skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Acka" a uchyty ramen na pricce
14:04:30
25.01.2024
25.01.2024
fobust
Pravda, je to výsledok rôznych problémov, ktoré sa všetky zrátajú a výsledok je na svete. Najviac pomohlo auto nadvihnúť 3 cm podložkami, lebo vzadu je ťažký motor a pružiny sú mäkké.
13:16:07
22.10.2023
22.10.2023
COL
No, on se totiz jakykoliv problem/opotrebeni/deform
ace/vule na vlecce transformuje do Acek. A kdyz se to poscita, vypada to leckdy divoce...
Zvedat oka? Tak leda pri cilenem snizovani... ale to uz je lepsi mit to stavitelne.
Zvedat oka? Tak leda pri cilenem snizovani... ale to uz je lepsi mit to stavitelne.
12:44:51
22.10.2023
22.10.2023
ajok
-> Bukaj 22.10.23 09:34:44: jestli se nekde neco ohne, tak u kola, proto i ten tvar sikmyho a proto spoj vyztuzovali prilozkama - Ucka u 130 a pak paskama na podelnym u rapidu... u BAZe mam ta Ucka a dokonce silenty (zelvy) bez vyztuh, jedna byla vadna z vyroby, tak jsem tam dal novou origo taky 120
09:34:44
22.10.2023
22.10.2023
Bukaj
-> fobust 19.10.23 22:11:21: Také jsem dříve myslel, že za Ačka můžou vymačkané silentbločky v šikmých ramenech, i když mi někteří zde na Virtu tvrdili, že je to blbost - tak jsem ty silentbloky vyměnil a musel jsem uznat, že ostatní měli pravdu - na Áčka absolutně žádný vliv.
Prostě Áčko tvoří ohnuté podélné rameno a/nebo vymačkaný spoj ramen. To, že by se zkroutilo i (neshnilé) šikmé rameno, tomu nevěřím - ten profil je oproti podélnému ramenu dost robustní a hlavní namáhání na krut odnáší jen ten silentblok v něm (ale třeba taky jednou uznám, že jsem neměl pravdu)
Jinak pokud je správná sbíhavost kol nápravy a souosost obou náprav, pak by se neměl výrazně víc sjíždět vnitřek gumy ani s velkými Áčky. Pokud se tak děje, hledej chybu v geometrii (sbíhavost, souosost) nebo třeba v tlumiči apod...
Když jsem pořídil svou první škodovku (Å - 130L), tak měla slušná Ačka, ale sjíždělo se jen jedno kolo. Po výměně podélných ramen a seřízení geometrie sice Ačka má stále, ale gumy se sjíždějí rovnoměrně. Stejně tak 130LPG (viz aktuální foto bez zástěrky) - tam jsou původní podélná ramena (po 400 tisících km) už v terminálním stádiu koroze (nová vyztužená už čekají na montáž), ale sbíhavost je ještě poměrně OK a i když se vnitřky běhounů gum sjíždějí o něco více, než vnějšky, tak se to stále dá skousnout (nevyhazuju gumy předčasně kvůli nerovnoměrnému sjetí, jen když v hlavních drážkách je sjeto na "výstupky TWI", tak vnitřní část vzorku od poslední drážky už je téměř hladká)
Prostě Áčko tvoří ohnuté podélné rameno a/nebo vymačkaný spoj ramen. To, že by se zkroutilo i (neshnilé) šikmé rameno, tomu nevěřím - ten profil je oproti podélnému ramenu dost robustní a hlavní namáhání na krut odnáší jen ten silentblok v něm (ale třeba taky jednou uznám, že jsem neměl pravdu)
Jinak pokud je správná sbíhavost kol nápravy a souosost obou náprav, pak by se neměl výrazně víc sjíždět vnitřek gumy ani s velkými Áčky. Pokud se tak děje, hledej chybu v geometrii (sbíhavost, souosost) nebo třeba v tlumiči apod...
