skodoukolemsveta.cz

prohledat
385 příspěvků (zobrazeno 301 až 350) od 09.08.2014 do 10.01.2016, založil/a skodoukolemsveta.cz
řadit dle data
21:41:37
18.08.2014
Jarda - zrušená registrace
-> skodoukolemsveta.cz: koukám, že už jsi v Mongolsku9
09:30:25
16.08.2014
Jarda - zrušená registrace
-> skodoukolemsveta.cz: v Uzbekistanu neni ani benzin?9 to tam neni nic, LPG asi taky ne? deasel? resi to teda jen tim zemnim plynem?
17:58:59
15.08.2014
Jarda - zrušená registrace
-> sep: jj lista tam je jina, tu palackou, ani elektrika nebere, presto, ze ma stejny konektor9 takhle se mi povedlo zablokovat RJ
11:25:18
15.08.2014
sep
-> Jarda: :tohle bylo bez rozlišení emisí,PAL mají i E2,jediné co se párovalo tak lišta,altík,pokud byla lišta champion,byl alt bosch,pokud lišta naše tak i alternátor.

Jinak PAL dělal i tu 90ku do felicií.
11:17:35
15.08.2014
Jarda - zrušená registrace
-> skodoukolemsveta.cz: Nevím, kolega nedokázal projet Albánii octavkou, že to auto nedalo ten terén, hlavne mu je líto, ze neprojel NP Komani.

Závad máš teda už jako já asi za 100tis. km :) ale co, hlavně, že si dokážeš poradit, po té cestě alespoň už auto bude vychytané... ja osobně jezdím vychytat auto jen do Chorvatska teda, toto bych si nelajznul... ale rapidem, tím mojím žlutým bych se nebal, ale jak jsem psal upravil bych předtím motor - downgrade, aby schroupnul i nizkooktanové palivo a dal do kupy karbec, LPG bych tam jako alternativu nechal ikdyz s nizsim k.p. by to nebylo nic moc



Felda s klimou mela 90A altík, ale nevím jestli to nebyl uz taky bosch



Toho LPG v Kazachstanu sis nevšimnul? V Rusku by LPG asi byt mělo...



-> sep: pritelkyne ma v 1.4mpi bosch, ale to je uz ta poslední s euro 3 nebo 4, ted nevim, kod motoru je stejny prave s tou jednou octavkou
upraveno 1x, naposled 15.08.2014 11:18:41
08:10:59
15.08.2014
skodoukolemsveta.cz
Jinak myslím že Albánie je proti tomu co tady prožívám, rakouský národní park... Vím o čem mluvím, projel jsem jí z půlky loni stopem- když mi nějak vždycky nejel autobus k nějaké památce či přírodní zajímavosti, tak jsem mával..:-). Jen ta domluva s nima vždycky...

Tady jsem si tak zlepšil ruštinu, že se mě ptají jen z které části ruska jsem..:-)).

Je ale fakt, že před odjezdem jsem přečetl knížku v ruštině o 400 stránkách a teď už skoro měsíc musím mluvit a mluvit...
08:05:03
15.08.2014
skodoukolemsveta.cz
Nevím, já tam mám PAL, původně měl ale plocháč, tak se předělávala řemenice. CHtěl jsem co nejvíce české věci. Nevím ještě , zda PAL dělá i více než 70ku a jestli by tam šel použít? Ten adrenalin je jinak samozřejmě právě v tom, že jedeš autem, které se na to vůbec nehodí a ještě je starý, takže stále něco řešíš. Nicméně se přiznám, že už toho mám tak akorát... Novým autem už bych byl ve Vladivostoku jedna radost... Ale nebylo by to vonooo..:-)
06:27:58
15.08.2014
sep
-> Jarda: :MPIčka ve fabii mívaly i PALy a docela fungovaly proti typům ve feliciích.
06:09:48
15.08.2014
Jarda - zrušená registrace
-> skodoukolemsveta.cz: ja mam 70A altik z felicie, to je jeste klasika pal, ale uz ma plochy remen, fabie ma myslim uz jen bosch a ten je kvalitnejsi nez pal, ale kdyz ja tech altiku pal mam tolik...



koukal jsem, ze jsi nekde u novosibirsku, ja bych nekdy rad do Kazachstanu k Aralskymu jezeru, ale nevim jestli rapidem, uvazuji o Lade Niva, laka me jeste Komani NP v Albanii a Island a to je na rapida trochu moc... Ono to Turecko jardaj.rajce.idnes.cz/Tur ecko_Rapidem_2014_-_temer_ 9000_km , rozestaveny cesty a objizdky (jak pises) daly rapidu poradne zabrat. No to jsou takove jeste realne cesty, jinak bych rad do Vladivostoku, ale nekoncit tam, ale mrknout do Jizni Korey a do Japonska, ale na to mit cas je nerealny :(.



