Přetypovani 130 na 136

prohledat
104 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 22.10.2003 do 21.07.2016, založil/a
řadit dle data
19:59:36
21.07.2016
Trady
ja daval pred dvema lety 136 motor z fava, a kdyz sem se ptal i na zmenu typy, tak mi jen rekl typos ze delam prestavbu motoru, ne celeho auta, takze mam porad 120L, ale s motorem 781.136
06:25:24
20.07.2016
zajoch
-> Hurdis: 1 žeby snad?? a že říkáš že je to silné kafe tak testnu i tu přestavbu 3 schvalně co mi na to poví a papíry ze 130 navíc se vždycky hodí 3
22:08:02
19.07.2016
Hurdis
-> zajoch: Twl, na našem magistrátu už bych to i zkusil. A ne proto, že už několik let mám na sebe plnou moc od primátora na stavební investice.

Prostě proto, že by to možná šlo.



Na několika "okresních" pracovištích v kraji (řešil jsem ve 4 místech) už to tak nějak funguje, že když je ochota řešit nějaké zápisy na škodovku s r.v. před 88 (na 742 z let 89 a 90 je zase jiná potíž, protože nevěří, že se to dělalo, protože to už byl vole jenom favorit) tak už je pak jedno, jestli to má kyvku nebo vlečku, má mít 185ky nebo ne apod. A jelikož už začíná být někde absolutní neznalost mezi tím, co je užovka nebo eMko, tak v rámci 13tek motorů by se to asi také příliš neřešilo.

Dokonce jsem se už setkal s tím, že škodovka s motorem vzadu je prostě kus tak to nějak sedí (stovka / 120). 4



Asi bych se bál jít do papírové přestavby 120/130-X, to už by bylo silné kafe.



Ale v rámci TZH co nějak kdy bylo popsáno na něčem - to se dá zkousnout.



Hlavní kriterium je přesvědčit o tom, že se vůbec něco na staré škodovce změní. Takže fotky a doklady o autě a přesvědčení, že se jedná o zachovalý super kousek pro nadšence = 90% úspěchu.
upraveno 1x, naposled 19.07.2016 22:08:59
21:28:19
19.07.2016
zajoch
-> Jurraa: jaj, to je dobrá chujovina... :D
20:24:09
19.07.2016
Jurraa
-> zajoch: Díky stupidní české byrokracii "NEMŮŽEŠ". Na STK mi nechtěli udělat evidenčku, protože i když byl záměnný, musí být zapsán v techničáku. Bylo to sice v době kdy to už neplatilo, ale to nevěděli.



Jedině zkusit jít na magistrát s vyjádřením škodovky kdy to ještě platilo + emise ( dnes už možná není třeba ), rozhodně s sebou nebrat poslední list, kde je, že už to neplatí a nechat si zapsat změnu motoru na základě tohoto vyjádření a doufat, že to nebudou ověřovat a nebude tam někdo kdo má nové vyjádření :).



Takto se mi v roce 2011 povedlo zapsat 742.135 do Rapida 136, abych evidenčkou prošel. Paradoxně teď v Rapidovi 136 nemůžu legálně jezdit s motorem 742.136.
14:33:09
19.07.2016
zajoch
Hoši, takže chápu podle toho co tu je že můžu jezdit na mojí stotřicítce s motorem 742.13, motor 742.136 anož bych musel cokoliv kdekoliv vyřizovat, ponevač jsou tyto motory vzájemně zaměnitelné? nebo už se za těch pár let něco změnilo?
02:40:07
30.11.2003
martyCZ
tak jsem si dal tu praci a nasel jsem to:



Vzhledem k zakonu 56/2001 Sb., zejmena §73 a §74 firma Skoda sdeluje:

zamennost nize uvedenych komponentu s pouzitim jako nahradni dil dle zakona 56/2001 Sb., §73, odst. 7) je u:

...

17) motoru 742.10 a 742.12 vzajemne a do vozidel S1000, S1100, S100 a S110. Podminkou je pouziti puvodniho vodniho cerpadla a puvodniho termostatu chladici kapaliny, montaz ramene s ventilatorem a uprava krytu chladice pro trubky tlumice vyfuku

18) motory typu 742.13, 742.135, 742.136, 781.135 a 781.136 vzajemne a do vozidel S130, S135, S136, S Garde a S Rapid.

...



Technicky mozne nejcastejsi prestavby dle zakona 56/2001 Sb. §73 odst. 2) s pouzitim:

...

