Odhlučňujeme....

prohledat
94 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 22.10.2008 do 26.03.2009, založil/a minno
řadit dle data
19:30:37
26.03.2009
MATTESS
-> minno: souhlas, mně se to pomohlo
14:17:04
26.03.2009
MiroJ
ja mozem len minnove slova potvrdit ...
07:47:10
24.03.2009
minno
-> PeterP136: tak potom máme iné skúsenosti...ja vravím že držiak výfuku so silentblokmi pomôže dosť....
23:00:48
23.03.2009
Discovera
-> PeterP136: ano přesně tak....video ti natočím a pak jestli budeš chtít ti jej pošlu....uvidíš pro jistotu sám....
22:58:46
23.03.2009
Discovera
-> Mr.Lumpy: no právě 6 ale tohle je začarovaný kruh...tady moc možností aby to bylo tip top člověk nevymyslí....ale i tak je to prostě zlatá škodovka.....ovšem novou károu jako spotřebák bych nepohrdl 3
21:43:48
23.03.2009
PeterP136
-> Discovera: cize ked cast silentbloku vodnej pumpy na feldu v ktorej je vnutorna rurka vyklonim relativne lahko do boku asi o 1 az 2cm tak je to ten makky?

-> minno: kde som spravil chybu to neviem, co som skusal som napisal nizsie, ale mozno si spravil chybu ty. Ja som raz isiel s takym ramusom ako maju stovecky, proste karavana srotu :), potom som zistil, ze mam povolenu maticu ktora drzala jeden z koncov drziaku vyfuku. Kedze som mal vyfuk az prilis pruzne uchyteny tazko hovorit o nejakom prepati alebo napati. Ale cele je to nanic, kedze vyfuk drzi omnoho pevnejsie na parohoch nez na drziaku. Drziak je tam len na to aby sa pri kvalitnom neulomila priruba. Na nekvalitnom sa ulomi tak ci tak :/. Zlaty bosal, bol najtichsi a aj najviac vydrzal a priruba mu nepraskla.
19:34:58
23.03.2009
Mr.Lumpy
-> Discovera: takže z této diskuse vyplývá že odhlučnit se auto dá obecně dvěma způsoby 1) měkčí silentbloky - nižší přenos vybrací do karoserie, nevýhodou větší pohyb agregátu a tím určité asi neznatelné zhoršení jízdních vlastností 2) odhlučnění tlumícím materiálem, nevýhoda větší váha a tím snížení nosnosti
09:36:13
23.03.2009
Discovera
-> PeterP136: www.skoda-olomouc.net/ind ex_dt.php



je to skvělé....
09:33:53
23.03.2009
Discovera
-> Mr.Lumpy: ....mám jí na klidnou jízdu je to leštěnka, ale ani pro klidnou jízdu si nedám do auta jen proto abych jí utišil dalších 10kg bitumenové fólie....ano máš pravdu možností je plno, ale vybírám z možností, které jsou takakorát k mé spokojensoti a i tak si může vybrat každý, ale právě proto říkám, že ani tato varinta není na baterky a právě jak píšeš kyvka a vlečka sou dvě odlišné verze uložení a spíš uvlečky budu řešit žvejkačku pod převodovkou než silenty motoru......
08:40:05
23.03.2009
Mr.Lumpy
-> Discovera: pokud se nepletu kyvka má tvrdší silenty než kyvka protože vlečka dovoluje měkčí uložení agregátu a tím i snížení přenosu hluku. To převrácení jsem dával jako extrémní příklad a nikdy jsem netvrdil že budeš na boku v každý zatáčce. Nikdy jsem ani netvrdil že měkčí silentblok nebude tišší, nadruhou stranu ale nechápu proč zhoršovat už tak nevalný jízdní vlastnosti když existuje daleko lepší řešení v podobě utlumujících materiálů. Možná pak můžeš podotknout že si nechceš dávat na auto ještě navíc kilogramy tlumící hmoty (není to asfalt 40) tak na tohle lze odpovědět že buď autí máš na klidnou jízdu a pak ti pár kil navíc moc nevadí anebo na závodění kde se hluk neřeší a naopak se všude cpou ještě tvrdší silenty.



