skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spárování krytů světel
-> dragon_cb_cz 08.03.20 12:03:15: U Lukyho jsem se s mými nepárovými kryty stavoval a nic kloudného jsme nevymysleli. Ještě jsem mezitím doma vyštrachal pár nových CZ krytů, ale jednak je každý jiný odstínem (zpátečka pravého je méně modrá a blinkr je o trochu sytější, než u levého) a druhak ten pravý je lehce poškozený (prasklina uprostřed červené části krytu)
Tyto dva CZ kryty jsem ochoten vyměnit za 1 ks pravého CS krytu nebo levého komplet CS světla v perfektním stavu...
...nebo pak ještě varianta výměny pravého komplet světla CS a levého krytu CS za levé komplet světlo CS a pravý kryt CS - nechce se mi rozebírat komplet světlo - mám tu aktuálně dvě nepárová pravá světla a tři nepárové levé kryty

Tyto dva CZ kryty jsem ochoten vyměnit za 1 ks pravého CS krytu nebo levého komplet CS světla v perfektním stavu...
...nebo pak ještě varianta výměny pravého komplet světla CS a levého krytu CS za levé komplet světlo CS a pravý kryt CS - nechce se mi rozebírat komplet světlo - mám tu aktuálně dvě nepárová pravá světla a tři nepárové levé kryty

-> Bukaj: Já bych z fotek hlavně soudil že jsou odlejvaný naprosto jinym způsobem - jednokusej odlitek se vstřikem materiálu ve třech bodech, viz prolínání barev na hranicích částí. Nedivim se že to takhle nakonec dělat nechtěli. 

-> Tom Troll 08.03.20 12:00:47: No, kdyby to bylo tak jednoduché.Ty prototypové kryty mají trochu jiný tvar - minimálně jiný úhel zkosení strany blíže ke středu vozidla...

-> Bukaj 08.03.20 02:33:52: Jste dva co mi píšou v jednom dni sakra
Měl jsem, možná dokonce dva, ale mezi tím už jsem něco vyměnil. Takže to vypadá, že budeme muset s -> Luky: udělat nějakou kruhovou výměnu...

-> Bukaj: Tak provrtej ty díry a dej to tam lesklejma šroubama z železářství a senzace je na světě. 

-> dragon_cb_cz 14.10.19 09:16:10: Neměl bys náhodou lichej pravej CS kryt?
Jinak přidám sem další úlovek z poslední doby - pravý kryt PAL made in Czechoslovakia - ovšem bez homologačních značek.
Jinak vypadá zcela seriově, ale tam, kde jsou obvykle jednotlivé homologační značky a značka zkušebny (ESČ), tam není nic (respektive jsou tam jen patrné připravené kroužky ve formě...
...barevně je také úplně normální - s namodralou zpátečkou.
Že by předsériová testovací výroba?
Ale stejně bych rád sehnal aspoň pozůstatek toho prototypového světla z prospektů - určitě se něco takového dochovalo aspoň v jednom exempláři

Jinak přidám sem další úlovek z poslední doby - pravý kryt PAL made in Czechoslovakia - ovšem bez homologačních značek.

Jinak vypadá zcela seriově, ale tam, kde jsou obvykle jednotlivé homologační značky a značka zkušebny (ESČ), tam není nic (respektive jsou tam jen patrné připravené kroužky ve formě...
...barevně je také úplně normální - s namodralou zpátečkou.
Že by předsériová testovací výroba?
Ale stejně bych rád sehnal aspoň pozůstatek toho prototypového světla z prospektů - určitě se něco takového dochovalo aspoň v jednom exempláři

-> byznysonly 26.09.19 22:42:50: Tohle jsou klasické čiré Hirsche.
-> Tom Troll 26.09.19 22:56:11: Jo, viděl jsem i červeno/kouřové a značka Autopal, ale bavíme se tu o běžných sériových krytech, dostupných v běžné prodejní síti a ne o nějakých prototypových a pokoutně vyrobených ufonech
-> Tom Troll 26.09.19 22:56:11: Jo, viděl jsem i červeno/kouřové a značka Autopal, ale bavíme se tu o běžných sériových krytech, dostupných v běžné prodejní síti a ne o nějakých prototypových a pokoutně vyrobených ufonech

