skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Bufik
23:01:01
08.01.2016
08.01.2016
StepaNoFUN
Aha. První stupeň jsem měl na mysli že se jedná o snížený výkon. Pokud je to opačně a za první stupeň je považován vysoký výkon, tak je to v pořádku. ;-)
18:06:22
08.01.2016
08.01.2016
varok
Daucy: takový bufík jsem před pár dny prodal, taky na 24V. Neměl jsem originál ovládací panýlek, ale to co píšeš je úplně normální. Tyhle bufíky se musí žhavit asi těch 15 sekund. Potom zapnout na vyšší otáčky, teď nevím který to je stupeň, asi ten druhý. To se musí chvíli nechat běžet na ten vyšší výkon, stačí asi 5-10minut a až teprve potom přepnout na nižší výkon. Je to normální, ten radiátor uvnitř se musí totiž pořádně prohřát, protože když se pustí hned ze startu bufík na nižší výkon, tak je jakoby přechlastaný naftou z čerpadla, která se musí nejdříve vypálit.
20:21:45
27.12.2015
27.12.2015
varok
Dobrý večer, starý mechanický bufík jsem už prodal. Nedávno jsem sehnal jiný, už ten novější typ. V Tatrách 815 bývaly X7-1M, já jsem koupil nevědomky X7-A. Vypadá úplně stejně, ale má pár odlišností. Navíc mi tam chybí ventilátor na vstupu(oproti verzi X7-1M má ventilátor zvlášť), bohužel nevím jaký tam má být. Na netu jsem o tomhle bufíku nenašel téměř nic. Nezná prosím někdo tuhle verzi? Děkuji
20:07:10
24.11.2015
24.11.2015
Shader
-> DAUCY: S tímhle bufíkem jsem si taky užil Mimo jiné tam byl i podobný problém s tím, že chytnul na pár minut a pak zhasnul. Tuším, že problém byl v otáčkach čerpadal, respektive v rychlosti dávkování. Ještě ho mám doma na 24V + jeden na 12V a nějaké nahradní díly, kdybys měl zájem
20:02:24
24.11.2015
24.11.2015
DAUCY
Tkže bufik som rozobral, bol čistý. Jedine na tom disku na rozprašovači bola jemnučka vrstva černoty. Celý som ho vyutiral technickým benzínom a poskladal. Výsledok taký istý... Ale ked ho štartujem na prvý stupeň tak ide.. Takže ostava mi len štartovať ho na prvý stupeň a po asi 5min ked sa prehreje tak prepnem na druhý a už neskape...
20:35:19
23.11.2015
23.11.2015
DAUCY
-> Stepan FUN: díky za rýchlu odpoveď, poistkou to asi nebude lebo čerpadlo nafty beží ďalej aj ked to zhasne... takže jedine rozobrať a vyčistiť? po vyšrobovani žhaviča som sa doňho pozrel a vyzra celkom čisto no do celej komory nevidím...
20:29:49
23.11.2015
23.11.2015
StepaNoFUN
-> DAUCY: Tepelná pojistka (vadná, špatně nastavená), nebo je vevnitř prostě zanešenej. Jde to rozebrat a vyčistit, ale většinou to na tatrách řeším výmenou kus za kus (repas).
20:23:16
23.11.2015
23.11.2015
DAUCY
Přesunuto z tématu bufik 6bon-3...
Čaute, mám problém s týmto bufíkom. Štartujem ho tak že 10s držím žhavenie a potom zapnem druhý stupeň a žhavenie držím až kým nepočujem že horý (cca dalších 10-15s). Pekne nakopne začne duniť ale po 2 až 3 minútach skape proste ticho a z výfuku sa valí biely dym. Nevieťe čo stým???
Výfuk je 1,2m dlhý priemeru 80mm, sanie je bez filtra no skušal som to aj tak že som sanie prekril handrou a vysledok taký istý. Ešte som si všimol že z vyfuku kvapká nafta ale to je možné že sa tam dostala vtedy ked zhasol plameň a kým som to prepol na vetranie prešlo aj 20s.
dakujem za rady
Čaute, mám problém s týmto bufíkom. Štartujem ho tak že 10s držím žhavenie a potom zapnem druhý stupeň a žhavenie držím až kým nepočujem že horý (cca dalších 10-15s). Pekne nakopne začne duniť ale po 2 až 3 minútach skape proste ticho a z výfuku sa valí biely dym. Nevieťe čo stým???