-> PeterP136: jj ten výfuk z fava/feldy funguje, dokonce je tady někde i vlákno kde se to řešilo. S tím favo zapalováním to můžu taky potvrdit - motor má pak klidnější chod na volnoběh a taky se mi stalo že na křižovatkách, před pohledem na otáčkoměr, jsem málem znovu startoval. 6
00:40:15
23.03.2009
Discovera
-> Mr.Lumpy: ....a když už tu mluvíš o tancování agregátu...tak by nebylo od věci si alespoň vzpomentout, že tu sou dvě varinaty uložení motoru vs. převodovka...tedy kyvadlová náprava a vlečková....takže pokud se bavíme o vlečce tak hledej trable i u záludného silentu.....a nepleť tu silent, který "náhle" někdo reinkarnoval a jde na speedpro koupit v tuhém provedení než je ten co máš 20let vymačkaný a rozleptaný od oleje.......pokud bys měl kyvku kde máš převodovku spojenou s příčkou pevně tak feldí měkké silenty ti s agregátem nic neudělají krom toho, že se kravál a rezonance rapidně sníží ale převodovka jej jinak udrží tam kde má být....u vlečné nápravy to už je PAK TO o čem mluvíš celou dobu ty.....tam už tyto měkké silnty s motorem pracují...pak je na výběr buď dát tvrdší feldí a originál "žvejkačku" 20 let starou pod převodovkou nebo tam dát silent z karosy a mekké feldí.....a je to to samé co kyvka ale s rezonancemi úplně někde jinde.....varinat je plno a nebylo by špatné si je vyzkoušet (ikdyž je to šílenost a jde to do peněz a času)...já už mám vyzkoušené 3 varinaty a další budoe následovat, ale netvrď mi, že vše co tu děláme za harakiry je na HO*NO.....nebo pak nesji škodovkář to se na mě nezlob.....
00:28:30
23.03.2009
Discovera
-> PeterP136: .....a jestli chceš...rád ti na video natočím jak moc tyto feldí silenty sou ...rozdíly mezi tvrdým a měkkým....a nakousl jsi zbastlenec z feldy (výfuk) můžu říct, že se rezonance a zvuk opět sníží a i akcelereace a výkon jako by se "zvýšil" už na 105-kovém motoru je tento motor živější a to o dost...ikdyž bych počítal, že další tlumič ho naopak přidusí...opak je pravdou.....vyzkoušeno.
00:20:13
23.03.2009
Discovera
-> Mr.Lumpy: lepší?...to těžko... sem tam měl originál i tvrdší a stálo to za prd tak jak tak....a u měkkých rozhodně nepozoruji, že bych se válel s auem na boku v každé zatáčce.....to že se to "zhorší" mi jasné je, ale pokud bych měl problémy a nesedělo by to tak bych je tam neměl....chceš tu jen plácat, jak to je na baterky? nebo přijdeš s něčím lepším?....pořád nevím jestli chápeš slovo "odhlučňujeme" nebo si ze mě děláš srandu....tohle je názor, který nemám jen já na feldí a jim podobné silentbloky....a zatím co lidi zkouší jakým způsobem odhlučnit auto, které ve své podstatě ani odhlučnit "nejde", tak se mi zdá tato varianta (pokud to není závodní auto) jako jedna z možných, jak na kastli, která hold jinak odhlučnit nejde.....a tuny asvaltu a bihví čeho ještě si tam piplat nehodlám.....a pokud chceš TU TVOU stabilnější variantu tak místo originálních silentů tam raději nacpu fávo silnety.....ty z motorem nehážou............-> PeterP136: to jestli sou tvrdý nebo měkký poznáš to mi věř....ty tvrdý sou doslova tvrdý jako beton.....nehneš s nimi ani o 3 milimetry.....a ty měkký vytočíš až o 1,5cm do stran....
00:14:59
23.03.2009
minno
-> PeterP136:

1. s tym rozdielom hluku v kabine - stare / nove silenbloky motora suhlasim. Po vymene povodnych za nove som nepostrehol rozdiel. Urcite nieco malo pomozu, ale pre ludske ucho je to nepocutelne.