S karbem Ti neporadim, tomu nerozumim, auto mam na LPG a benzin beru jen jako nouzovku. Za cele Turecko jsem na benzin najel cca 12km, kdyz mi LPG nevyslo k benzince. Je v Kazachstanu rozsirene LPG? Me se to na benzin chova tak, ze volnobeh drzi, ale jak seslapnu plyn, tak se zacne dusit (akceleracni pumpicka funguje) musim velmi lehce slapat na plyn, aby se to rozjelo, ted jsem si pomohl povytazenym syticem, to uz to fungovalo celkem normalne az na ty vyssi otacky.
upraveno 2x, naposled 15.08.2014 06:11:12
21:53:19
14.08.2014
skodoukolemsveta.cz
Tak to já mám také tak asi, běží to klidně i minuty po vypnutí klíčku. Baterku to ale jen tak nevybije- před tímhle podnikem, jsme ještě originálnímu kaslíku zarovnali rohy do roviny a nacpala se tam Bannerka profesional, 63Amh-600startovací proud, občas se to auto dá používat jako trolejbus..:-). Alternátor mám 70Ah, asi z Fábie, nevím, ale předělávala se tam řemenice na řemen.
20:45:49
14.08.2014
Jarda - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ventilator neni origo pres rele, ale dik za dobrej napad, nevim jestli ho vyuziju, protoze mam spinac ktery spina rele a to potom ventilator, ale na chladici mam termospinac (origo na primo a neni to ani pres klicek, pry aby se to po jizde dochladilo), kterej funguje na heslo a je schopnej vybit baterku (nekdy a jindy zas nesepne vubec)
20:15:14
14.08.2014
skodoukolemsveta.cz
Jo. jó už jsem s tím točil asi 10krát, pro dnešek jsem toho mám dost, tady je o 5hodin více, tak pujdu spát. Ale díky, zítra s tím zas trochu zahejbu protože otáčky mám krásně 800 ale furt to trochu škube, což předtím nedělalo. Těsnění jsem dával na sání nové a mezi karburátor-sání jsem nešahal. Vše jsem měl položené opatrně tak, aby tam snad nic nespadlo, jenže stát se samozřejmě může cokoli. I tak to ale teď jede docela dobře a voda "drží". Ujel jsem ale jen tak 40km, tak uvidíme...
19:28:12
14.08.2014
StepaNoFUN
-> skodoukolemsveta.cz: Na sedru jsem vždy nastavil požadovaný otáčky tím větším šroubem a tím menším jsem kroutil tak dlouho, dokud jsem nenašel "špičku" (maximální otáčky) - dotáhneš ten menší šroub tak, že skoro motor zhasne a velmi pomalu povoluješ a posloucháš. Neustále maj otáčky snahu se zvyšovat až najednou se začnou pomalu snižovat. Pak je to správná bohatost. Nicméně pravděpodobně Ti nevyjde tohle nastavení na první pokus, takže musíš znovu doladit volnoběh a znovu zkusit tu bohatost (stačí pak třeba o 2 otáčky utáhnout a znovu povolovat , dokud se otáčky zvyšujou).
18:51:34
14.08.2014
dragon_cb_cz
-> skodoukolemsveta.cz: U SEDRu je to 2 celé otáčky na šroubu bohatosti, jedna celá na šroubu přídavnýho vzduchu - teď si nejsem jistej, ale mám pocit že přídavnej vzduch je ten větší a bohatost ten menší "utopenej".



A jak píše -> Matthes, záškodník z TechWebu: , je to jen základní nastavení a je třeba ho doladit podle konkrétního motoru - ale celkem se od něj většinou dá "odpíchnout" - nejčastěji jsou s ním otáčky moc vysoké, takže vždycky trochu ubereš otáčky šroubem přídavného vzduchu a pak šroubem bohatosti doladíš aby motor běžel "hezky" - a opakuješ dokud nemáš otáčky tak nízko jak chceš.