Když jsem pořídil svou první škodovku (Å - 130L), tak měla slušná Ačka, ale sjíždělo se jen jedno kolo. Po výměně podélných ramen a seřízení geometrie sice Ačka má stále, ale gumy se sjíždějí rovnoměrně. Stejně tak 130LPG (viz aktuální foto bez zástěrky) - tam jsou původní podélná ramena (po 400 tisících km) už v terminálním stádiu koroze (nová vyztužená už čekají na montáž), ale sbíhavost je ještě poměrně OK a i když se vnitřky běhounů gum sjíždějí o něco více, než vnějšky, tak se to stále dá skousnout (nevyhazuju gumy předčasně kvůli nerovnoměrnému sjetí, jen když v hlavních drážkách je sjeto na "výstupky TWI", tak vnitřní část vzorku od poslední drážky už je téměř hladká)
08:02:24
22.10.2023
22.10.2023
ajok
-> fobust 19.10.23 22:11:21: ja bych to nedelal, zhorsis tim jizdni vlastnosti... ja mam Acka okolo jednoho stupne, serizenou sbihavost a vnitrky se mi nesjizdi, mam teda sikma i podelna vyztuzena a ve spojich lino
22:11:21
19.10.2023
19.10.2023
fobust
Upravený stav (fotomontáž). Vnútorné oká posunuté asi o 1 cm vyššie. To by mohlo pomôcť s Á-čkami.
22:10:35
19.10.2023
19.10.2023
fobust
No a ja som práve špekuloval nad touto úpravou, ktorá by bola menšieho rozsahu. Pôvodný stav.
18:06:37
07.07.2015
07.07.2015
Čokin
Mam 2,5 stupne Acka a sportovni svezeni jedna basen. Spotrebu pneu neresim.
17:31:17
07.07.2015
07.07.2015
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
(vidim to na 5 - 10 mm a pásovinu spíš čtyrku, co?)
17:28:10
07.07.2015
07.07.2015
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
no tak jako tak ty uši musim udělat protože jsou obě hnutý nějak divně ......
takže to eště popřemejšlim o kolik zvednu a pásovinu koupím jaká bude po ruce, vzhledem k tomu že to nebude tak brutálně zvedlý jak máte na fotkách tak ani nebude třeba to moc zbytečně kompenzovat tuhostí :)
takže to eště popřemejšlim o kolik zvednu a pásovinu koupím jaká bude po ruce, vzhledem k tomu že to nebude tak brutálně zvedlý jak máte na fotkách tak ani nebude třeba to moc zbytečně kompenzovat tuhostí :)
16:09:47
07.07.2015
07.07.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
Jako havlik... U repasovane napravy s origo pruzinama budes mit naopak Vecka a nebude se s tim dat kloudne jezdit...
15:33:28
07.07.2015
07.07.2015
havlik
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): no řekl bych že 10mm je fakt max. Ono když budeš mít rovnou ramena a nezníčenou příčku, nevytrhaný silentbloky, atd tak nepotřebuješ ani to.
15:32:01
07.07.2015
07.07.2015
Klubko_
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): fíha, už je to 6 let, co jsem to dělal. To mě samotnyho překvapilo
Co si pamatuju, tak jsem to oproti tomu, co je na rajceti, snižoval anebo upravoval úhel. Takže udělej to míň, než vidíš na fotkách, prípadně jen naboduj a vyzkoušej ůhel přímo na autě.
Víc, jak 2cm to nezvedej.
Píše to i tady Peca skoda-virt.cz/cz/.../5468 -prevareni-uchytu-ramen-na -pricce-prevodovky
Co si pamatuju, tak jsem to oproti tomu, co je na rajceti, snižoval anebo upravoval úhel. Takže udělej to míň, než vidíš na fotkách, prípadně jen naboduj a vyzkoušej ůhel přímo na autě.
Víc, jak 2cm to nezvedej.
Píše to i tady Peca skoda-virt.cz/cz/.../5468 -prevareni-uchytu-ramen-na -pricce-prevodovky
15:25:27
07.07.2015
07.07.2015
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Klubko_: čep se vyřeší, to nevidim jako problém, doteď to viselo na nějakejch 14 šroubech :))
o kolik se to zvedne tou úpravou spočívající v rozřezání dvou příček? :)
myslim že o 1 až 2cm by se to mělo podařit bez problémů, ne?
o kolik se to zvedne tou úpravou spočívající v rozřezání dvou příček? :)
myslim že o 1 až 2cm by se to mělo podařit bez problémů, ne?
