skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyvaření škodovky
Nemáte někdo výztuhu pod přední sedačky z eMka (ale ono to bude asi stejný?), případně vrak, ze kterýho by se dala vyříznout? Oficiálně je to teda 113-700447 CELO POD PREDNI SEDADLA. Ptám se pro kamaráda :-)
-> SBORMISTR 04.02.22 13:26:37: vobec nedakuj...uvidis ci posluzi. a prepac ze sa to trosku vlieklo....
ETKA je obcas peklo.
Je to hrozna cena...
Objednal si aj tie plechove matice ???
Tie su nato urcene...plastove budu na toto asi velmi -tuhe-
ETKA je obcas peklo.
Je to hrozna cena...
Objednal si aj tie plechove matice ???
Tie su nato urcene...plastove budu na toto asi velmi -tuhe-
-> SO545 30.01.22 14:47:19: pane mistr, vrele dekuji, jsem dozivotnim dluznikem. Mam objednano, 173 CZK za kus bez dane, pokud by se to nekomu dalsimu hodilo. Jine delky objednat neslo, ale to nicemu nevadi. Jeste jednou dekuji!
tu nejaky manik riesil asi podobnu vec.
Mas tam aj cisla k inym dlzkam.
www.golf1.info/forum/inde x.php?thread/118...
Mas tam aj cisla k inym dlzkam.
www.golf1.info/forum/inde x.php?thread/118...
ja viem trosku to trvalo.
Tu mas cislo dielu : N 907 161 03
Skus to pozriet aj cez google najdes tam aj plechove matice k tomu pripadne aj ine nity....
Tu mas cislo dielu : N 907 161 03
Skus to pozriet aj cez google najdes tam aj plechove matice k tomu pripadne aj ine nity....
-> SBORMISTR 25.01.22 19:37:58: zadal som poziadavku...ale skocim ku skladnikovy a skusim si tam odsediet a najst to sam. Viem ze je to pri A5 zadna cast kufra...ale mam plno a 1h to urcite zaberie...
tak prepac.
tak prepac.
Tento tyden jsem se zastavil v Audi u Klokocky i s vytistenou fotkou od -> SO545 11.12.21 18:45:34: a take jsem neuspel, tak nevim, zda se jedna o bajneho triokeho ruzoveho jednorozce ci ta halirova polozka nikomu nestoji za zajem, pritom bych objednaval vicero, s jednim nyteckem bych nikoho neotravoval ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> SO545 14.01.22 22:23:18: ano ano s tim pocitam, bude na tom drzet pouze oplastovani spodku pres na to urcene plastove matice ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> SBORMISTR 14.01.22 22:03:16: OK skusim...len ta upozornim ze je to pevnostne len na olpastovanie podvozka...ziadna sila.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> SO545 14.01.22 21:36:09: nechci byt otravny. Ale kdyby se podarilo to uprostred (zavit ala vrut, samorez), byl bych do smrti zavazan!
-> SBORMISTR 14.01.22 21:21:44: ktora konkretne ta zaujima...skusim ti to ceknut sam...a dam ti numero....
-> SO545 11.12.21 18:45:34: tak pane mistr, nepovedlo se, nenasel to ani skladnik v Audi.
Tedy bylo videt, ze ho tlaci cas, ale neco prochazel - bez vysledku. Tak nevim.
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Jarda/felda: koukni na příspěvky ze čtvrtka ;-)
-> SO545 11.12.21 18:45:34: nedali by se ty spodní dvě nouzově nanýtovat obyčejnýma kleštěma ?
tak som tu...ale skocil som si do dielne pre nity...frmol no...
na vrchu nitovacia skrutka ale do sestranu
v strede nitovacia skrutka na plastove klobuciky...ale fakt len na ne dotahovaci moment tusim 1,5Nm cize skoro nic...na plastove oblozenia a pod...toto je tusim na Audi A5 ked som menil dno kufra...tam by som to v ETKE so skladnikom hladal.
Spodna klasicka skrutka na M6zavit.... ale to netusim kde v ETKE hladat...ale pri karosarskych dieloch je vzdy na boku rozkres spojovacieho materialu.....tieto specialitky ma vacsinou AUDI. Skoda a ani VW az tek neprehana....kazdy nit ma na sebe este gumovu utesnovaciu podlozku.