Na nalezení "správné" bohatosti tu myslím Vrba doporučoval šroub pomalu přitahovat a od místa kde už to začne lehce škubat ho vrátit tuším o čtvrt nebo půl otáčky. Ale sto lidí sto postupů.
18:45:08
14.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> skodoukolemsveta.cz: Spory neres, to je takovy mistni folklor :-)



Se sroubkama jsem vzdy tocil tak aby to melo dobry volnobeh a dobre se to z volnobehu roztacelo. To se musi naladit primo na motoru metodou pokus omyl. Jinak pri sundani saciho potrubi s karbem se mohl do karbu dostat bordel a pricpat nejaky kanal nebo trysku (clovek to sunda, toci s tim, dava na zem...). Jinak saci potrubi a hlava tesni dobre? To same karbec na potrubi... Jinak ty 4 matky co drzi karbec se nesmi prilis dotahovat, jinak se karburator zkrouti.
upraveno 1x, naposled 14.08.2014 18:45:46
18:28:54
14.08.2014
skodoukolemsveta.cz
Kluci mrzí mě, že jsem předmětem sporu... Myslím že termostat je v pořádku. Každopádně těsnění už jsem si vyměnil, sice jsem neměl měrky na ventily, i ty jsem ale (podle knížky) a s přispěním jednoho místního, který mi je zapujčil, udělal- naposledy jsem to dělal asi před 18lety..:-)). Auto dokonce už normálně jede, zatím jsem tam ale nemrzku nedával, počkám jak to pojede dál...mám ale jiný problém, trochu jsem si hýbnul volnoběhem a teď to nemůžu dát dohromady. Otáčky většinou tak nějak dohoním na 800+ - ale stále mi to lehce nejde pěkně za plynem, přerušuje to... Točím tím horním šroubkem, asi vzdušníkem 2 celé otáčky od konce a dolním 2,5. Je to správně nebo chyba? Mám tam SEDR, teď nevím to číslo ale originál pro 130ku, sehnal jsem si novej...(asi je stejný jako pro 136ku, že?). MOc díky za případnou radu...
18:04:17
14.08.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 14.08.14 17:52:42: S timhle panem je to tezky...
17:52:42
14.08.2014
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Bez komentáře - to mi stačí .. 3
17:47:01
14.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> dragon_cb_cz: Bejt v prdeli tak vyhodim termostat uplne pokud by to bylo nutny... Jinak je otazkou proc ty problemy zacaly. Jestli bylo vse ok a treba mu jen vyhorel spinac v chladici, protoze ho nema pres rele, tak je to tezky no 10 Ja bych na takovou cestu koule nemel no. A kdybych uz jel, tak bych to auto pripravil a otestoval. Ja sem v tomhle priposranej a nemam rad riziko spojeny s autem.
17:41:16
14.08.2014
dragon_cb_cz
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Metoda je možná "k hovnu" když máš zásobu prověřených termostatů, ale když jsi v nějakej středoasijskej prdeli nebo kde, tak bych teda klidně hrncovou metodu zkusil... každá informace dobrá.
17:21:17
14.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> MVM: Uz jsem psal svou zkusenost, jestli neumis cist, tvuj problem. Pokud chces technickou analyzu co a proc muze byt pricinou, tak na to energii fakt placat nebudu. Jednak sem konstrukci termostatu nezkoumal a druhak me to nezajima. Vim, ze ta metoda k hovnu je, nazdar.
upraveno 2x, naposled 14.08.2014 17:21:47
17:00:52
14.08.2014
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Až dokážeš potvrdit a vysvětlit proč by tomu tak mělo být (že je to k h*vnu) tak o tom začnu přemýšlet. PS: to jen tak mimo téma..
09:28:58
14.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda: Tak origo termostat diru s nejtkem ma... Samozrejme bez ni by to bylo naprd, ale nesmi zas byt moc velka.
05:21:58
14.08.2014
Jarda - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: kdyz pres termostat ten vzduch neprojde, tak Ti je i vyspadovani naprd4 samozrejme je to vyspadovani plusem...