15:18:39
07.07.2015
07.07.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 07.07.15 14:52:15: To jsi vytáhl dobré téma. Máme začít nabíjet?
15:15:01
07.07.2015
07.07.2015
Klubko_
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): teď mě tak napadá, že jedním z omezujících parametrů tlošťky plechu může být délka šteftu, pokud dáš původní. Při 4mm materiálu jsou to 2mm navíc, u 5tky dokonce 4mm navíc a ten šteft při našroubování matky o moc delší není.
Druhé omezení je výška držáku šikméno ramene. Je-li moc, tak levymu budou zavazet trubky chlazení, ale ty to máš v mědi, takže nevím, kolik máš prostoru.
klubo.rajce.idnes.cz/2009 .03.16_-_bez_Acek
Druhé omezení je výška držáku šikméno ramene. Je-li moc, tak levymu budou zavazet trubky chlazení, ale ty to máš v mědi, takže nevím, kolik máš prostoru.
klubo.rajce.idnes.cz/2009 .03.16_-_bez_Acek
14:52:15
07.07.2015
07.07.2015
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
vytáhnu..
rozhodl jsem se udělat úchyty nové z pásoviny (4 nebo 5mm) s mírným zvýšením ( akt. vygyglané origo pružiny, časem asi kyvkové nové + úprava domečků)
teď mám na příčce původní úchyty z 3mm a jeden je uhlej trochu a jeden trochu moc :) takže znova tam dávat 3mm nechcu :)
mám volit 4mm nebo 5mm? naohýbání mám domluvené; v pátek dám materiál na ohejbání.
o kolik zvedat? nechystám se na snižování a taháníé motoru po zemi, jen chci kompenzovat tendenci nápravy stavět se do A.
na šikmý ramena mám nachystaný nový silentbloky, dlouhý ramena asi seženu nový a tentokrát dvě stejný + zřejmě vyztužím..
rozhodl jsem se udělat úchyty nové z pásoviny (4 nebo 5mm) s mírným zvýšením ( akt. vygyglané origo pružiny, časem asi kyvkové nové + úprava domečků)
teď mám na příčce původní úchyty z 3mm a jeden je uhlej trochu a jeden trochu moc :) takže znova tam dávat 3mm nechcu :)
mám volit 4mm nebo 5mm? naohýbání mám domluvené; v pátek dám materiál na ohejbání.
o kolik zvedat? nechystám se na snižování a taháníé motoru po zemi, jen chci kompenzovat tendenci nápravy stavět se do A.
na šikmý ramena mám nachystaný nový silentbloky, dlouhý ramena asi seženu nový a tentokrát dvě stejný + zřejmě vyztužím..
13:55:37
19.06.2009
19.06.2009
Jirik grilovaný - zrušená registrace
-> Syny: Nebuď taky takovej popudlík. Ta správná bitevní atmosféra už vyčpěla a teď už to nemá to správné aroma střelného prachu ve vzduchu.
13:42:24
19.06.2009
19.06.2009
Syny
Tuner#2 19.06.09 10:05:14 napsal:
→ Jirik grilovaný: Já jsem ale takový, že mě to nedá nereagovat.
Tohle neni reagovani, ale podnet 18.06.09 10:32:09. Ja uz sem jasne rikal, ze to resit nechci a nebudu, ale ty sis zase musel zacit a nejen ze zacnes zase davat podnety k pokracovani diskuse v tematu kyvka/vlecka, ale zacnes tady na to tema jeste pouzkazovat a me na nej odkazovat...
→ Jirik grilovaný: Já jsem ale takový, že mě to nedá nereagovat.
Tohle neni reagovani, ale podnet 18.06.09 10:32:09. Ja uz sem jasne rikal, ze to resit nechci a nebudu, ale ty sis zase musel zacit a nejen ze zacnes zase davat podnety k pokracovani diskuse v tematu kyvka/vlecka, ale zacnes tady na to tema jeste pouzkazovat a me na nej odkazovat...