Ta sa ale da vyhodit.
na vrchu nitovacia skrutka ale do sestranu
v strede nitovacia skrutka na plastove klobuciky...ale fakt len na ne dotahovaci moment tusim 1,5Nm cize skoro nic...na plastove oblozenia a pod...toto je tusim na Audi A5 ked som menil dno kufra...tam by som to v ETKE so skladnikom hladal.
Spodna klasicka skrutka na M6zavit.... ale to netusim kde v ETKE hladat...ale pri karosarskych dieloch je vzdy na boku rozkres spojovacieho materialu.....tieto specialitky ma vacsinou AUDI. Skoda a ani VW az tek neprehana....kazdy nit ma na sebe este gumovu utesnovaciu podlozku.
Ta sa ale da vyhodit.
-> SO545 10.12.21 20:20:42: pane mistr, to byste byl zlaty clovek. Abych vyvinul nejakou iniciativu, navstivil jsem vcera autorizovaneho dealera Skoda, nicmene skladnik to neumel v katalogu najit, ze to u nich nepouzivaji a tak poradne nevi, kde a co to ma vlastne hledat
U Boellhoffu jsem taky nepochodil.
-> hans1 10.12.21 18:31:45: -> StepaNoFUN 09.12.21 21:28:01: dekuji za dobry tip, kdyby se nepovedl "vrutonyt" od -> SO545, pouvazuji.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> hans1 10.12.21 18:31:45: -> StepaNoFUN 09.12.21 21:28:01: dekuji za dobry tip, kdyby se nepovedl "vrutonyt" od -> SO545, pouvazuji.
-> SBORMISTR 09.12.21 21:11:56: neslubujem lebo mam strasne fukoty v praci...koniec roka nejake servisne prace na vybaveni atd...le skusim dohladat v ETKE cislo dielu a objednas to u kazdeho dealera VW/Audi.
Snad mam jeden aj doma...zajtra pohladam a hodim ti foto.
Snad mam jeden aj doma...zajtra pohladam a hodim ti foto.
-> StepaNoFUN: m5 jde normálně zanýtovat běžnejma nýtovačkama,vyhodí se čelisti,prožinka,průvlak a prostrčí se závitovka a nakonec matka s podložkou.
-> SBORMISTR: Na nytovaci matice do M6 se prodavaj i kleste, ktery vypadaj jako klasicky nejtovacky. Kdysi jsem si je byl nucen koupit kvuli jedny akci. Ale nestalo to uplne nesmysl (cca 800,-) Samozrejme pokud je jednodussi reseni...
Edit: pokud jsi fakt z Kolina, tak ty kleste mohu zapujcit. Je to cca 15km..
Edit: pokud jsi fakt z Kolina, tak ty kleste mohu zapujcit. Je to cca 15km..
Pratele, dekuji vsem za vecnou diskuzi na urovni.
To, co popisuje -> SO545 09.12.21 19:06:44: by bylo naprosto genialni! Uvazoval jsem nad Eidyho variantou s nytovaci matici, kdy bych si na soustruhu stocil steft z jedne strany s metrickym zavitem do matice a na strane druhe jakoby vrut, jenomze narazim na problem s mistem, ze se tam s temi velkymi pakovkami na nytovaci matice taky nedostanu. Takze opet, nytovaci trn na plastove matice jak popisuje SO545, ktere nanytuji obycejnymi klestemi (nejaka distance na zvetseni mezery je malickost), to je presne ono! Prosim, dalo by se z toho vycist, kdo to vyrabi? Pripadne nejake cislo dilu? Google je mrtvy, ten nabizi porad jen nytovaci matice, dale jsem prosel treba katalog spojovaciho materialu Wuerth a rovnez bez vysledku, nytovaci srouby ano, ale ne tyto "vruty". Dekuji za snahu pomoci.
A abych jeste uvedl veci na pravou miru, ma to drzet jen takove kryci oplastovani (neni to na "skodovku").
To, co popisuje -> SO545 09.12.21 19:06:44: by bylo naprosto genialni! Uvazoval jsem nad Eidyho variantou s nytovaci matici, kdy bych si na soustruhu stocil steft z jedne strany s metrickym zavitem do matice a na strane druhe jakoby vrut, jenomze narazim na problem s mistem, ze se tam s temi velkymi pakovkami na nytovaci matice taky nedostanu. Takze opet, nytovaci trn na plastove matice jak popisuje SO545, ktere nanytuji obycejnymi klestemi (nejaka distance na zvetseni mezery je malickost), to je presne ono! Prosim, dalo by se z toho vycist, kdo to vyrabi? Pripadne nejake cislo dilu? Google je mrtvy, ten nabizi porad jen nytovaci matice, dale jsem prosel treba katalog spojovaciho materialu Wuerth a rovnez bez vysledku, nytovaci srouby ano, ale ne tyto "vruty". Dekuji za snahu pomoci.