3) motoru typu 742.13, 742.135, 742.136, 781.135, 781.136 do vozidel S105, S120, S Garde za predpokladu: karoserie vozidla musi byt v provedeni M nebo Rapid, pouziti brzdove soustavy z typu S130 nebo S Rapid se ctyrpiskovymi prednimi kotoucovymi brzdami a vzadu s brzdovymi valecky prumeru 19 mm, pouziti spojky prumeru 190mm s membranovou pruzinou, pouziti hrebenoveho rizeni, v prednim cele musi byt otvory pro chlazeni brzd, pouziti zadni napravy s vlecnymi rameny a petistupnovou prevodovkou

...

Ing. Jan Radej

typove zkousky a technicke predpisy

Skoda Auto a.s.
18:29:18
29.11.2003
Ivan
Jak jsem si procetl diskusi tak se mi jevi ze pamflet ze skoda auto co se nekde na tomto webu nikdo moc necetl. Pro prestavbu cehokoli co ma motor 130 lze uzit 13x (staci dojit na DI a poresit papirove - je to povolene vyrobcem vozu!!!!). Pokud se jedna o prestavbu 120 ci 105 je nutno mit kastli M2 a nasledne uzit 5q a brzdovej system ze 13x. Jedna se o prestavbu!!!! Pokud by nekdo chtel zjistit vic at se obrati na muj email. Rad pomuzu.
18:21:27
26.11.2003
martyCZ
ja videl jedine oficialni vyjadreni skodofky:



742.10, 742.12 -> 742.13, 742.135, 742.136 - po zabudovani vlecky+5q 3.9, ctyrpistu, eMkova kastle, perdni celo s dirama, hrebenove rizeni, pak musis na schvaleni (tzv. pretypovani ci prestavba)



742.13 -> 742.135, 742.136, 781.135, 742.136 - plne zamenne cili vymenis a jezdis
10:43:08
24.11.2003
daggereall - zrušená registrace
to tzeda nechapu co jim vadi treba na rapidu s120.dyk je stejnej jak s130 akorat ma min vykonej motor.to sou fakt blbci,ja chcu ted vymenit motor za favoritackej tak snad nebudou problemy.
20:17:40
20.11.2003
U-Geen
-> Jarda: Ne, bohužel. Proto je levnější koupit papíry na 130ku pokud chces ze 120ky 130ku. BTW kamoš jedny ma, cena cca 1500,-
20:14:35
20.11.2003
Jarda
Cože to jako vážně že za přepsání v techničáku a technickou dáš 3000 Kč???? To snad ne. Neni to spíš 300 Kč ?
15:35:54
20.11.2003
rOMAN
Takze:

1. zajit na inspektoriat kde se poda zadost o prestavbu na S130 - oni udelaji rozhodnuti

2. S rozhodnutim na technickou kde zkontrolujou jestli vozidlo odpovida specifikaci S130

3.Zajid na zpet na inspetoriat oni udelaji dalsi rozhodnuti a potom to zapisou to technicaku.

Naklady cca 3 litry.
20:40:39
19.11.2003
rOMAN
Tu prestavbu delal kamos: Tak ja se ho zeptam na presny postup...ale co vim tak byl na technicky kde mu napsali ze ma vse co ma mit S130 (a to nemel staci mit zname) a zasel na urad a tam mu to prepsali....zbytek zjistim.
14:48:22
19.11.2003
Komár 1981
Nebo 781.136X zejo? Ale sezen ho... na 136 staci vymenit pisty, ne?(cilize je jedno jestli 5 nebo 6) Nebo se pletu?153
10:40:52
19.11.2003
Racyk
roman: a to si udělal jak tu přestavbu? vykládej jak to proběhlo!!!!!! Vypada to fakt nadejně, ale mohlo to byt 781.136:)
15:17:29
18.11.2003
Komár 1981
-> rOMAN: Ja chci taky!!!!136 Tohle vypada jako nadeje!!!
14:24:20
14.11.2003
Luděk
-> rOMAN: šak to je pořád to co říkám,že existuje jen typ 130 a motor bla bla bla
14:10:27
14.11.2003
rOMAN
Technicak stary 3 dni :o)

zvětšit Přetypovani 130 na 136 - obrázek od rOMAN vložen 14.11.2003 14:10:27
12:48:22
14.11.2003
Komár 1981
-> rOMAN: Me proste jenom zarazilo, ze mi ten chlap napsal nasledujici (celej mejl je ve starsich prispevcich):

Dobrý den,

k záměnnosti dílů a přestavbám vozidel Škoda jsme vydali sdělení zn.

TZH/0570, které přikládám. S přestavbou motorů typů 781.135 nebo 781.136 za

původní motor 742.120 z technického hlediska nesouhlasíme.



Jinak to prohlaseni fabriky mam s datem vydani 25. 6. 2003
12:43:53
14.11.2003
rOMAN
-> Komár 1981: A jo takhle tak to jsem to nepochopil.



