skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pár technických dotazů, originální stav
21:41:08
04.01.2023
04.01.2023
mully
děkuji za rady ;)
09:46:07
04.01.2023
04.01.2023
Bukaj
-> mully 04.01.23 04:08:14: Otočné přepínače jsou v originále jen 4 (Garde a užovky GL výbav dokonce jen 3) - viz Jans -> jans 04.01.23 07:28:05: . Na tvé fotce je navíc spínač ventilátoru chladiče (vpravo místo kontrolky varovných světel, kontrolka je posunutá) - velmi častá dodělávka. Propojením vodičů, vedoucích na termospínač na chladiči, sepneš obvod ventilátoru chladiče a měl by se roztočit. Pokud dlouho neběžel, možná mu budeš muset trochu pomoci (šťouchnout do vrtule) - kluzná samomazná ložiska motoru ventilátoru budou po letech zatuhlá.
Knoflíky přepínačů jsou původní mimo přepínače ventilátoru topení (kterým se současně spíná výhřev zadního skla) - tam by kromě vrtulky měl být i piktogram výhřevu okna a spínač by měl mít pět poloh (doleva - výhřev okna, svisle - vše vypnuto, první doprava - rychlý běh ventilátoru topení, druhá doprava - pomalý běh ventilátoru topení, třetí doprava - pomalý běh ventilátoru plus výhřev skla. Relé v motorovém prostoru je právě na výhřev zadního okna.
některé otočné přepínače na fotce mají otočený knoflík o 180° - přepínače by měly obloukovým výřezem padnout do palce ruky, která je ovládá - tedy napravo od volantu (řada přepínačů v liště) by měl oblouk směřovat doleva, nalevo od volantu (přepínač světel) oblouk doprava...
Relé nahoře v kufru bude dodělávané - buď pro přední mlhové nebo pro přídavné dálkové světlomety (pokud jsou namontovány), případně pro ventilátor chladiče (aby netrpěl kontakt termospínače) - to je ale poměrně nepravděpodobná varianta...
Ohledně posilovače - fouknutí nahoře u válce bez nastartovaného motoru nemusí být závada - sešlápnutím pedálu vytváříš nad membránou přetlak, který musí někam uniknout. Za chodu motoru je nad membránou podtlak, který pomáhá právě při šlápnutí na pedál tlačit na pístek HBV. Pokud by byla vadná membrána v posilovači, tak by posilovač neposiloval a nevznikl by při vypnutém motoru přetlak nad membránou při stlačení pedálu - tedy by nic nefoukalo. Než začneš rozebírat posilovač, tak vyzkoušej jeho funkci (jestli je rozdíl v síle, potřebné ke stlačení pedálu s nastartovaným motorem a bez), jestli nesyčí (dole či nahoře) v klidové poloze s nastartovaným motorem a jestli po vypnutí motoru drží aspoň chvíli podtlak (první šlápnutí na pedál po vypnutí motoru by mělo být s asistencí posilovače - jako by motor běžel).
Membrána v posilovači není příliš poruchový díl, spíš odejde zpětný ventil (černé kolínko, na které se připojuje hadice od motoru), nebo se poškodí bakelitová třecí plocha pístu posilovačea následně gufero...
Knoflíky přepínačů jsou původní mimo přepínače ventilátoru topení (kterým se současně spíná výhřev zadního skla) - tam by kromě vrtulky měl být i piktogram výhřevu okna a spínač by měl mít pět poloh (doleva - výhřev okna, svisle - vše vypnuto, první doprava - rychlý běh ventilátoru topení, druhá doprava - pomalý běh ventilátoru topení, třetí doprava - pomalý běh ventilátoru plus výhřev skla. Relé v motorovém prostoru je právě na výhřev zadního okna.
některé otočné přepínače na fotce mají otočený knoflík o 180° - přepínače by měly obloukovým výřezem padnout do palce ruky, která je ovládá - tedy napravo od volantu (řada přepínačů v liště) by měl oblouk směřovat doleva, nalevo od volantu (přepínač světel) oblouk doprava...
Relé nahoře v kufru bude dodělávané - buď pro přední mlhové nebo pro přídavné dálkové světlomety (pokud jsou namontovány), případně pro ventilátor chladiče (aby netrpěl kontakt termospínače) - to je ale poměrně nepravděpodobná varianta...