2. Ad. upraveny drziak vyfuku pouzitim silenblokov. Bud si to este neskusal, alebo si niekde spravil chybu. Tato uprava dost vyrazne znizi prenos rezonacii do karoserie. Takisto dost pomoze aj pohratie sa s uchytenim vyfuku tak, aby bol vyfuk na drziaku uchytene bez prepätia. Pozri, komplet celu zadnu cast podvozku som spravil nanovo, vsetko bolo von, vsetko sa montovalo naspat bud nove alebo repasnute. Nove silentbloky na priecke prevodovky, nove silenbloky v ramenach, nove silentbloky motora. Priznam sa, cakal som, ze uroven hluku a vibracii pojde dole. No sklamal som sa, nic take sa nekonalo. Vzadu to rezonovalo vsetko ako na porazenie. Preto som sa odhodlal spravit este ten vyfuk. A efekt bol uzasny. Rezonancie su prec.
21:51:55
22.03.2009
PeterP136
Este som nevyskusal dve veci, ktore tu ludia spominali a to spravit zbastelnec z oboch dielov vyfuku feldy alebo ineho vozu (onedlho budem mat k dispozicii aj stary vyfuk z espera, ktory ak nebude zvnutra cely rozsypany bude vhodny kandidat na pokusy). A pouzit silentbloky motora tiez z modernejsich vozov nez zo skodovky, kde sa uchytenie motora nezmenilo od 60tych rokov. Ak by to nemalo vyznam, tak by ich na feldu a dalsie novsie vozy nevymysalli a nechali by tam tie gumene kolesa ako mala skodovka, urcite sa vyrabaju lahsie. Mimochodom, skusal som porovnat silentbloky na skodovku, nepouzite aj ked uz sa par rokov valali v sklade a silentbloky na feldu a feldi mi pripadal tvrdsi :). Aspn teda z tvrdsej gumy. Dufam ze to nebudu tie ako pisal Discovera.
21:46:07
22.03.2009
PeterP136
Este jedna skusenost:

favo rozdelovac v schopnom stave s minimalnymi volami a nastaveny podla ucha (nie pri volnobehu ale pri 3t otackach) na uroven tesne pred citelnym zvysenim hlucnosti ma na hluk v skodovke do cca 3.5t otacok velmi citelny vplyv. Na volnobehu do cca 800 otacok motor dokonca pri zavretych okienkach takmer nepocut. Len obcasne vynechanie kym nie je motor zahriaty a otackomer dava vediet ze motor bezi. Dokonca by som povedal, ze je vtedy skodovka tichsia nez espero, ktore ked mu klesnu otacky pod 800 sa cele hlucne roztrasie. Zato na skodovke prave pri otackach okolo 500 som motor nepocul a chcel som ho zacat startovat mysliac ze uz skapal. A samozrjeme takmer som zabudol ze v pripade pohonu na lpg. Na benzin uz ani neviem ako sa jazdi.
21:38:13
22.03.2009
PeterP136
-> Mr.Lumpy: K vedomosti (a nie nazoru) o tom, ze pokus o odhlucnovanie skodovky nevedie cez silentbloky drziaku vyfyku ma vedu dve prakticke skusenosti a dve uvahy.

1. prerezany drziak s odpilenim cca 2cm materialu a nahradenim gumou s automobilovej duse celkovo o hrubke 12mm a sirke cca 5cm hlucnost nijako badatelne neznizilo.

2. pouzitie drziaka vyfuku zo srotaka s ktorym sa uz niekto hral a pripevnil nan dva male silentbloky, mozno prave tie o ktorych sa v uvedej diskusii pisalo, hlucnost nijako badatelne neznizilo.

3. Vibracie z motora sa do vyfuku prenasaju omnoho lepsie cez dve rurky, ktore su vo vysledku pevnejsie nez drziak aj ked z 3jky plechu.

4. Ramus v skodovke je najma z dvoch pricin:

a. hllucny vyfuk, ktory ma omnoho mensi objem a dlzku nez na modernejsich autach s motorom vpredu, cize hlucny nie preto, lebo nim klepe motor, ale preto, lebo razy plynov iducich z motora nedokaze dostatocne utlmit

b. prenos vibracii motora, do karoserie, ktora ked zacne rezonovat, napr nad 4t otackach pri plnom plyne, nepocut v aute ani vlastnu myslienku ani to odkial moze ist hluk pretoze ide takmer zovsadial ale hlavne z celej strechy.
21:15:16
22.03.2009
Mr.Lumpy
-> PeterP136: jj o silentblocích motoru... jenom nevim kde si přišel na to že odhlučnění držáku výfuku nebude nijak znát, kdyžtak si přečti tady diskusi pod článkem skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=48 . V tomhle tématu se ale očividně neshodnem.
17:40:44
22.03.2009
PeterP136
-> Mr.Lumpy: Ozaj bavime sa z tvojej strany este o silentblokoch ulozenia motora a prevodovky?
17:40:02
22.03.2009
PeterP136
-> Mr.Lumpy: toto nema vyznam, ten tvoj krajny pripad nastane akurat tak pocas rallye ked sa kvoli utrhnutiu silentblokov nepodari dokoncit eskymacky obrat.

