Jak funguje zařízení na zkoušku vůlí náprav?

prohledat
17 příspěvků (zobrazeno 1 až 17) od 19.01.2015 do 19.01.2015, založil/a Bohyn
řadit dle data
22:16:20
19.01.2015
venni
-> Bohyn 19.01.15 18:05:18: mam tyhle hejbací plotny v dílně... honíme to pístama co jsou vyřazené z STK (maj Al příruby a ty byly ze soli sežrané takže se vyfrezovaly jiné) tlak cca 8 atm a popravdě je to uplně k hovnu :)
21:46:27
19.01.2015
Kuladmin
-> Sejki: Dobrej nápad musím říct a dá se to v pohodě i vyrobit. Stačí sehnat velky správný axiální ložisko a nebo hrst malých.

-> Bohyn: Jen nezapoměn to udělat v nějakém žlabu apod, abys mohl měnit jejich vzdálenost.
upraveno 1x, naposled 19.01.2015 21:48:12
19:25:17
19.01.2015
Sejki - zrušená registrace
-> suri: na to jsou dobry ty plotny na geometrii napravy. Na svem aute sem citil pri rizeni ze mam vuli, ale pri zvednuti auta proste nic, takze se to podarilo odhalit az kdyz byly kola na zemi...
19:23:08
19.01.2015
suri
nemám s tým vlastnú skúsenosť ale veľakrát kázali človeku vymeniť veci kde vôľa nebola , tu pomôže pajser a znalosť problematiky daného auta ...
19:19:20
19.01.2015
Bohyn
-> Sejki: No nebo tak, mělo by to jednoduše odhalit vůle na řízení a geometrie, o kterou se taky pokoušim občas dělat by se taky dělala jednodušeji. Díky za tip!
19:03:21
19.01.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Bohyn: vis co bys mohl? na geometrii vozidla se pouzivaj takovy posuvny plotny, tak by sis je mohl sehnat a udelat diry do podlahy aby si je mel zaroven s podlahou v rovine... pak ti jen staci montpaka a pripadne vule uz odhalis... jelikoz vule pri vyvesenych kolech se zjistuje hure protoze podvozek neni v jizdnim rezimu...



nejak takto... www.technology-garage.cz/ editor/.../filename_1905_l .png
upraveno 1x, naposled 19.01.2015 19:05:18
18:42:48
19.01.2015
Bohyn
Tak jste mě asi předsvěčili no a já už několik nocí o tom přemýšlím1 Nyní pracuju na jámě na pojizdnym hevírku v obou směrech a to mi bude muset stačit.
18:40:24
19.01.2015
Kuladmin
-> Bohyn: Ten test tlumičů a brzd je lepší ale to doma nevyrobíš - bohužel. A todle na vůle my příjde zbytečný to se dá zjistit i v ruce jen tadle verze v podlaze je pro líné :) a samo na technické kdyby měli za každé kolo ho zvedat a brát do teplých to by asi šichtu zachvilku nedali..

Přesně hlavně zvedák ten je dneska velká pomoc.
upraveno 1x, naposled 19.01.2015 18:40:46
18:40:13
19.01.2015
m8rinek
-> Bohyn: Na to bych bodal, zerektoval bych zvedák ;)
18:36:59
19.01.2015
Bohyn
-> Kuladmin: To právě nevim jestli je to zbytečný, ale pořád mi něco řiká vyrob to, vyrob to...3

-> Sejki: právě že mám momentálně vše ve stavbě a bud by se na to myslelo ted a uděly by se na to díry v podlaze nebo se na to vyprdnu a komplet podlaha se zalije betonem8
18:33:35
19.01.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Bohyn: a co jamu, tu mas?:)
18:31:50
19.01.2015
Kuladmin
Jen vsuvka a pak by sis mohl dat do řady za to / před to test tlumičů a test brzd :) Není to zbytečný do domácnosti?? Hlavně zvedák a vůle zjistiš když to vezmeš do teplejch.
18:31:48
19.01.2015
Bohyn
-> Eidy: no tohle řešení by bylo jen doprava doleva nevím jestli by to stačilo na odhalení všech vůlí. Nebo takhle má vůbec cenu se něčím takovým zabývat? Přijde mi ale zajímavý to doma mít jak pro naše auta v rodině tak třeba pro lidi z okolí.
18:28:42
19.01.2015
Eidy
-> Bohyn: Ty plotny se hejbou ve 2 směrech. Jako do kříže. Pak musí někdo sedět v autě a stát na brzdě.
18:23:18
19.01.2015
Bohyn
Ten vzduch mi přijde nejvhodnější. ted jsem vytvořil jednoduchej návrch jak by to možná mohlo být.Píst by tlačil přes plotnu proti pružině kolo jde dejme tomu dovnitř jámy, tlakový ventil při nastaveném tlaku vyfoukne z pístů vzduch čímž se plotna a i kolo vrátí na druhou stranu díky pružině a takhle pořád dokola. Na druhé straně to samé. Akorát by museli oba písty tlačit proti sobě aby i kola chodily proti sobě jinak by se předek auta celej posouval zprava doleva a naopak a celé by to postrádalo smysl.
zvětšit Jak funguje zařízení na zkoušku vůlí náprav? - obrázek od Bohyn vložen 19.01.2015 18:23:18
18:13:04
19.01.2015
Eidy
-> Bohyn: Vzduchem by to šlo taky stejně jako kapalinou, ale nemám tušení, jakým tlakem to ženou a jaký mají průměry pístů. Ani nevím, jakou silou tím pohybují. Ale hádám v řádu tisíců Newtonů. Z toho si odvodíš průměry při daným tlaku.
18:05:18
19.01.2015
Bohyn
Zdravim všechny,

máte někdo tušení jak funguje zařízení na zkoušku vůlí náprav co je na STK? přes Google se mi nedaří nic dohledat. Nebo někdo nějaký nápad jak doma něco podobného vyrobit? Ptám se proto, že budu v garáži dělat finální podlahu a před tím by se do ní dalo toto zařízení zakomponovat. Jako nejvhodnější se mi zdá pohon tlakovým vzduchem jak to tam mají. Díky za tipy4
Extreme Tyres