13:35:22
19.06.2009
19.06.2009
Jirik grilovaný - zrušená registrace
-> Tuner#2: Vždyť víš, že tě mýluju. A přiznávám, že panovační a "nejchytřejší" na světě jsme oba dva stejně. Jsem si toho vědom a taky s tím nikdo nic neudělá. Zrovna tak vím, že reju jak sviňa a že to musí některé lidi rozpalovat do ruda.
13:30:43
19.06.2009
19.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik grilovaný 19.06.09 13:14:27: Ty jo, tak vyštvat dva lidi najednou to se mě ještě nepovedlo
Ale pánové, ten kdo alespoň na chvíli odejde z fóra budu já. Holt konkrétní (myslím si odborné) rady se tady přestali nosit, je tu nová nastupující generace cí ví "podstatně více" o škodovkách než já a tak jí načas udělám prostor...
Ale pánové, ten kdo alespoň na chvíli odejde z fóra budu já. Holt konkrétní (myslím si odborné) rady se tady přestali nosit, je tu nová nastupující generace cí ví "podstatně více" o škodovkách než já a tak jí načas udělám prostor...
13:14:27
19.06.2009
19.06.2009
Jirik grilovaný - zrušená registrace
-> vhml 19.06.09 13:00:36: Eště ne. Jenda se nějak odmlčel, takže nejspíš právě verbuje armádu. Já si momentálně balím věci a chystám se se Slynym emigrovat.
13:00:36
19.06.2009
19.06.2009
vhml
Už se poprali?
10:05:14
19.06.2009
19.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik grilovaný: Ano poukazuje na to, že ta debata nemá smysl a to napsal už jednou. Já jsem ale takový, že mě to nedá nereagovat. Jestli si myslíš, že poukazuje na to že jsem psychouš, tak 1. je to jeho názor a 2. návštěvu ústavu neplánuji...
09:49:47
19.06.2009
19.06.2009
Jirik grilovaný - zrušená registrace
-> Tuner#2: Tak vidíš. I Eidosaurus už na něco poukazuje. Jestli ale chceš, můžu ti u mě domluvit konzultace v koženém křesle. Magor pomáhá magorovi a pak se můžeme prohodit.
07:29:21
19.06.2009
19.06.2009
Eidy
-> Tuner#2, Syny: Přerazil bych vás oba. Ale tebe víc T2. Jste horší jak malí fakani na pískovišti který se hádají jestli je lepší bábovička z květináče nebo z formy na bábovku.
19:35:52
18.06.2009
18.06.2009
Syny
-> Tuner#2: Ok, jen nez me priste zase z neceho obvinis, tak tu pozornost tomu cteni venuj, tim spis kdyz za to ses ochotnej "dat krk"
18:41:42
18.06.2009
18.06.2009
105
kluci nehadejte se ,,,, ja mel kyvku,,, taky sem s ni problem nemel.... dal sem si tam vlecku a taky zadny problem .. :)
17:54:19
18.06.2009
18.06.2009
suri
-> Tuner#2: to sa moze stat každému
17:48:16
18.06.2009
18.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> U-Geen: -> suri - kolemjdoucí: NJ tak už mám vidiny. Mezi tím jsel ladil satelit a nevěnoval takovou pozornost čtení.
-> Syny 18.06.09 17:39:32: Tohle opravdu nebyl úmysl, nemám potřebu si vymýšlet, ale asi oči četli a mozek to pobral jinak, což je i dokázaný takovýma těma nesmyslnýma textama že je přečteš dobře. Tohle fakt nebylo úmyslný a za to se omlouvám.
-> Syny 18.06.09 17:39:32: Tohle opravdu nebyl úmysl, nemám potřebu si vymýšlet, ale asi oči četli a mozek to pobral jinak, což je i dokázaný takovýma těma nesmyslnýma textama že je přečteš dobře. Tohle fakt nebylo úmyslný a za to se omlouvám.
17:45:33
18.06.2009
18.06.2009
Syny
-> U-Geen:
-> Tuner#2: Myslim, ze dalsi komentar to nepotrebuje! At si o tobe udela kazdej obrazek sam
-> Tuner#2: Myslim, ze dalsi komentar to nepotrebuje! At si o tobe udela kazdej obrazek sam
17:42:49
18.06.2009
18.06.2009
U-Geen
-> Tuner#2: Ja toho smajla tam dal schvalne, prave proto aby si vetsina lidi uvedomila, za ta zazracna vlecka taky neni nic super. Neustale se tady resi acka, prevarovani pricky, ohly zamena, rachtani v kloubech, vyskakovani kloubu a uz tu padly i omackany zuby na hrideli...