Odhlucnovat drziak vyfuku nema vyznam kym je zamotny vyfuk pevne spojeny s motorom, staci ze bude pevne priskrutkovany ku steftu aby neklepal v pripade uvolnenia matice drziacej vyfuk, nejake napnutie materialu hlucnost nijako znatelne nezvysuje.

TLmiaci material prosim ale ked sa raz vibracie dotanu do kasne tak sa ich len tazko zbavuje takze ucinnejsie je znizit prenos vibracii nez lepit na strechu tonu asfaltu, aj ked aj to je cesta akurat menej ucinna.
12:50:32
22.03.2009
Mr.Lumpy
-> PeterP136: měkčí silentbloky můžou v krajním případě způsobit i převracení vozu. Že jsi nepoznal rozdíl mezi dvacetiletým vytahaným silentblokem a novým neznamená že tam rozdíl není. Dle mě je lepší způsob odhlučnit držák výfuku silentbloky a interiér nějakým tlumícím materiálem.
01:58:33
22.03.2009
PeterP136
-> Mr.Lumpy: "by meli" je len prianie, prax je ina ako som pisal ziaden rozdiel.Presun agregatu o 1 alebo 2cm sposobi dalekosiahle zhorsenie jazdnych vlastnosti a vychylky zemskej osi ? Viac mu tie silenty nepopustia. Jedine ak klesne viac nez s origo tak by mohol lahsie skrtnut o kamen mimo asfaltky. Mozno pri zavodoch mimo asfaltu to nejaky vplyv bude mat ale ked sa bavime o odhlucnovani tak sa nebavime o aute pre zavody ani pre prasenie.
14:59:37
21.03.2009
Mr.Lumpy
-> PeterP136: motor se víc nevykloní ale může se při jízdě pohybovat více než je zdrávo a tím zhorší jízdní vlastnosti dalekosáhleji než nějaká moucha nebo krtek pod blatníkem. Nový silentbloky by měly zlepšit uložení motoru oproti starým a vytahaným.
13:32:22
21.03.2009
PeterP136
-> Mr.Lumpy: ak myslis to ze sa motor mierne viac vykloni a tym mierne presunie tazisko auta tak to vplyva na bezne jazdenie ako mucha ktora sadne na celne sklo vplyva na zvysenie spotreby ;).

Nove silentbloky oproti starym 20rocnym popraskanym nezmenia absolutne nic. Previs motora aj hlucnost ostane uplne rovnaka.
09:10:58
21.03.2009
Mr.Lumpy
-> Discovera: jenže měkce uloženej agrregát ti zhoršuje jízdní vlastnosti. V éře 120tek feldí silentbloky nebyly už jen z toho důvodu že nebyla felda 1. Nevím co si s autem zkoušel či nezkoušel ale kdyby si tam dal origo nový silentbloky tak by to asi bylo lepší
22:40:20
20.03.2009
PeterP136
-> Discovera: este ako spoznat ci je silent makky alebo tvrdy? 8