ta hadicka preci nenavazuje na malej okruh, ale uz na velkej
23:07:40
13.08.2014
Jozka
-> Matthes, záškodník z TechWebu: 5
22:54:42
13.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jozka: Nj, jak se mi to jednou stalo, tak uz termostaty takhle netestuju no. To 50x vyjde a po 51. ne a budu se hrozne divit... takhle si reknu ze to nema cenu, kdyz vysledek neni spolehlivy a nazdar...
22:43:25
13.08.2014
Jozka
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak ono možný je všechno a u těch autodílů dneska i to kdysi nemožný.. Mý zkušenosti sice říkaj, že termostaty ze sporáku (10 - 12 ks ?) mě pak v autech vždycky fungovaly, na druhou stranu připouštím, že jsem už dodatečně nikdy nepovařil vadnej termostat, vyhozenej z auta..4
22:36:44
13.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jozka: Nojo, ja jsem zvyklej, ale proste mluvim ze zkusenosti :-)
22:36:07
13.08.2014
Jozka
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Zajímavý je, že tuhle tvou oblíbenou teorii nikdo nesdílí.. 3 3



E: myslím tu s nemožností vyzkoušet termostat varem na sporáku.
upraveno 1x, naposled 13.08.2014 22:37:14
21:04:02
13.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda: Zajimavy pohled, osobne bych vetsi duraz kladl na tu hadici mezi domkem termostatu a nadobkou. Plno lidi ji ma div ne 3x omotanou okolo vyfuku a pak se divi, ze se to samo neodvzdusni. Clovek se dostane do kolotoce - vzduch -> uvari to -> tesneni v pici -> vari to este vic atd...
upraveno 1x, naposled 13.08.2014 21:04:32
21:01:41
13.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> MVM: Jo, jde samozrejme, jen je ten vysledek k hovnu.
19:48:11
13.08.2014
MVM
Termostat jde vyzkoušet ve vodě v hrncu normálně..
19:23:09
13.08.2014
Jarda - zrušená registrace
-> skodoukolemsveta.cz: ale tu dirku bych tam stejne udelal, na funkci to nema vliv a snizuje moznost zavzdusneni4 a tudiz i zbytecneho prehrati motoru, ono kdyz mas na termostatu vzduch, tak Ti ani spravne neukazuje budik teploty, protoze je tam vzduch a ne voda, auto muze zacit varit presto, ze indikovana teplota je Ok
18:12:12
13.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Luky: Jenze kdyz se rozbije, tak ho tlak muze ovlivnit. Uz jsem to nekolikrat zazil. V hrnci OK a v aute naprd...
18:10:51
13.08.2014
Luky
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ale termostat se otevírá podle teploty, né podle tlaku přeci...?
17:59:47
13.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> skodoukolemsveta.cz: Na vareni termostatu zapomen, to je k nicemu, protoze v hrnci nemas tlak jak v chladicim okruhu.
15:23:48
13.08.2014
skodoukolemsveta.cz
Díky, jen tady mi to moc nepomůže, zrovna sem asi právě nezavážejí..:-). Samozřejmě, že mám ten Temac, takže volba je jasná, těsnění je fouklý, takže na ráno jsem domluvenej s chlápkem, co mi zkoukne na mašině hlavu a zkusím to zase smontovat, snad mi moc dílů nezbyde...:-). Termostat ještě ponořím do vody a uvidím. Ale auto předtím zvládalo 42-44 v Íránu a Turkmenistánu asi 12 dní, teď jedu na Sibiř, tady se termostat hodí i když je léto. Dnes jsem poprvé po měsíci a 9ti dnech, viděl déšt, něco skvělého!!!!!!!!!
11:07:46
13.08.2014
Jarda - zrušená registrace
-> Peťa Klíč: elring mi drzi i bez preahu narozdil od temacu

(nejsou teda utopene, jsou zároveň v jedno miste a dalo to Turecko, mel jsem s sebou ještě jeden elring a jeden sedej temac a nebylo treba) v termostatu mam pro jistotu v nejvyssim miste 3mm dirku