Ve chvili kdy se te guma utrhne uz tam pusobi daleko, daleko mensi sily nez kdyz guma utrhla neni a je na pokraji prilnavosti. Dulezity je taky si uvedomit, ze buben sedi hlavne na kuzelu na poloose! Tim padem kdyz riznes zatacku, tak jediny co chyta axialni silu je lozisko... Buben se te neposune. Krouzek se tedy muze hnout jen o tu cast o kterou mu dovli lozisko, coz jsou setiny maximalne desetiny mm. Proto vymezovaci podlozka ma 0,3mm - je to mnhem vic, nez se krouzek muze soupnout, prave proto, aby byla jistota, ze to ta podlozka vymezi. Pokud je krouzek nalisovanej jednou a poradne, tak drzi dobre. Pokud uz se prelisovava, tak to uz neni dobry, protoze uz se ty materialy o sebe drou a vlastne obrusujou. Proto zpetny posouvani krouzku je defakto k nicemu, pac se krouzek pak vrati zpatky celkem s mensi namahou. Proto pokud je problem, ze se krouzsky soupnou viz nez je zdravo, tak flexka, krouzek pryc a nalisovat novej. Tedy abych byl presnejsi uplen nejlepsi varianta je natahnutu po zahrati krouzku, aby nedoslo k opotrebeni materialu pri nalisovani za studena. Pokud se krouzek lisuje za studena, tak je vetsi pravdepodobnost ze bude csetovat nez kdyz se natahne za tepla. Repsektive pokud za studena jde 10ti tunama, tak za tepla te tam bude drzet mnohem vic... Ale pochybuju o tom, ze takhle se to nekde v servisnich depech aut co jedzi rally dela. Ja ani na jednom aute problem skrouzkama nemel a ani tata kterej se skodovkou jezdil od jeji vyroby.
Ve chvili kdy se te guma utrhne uz tam pusobi daleko, daleko mensi sily nez kdyz guma utrhla neni a je na pokraji prilnavosti. Dulezity je taky si uvedomit, ze buben sedi hlavne na kuzelu na poloose! Tim padem kdyz riznes zatacku, tak jediny co chyta axialni silu je lozisko... Buben se te neposune. Krouzek se tedy muze hnout jen o tu cast o kterou mu dovli lozisko, coz jsou setiny maximalne desetiny mm. Proto vymezovaci podlozka ma 0,3mm - je to mnhem vic, nez se krouzek muze soupnout, prave proto, aby byla jistota, ze to ta podlozka vymezi. Pokud je krouzek nalisovanej jednou a poradne, tak drzi dobre. Pokud uz se prelisovava, tak to uz neni dobry, protoze uz se ty materialy o sebe drou a vlastne obrusujou. Proto zpetny posouvani krouzku je defakto k nicemu, pac se krouzek pak vrati zpatky celkem s mensi namahou. Proto pokud je problem, ze se krouzsky soupnou viz nez je zdravo, tak flexka, krouzek pryc a nalisovat novej. Tedy abych byl presnejsi uplen nejlepsi varianta je natahnutu po zahrati krouzku, aby nedoslo k opotrebeni materialu pri nalisovani za studena. Pokud se krouzek lisuje za studena, tak je vetsi pravdepodobnost ze bude csetovat nez kdyz se natahne za tepla. Repsektive pokud za studena jde 10ti tunama, tak za tepla te tam bude drzet mnohem vic... Ale pochybuju o tom, ze takhle se to nekde v servisnich depech aut co jedzi rally dela. Ja ani na jednom aute problem skrouzkama nemel a ani tata kterej se skodovkou jezdil od jeji vyroby.