A co tak pri altiku dat dva silenty? Ale to by som musel este jeden kupit.
10:09:35
20.03.2009
Discovera
-> PeterP136: Fávo silenty jsou odolnější a vydrží víc ANO mám vyzkoušené a dajíse z naprostým pohodlím použít pomohou také. Jinak na feldě trpí taky jak svíčka..ovšem ne tak jak na škdovce...tam rozložení váhy je podle mě horší u strany altíku....sedne si hned na dorazy, ikdyž je névý...u feldy to nějaký měsíc trvá...ale stojí toza to...-> Mr.Lumpy: máš sice pravdu, že se agragáát víc hýbe což na třebas sportovní auto pokud ní chceš lítat na "závodech" tak to optimální není, ale pokud se nepletu tohle založené vlákno je pojmenované "ODHLUČŇUJEME" ...takže neřeším, zda mi motor mírně skáče pod kapotou...já sám mám auto na pohodlí a neřeším, jestli trochu stratím na výkonu jen pro to, že se mi agregát "vrtí" na svém obyvklém místě 6 a co se týče samotné fabriky...no když se škodovky začaly vyrábět, tak hádám, že feldí silenty asi ani nebyly na světě a i kdyby byly tak na našich vozech nejsou a pokud chci zmírnit rezonance co mi jdou ze zadku tak asi nebudu řešit jestli to fabrika má nebo nemá dobře vymyšlené.....tyto silenty dokážou tetno problém dost slušně vyřešit a je jedno jestli dám silenty z favorita nebo z felicie (za předpokladu, že použiji měkké ne ty tvrdé).....konec konců cosi tam kdo dá je jeho věc téma bylo jasné a já dávám jako každý příklad jak na to...a osobní zkušenost mi říká, že to není špatná volba....nepatřím mezi ty co vymýšlí cipoviny a jdou ve světle "tjůningu" , ale i já ve své škodovce rád utiším svůj agregát, aby mi vzadu sedicí osoba nemusela říkat ohranou pohádku, jak je škodovka hlučná 6 nemám z toho závoďák....
16:00:59
19.03.2009
Mr.Lumpy
-> gabo000000: minno to svoje odhlučnil materiálem Tecsound, tak se poptej spíš přímo jeho.
15:56:44
19.03.2009
gabo000000 - zrušená registrace
tak co? prisli ste na nejaky dobry odhlucnovaci matros? nechce sa mi to cele citat8
00:17:04
19.03.2009
PeterP136
-> Discovera: pozeral som ten silent na bratovej felde a sice po 10rokoch ale silent pumpy sedel rozmackany na dorazoch, takze predpokladam ze trpi aj u feldy, favo silenty si neskusal?, ten sa mi zdal odolnejsi vdaka tej rozkrocenej gume ale mali len jeden tak som zobral feldie a dufam ze drziaky spravim z pasoviny
16:56:55
18.03.2009
Mr.Lumpy
-> Discovera: jenže zase měkčí silenty dovolí větší pohyb agregátu. Já prostě nevěřim že se to někomu podaří víc než ve fabrice kde tomu věnovali určitě hodně času.
11:13:16
18.03.2009
Discovera
-> Mr.Lumpy: ....taky že opravím :-) feldí silenty (na vodním čerpadle) jsou sice velice měkké (POZOR druhovýrobní se dají už koupit i tvrdé, velmi tvrdé...ani váha motoru je téměř vůbec nezmáčkne), ale za to dokáže s naprostým úžasem odstranit dobrých 30-40% rezonancí z motoru do kastle....je peravda, že pokud seženeš tedy vhodný průměr trubky do které silent nalisuješ a navaříš do upraveného držáku motoru, tak halvně u strany altíku tedy prává strana se ti promáčkne téměř na dorazy silentbloku....ovšem i tak stojí za to to třebas na tyto feldí silenty předělat i do škodovky i za cenu , že bych snad musel do dvou let tento silentblok (na staně pravé) vyměnit mám to už dva roky a nemohu si to nic než vynachválit......a jestli má felda jinak zavěšený motor mě osobně nezajímá.....člověk musí vyzkoušet všechno aby své škudce pomohl od hluku a rezonance do kastle.....já jsem s tímto řešením velice spokojený!
16:28:21
12.03.2009
Tomo - este 11 dni ! - zrušená registrace
Zdeněk. 07.11.08 00:39:56 napsal:

