Bych tohle hodnotil jako poplatný účelu konkrétních závitů a způsobu pískování. Někdy (teď mě napadá třeba nosná roura motoru) nechávám závity opískovat (pískem, ne litinou) a dát na ně i komax, výsledek pak projedu očkem a závity pak fungujou dokonce líp.
Naopak u věcí, kde je prioritou pevnost, tak je nejlepší natočit matičky - už i proto, že oni se s těma dílama většinou zas nějak nemazlí a můžou závity omlátit. A i závity, ke kterejm je špatnej přístup nebo třeba závity "do dna" je jistější chránit šroubem nebo maticí (ale i špunty, olepy a bužírky většinou postačí).. ono dloubat litinový kuličky, zaseklý v profilu závitu není žádná velká zábava.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pískování vs. závity
08:13:55
16.05.2014
16.05.2014
Jozka
04:06:10
16.05.2014
16.05.2014
David29
My jsme piskovali závit normálně a v pohodě, nijak na závadu to nebylo..
16:20:57
15.05.2014
15.05.2014
Klubko_
smrštovací bužírku
14:43:43
15.05.2014
15.05.2014
castrol
-> Kaňa: je to lepsie obalit ,istota je istota
14:35:42
15.05.2014
15.05.2014
Kaňa
zavitu sa vobec nic nestane, pokial to nebude nejaka mosadz alebo plast. stara izolepa je samozrejme idealna :)
20:58:06
13.05.2014
13.05.2014
m8rinek
-> Zazaa: I jemnej písek naruší povrch a otupí hranu. Doporučuju našroubovat starej šroub či matku...
20:55:36
13.05.2014
13.05.2014
Zazaa
pokud je to jemnej pisek a ne broky tak to zavitum ani nic neudela
20:05:41
13.05.2014
13.05.2014
šrek
Ok, dík.
19:59:10
13.05.2014
13.05.2014
havlik
stačí kobercovka
19:55:50
13.05.2014
13.05.2014
šrek
Bude stačit na ochranu při pískování izolepa a hadr? Nebo radši matky a šrouby?