17:41:48
18.06.2009
18.06.2009
suri
-> Tuner#2: nič také tam nebolo ani keď bol príspevok bez editácie
17:39:32
18.06.2009
18.06.2009
Syny
-> Tuner#2 18.06.09 17:36:10: Chlpce tak ted sem s tebou opravdu zkoncil... Jestli uz te dosli argumenty tak, ze si potrebujes vymyslet, tak to te opravdu lituju! Laskave uz se nepoustej do diskuse, kdyz pak nevis co psat a vymyslis si. Klidne at to U-Geen projede kde sem to psal, protoze nikde tam nic takovyho nebylo.
17:38:35
18.06.2009
18.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> U-Geen: 16:40:34
18.06.2009
18.06.2009
17:36:59
18.06.2009
18.06.2009
U-Geen
-> Tuner#2: ve kterym prispevku to bylo? vsechny verze se eviduji :-))
17:36:10
18.06.2009
18.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny 18.06.09 16:55:08: NJ když si upravuješ po sobě to co napíšeš i významově (ne jen pravopisně), tak to je pak těžký. To že jsi psal o prasklým ramenu, za to dám krk a holt budu příště všechno citovat...
16:55:08
18.06.2009
18.06.2009
Syny
-> Tuner#2: No jedinej kdo tu neumi cist budes asi ty, protoze fakt nikde nevidim, ze bych psal o prasklym ramenu Navic, ja tady tuhle debatu nevyvolal, ja uz to bral jako uzavreny, to zase nekdo si potreboval neco dokazat a proto napsal tento prispevek 18.06.09 10:32:09. A navic to co pisu o tom krouzku neni zadna teorie ale praxe. Mozna kdybys sel an par prednasek z predmetu na VS ze strojarny, tak by te bylo ledacos jasnejsi...
16:47:56
18.06.2009
18.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny: Zase Ty Tvoje teorie a narážky - hlavně mě baví ty praskající ramena. Ano když ho má někdo jako papír, tak rameno praskne třeba i na Seatu, když by mělo sílu plechu jako z výroby, tak dám krk za to, že nepraskne.
-> Peca: Sorry za OT, tady nemá cenu dál pokračovat když Syny si ani neumí přečíst poslední souvětí...
-> Peca: Sorry za OT, tady nemá cenu dál pokračovat když Syny si ani neumí přečíst poslední souvětí...
16:40:34
18.06.2009
18.06.2009
Syny
-> Tuner#2: Ja toho smajla tam dal schvalne, prave proto aby si vetsina lidi uvedomila, za ta zazracna vlecka taky neni nic super. Neustale se tady resi acka, prevarovani pricky, ohly zamena, rachtani v kloubech, vyskakovani kloubu a uz tu padly i omackany zuby na hrideli...
Ve chvili kdy se te guma utrhne uz tam pusobi daleko, daleko mensi sily nez kdyz guma utrhla neni a je na pokraji prilnavosti. Dulezity je taky si uvedomit, ze buben sedi hlavne na kuzelu na poloose! Tim padem kdyz riznes zatacku, tak jediny co chyta axialni silu je lozisko... Buben se te neposune. Krouzek se tedy muze hnout jen o tu cast o kterou mu dovli lozisko, coz jsou setiny maximalne desetiny mm. Proto vymezovaci podlozka ma 0,3mm - je to mnhem vic, nez se krouzek muze soupnout, prave proto, aby byla jistota, ze to ta podlozka vymezi. Pokud je krouzek nalisovanej jednou a poradne, tak drzi dobre. Pokud uz se prelisovava, tak to uz neni dobry, protoze uz se ty materialy o sebe drou a vlastne obrusujou. Proto zpetny posouvani krouzku je defakto k nicemu, pac se krouzek pak vrati zpatky celkem s mensi namahou. Proto pokud je problem, ze se krouzsky soupnou viz nez je zdravo, tak flexa, krouzek pryc a nalisovat novej. Tedy abych byl presnejsi uplne nejlepsi varianta je natahnuti po zahrati krouzku, aby nedoslo k opotrebeni materialu pri nalisovani za studena. Pokud se krouzek lisuje za studena, tak je vetsi pravdepodobnost ze bude csetovat nez kdyz se natahne za tepla. Repsektive pokud za studena jde 10ti tunama, tak za tepla te tam bude drzet mnohem vic... Ale pochybuju o tom, ze takhle se to nekde v servisnich depech aut co jedzi rally dela. Ja ani na jednom aute problem skrouzkama nemel a ani tata, kterej se skodovkou jezdil od jeji vyroby.