Výfuk je 1,2m dlhý priemeru 80mm, sanie je bez filtra no skušal som to aj tak že som sanie prekril handrou a vysledok taký istý. Ešte som si všimol že z vyfuku kvapká nafta ale to je možné že sa tam dostala vtedy ked zhasol plameň a kým som to prepol na vetranie prešlo aj 20s.
dakujem za rady
09:00:26
28.01.2014
28.01.2014
varok
Už tam mám danou tu hliníkovou, ale sehnal jsem jen průměr 80mm. Když tam nemám alespoň hadr na sání, tak to hrozně bubnuje do výfuku, nevím proč. Když tam je hadr, tak to taky bubnuje, ale jen trochu.
12:59:31
27.01.2014
27.01.2014
StepaNoFUN
-> varok: Filtr tam co vím žádnej není. Každopádně s provozováním bufa na poloviční výkon opatrně. Měl by alespoň jednou denně běžet minimálně hodinu na plnej výkon. Nejlépe chvíli po zapálení a před vypnutím tak tu hodinu. Aby se vypálily nahromaděný saze. Hadice na vejfuk se nechá koupit originál.
10:51:26
27.01.2014
27.01.2014
varok
Dobrý den, chtěl bych opět poprosit o pomoc. Mám bufíka 6CON3, už jsem tady několikrát psal. Už jsem ho zprovoznil, sice na ten poloviční výkon ještě dost hulí, ale to už moc neřeším. Když se zahřeje, třeba i 1hodina na poloviční chod, tak to hulí minimálně. Problém je v tom, že mám jako výfuk zatím provizorně takovou tu hliníkovou flexibiní hadici, jako sem dávala fotky Discovera. Mám ji ale hned na bufíku. Teplotu asi zvládne, ale problém mám v tom, že po nastartování bufíku mi to hrozně střílí do výfuku, tudíž i do té hadice a potom to trhá tu hadici. Už ji mám dost otrhanou. Když dám před sání nějaký hadr, tak je to lepší a už to moc nestřílí. Nevíte prosím, čím to je? Musí být u sání nějaký vzduchový filtr?
14:36:04
22.12.2013
22.12.2013
Vojtisek
-> Stepan FUN: takže zhavička bude zasraná, stačilo vyčistit a jede to jak má, po zapálení směsi termostat vypne přívod proudu do žhavičky. Mám ale problém, že když kohoutkem na nádrži otočím do polohy "plný průtok", tak mi začně bufík střílet sáním ven.
21:50:32
10.12.2013
10.12.2013
Gryzly
-> Vojtisek: Jsem si říkal co je na té nádrži divný a pak mi došlo že je naopak.
13:08:04
07.12.2013
07.12.2013
Vojtisek
-> Stepan FUN: podle příručky tam je termostat, tak ho prověřím, zda -li funguje
12:15:09
07.12.2013
07.12.2013
StepaNoFUN
-> Vojtisek: Ale měla by tam bejt nějaká elektronika (relé s časovým spínačem), který po nějaký době od startu tu žhavičku odpojí. A to relé může zůstat třeba přilepený. Zkus si dát zkoušečku na žhavičku a sledovat jak dlouho po startu (nebo jestli vůbec) se vypne.
12:02:25
07.12.2013
07.12.2013
Vojtisek
-> Stepan FUN: žhavička vypadá že je zapojena originálně
12:00:51
07.12.2013
07.12.2013
StepaNoFUN
-> Vojtisek: V tom případě se tomu Tvýmu zdroji může o 9A trvale jenom zdát. ;-) Pokud má teda bufík odběr 4A a není tam někde něco blbě (jako třeba trvale zapojená žhavička - měla by po startu vypnout).
11:57:18
07.12.2013
07.12.2013
Vojtisek
-> Stepan FUN: 11,2 V
20:43:41
06.12.2013
06.12.2013
StepaNoFUN
-> Vojtisek: Vykašli se na proud. Změř napětí ve chvíli, když běží bufík jenom na zdroj. ;-)
20:40:46
06.12.2013
06.12.2013
Vojtisek
-> Stepan FUN: mám,když zapojím bufík jen do zdroje a dám tam multimetr (chci měřit proud), tak se to rozběhně a začne topit.
20:38:35
06.12.2013
06.12.2013
StepaNoFUN
-> Vojtisek: Máš multimetr?