-> Tom Troll: Herdek, ty vypadají libově! :-)
-> byznysonly: podle mě čirý... fotka kouřový sady. Prej se to bouchalo v PALu ze stejnýho granuláto jako favorití pro "osobní" použití.
-> Tom Troll: Ty kouřový celobílý vypadají nějak takhle? :-)
auto.bazos.cz/inzerat/... /Zadni-bila-svetla-Skoda-1 05-Rapid.php
auto.bazos.cz/inzerat/... /Zadni-bila-svetla-Skoda-1 05-Rapid.php
-> Bukaj: Ještē existujou celočirý, kourový (jako z favoritú), ale mega vzácný a nikdo neví kde se vzaly, často pripisovaný nočním smēnám.
Pro kompletnost taky existujou (existovaly) garde prototypový jednolitý s šroubama z venku normálnē barevný, a prototypový gardí červenočirý, který pochopitelnē nemohly bejt hirsch.

Pro kompletnost taky existujou (existovaly) garde prototypový jednolitý s šroubama z venku normálnē barevný, a prototypový gardí červenočirý, který pochopitelnē nemohly bejt hirsch.
-> byznysonly:
Mkové kryty zadních světel vyráběli 3 výrobci: originál PAL (později Autopal N. Jičín), maďarský Hirsch a blíže neurčený slovenský výrobce.
Hirsche poznáš podle toho, že je na nich napsáno HIRSCH CAR - vyráběli tři varianty - klasické, červenočiré (sklo blinkru bez pigmentu, jako zpátečka) a celočiré (celý kryt bez pigmentu). Víceméně celá produkce Hirsch má stejnou kvalitu krytů - stejné barvy - méně pigmentu, než originál, trochu mdlé - ne tak jasná červená a hlavně oranžová, zpátečka není namodralá, ale spíše lehce došeda, v odlitku často bublinky vzduchu (originály mají bublinky jen zcela výjimečně), díly krytu k sobě špatně spasované, často nedolepené...
Originály mají na sobě vždy logo PAL (československé) nebo Autopal (novější česká výroba) a kvůli dlouhému období výroby různé drobné odchylky ve formě i v odstínu barev a kvalitě plastu, kvalita odlitku, slepení a spasování částí většinou bezvadná. Zpátečka až na výjimky namodralá nebo nafialovělá. Autopal vyráběl i variantu dvoubarevnou - červeno-čirou (respektive červeno-nafialovělou).
Slovenské kryty mají ze všech nejjasnější barvy, namodralou (nafialovělou) zpátečku, občas bublinky v odlitku, není na nich žádné označení výrobce, jen číslo dílu a homologace, homologační značky pro jednotlivé druhy osvětlení jsou na nich často chybně nebo nejsou vůbec...
...a jejich největší výhodou je to, že (údajně - nemám ověřeno z vlastní zkušenosti) vůbec nešisují - jsou odolné vůči UV záření. Této teorii by odpovídalo i to, že jsem se dosud nesetkal s vyšisovaným krytem tohoto výrobce...
Mkové kryty zadních světel vyráběli 3 výrobci: originál PAL (později Autopal N. Jičín), maďarský Hirsch a blíže neurčený slovenský výrobce.
Hirsche poznáš podle toho, že je na nich napsáno HIRSCH CAR - vyráběli tři varianty - klasické, červenočiré (sklo blinkru bez pigmentu, jako zpátečka) a celočiré (celý kryt bez pigmentu). Víceméně celá produkce Hirsch má stejnou kvalitu krytů - stejné barvy - méně pigmentu, než originál, trochu mdlé - ne tak jasná červená a hlavně oranžová, zpátečka není namodralá, ale spíše lehce došeda, v odlitku často bublinky vzduchu (originály mají bublinky jen zcela výjimečně), díly krytu k sobě špatně spasované, často nedolepené...
Originály mají na sobě vždy logo PAL (československé) nebo Autopal (novější česká výroba) a kvůli dlouhému období výroby různé drobné odchylky ve formě i v odstínu barev a kvalitě plastu, kvalita odlitku, slepení a spasování částí většinou bezvadná. Zpátečka až na výjimky namodralá nebo nafialovělá. Autopal vyráběl i variantu dvoubarevnou - červeno-čirou (respektive červeno-nafialovělou).
Slovenské kryty mají ze všech nejjasnější barvy, namodralou (nafialovělou) zpátečku, občas bublinky v odlitku, není na nich žádné označení výrobce, jen číslo dílu a homologace, homologační značky pro jednotlivé druhy osvětlení jsou na nich často chybně nebo nejsou vůbec...
...a jejich největší výhodou je to, že (údajně - nemám ověřeno z vlastní zkušenosti) vůbec nešisují - jsou odolné vůči UV záření. Této teorii by odpovídalo i to, že jsem se dosud nesetkal s vyšisovaným krytem tohoto výrobce...