Ve chvili kdy se te guma utrhne uz tam pusobi daleko, daleko mensi sily nez kdyz guma utrhla neni a je na pokraji prilnavosti. Dulezity je taky si uvedomit, ze buben sedi hlavne na kuzelu na poloose! Tim padem kdyz riznes zatacku, tak jediny co chyta axialni silu je lozisko... Buben se te neposune. Krouzek se tedy muze hnout jen o tu cast o kterou mu dovli lozisko, coz jsou setiny maximalne desetiny mm. Proto vymezovaci podlozka ma 0,3mm - je to mnhem vic, nez se krouzek muze soupnout, prave proto, aby byla jistota, ze to ta podlozka vymezi. Pokud je krouzek nalisovanej jednou a poradne, tak drzi dobre. Pokud uz se prelisovava, tak to uz neni dobry, protoze uz se ty materialy o sebe drou a vlastne obrusujou. Proto zpetny posouvani krouzku je defakto k nicemu, pac se krouzek pak vrati zpatky celkem s mensi namahou. Proto pokud je problem, ze se krouzsky soupnou viz nez je zdravo, tak flexa, krouzek pryc a nalisovat novej. Tedy abych byl presnejsi uplne nejlepsi varianta je natahnuti po zahrati krouzku, aby nedoslo k opotrebeni materialu pri nalisovani za studena. Pokud se krouzek lisuje za studena, tak je vetsi pravdepodobnost ze bude csetovat nez kdyz se natahne za tepla. Repsektive pokud za studena jde 10ti tunama, tak za tepla te tam bude drzet mnohem vic... Ale pochybuju o tom, ze takhle se to nekde v servisnich depech aut co jedzi rally dela. Ja ani na jednom aute problem skrouzkama nemel a ani tata, kterej se skodovkou jezdil od jeji vyroby.
16:15:48
18.06.2009
18.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny: Jinak chápu, že Tě to vadí, lecky je to nesmyslný argument, ale celá tahle naše týdení debata vznikla jen vtipným přitakáním narážce Matthesa a bylo to myšleno ze srandy, proto tam byl i ten smajlík.
Kdybych byl vznětlivý jak Ty, tak jsem Tě hned sjel za toho smajlíka teď u vlečky a unašečů. Takže nedělej Ty sám ostatním to co se Tobě nelíbí a nevidím jediný důvod proč my dva by jsme se měli přít. Zkus se nad posledním odstavcem zamyslet jestli tomu tak nebylo...
Kdybych byl vznětlivý jak Ty, tak jsem Tě hned sjel za toho smajlíka teď u vlečky a unašečů. Takže nedělej Ty sám ostatním to co se Tobě nelíbí a nevidím jediný důvod proč my dva by jsme se měli přít. Zkus se nad posledním odstavcem zamyslet jestli tomu tak nebylo...
15:56:52
18.06.2009
18.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny: Ty píšeš že bez problému vydrží, lidi co dnes jezdí rally tvrdí něco jiného. Hlavně široká kyvka prostě dnešní gumy a nasazení nevydrží. Nejsem sice fyzik, ale pokud dokážou utrhnout auto i na těch dnešních lepivých gumách, tak když jsem někde četl jak se násobí hmotnost člověka při nárazu, tak se určitě násobí i hmotnost auta a potažmo síla na kolo a klidně těch víc jak 7 tun na to může působit. Jsou to jen moje doměnky, ale s posouváním kroužku jsem měl problém několikrát a to bylo v době když nějaká druhovýroba zdaleka neexistovala.