20:30:05
06.12.2013
06.12.2013
Vojtisek
-> Stepan FUN: tak to chvilku jede a pak to přestane žhavit (nejde slyšet "plameny") a ventilaotr se spomalí, celé se to jako by přepne do úsporného režimu
20:29:19
06.12.2013
06.12.2013
StepaNoFUN
-> Vojtisek: A když při běhu (po nažhavení a zapálení) toho bufa baterku odpojíš?
18:49:00
06.12.2013
06.12.2013
Vojtisek
-> Stepan FUN: takže to fachá, jen musí být zdroj napojen na baterii
21:18:28
04.12.2013
04.12.2013
Vojtisek
-> Stepan FUN: vyzkoušíme, uvidíme, zatím děkuju
20:05:07
04.12.2013
04.12.2013
StepaNoFUN
-> Vojtisek: Jenom větrák bude mít ty 4A (pro představu větrák chladiče z 742 má jestli se nepletu odběr 8A, takže by to i odpovídalo). Ale něco ho musí zapálit. A tím něčím je žhavící svíčka... A ty mívá odběr většinou daleko vyšší. Zkus to co jsem Ti psal. Pak se uvidí.
17:20:56
04.12.2013
04.12.2013
Vojtisek
-> Stepan FUN: to jako ten bufík bere víc než 4A, i když je to uvedeno na štítku? Jen pro info, je to bufík z Tatry 603, benzínový bez čerpadla
17:58:57
03.12.2013
03.12.2013
StepaNoFUN
-> Vojtisek: 4A bude žrát bufík jako takovej (větrák, čerpadlo). To by odpovídalo. Ale se žhavičkou se do 4A nevejdeš ani náhodou. Ta bude brát 8-10 samotná.
Takže jak píšu - zapojit na baterku, nažhavit, nechat zapálit a pak připojit zdroj paralelně k baterii (+ na + a - na - neboli jako kdybys tam připojoval nabíječku) a baterii následně se zapnutým zdrojem odpojit. A musí to fungovat. Případně ji nemusíš ani odpojovat a ta baterka nemusí bejt nic moc novýho. Je potřeba aby pokryla nedostatek proudu při žhavení a zdroj ji následně dobije pro příští start...
-> Ultim: Nevěřím, že zdroj, kterej má psanejch 13,8V bude střídavej. ;-) To by bylo 12, 14, či něco podobnýho. Tohle bude klasickej usměrněnej a stabilizovanej zdroj, pro napájení elektroniky. Navíc na střídavej by mu vysílačka fakt nefungovala. ;-)
Takže jak píšu - zapojit na baterku, nažhavit, nechat zapálit a pak připojit zdroj paralelně k baterii (+ na + a - na - neboli jako kdybys tam připojoval nabíječku) a baterii následně se zapnutým zdrojem odpojit. A musí to fungovat. Případně ji nemusíš ani odpojovat a ta baterka nemusí bejt nic moc novýho. Je potřeba aby pokryla nedostatek proudu při žhavení a zdroj ji následně dobije pro příští start...
-> Ultim: Nevěřím, že zdroj, kterej má psanejch 13,8V bude střídavej. ;-) To by bylo 12, 14, či něco podobnýho. Tohle bude klasickej usměrněnej a stabilizovanej zdroj, pro napájení elektroniky. Navíc na střídavej by mu vysílačka fakt nefungovala. ;-)
11:50:19
03.12.2013
03.12.2013
Ultim
-> Vojtisek: Tak pokud je tam "vlnka" ~ pred tim 13.8V, tak je to stridavy zdroj. Budes potrebovat 4ks usmernovacich diod a 4kousky cokolady. Pak si jednoduse vyrobis:
www.google.cz/search?clie nt=ope...
www.google.cz/search?clie nt=ope...
19:47:20
02.12.2013
02.12.2013
Vojtisek
-> castrol: vše max. 4A dědečku
19:33:55
02.12.2013
02.12.2013
castrol
-> Vojtisek: a kolko do zere chlapecku ?
18:49:01
02.12.2013
02.12.2013
Vojtisek
-> Nwkt: no teď ho u sebe nemám, jsem v Brně ale vím, že ventilátor se mi spustí i na vybitou baterii ale tady se to jako sekne
18:26:50
02.12.2013
02.12.2013
Nwkt
-> Vojtisek: To je na něm taky napsaný
18:26:01
02.12.2013
02.12.2013
Lukyn742
-> Vojtisek: A co to je za zdroj ?