A abych jeste uvedl veci na pravou miru, ma to drzet jen takove kryci oplastovani (neni to na "skodovku").
-> StepaNoFUN 09.12.21 19:26:06: tak ich prizvaram MAGom...a je to. Funkcne 100% vzhladovo to clovek prezije.
-> SO545: No jo, ale kdo má "doma" bodovačku. :-D Jistě že to je nejlepší řešení, ale domů si to nekoupíš a když bych chtěl někde nabodovat 2 svorníky, tak poletím jak namydlenej blesk, i kdybych vymyslel přepravu, naložení, složení... :-D
-> StepaNoFUN 09.12.21 19:18:28: ale okrem krytov podvozka by som tomu neveril.
to co je na obrazku mame v originale k bodovacke...
to co je na obrazku mame v originale k bodovacke...
-> SO545: Právě že vím jak to vypadá. Je to v podstatě to, co bylo sháněno v současným dotazu - -> SBORMISTR 08.12.21 16:44:49:
-> StepaNoFUN 09.12.21 18:59:23: ano...ale je to na plastove matice cize zavit ako na skrutke do dreva...cca.
A ano chce to vysustruzit nedzikus ja som to na rychlo podlozil sadou matic...nebol cas a v praci sustruh uz nemam....sef predal celu nastrojarsku dielnu a teraz place co stoji subdodavka. Ach jaj.
A ano chce to vysustruzit nedzikus ja som to na rychlo podlozil sadou matic...nebol cas a v praci sustruh uz nemam....sef predal celu nastrojarsku dielnu a teraz place co stoji subdodavka. Ach jaj.
-> SO545: To jako že to vypadá jako 6tka nejt a utrhne se to až dál, takže kus trnu se závitem zůstane koukat? Dobrej mazec. :-) Ale když si to představuju, tak ke kleštím se bude muset přidat nějakej váleček, kvůli vzdálenosti od čelistí.
-> Eidy 08.12.21 21:45:49: ani ja...ale raz som nieco objednaval a v sade ku karoserii boli celkom sikovne nitovacie skrutky.... Dokonca sa da kupit aj nitovacia skrutka na plastove matice...a ta sa nituje ako klasicky nit....Tiez dobra ficurinka
-> SO545: No vidíš, to jsem netušil. Teď jsem to vygooglil a stále to využívá stejnou matici. Ale ano, pokud vyhovuje délka, pak dobrý.
-> Eidy 08.12.21 17:23:57: su aj nitovacie skrutky... aspon na audi ich viem objednat.
aj wurth ich ma tusim po M8 velkost
aj wurth ich ma tusim po M8 velkost
-> SBORMISTR: Řešení existuje a jmenuje se nýtovací matky. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Pratele, zdravim vas v tento malebny predvanocni cas.
Jdu si pro radu, jak a cim nahradit utrzene "trny" na karoserii na ruzne prichytky, drzaky, ... jako je na fotce. Bez pouziti svarecky. Navic je neprijemne, ze se na to nedostanu z druhe strany (nekolikero vyztuh - plechu pres sebe) a celkove je to v takovem ne uplne super miste, kam se tak tak dostanu vercajkem, maximum je mala AKUcka. Takze dirku vyvrtam, ale neni realne prostrcit zevnitr nejaky vrut napriklad. Napada nekoho neco? Neexistuje neco takovyho treba jako nytovaci? Po pravde ani nevim, pod jakym nazvem to hledat.
Jdu si pro radu, jak a cim nahradit utrzene "trny" na karoserii na ruzne prichytky, drzaky, ... jako je na fotce. Bez pouziti svarecky. Navic je neprijemne, ze se na to nedostanu z druhe strany (nekolikero vyztuh - plechu pres sebe) a celkove je to v takovem ne uplne super miste, kam se tak tak dostanu vercajkem, maximum je mala AKUcka. Takze dirku vyvrtam, ale neni realne prostrcit zevnitr nejaky vrut napriklad. Napada nekoho neco? Neexistuje neco takovyho treba jako nytovaci? Po pravde ani nevim, pod jakym nazvem to hledat.