15:29:45
18.06.2009
18.06.2009
Syny
-> Tuner#2: Navic si porad nepochopil, ze nebojuju za to, ze kyvka je nejlepsi naprava na svete, to myslim kazdej vi ze ne, ale za to, ze to ze ji ma nekdo na aute neni zadnej hrich! A serou me tady neustale ty poznamky, kdyz pri kazdym problemu hned nekdo radi dej vlecku, nebo se udivuje, ze pekne poskladany auto tu vlecku nema. Tohle me proste sere. Rally a zavody se da jet i na kyvce a pokud je dobre udelana, tak to vydrzi. To ze nekdo nekde mel problem s tim ze se mu soupaly krouzky a furt meni poloosy je taky mozna tim, ze tam dal naky druhovyrobni sracky. Me kdyz pilot lisoval krouzky na poloosy, tak tam sel jeden 7mi a druhej asi 10ti tunama, to se te fakt jen tak neposune! Apokud te buben sedi na poloose dobre, tak se to tam ani nevymacka. Stejne posledni dobou se tady vyskytujou problemy prevazne jen s vleckama, mozna proto, ze ji tu ma z povinosti kazdej a mozna proto, ze uz maj taky svoje odslouzeno. Pokud tady byl posledni dobou problem s kyvkou, tak to bylo vzdy jen spatnou udrzbou nebo pouzitim nekvalitnich dilu. Ale rozhodne me nebavi porad poslouchat narazky od mnoha lidi, "dej tam vlecku" a podobne, ale kdyz se zeptam proc, tak to je porad jedna a ta sama naucena pohadka: "nepadaj kola a lepsi jizdni vlastnosti". A uplne nejlepsi to je kdyz to rikalj lide ktery kyvku nikdy nemeli a nebo ji meli ve stavu po smrti a porovnavaj to s nove udelanou vleckou...
15:24:08
18.06.2009
18.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny: Já tam ale nemelu svou, to jsou slova jezdce a hlavně mechanika co mu dělá auto... ale když Ty ani to nechceš slyšet. To je pak těžký.
15:19:42
18.06.2009
18.06.2009
Syny
-> Tuner#2: Jestli nejsi totalni tupec, tak bys mel pochpit, jak jsem vetu "tahle naprava jde mimo me" myslel. Ale ja myslim, ze si ji dobre pochopil, jen mas opet potrebu prudit a neco mi dokazovat. Porad mas potebu me o necem presvedcovat a porad me tahat do sporu kyvka / vlecka, ale ja uz o to nestojim. Ty si tam stejne meles furt svou a ja uz zjistil, ze nemam potrebu porad s nekym tohle resit. Nevim co odeme porad cekas, ze to s tebou budu resit do smrti? Ja tam svoje napsal, ty taky, ted uz se tu stejne resi vse dokola. Navic ted fakt mam mnohem dulezitejsi starosti nez takovyhle kraviny. A relativne slusne sem to napsal
13:46:41
18.06.2009
18.06.2009
vhml
-> Tuner#2: přesně tak, dalo by se to vyřešit samosvorem, ale kde vzít přebytečnejch 15 tisc...
13:44:35
18.06.2009
18.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml: Je zajímavý, že Eidy má jiné zkušenosti, ale holt okruhy a silnice si žádá něco jiného než rally a slalomy. Pokud v každém vracáku hoří gumy tak jako v Běšinách, tak je jasné, že se sjede na vnitřku, kde se dotýká asfaltu vnitřní kolo jen částečně.
13:41:14
18.06.2009
18.06.2009
vhml
-> Tuner#2: sjíždění gum. I na sériích s měkkýma bokama máme po posledních dvou slalomech vnitřek otrhanej na dráty a na vnějšku je ještě skoro 0,5mm vzorek...
Co to udělá se závodníma gumama, které se ,,nenarovnají" netřeba dodávat...
Chci do budoucna stavitelný odklony a geometrii doladit podle teploměru...
Co to udělá se závodníma gumama, které se ,,nenarovnají" netřeba dodávat...
Chci do budoucna stavitelný odklony a geometrii doladit podle teploměru...
13:38:44
18.06.2009
18.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny 18.06.09 13:35:45: Na slušnou otázku bych čekal jinou odpověď... Zrovna to samé jsem mohl včera napsat na Tvůj smajlík v tématu s unašeči na vlečce, ale myslel jsem, že jsme rozumní lidé a navíc se známe a není potřeba si takhle nadávat.
13:35:45
18.06.2009
18.06.2009
Syny
-> Tuner#2: Prosimte jdi uz do riti... Me uz je to celkem uplne jedno co si psal do nakejch hadek a jen to opet potvrzuje to co sem psal...