-> Luky: To by bylo super, děkuju :-)
-> Bukaj: Těch maďarských HIRSCH krytů asi taky bylo víc sérií v různých kvalitách, že jo? Mám totiž Hirsche, který se ke svému původu hrdě hlásí a mají bílou zpátečku. A pak mám ještě něco mezi těmahle eSč a Hirschema. Žádný výrobce, žádné značky, barvy spíše světlejší, ale zpátečka velmi lehounce namodralá; něco mezi slovenskýma a maďarskýma. V tom aby se prase vyznalo :-D
-> Bukaj: Těch maďarských HIRSCH krytů asi taky bylo víc sérií v různých kvalitách, že jo? Mám totiž Hirsche, který se ke svému původu hrdě hlásí a mají bílou zpátečku. A pak mám ještě něco mezi těmahle eSč a Hirschema. Žádný výrobce, žádné značky, barvy spíše světlejší, ale zpátečka velmi lehounce namodralá; něco mezi slovenskýma a maďarskýma. V tom aby se prase vyznalo :-D
-> byznysonly: nějaký slovenský mám, někdy se podívám
-> byznysonly 25.09.19 09:26:33: Slovenská druhovýroba. To "logo" ESČ je značka zkušebny elektrických zařízení...
CCo se týče spárování, tak budeš muset shánět kryt od stejného výrobce, protože tyto kryty mají světlejší pigment, než originály CS (nebo "skorooriginály" ; CZ), sytější barvy, než HIRSCH CAR a na rozdíl od maďarských Hirschů mají modrý pigment ve skle zpátečky. Dobrá zpráva je, že tyto slovenské kryty jsou údajně barevně nejstálejší a nejodolnější vůči UV

CCo se týče spárování, tak budeš muset shánět kryt od stejného výrobce, protože tyto kryty mají světlejší pigment, než originály CS (nebo "skorooriginály" ; CZ), sytější barvy, než HIRSCH CAR a na rozdíl od maďarských Hirschů mají modrý pigment ve skle zpátečky. Dobrá zpráva je, že tyto slovenské kryty jsou údajně barevně nejstálejší a nejodolnější vůči UV

-> isti: Dunajskou Stredu mám trochu z ruky, pravda :-D
-> byznysonly: Ja mám 2x pravé málo použité SK(bez označenia výrobcu)kryty s namodralou spiatočkou len lokalita nepasuje.