-> skodoukolemsveta.cz: 136 má mít 1,0

0,4 je pro motor 130

stejne ještě mrkni na termostat, aby nebyl problém v nem, bez termostatu se da jezdit i se spatnym tesnenim pod hlavou, samozrejme to nesmí byt kriticke, jako když jsem mel trhlinu v tesnicim ocelovym krouzku a sel litr vody do spalovaku na 10km, ale i tak jsem s tim bez termostatu dojel 200 km :) jen jsem musel porad dolivat



tady mas něco lepšího nez Chinu:

www.evv.cz/zbozi/879116-z atka-chladice-pretlakova-0 1mpa

www.evv.cz/zbozi/879117-z atka-chladice-pretlakova-0 04mpa--skodazetor
upraveno 4x, naposled 13.08.2014 11:23:25
10:16:58
13.08.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> skodoukolemsveta.cz: tak se hlavně podívej na přesahy,, nebo si rovnou kup tak dvanáct náhradních těsnění
10:06:03
13.08.2014
skodoukolemsveta.cz
Takže to blblo dál, načež jsem vyměnil víčko- pasuje z Lady jen je na tlak 0,5 místo 0,4 což je asi spíše lepší. Jenže to bralo vodu dál a dál, takže teď měním těsnění pod hlavou, držte palce...:-). Ještě zkusím najít někoho, kdo mi zkoukne hlavu případně, když už to dělám, aby nebyla nějak křivá třeba. Ovšem to nevím jestli se mi podaří teda...
07:44:44
13.08.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> myschaak AZNP K.Hora: to bys koukal jaká tu jednou proběhla obří hádka, ve které 82% zdejšího osazenstva tvrdilo že podložky položené NA válci nejsou žádné zvěrstvo a je to ÚPLNĚ normální
21:51:52
12.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda: Jo takhle, me nedoslo ze je vejs... Plno lidi to aplikuje na nase podminky, coz je nesmysl.
upraveno 1x, naposled 12.08.2014 21:52:13
21:50:41
12.08.2014
Jarda - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: kdyz to nebude tesnit, tak teplota varu bude podstatne niz nez kdyz je to natlakovany

jestli mu netesni vicko, tak v 3500mn.m. bude varit uz pri necelejch 90°C

kabinet.fyzika.net/studiu m/.../teplota-varu.php
21:33:52
12.08.2014
myschaak AZNP K.Hora
-> Matthes, záškodník z TechWebu: náš firemní mechanik to dělal nouzově často3 3 3 a měděnejch podložkách pod těsnením přímo na válci radši nemluvim3 3 3
21:24:28
12.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda: Bukaj jednou tesneni u 130 nouzove nalepil na silikon 3 3 3



Jinak proc je problem netesnici vicko?
21:14:20
12.08.2014
Jarda - zrušená registrace
-> skodoukolemsveta.cz: jestli to bude delat problemy, tak vyhod termostat, jsou to tri sroubky... potom se to nebude tolik zavzdusnovat, ja prave na takoveto cesty uvazoval o bypasu termostatu :)

kdyby to bylo moc spatne, tak budes muset udelat tesneni pod hlavou, jestli se ti ale tim prehratim nezkroutila :( ja to jednou delal u usti nad labem (jen 250km od baraku) cca 3 hodiny v zime, byl jsem rad, ze mi svitilo slunicko na zada, hlava byla prohnuta, tak jsem to po dotazeni ohral, potom dotahnul prostredni srouby, pak zase prohral a dotahnul prostredni srouby, potom jeste behem cesty jsem dotahoval od stredu vic... vim prasecinka, ale co cloveku v takove situaci zbyva, auto pak az do prodeje najelo 12tis. km, tesneni by se mohlo nechat sehnat, je stejne 136, favorit, felicie, fabie 1.4mpi a dokonce i nejaka octavka9 4

jeste mrkni na gumicku vicka expanzky, kdyby netesnila je to problem...
20:40:30
12.08.2014
castrol
-> skodoukolemsveta.cz: smekam klobuk a respekt 4
20:36:13
12.08.2014
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> skodoukolemsveta.cz: to seš teda borec tohle jet sám ! držím palce ať vše dobře dopadne..
20:30:12
12.08.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> skodoukolemsveta.cz: jinak čepec dolů, fakt netušim kde bych na podobnou akci vzal spoustu peněz, pár let času ,, 47
20:29:05
12.08.2014
skodoukolemsveta.cz
Tady jsem kousek za Teheránem, ve 3500m n. m.
zvětšit skodoukolemsveta.cz - obrázek od skodoukolemsveta.cz vložen 12.08.2014 20:29:05
Extreme Tyres