jj, podoba čistě náhodná47
3 to sa fakt podarilo 3
15:40:31
12.03.2009
suri
-> Mr.Lumpy: a tiež vraj málo vydržia lebo ako hovoríš felda to má kusa inak
21:56:26
11.03.2009
Mr.Lumpy
-> minno: tak to si nemyslím že by bylo vhodný protože každej silentblok má jinou charakteristiku, nehledě na to že ve felicii je motor poněkud jinak uloženej. Pokud se ale pletu tak mne opravte!
21:09:54
11.03.2009
minno
-> matisek: nie, ale toto je fakt blbosť robiť, ak to chceš odhlučniť fakt dobre, tak sa radšej pohraj so silentblokmi motora a použi napríklad tuším z Feldy ako má napr. Vojtík na jeho 136 - kuk k nemu do karty auta.
20:47:32
11.03.2009
matisek
-> minno: Dík za názor, tak teda kašlem na to.Už odzačiatku sa čudujem že sa na moju super gramatiku nikto neozval.Nuž sú veci v ktorích som lepší,uznávam.
20:22:43
11.03.2009
minno
-> matisek: My na to asi toľko, že ti to pomôže ísť s hlukom dole o 0,0 nič, a za druhé: keď sa učilo v škole písať "y", ty si chýbal?8
23:48:52
09.03.2009
matisek
Vitiahol som túto tému lebo sa to toho tíka.Rozmíšlam že by som nosník motora uchotil ku kasni cez silonove podložky tak aby tam nevznikol kovový dotik.Nemislim nejakú cigansku robotu.normalne napresno to vysústružit tak aby to malo aj stredove osadenie.A dalo by sa to aj na priečke prevodovky je to rapid.No a ak už niekto niečo podobne skúšal tak napište ako to dopadlo.Pripada mi to že by to mohlo znížit prenos hluku na karosériu.Ale ak by to nemalo pomôct tak sa mi s tým moc nechce babrat. Tak čo vy na to?
22:30:53
28.11.2008
minno
-> Kapřík faster: odhlučnenie jak sviňa3
22:15:13
28.11.2008
Kapřík
-> minno: víš jak já jsem odhlučnil auto? jednoduše..když jsem někoho vezl v autě vzadu, říkal mi, že to tam hučí jako v letadle (laděný výfuk).. 3 Jak jsem to vyřešil..vyhodil jsem zadní sedačky a už si nemá kdo stěžovat3 3 3
21:14:24
28.11.2008
minno
-> Kapřík faster: keď ja som si už na to aj akosi zvykol a už sa mi to vôbec nezdá tichšie3 ale nie, hlavne na zadných sedačkách to cítiť dosť, takže už tam môžem aj niekoho voziť a nemusím sa hanbiť za to, že tam je hluk ako v traktore3
15:58:30
28.11.2008
Kapřík
-> minno: zas to s tím odhlučňováním moc nepřeháněj, abys pak poznal jestli máš nastartováno...Ne vážně, musí to být paráda svézt se takhle tichounkou škodovkou4 Budu se s tebou muset někdy svézt4
11:33:56
09.11.2008
ventYl
-> petr s: ja nehovorim, ze nebola, ale hovorim, ze jej tesniace schopnosti mozu byt po rokoch degradovane.
22:37:58
08.11.2008
minno
tak ja som to dnes spáchal :)
15:57:58
08.11.2008
petr s
-> ventYl: Tady je a byla u všech aut skoda-virt.cz/cz/.../9769 9-vymena-zadniho-blatniku- uzovka
15:32:21
08.11.2008
ventYl
-> minno: myslim kapsy co mas vzadu pri motore. Zvonkajsej strany je vonkajsi blatnik. Z vnutornej strany je pozdlznik karoserie, potom nejaky nosnik a zospodu je najprv dno kapsy a potom blatnik. Zhora je vonkajsi blatnik. Zozadu je to "uzavrete" zadnym celom a vpredu by mala byt nejaka prepazka, co oddeluje priestor tej kapsy od priestoru pri zadnych dverach.



Ja som tam nic neskusal, ale nedavno som cital nejaky sken casopisu ministerstva strojarstva o novych skodovkach v roku 1988? (tu na virte v clankoch) a tam bolo napisane, ze v roku 1988 tuto prepazku vylepsili hrubsim gumovym tesnenim a vrstvou plastizolu.



Lenze nikde nikoho som nevidel, aby s touto prepazkou nieco robil a mam taky silny tusak, ze u 99% aut bude ta prepazka v dezolatnom stave.



Jak sa vratim, skusim najst nejaky priehlad autom a tu prepazku v nom vyznacit.



(sorry, ze reagujem tak pozde, system hladania odpovedi na prispevky je tu hodne debilny, keby daco, tak icq 3 3 1/7 6 4/3 4 9)
12:22:40
07.11.2008
minno
-> MOLSO: joooo origo, asi kvoli hluku, ale podla mna by bolo lepsie to olepit a k tomu este aj ten molitan, tak preto sa pytam.
10:10:46
07.11.2008
MOLSO
-> minno: 9 ten molitan tam je origo ? 10 hopla 3 som ho všetok vybral 1
08:10:51
07.11.2008
minno
mám ešte jednu otázku, čo s uchýtmi zadných pásov, myslím tie diery pod zad. sedačkami, ktoré sú vyplnené molitanom. Vybrať molitan a polepiť tie diery odhlučn. matrošom?
Extreme Tyres