skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
octávia 1,6 jakou
20:24:30
21.02.2014
21.02.2014
StepaNoFUN
-> saskyn2: Ve feldě jsem měl s 1,6 dlouhodobou kolem 6,5. Ale v oktávce je to skoro scifi... S tou feldou se ale dalo i za 9,5. :-D Nicméně naštěstí soudruzi příslušníci nikde mezi KH a Mostem nebyli, protože bych asi do teď neřídil... :-D
20:21:04
21.02.2014
21.02.2014
Matsoft
-> saskyn2: jsi mel nejakou zravou... ja po praze cca 8 a jak jsem tu 1.6 mel na Budapest, tak 7.2
20:19:38
21.02.2014
21.02.2014
saskyn2
A asi taky záleží na noze, ale já jezdil s 55kw 1.6 ve feldě která je lehčí průměrně za 9, jak je to chcíplý tak tomu člověk furt musí dávat ale nepochybuji o tom že šetřivým stylem se s tím dá jezdit za 6.5, ale to bude TDIčko žrát 4.
20:14:06
21.02.2014
21.02.2014
saskyn2
-> Kuladmin: Stačí se podivat na spritmonitor, průměr je tam 7,6 a na plyn to bude ještě o litr víc
20:04:07
21.02.2014
21.02.2014
Kuladmin
-> havlik: No píše si tankování a km a z toho to počítá. Žádný palubní PC apod. Je to obyč žadná výbava a je fakt že ten motor dle mého má už min. měněná gufera na ventilech pač vůbec nežere olej, když to koupil - jeté hned udělal rozvody svíčky filtry náplně - komplet a jezdí - nalítá docela dost - hlavně do té práce.
20:03:34
21.02.2014
21.02.2014
saskyn2
-> Mára-rs: Rozepiš se kolik do toho hodláte investovat a zhruba očekávaný nájezd.
1.6 55kw jedině pro nenáročného řidiče, kopce to drží jak 1.3 ve felicii, když chceš trochu svižnější jízdu tak žere, což by asi konec konců při lpg zas tak nevadilo.
1.6 74kw Hezké svezení, proti TDI krásně tiché, ale v kombinaci s LPG bych se bál životnosti, v km ve kterých ti na TDI odejde setrvák a turbo tak na tý 1.6 bude ko celý motor, navíc ty ty 1.6 mají problém s diferenciálem v převodovce, náklady na opravy budou rozhodně vyšší než u toho TDI.
Ale zase benzínová oktávka bude mít nižší pořizovcí cenu než naftová a LPG stojí 18kč, to si musíš sám propočítat kdy se co vyplatí, ale dle mého odhadu bych o LPG uvažoval o nájezdu dejme tomu nad 40tkm ročně aby se to fakt vyplatilo oproti naftě.
Největší nevýhoda nafty je hluk od motoru a topení při krátkých trasách(to se týká spíš těhle starších aut, nový auta topí prakticky hned po nastartování díky PTC)
Nevýhody LPG jsou že nemůžeš do podzemních garáží, máš sníženou užitečnou hmotnost, pokud máš toroid v kufru tak nemáš km dát rezervu, když máš nádrž v kufru tak menší kufr, samozřejmě pokud kufr nevyužíváš tak je to jedno.
Náklady na 1km diesel cca5.5 l/100km a cena 36kč/l je 1.98kč/km
LPG cca 8.5l/100km a cena 18kč/l je 1.53 kč/km
rozdíl je tedy 45h na 1 ujetý km, při ujetí 40tkm ušetříš ročně 18000kč, od toho odečti to že stejně staruješ a jedeš na benzín než se motor zahřeje na 40°C, servis LPG, za 10 let novou bombu, každoroční revizi, dvojnásobný poplatek za emise, výměnu oleje po 10tkm, svíčky na LPG, no a nejspíš jednou za čas nějaký ten více namáhaný díl jako je lambda, sání, vstřiky.
1.6 55kw jedině pro nenáročného řidiče, kopce to drží jak 1.3 ve felicii, když chceš trochu svižnější jízdu tak žere, což by asi konec konců při lpg zas tak nevadilo.
1.6 74kw Hezké svezení, proti TDI krásně tiché, ale v kombinaci s LPG bych se bál životnosti, v km ve kterých ti na TDI odejde setrvák a turbo tak na tý 1.6 bude ko celý motor, navíc ty ty 1.6 mají problém s diferenciálem v převodovce, náklady na opravy budou rozhodně vyšší než u toho TDI.
Ale zase benzínová oktávka bude mít nižší pořizovcí cenu než naftová a LPG stojí 18kč, to si musíš sám propočítat kdy se co vyplatí, ale dle mého odhadu bych o LPG uvažoval o nájezdu dejme tomu nad 40tkm ročně aby se to fakt vyplatilo oproti naftě.
Největší nevýhoda nafty je hluk od motoru a topení při krátkých trasách(to se týká spíš těhle starších aut, nový auta topí prakticky hned po nastartování díky PTC)
Nevýhody LPG jsou že nemůžeš do podzemních garáží, máš sníženou užitečnou hmotnost, pokud máš toroid v kufru tak nemáš km dát rezervu, když máš nádrž v kufru tak menší kufr, samozřejmě pokud kufr nevyužíváš tak je to jedno.