Jinak prestavba z S120 se dela na S130 a napise se tam motor 781.135-6....¨kamos to ted delal...
09:36:31
14.11.2003
Saky
podle me to prestaveni a pretypovani jde v jednom kroku proc prestavovat na 130ku a pak na 136ku proc ne rovnou na 136ku?

ale ja nevim zeptejte se na DI co vam na to reknou, protoze co DI to jinej nazor-)
09:31:51
14.11.2003
Komár 1981
-> rOMAN: Nerozumime si! Favo nejde do MYHO Rapida, protoze je puvodne 120, jak jsem to pochopil, tak misto 120 motoru favo nedas, ale misto 130 ano. Tzn. ze ja bych musel prestavet na 130 a pak pretypovat na 136. Ale je to nejaka wolovina.... nemuzu si pomoct...
20:06:43
13.11.2003
rOMAN
Tak nevim ja si snad to S130 prece jen ten motor necham napsat... kdyz se mi to nejak nezda
19:52:24
13.11.2003
Saky
no favo tam prej od listopadu nepujde taky pak uz jen 742.135 742.136 ale jestli to pravda to nevim
19:43:31
13.11.2003
U-Geen
-> Luděk: no kecam... jak je pumpa no :-)
18:22:19
13.11.2003
rOMAN
-> Saky: To ja vim ze felina tam nejde legalne al e komar 1981 psal ze tam nejde ani favo coz je blbost.
15:36:01
13.11.2003
Luděk
-> u-geen: počkej na pumpu,pumpa je odnimatelná,tam Ti to přece nemohli vyrazit

jinak motory 781 jsou lehce identifikovatelný tím,že nemají nálitek u díry na vodní pumpu (teda ty úplně první měly),takže v podstatě,pokud budeš mít blok s nálitkem a origo 742jkový sací a výfukový potrubí,skříň termostatu a vodní pumpu s vývodem na předehřev,tak asi přetypuješ v pohodě
11:19:12
13.11.2003
U-Geen
-> Saky: no comment. jinak chtel videt kupni smlouvu.
11:13:56
13.11.2003
U-Geen
-> Sita: na pumpu. ble.
11:10:38
13.11.2003
Saky
a jak je to s novym blokem? oni nechtej vedet kdesi ho vzal? resp je jim jedno ze ten blok neni novej ale z naky kradeny feldy s vybrousenym cislem? -) ale i novej blok by podle mel mit vyrazeny typovy cislo pokud si vybrousil i to meli by te s tim podle me normalne vyhodit-) no bud rad ze to mas ale podle me je to jen laidackosti a neznalosti tech lidi co to delali ja bych te s tim vyhnal-))
11:09:22
13.11.2003
Sita
a kam ze ti to vyrazili?
11:06:37
13.11.2003
U-Geen
-> Saky: jo chlapče... no nicméně mam stejný číslo na motoru i v techničáku takže mě nějakej poliš může... :-) navíc je vyražený tak hnusně, že je jasný že jsem si to nedělal sám :-))
11:05:11
13.11.2003
U-Geen
-> Sita: ee. prihlasoval jsem novej blok (...) takze jeho soucasti v te dobe bylo prideleni uredniho cisla.
11:03:10
13.11.2003
Sita
to jsi mel stesti ;-) to vyrazeni cisla bylo soucasti procedury pretypovani? A jaky cislo ti tam dali? A kam? to je zas otazek, co?
11:01:33
13.11.2003
Saky
no jo ale pak netvrd ze to tam mas legalne, proste felda se nikdy legalne dat do auta nedala a ani pred panem U-Geenem neklesli na kolena a neudelali mu vyjimku-) ze ji tam mas ty mozna znamena ze nekdo nekde udelal chybu ale neexistuje zpusob jak ji tam dat legalne, pak ovsem druha otazka jestli to nekdo zkouma nebo ne ono je to stejne fuk a kazdej na to dlabe... stejne mezi tema motorama zadnej rozdil neni tak proc to tam nedat ale povolit to nemuzou protoze by to tam pak cpal kazdej a zase by se o neco prodlouzil zivot tech vraku-) a nikdo by nechtel kupovat jejich nove vozy-)
10:54:44
13.11.2003
U-Geen
-> Saky: jasně identifikovatelný sice možná jo ale technik na technicky to nepoznal, policajti taky ne. Akorat v servise kde mi vyrazeli cislo :-)
10:46:39
13.11.2003
Saky
no jo jenze typ 781.136 je motor z facka motor z feldy je typ 781.136B nebo 781.135B a z facka jeste do listopadu povolenej je (aspon sou famy ze uz pak nebude) jenze feldovej blok uz nema diru na benzinovy cerpadlo a podle toho to je jasne identifikovatelny takze te s tim muzou normalne vyhodit od technicky po listpadu uz tam nepujde dat 781.136 ale jen 742.136 coz je motor z rapida ale motor z feldy tam nemate nikdo legalne
21:50:48
12.11.2003
rOMAN
Ja teda nevim nechce se me cis vsechyn prispevky co tu jsou ale kamos dneska prisel z inspektoriatu a ma predeladou S120 na 130 s motorem 781.136....
18:33:30
12.11.2003
U-Geen
-> Luděk: no ja mam v technicaku po prestavbe napsany "Škoda 120L s motorem 781.136"... tak si to preber...
17:47:37
12.11.2003
Luděk
podle mě osobně,nikdy ani motor typu 781. nebyl povolený do karosérie 742. prostě je to tak,že první typy motoru 781. po montáži sacího a výfukového potrubí,skříně termostatu a čerpadla od 742jkovýho motoru takřka nepoznáš a tudíž ho tam někteří mají
16:41:01
12.11.2003
Komár 1981
Tak napis vysledek (bud sem nebo na muj mejl). Taky me zajima, co z nich dostanes! Pokus se zeptat na to, jestli lze pouzit 781 se sacim a vyfukovym ze 742.13x. Jak se potom postupuje v pripade takovydleho mutanta... 1
16:40:25
12.11.2003
Saky
co si cekal? feldu tam normalne nedas od listopadu chtej zakazat i facko i kdyz ty motory sou vsechny stejny