Koukám, že užraný to bylo fest.
Jak už sem někde psal pořádně štětkou základovku nejlepší byla suříkovka ta v kombinaci s odrezovačem báječně držela i na rzi.
A potom dutiny pořádně promastit rezistin s olejem je osvědčená kombinace jak se to nechá suchý
tak to hnije zevnitř.
Třeba do přední kapoty se mi výborně osvědčila vazelína A00 natlačená mazacím lisem na čepy do rozpálené kapoty od sluníčka. Když to začne prolínat tím přeloženým plechem je vyhráno už se to nehne. Nevýhoda je, že při zahřátí v létě od sluníčka to musí občas člověk utřít.
já sem taky všechno řádně natřel základovkou a na to pak gumoasfalt tak uvidíme.
Ono taky do těch dutin nesmí zatékat.
To samé platí pro spoj blatníku s kastlí. já sem měl levou stranu po bouračce ošetřenou něčím, bohužel nevím čím. Bylo to černé lehce mazlavé i po 10, nebo kolika letech.
A pod blatníkem to nebylo ani zrzavé. Pravá strana zůstala origo a totál sežraná.
Jak už sem někde psal pořádně štětkou základovku nejlepší byla suříkovka ta v kombinaci s odrezovačem báječně držela i na rzi.
A potom dutiny pořádně promastit rezistin s olejem je osvědčená kombinace jak se to nechá suchý
tak to hnije zevnitř.
Třeba do přední kapoty se mi výborně osvědčila vazelína A00 natlačená mazacím lisem na čepy do rozpálené kapoty od sluníčka. Když to začne prolínat tím přeloženým plechem je vyhráno už se to nehne. Nevýhoda je, že při zahřátí v létě od sluníčka to musí občas člověk utřít.
já sem taky všechno řádně natřel základovkou a na to pak gumoasfalt tak uvidíme.
Ono taky do těch dutin nesmí zatékat.
To samé platí pro spoj blatníku s kastlí. já sem měl levou stranu po bouračce ošetřenou něčím, bohužel nevím čím. Bylo to černé lehce mazlavé i po 10, nebo kolika letech.
A pod blatníkem to nebylo ani zrzavé. Pravá strana zůstala origo a totál sežraná.
-> radim125: sváry nejlíp stříknout základem a přetřít karosářským tmelem a po vytvrdnutí pak teprve napatlat asfaltem nebo jiným podvozkovým sajrajtem...
Tak jste se mě ptali čím jsem přetřel sváry tak tady posílám foto. Je barva na ochranu podvozku.
Vydrží to nebo to začne kvést????
Vydrží to nebo to začne kvést????
-> minno: bez študovať andrta![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> castrol: ja že je to trabant, tá farba ma pomýlila![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: ty škodovkar a nepoznáš co je na obrázku ?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> radim125: a čo by sme na tej fotke akože mali vidieť?
-> radim125: A ty sváry si přetřel jakym základem?
To nechal jen neco a ne spodek auta. Vyvařit jsem necha:pod prednima blatnikama, pod prahama a jeden lem. A jeste jsem delal celolak.
-> radim125 24.07.15 09:19:18: Ale vždyť jsi dole psal, že jsi to nechával vyvařit.
Základ tam je ještě z Mladé Boleslavi.
-> Kuladmin 23.07.15 14:34:57: Já jenom pořád čekám, kdy se dozvíme konečně o tom základu. Jestli to bude ještě v roce 2015.
-> radim125: A co máš pod tím jako základ?? o to hlavně jde.a taky zevnitř...!!
Koupil jsem gumoasfalt od bernera je to v tubě a stříká se to kompresorem,ničim jsem to neředil.
Tak newim jestli jsem udělal dobře???
Tak newim jestli jsem udělal dobře???
-> radim125: Vodou ředitelný gumoasfalt vůbec nedávat. Je potřeba něco, co se ředí normálně ředidlem :-), jinak souhlas s minnem.
-> radim125: gumoasfalt na holým plechu ti ten plech nechá shnít, protože gumoasfalt je vodou ředitelný. celé špatně.
-> radim125: ale gumoasfalt nie je antikorózny náter :) To treba najskôr ošetriť poriadnymi farbami a ak gumoasfalt, tak ten až celkom na záver ako ochrana pred kamienkami a mechanickým oterom.
Dutiny jsem udelal 2 pixle. Gumoasvalt 6 pixli. Tak uvidim no.