá spíš tak na výměnu (auto bourané na předek, shnilá zevnitř a utržená od podlahy) . Jak náročná je výměna chladičovky a na co si tam dát pozor ? Respektive vyvařit napřed vrchní kapsy a P kapsy a pak chladičovku nebo naopak ? A neměl by někdo k prodeji komplet chladičovku na eM poblíž Moravy ? 1*1 Děkují
-> Jakub Vedral: No, jak píše Tomaso. Něco jemnýho, maximálně zabrousit, aby toho tam nebyl metrák.... Skelný vlákna jsou super, pokud vyrovnáváš 1cm hluboký jámy :-)
-> Jakub Vedral: já podobně chycený místo na minulým fávu zastříkal stříkacím tmelem a zabrousil do hladka... pak sem to vzal sprejem , pak bezbarvým... a to auto tak odjezdilo dalších 5 let tvrdýho provozu a nikdo se s ním nesral a bylo to cajk.
Ještě se zeptám , zda je nějaký tmel který bych na to mohl použít, aby to při zatížení nepraskalo (se skelnými vlákny?). S hliníkem by to asi delalo neplechu co (vim co umí šroub v hliníku)
-> Jakub Vedral: pak se na to vyser a dukladně to celý ošetři. případná budoucí výměna tohoto dílu nebude vyžadovat celolak ale jen lokální lakování pod kapotou který nebude vidět že je třeba maličko jiný.
Dneska se s tím každej originalista sere natolik, že je to nakonec celý absolutně nepřirozeně jiný auto než bylo v originále. takže tak.
Dneska se s tím každej originalista sere natolik, že je to nakonec celý absolutně nepřirozeně jiný auto než bylo v originále. takže tak.
-> Tomaso435: má to být auto pro radost. Občas se provětrat a šup zpět do garáže, zadne denní ježdění do práce a zpět.
-> Jakub Vedral: to auto máš na lítání nebo to chceš 3x za rok projet na sraz nebo výlet?
pokud to máš auto se kterým jezdíš tak to auto je stejně předurčený k tomu ho dorasovat co to dá a zahodit = podlahu nechat. Pokud to chceš mít jako veterána tak i když tohle necháš a nebudeš s tím lítat denně a v soli .. tak ta podlaha tahle 20 let bude = nechat bejt.
pokud si blázen co to chce mít top, tak to hold vyměň pokud máš za co.
pokud to máš auto se kterým jezdíš tak to auto je stejně předurčený k tomu ho dorasovat co to dá a zahodit = podlahu nechat. Pokud to chceš mít jako veterána tak i když tohle necháš a nebudeš s tím lítat denně a v soli .. tak ta podlaha tahle 20 let bude = nechat bejt.
pokud si blázen co to chce mít top, tak to hold vyměň pokud máš za co.
-> Jakub Vedral: Jinou kastli
-> Nwkt: Vlastně ani není. Jen bych to nerad dělal za pár let znovu (jak jsem psal) Nevím, jestli by vybroušení, odrezovač, odmaštění, dvousložková polyuretanová základovka, vrchní barva opravdu stačilo. I proto jsem se ptal zda vyřezat nebo nechat.
-> Jakub Vedral: Je na tom autě něco spešl, kvůli čemu to chceš měnit?
Rozhodnuto. Bude nová podlaha.
-> Borderer: Dyť to píše ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Syny: Pokud to udělá pořádně, není důvod, aby to hnilo dát. Je ale nutnost dodržet technologické postupy. Sám mám takto "zachráněná" některá místa už x let bez náznaku postupující koroze. :)
-> Jakub Vedral: Tak presne takovej stav budes za par let mit, pokud tu podlahu nechas. Ja osobne bych menil vsecko co je takhle vyzrany. Vymenit podlahu v kufru neni nic slozityho - je to defakto "rovnej plech". Odvrtas, nabodujes a je to hotovy. To jsou mnohem slozitejsi dily na vymenu nez todle.
-> Nwkt 04.10.16 10:48:26: Tohle je moje noční můra. Přesně takového stavu se bojím :-D
Dám tedy na vaše rady a necham to byt.
S tou karoserií by to bylo super, jen by ji nesmel děda kdysi prodat (pamatuju si, že jí měl ještě před cca 9 roky ve stodole pod senem. Pak zmizela a dnes brečím jako želva při představě jaká by to byla parádní práce stavět z nového).
S tou karoserií by to bylo super, jen by ji nesmel děda kdysi prodat (pamatuju si, že jí měl ještě před cca 9 roky ve stodole pod senem. Pak zmizela a dnes brečím jako želva při představě jaká by to byla parádní práce stavět z nového).
A co názor to neměnit, dokud to není nutné?
Sám bych se bál, že se to už kolem svárů (mezi plechy) nikdy neošetří dobře (ve fabrice přecijen ponořili celou kastli to lázně). Dělal sem teďka práh s výztuhou a podlahou a ač sem se snažil natírat i vnitřek a následně to pořádně vystříkal mixem "A00 s řepkovým olejem" si nejsem jist, jestli sem udělal maximum.
Sám bych se bál, že se to už kolem svárů (mezi plechy) nikdy neošetří dobře (ve fabrice přecijen ponořili celou kastli to lázně). Dělal sem teďka práh s výztuhou a podlahou a ač sem se snažil natírat i vnitřek a následně to pořádně vystříkal mixem "A00 s řepkovým olejem" si nejsem jist, jestli sem udělal maximum.
-> Nwkt: Správně, měnit co největší celky..... ideálně kastli :-D