Náklady na 1km diesel cca5.5 l/100km a cena 36kč/l je 1.98kč/km
LPG cca 8.5l/100km a cena 18kč/l je 1.53 kč/km
rozdíl je tedy 45h na 1 ujetý km, při ujetí 40tkm ušetříš ročně 18000kč, od toho odečti to že stejně staruješ a jedeš na benzín než se motor zahřeje na 40°C, servis LPG, za 10 let novou bombu, každoroční revizi, dvojnásobný poplatek za emise, výměnu oleje po 10tkm, svíčky na LPG, no a nejspíš jednou za čas nějaký ten více namáhaný díl jako je lambda, sání, vstřiky.
20:00:48
21.02.2014
21.02.2014
havlik
-> Kuladmin: a to je podložený fakt nějak nebo si to jen myslí?
19:44:40
21.02.2014
21.02.2014
Kuladmin
A to my vysvětlete kamarád má 1,6 55kW a jezdí denně do práce cca 20km + po městě couračky a jezdí max do 6,5l jak to dělá? Rozhodně nejezdí nejpomaleji (je mu cca 28, takže žádný dědečkův styl) a auto má nalítano cca 170-180 tis. (nepamatuju si přesně).???
U tehle aut je akorád blbý že už u takhle starých to chce většinou vyměnit gufera na ventilech jinak dost žerou olej - mají psáno až 1l na 1000km což je šílená norma. Kam se na to hrabou starý škodovácký motory.
Otázkou je za kolik peněz to má být, jaké dálky jezdí a kolik třeba za rok km?
U tehle aut je akorád blbý že už u takhle starých to chce většinou vyměnit gufera na ventilech jinak dost žerou olej - mají psáno až 1l na 1000km což je šílená norma. Kam se na to hrabou starý škodovácký motory.
Otázkou je za kolik peněz to má být, jaké dálky jezdí a kolik třeba za rok km?
18:21:52
21.02.2014
21.02.2014
StepaNoFUN
-> Mára-rs: Když 1,6, tak 74/75kw... A vykašlat se na plyn. Na větší nájezd rozhodně TDi. A pokud možno okamžitě popřemejšlet o "paketu na špatný cesty", protože u OI je ta světlá vejška fakt zlo.
12:43:59
21.02.2014
21.02.2014
Mára-rs
-> saskyn2: ale ano právě za takové rady budu jen rád
11:56:46
21.02.2014
21.02.2014
saskyn2
-> Mára-rs: Hele já nejsem zastánce plynu do novějších aut, u nějakýho žigula se to dalo pochopit protože prostě nebylo na výběr, ale tady bych jasně volil TDi, s plynem jsou akorát pak problémy s lambdou, vstřiky, prasklé sání a podobně, bych spíš než důraz na motorizaci kladl důraz na celkový stav vozu, budeš pak mít větší výběr. Plyn se vyplatí jen při extrémním nájezdu, všichni v tom vidí strašnou úsporu ale když připočítáš všechny poplatky za revize, dvojí emise, 10let bombu, zabranou část kufru tak musíš fakt najet třeba 50 ročně aby byla nějaká návratnost.
Pokud 1.6 tak tu 74kw, ta 55kw je chcíplá lemra co žere jak tank.
Ale to si asi nechtěl slyšet
Pokud 1.6 tak tu 74kw, ta 55kw je chcíplá lemra co žere jak tank.
Ale to si asi nechtěl slyšet
06:39:14
21.02.2014
21.02.2014
rsvancara
Podle peněz. 1,6 dost žere (neplatí pro naftu v trojkové řadě), po zkušenostech z jedničkovou verzi (1,6 / 74kW) bych se nebál vzít naftovou dvojkovou řadu. Jednička je vepředu moc nízko (a to mám benzín, nafta je ještě níž). To mě vadí asi nejvíc. Za kolegou prý občas lítaly jiskry i když razantně zabrzdil (měl služební 1.9TDi) :-)
U nafty pozor, kolik má najeto. U některých najetých kilometrů se dělá o dost dražší preventivní výměna věcí (tuším 150 tisíc a 300 tisíc), tak pozor, jestli to má před nebo po výměně toho, co vyměněno být má.
U nafty pozor, kolik má najeto. U některých najetých kilometrů se dělá o dost dražší preventivní výměna věcí (tuším 150 tisíc a 300 tisíc), tak pozor, jestli to má před nebo po výměně toho, co vyměněno být má.
05:55:03
21.02.2014
21.02.2014
havlik
Zkus trošku zagooglit myslim že o octávce jedna najdeš toliko materialu popsáno že by to vydalo na několik knih.
01:35:56
21.02.2014
21.02.2014
Mára-rs
čau lidi táta přemýšlí o octávce I tak mě prosil o vaše názory chtěl by ji v plynu otázka jakej motor ,spotřeba a vše co kdo poradí budem rádi za všechno díky