-> byznysonly: Myslím, že mám zpátečku taky do modra. Mrknu.
-> byznysonly: Možná bych měl práve, kouknu
-> dragon_cb_cz: Nelpím na tom, že obě strany musí být identické místem výroby a nápisama. Jediné kritérium je stejná barevnost. Záleží na tobě.
-> byznysonly: Sakra, levý bych potřeboval, ale já mám výhradně československý 

-> ptk: Tohle tutově nejsou Hirsche, na ty je to až moc hezky zpracovaný a příliš sytý barvy. Tipuju, že je to česká nebo slovenská výroba. Navíc to logo eSc v oválu jsem viděl tuším na nějakých starších československých spotřebičích - ezu.cz/katalog-produktu/l
icence-esc
Ty jsi z Plzně? :-)
Ty jsi z Plzně? :-)
-> byznysonly: lave by sa hodilo, pravých mám moc, ale mne to pripadá ako madarský HIRCH. To by mne sice nevadilo, ale nepasovalo by ku mojim pravým...
Zpátečka namodralá, logo (slovenské?) výroby... asi, nevím...
Ahoj. Mám dvě levé, obě ve velmi pěkném stavu. Vyměním do páru. Plzeň
-> dragon_cb_cz: Jenže to je můj problém, že slušné jeté prostě nemám (ten pár na fotce je jediný "slušný jetý")
A naposledy jsem dával na to auto nové kryty s poškozením (jeden před 4,5 a druhý před 3,5 lety) a ten roční odstup v degradaci plastu krytů je tam hodně vidět - už když jsem po roce dával nový pravý kryt k rok starému levému, byl ten rozdíl celkem znát a aktuální stav - pravé 3,5 roku, levé 4,5 roku na negarážovaném voze:

A naposledy jsem dával na to auto nové kryty s poškozením (jeden před 4,5 a druhý před 3,5 lety) a ten roční odstup v degradaci plastu krytů je tam hodně vidět - už když jsem po roce dával nový pravý kryt k rok starému levému, byl ten rozdíl celkem znát a aktuální stav - pravé 3,5 roku, levé 4,5 roku na negarážovaném voze:
-> Bukaj: No spotřebáka bych se s novýma neobtěžoval a vytěžoval zásoby slušných jetých...
-> dragon_cb_cz: Beru za slovo
Že by si 130LPG po 5 letech věrné služby zasloužila nová světýlka? Když už ji budu chtít zase pořešit i co se oprav laku týče...
No, nových by mi zase možná bylo líto, když jsem si na ní už připravil tyto "refurbished"
:

Že by si 130LPG po 5 letech věrné služby zasloužila nová světýlka? Když už ji budu chtít zase pořešit i co se oprav laku týče...


-> Bukaj: A pořád platí, že tu mám ty dvě pravý (minimálně) sólo 

-> Tuner#2: Díky, já už to mám párový, ale klasicky nesedí odstín zpáteček... :/
-> Tuner#2: Pořád platí to, že mám tu lichou levou, o které jsme se vloni bavili...

Tak co kdo máte na spárování? Já tu mám pořád něco nepárového...
Vypadají jako od vnitřního pnutí, nikde žádná známka po nárazu.
A abych nebyl jenom mimo téma, mám tu "navíc" ten vyčištěný slovenský pravý kryt, hodně pěkný stav, v červené části praskliny, ale skoro to není vidět, a hodil by se mi levý cs v obdobném stavu, nebo možnost doplatit.
-> stepan 31.03.19 10:22:30: povede se jen nekdy :/ jestlu chces mit jistotu, tak opatrne odbrousit tu cast, kterou nepotrebujes

A další dotaz ohledně toho s pěknou zpátečkou. Jak od sebe rozdělujete části světla? Prostě zlomit a praskne to v tom lepenym?
-> kraska98: Acetonem ne,ten to taky zkurví
-> stepan 23.03.19 10:03:25: Opravdu zajímavé - důkaz jednorožce
-> stepan 23.03.19 10:07:51: Jemným smirkem vybrousit a rozleštit


-> stepan 23.03.19 10:07:51: Jemným smirkem vybrousit a rozleštit

-> stepan: Já bych zkusil nějaký benzínový čistič ( ne technický benzín), nebo aceton.
A další dotaz, mám tady kryt od barvy, čím by to šlo vyčistit?
-> stepan: zajímavé