proc by to taky podporovaly ?
16:36:40
12.11.2003
CHIP
-> Komár 1981: No to ja si s nema jeste poemailuju ..... tohle me moooc zajima ...... 8
16:35:12
12.11.2003
Komár 1981
Asi jo. Bohuzel. 150
16:32:05
12.11.2003
CHIP
-> Komár 1981: To je neco, co je absolutne nahlavu postaveny ... nikdy bych tomu neveril ..... ale zda se ze lidicky ve skodovce si najednou postavili hlavu ....
16:04:57
12.11.2003
Komár 1981
No to jo, ale tady se mluvilo o pretypovani - coz znamena jednu navstevu DI a kolek 10,- bez kontrol na STK a tak. (alespon jsem to takhle pochopil), jinak stejne pro prestavbu musim mit motor 742.13x a ne favo. Tady kopie emajlu od technika:



Dobrý den,

k záměnnosti dílů a přestavbám vozidel Škoda jsme vydali sdělení zn.

TZH/0570, které přikládám. S přestavbou motorů typů 781.135 nebo 781.136 za

původní motor 742.120 z technického hlediska nesouhlasíme.







S pozdravem





Jiří Vašina

Typové zkoušky a technické předpisy,

patenty, licence a ochranné známky

???Škoda Auto a.s., Tř. V. Klementa 869

293 01 Mladá Boleslav

???+420-326-8-15307

?? +420-326-8-49339

?? mailto:jiri.vasina@skoda- auto.cz

















> ----------

> Od: Lukáš Jirák[SMTP:KOMARUV@SEZNAM.CZ]

> Odesláno: 11. listopadu 2003 15:52:39

> Komu: zakaznicke.centrum@skoda- auto.cz

> Předmět: Pretypovani Skody Rapid.

> Automaticky předáno dál podle pravidla

>

Vazeni,



mam nasledujici problem. Chci ve svem voze Skoda Rapid pouzivat motor 136

(popripade motor ze Skody Favorit 136). Co pro to musim udelat? Neni mi

jasna masinerie kolem prestaveb a pretypovani atp., co urad to nazor, proto

se obracim na Vas, jakozto na lidi z nejzasvecenejsich.



Muj Rapid je s motorem 120 vyrobeny v BAZ v roce 1986. Mam 4 stupnovou

prevodovku.



Dekuji za jakoukoli radu vedouci ke zdarnemu konci meho trapeni!



S pozdravem Lukas Jirak
16:01:49
12.11.2003
CHIP
-> Komár 1981: AAA tak tak je to tedy ... no a myslis ze prestavbu by ti nepovolili ... ja myslim ze v tom nebude problem ....
16:00:34
12.11.2003
Komár 1981
-> CHIP: Maj inou pumpu a jinde merku oleje...
15:59:42
12.11.2003
CHIP
-> Komár 1981: Tomu nerozumim ... vztyt ty motory 742.136 a 781.136 vypadaj uplne stejne ....mozna az na to saci a vyfukovy potrubi, ale to se da rict, ze jsi to zamenil kvuli praskline ... kdovicemu ...
Extreme Tyres