18:23:55
02.12.2013
02.12.2013
Vojtisek
-> Nwkt: asi je, třeba to fakt dává střídavý
18:00:28
02.12.2013
02.12.2013
Nwkt
-> Vojtisek: Tak není důvod aby to nešlo
17:57:12
02.12.2013
02.12.2013
Vojtisek
-> Nwkt: 9A
17:54:57
02.12.2013
02.12.2013
Nwkt
-> Vojtisek: Zdroj dává kolik A?
17:27:57
02.12.2013
02.12.2013
Vojtisek
-> Stepan FUN: no hele na bufíku je napsáno 4A, přičemž když je to napojený na zdroj, tak to vrčí jako by to bylo zaseklé a když vypnu větrák při zhavení, tak mi tam začne desně rychle cvakat relé
21:25:08
01.12.2013
01.12.2013
StepaNoFUN
-> Vojtisek: Odpor je kravina... Spíš těch 12A ze zdroje buď není 12A, nebo je to málo. :-) Když nažhavíš, zapálíš bufa, tak to zkus na chviličku připojit paralelně a pak odpojit baterku. Mělo by to jet...
17:49:43
01.12.2013
01.12.2013
Vojtisek
-> Lukyn742: ale jiná technika, typu vysílačka, mi na to jede, ok děkuji ;-)
17:45:53
01.12.2013
01.12.2013
Lukyn742
-> Vojtisek: Na baterku ti to jede protože to je stejnosměrnej proud, a na ten zdroj, předpokládám trafo ti to nejede protože to produkuje střídavej prout čili jednoduché řešení je dát na + nebo na - diodu, nebo koupit usměrňovač ..
17:35:04
01.12.2013
01.12.2013
Vojtisek
-> Lukyn742: tak to nejede, zvuk ventilatoru jako by byl zaseknutej, jen to knučí. Ale na 14,2V dobitou baterii to jede, čím to může být?
Mám mezi zdroj a bufík dát odpor?
Mám mezi zdroj a bufík dát odpor?
20:34:51
30.11.2013
30.11.2013
Lukyn742
-> Vojtisek: Tak v autě taky máš žárovky na 12v a dobíjí to 14v ...
20:29:07
30.11.2013
30.11.2013
Vojtisek
-> Lukyn742: tutovka?
20:14:21
30.11.2013
30.11.2013
Lukyn742
-> Vojtisek: Ne nebude když tohle máš běžné provozní napětí
19:36:07
30.11.2013
30.11.2013
Vojtisek
Lze na bufíka z Tatry 603 zapojit zdroj 13,8 V 12A? Nebude problém, když na štítu je 12V?
Díky
Díky
20:25:47
13.11.2013
13.11.2013
varok
Ještě bych chtěl poprosit majitele bufíků typu 6BON3. Koupil jsem toho svého bufíka bez toho panýlku se spínací skříňkou. Dělám si to trošku jiným způsobem, klasicky přes spínače. Mám menší problém. Když použiji schéma co tady někdo dával, tak ventilátor i čerpadlo mají tři káblíky. Asi jsem to měl origo, tedy červený, žlutý a modrý. U ventilátoru jde červený a žlutý plus, modrý je mínus? A u čerpadla je červený mínus, žlutý a modrý je pluss? Jak to má prosím být?
A když se zapne menší rychlost, tak má být pod proudem vždy ta vyšší rychlost a ta nižší se zapojí taky na proud? Tedy u ventilátoru mají být při nižší rychlosti pod proudem červený i žlutý? Když zapojím červený drát ventilátoru na proud, tak je to vyšší rychlost otáčení. Když ale zapojím samostatně žlutý na proud, tak se ventilátor netočí a musím mýt zapojeno i červený a žlutý dohromady. Má to tak prosím být? U čerpadla to mám tak samo, jen červený jde do té krabičky, asi to je mínus a žlutý a modrý je plus? Děkuji
A když se zapne menší rychlost, tak má být pod proudem vždy ta vyšší rychlost a ta nižší se zapojí taky na proud? Tedy u ventilátoru mají být při nižší rychlosti pod proudem červený i žlutý? Když zapojím červený drát ventilátoru na proud, tak je to vyšší rychlost otáčení. Když ale zapojím samostatně žlutý na proud, tak se ventilátor netočí a musím mýt zapojeno i červený a žlutý dohromady. Má to tak prosím být? U čerpadla to mám tak samo, jen červený jde do té krabičky, asi to je mínus a žlutý a modrý je plus? Děkuji