Ohledně posilovače - fouknutí nahoře u válce bez nastartovaného motoru nemusí být závada - sešlápnutím pedálu vytváříš nad membránou přetlak, který musí někam uniknout. Za chodu motoru je nad membránou podtlak, který pomáhá právě při šlápnutí na pedál tlačit na pístek HBV. Pokud by byla vadná membrána v posilovači, tak by posilovač neposiloval a nevznikl by při vypnutém motoru přetlak nad membránou při stlačení pedálu - tedy by nic nefoukalo. Než začneš rozebírat posilovač, tak vyzkoušej jeho funkci (jestli je rozdíl v síle, potřebné ke stlačení pedálu s nastartovaným motorem a bez), jestli nesyčí (dole či nahoře) v klidové poloze s nastartovaným motorem a jestli po vypnutí motoru drží aspoň chvíli podtlak (první šlápnutí na pedál po vypnutí motoru by mělo být s asistencí posilovače - jako by motor běžel).
Membrána v posilovači není příliš poruchový díl, spíš odejde zpětný ventil (černé kolínko, na které se připojuje hadice od motoru), nebo se poškodí bakelitová třecí plocha pístu posilovačea následně gufero...
07:28:05
04.01.2023
04.01.2023
jans
06:53:49
04.01.2023
04.01.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Spínač ventilátoru chladiče - v interiéru ne. Origo spíná jen čidlo, pokud je spínač, je to dodělávka. Žádné polohy mít nemá - fouká, nefouká - pokud se tedy opravdu bavíme o ventilátoru chladiče.
Mlhovky - origo spínač si nevybavuju, musel bych zkusit jak to tam je, ale má to hodně poloh. Min 3 polohy určitě - můžeš mít zapnuto předek samostatně, zadek samostatně a oboje.
Relé v motorovém prostoru - je relé vyhřívaní okna. Relé v kufru z fotky máš proti origu navíc.
Mlhovky - origo spínač si nevybavuju, musel bych zkusit jak to tam je, ale má to hodně poloh. Min 3 polohy určitě - můžeš mít zapnuto předek samostatně, zadek samostatně a oboje.
Relé v motorovém prostoru - je relé vyhřívaní okna. Relé v kufru z fotky máš proti origu navíc.
05:00:25
04.01.2023
04.01.2023
mully
je možné výměnu membrány provést na autě? nebo lepší posilovač vyndat?
04:28:07
04.01.2023
04.01.2023
mully
04:07:56
04.01.2023
04.01.2023
mully
Dobrý den, jedná se škodu 136 rapid, jeden s později vyrobených kusů.
posilovač brzd - s nenastartovaných motorem, při stlačení pedálu cca do půlky si foukne v horní části posilovače u uchycení brzdového válečku, nepříjemně se o trochu propadne pedál, je to špatně? vyřeší to výměna memrány? nebo je potřeba nějaké další těsnění? s nastartovaným motorem podobné...
přední ventilátor chadiče - spínač v interiéru má být? nebo je to doděláváné? má mít tři polohy?,proč 3? pokud spojím na zkoušku při otočeném klíčku dva kabely u teplotního čidla chladiče, má se ventilátor roztočit? nemůže se něco poničit?
mlhovky - má mít spínač v interiéru 4 polohy? proč 4? jdou dráty rovnou do mlhovek nebo je po cestě relé?
kde se zapíná odmlžování zadního skla?
jsou knoflíky spínačů asi původní?
co dělá tohle relé? v předním kufru
co dělá tohle relé? v motorovém prostoru vzadu
díky
posilovač brzd - s nenastartovaných motorem, při stlačení pedálu cca do půlky si foukne v horní části posilovače u uchycení brzdového válečku, nepříjemně se o trochu propadne pedál, je to špatně? vyřeší to výměna memrány? nebo je potřeba nějaké další těsnění? s nastartovaným motorem podobné...
přední ventilátor chadiče - spínač v interiéru má být? nebo je to doděláváné? má mít tři polohy?,proč 3? pokud spojím na zkoušku při otočeném klíčku dva kabely u teplotního čidla chladiče, má se ventilátor roztočit? nemůže se něco poničit?
mlhovky - má mít spínač v interiéru 4 polohy? proč 4? jdou dráty rovnou do mlhovek nebo je po cestě relé?
kde se zapíná odmlžování zadního skla?
jsou knoflíky spínačů asi původní?
co dělá tohle relé? v předním kufru
co dělá tohle relé? v motorovém prostoru vzadu
díky