-> Petr98: Pokud máš skupinu E, tak není co řešit.
Když by někde policajti protestovali, že to táhnout nesmíš, tak bych šel klidně ke komisi. Na tažný zařízení rozhoduje okamžitá hmotnost podvalu (někde na to je vyjádření z MDČR) a tam by ses vešel. ;-)
Edit: To ce se tu řešilo se týkalo těch, který Ečko nemaj. ;-)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tahání podvalu
-> Stepan FUN: Všechny kromě autobusu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Petr98: Ještě jsem se nedočetl, co máš v řidičáku za skupiny...
-> Stepan FUN: Takže pro shrnutí.. S mými údaji dle tebe a školení, kde jsi byl, můžu jet, jo??
-> Jarda/felda: To co jsem psal je informace ze školení řidičů z konce února. Mluvil něco o novele novely, která bude zase v brzký době zase novelizovaná a vrátí se to k tomu, co jsi psal. I když těch 3500 kg celková hmotnost soupravy nebyla jediná podmínka, ale to je na delší debatu a uvidíme, jestli ji tam vrátěj.
-> Stepan FUN: díky moc. Nemusím jet teda 400 km v embecku po ose ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Petr98: Podle aktuálního znění zákona (bude se to měnit, ale nevím kdy) - S řidičákem skupiny B můžeš táhnout soupravu do CELKOVÉ hmotnosti 3500 kg, z čehož vozík smí mít maximálně 750 kg. Rozhoduje celková hmotnost (respektive součet celkovejch hmotností) napsaná v TP.
Pokud si uděláš rozšiřující zkoušku k B (víc podrobností nevím), tak smíš s B řídit vozidlo do CELKOVÉ hmotnosti 3500kg a smí k němu bejt připojenej vozík, kterej má celkovou do 750kg. Takže celková hmotnost soupravy smí bejt max. 4250 kg. Opět rozhoduje to co je v TP.
Ale každopádně ať tak, nebo tak, se samotným B nesmíš překročit CELKOVOU vleku 750kg.
S B+E smíš řídit jakoukoli soupravu, která jde oficiálně zapřáhnout. Takže Tě nezajímaj celkový hmotnosti (samozřejmě mimo tažnýho vozidla), ani jejich součty. Rozhoduje pouze to, co máš napsaný v TP auta na tažné zařízení, jehož nosnost nesmíš OKAMŽITOU hmotností přívěsu překročit.
Takže třeba s B+E můžu za formanem táhnout bržděnej vlek, kterej má prázdnej 750 kg a jeho celková hmotnost je 2500kg. Ale jelikož mám povolenech jenom 750kg bržděnějch na závěsný, tak už na něj nesmím nic naložit.
Pokud si uděláš rozšiřující zkoušku k B (víc podrobností nevím), tak smíš s B řídit vozidlo do CELKOVÉ hmotnosti 3500kg a smí k němu bejt připojenej vozík, kterej má celkovou do 750kg. Takže celková hmotnost soupravy smí bejt max. 4250 kg. Opět rozhoduje to co je v TP.
Ale každopádně ať tak, nebo tak, se samotným B nesmíš překročit CELKOVOU vleku 750kg.
S B+E smíš řídit jakoukoli soupravu, která jde oficiálně zapřáhnout. Takže Tě nezajímaj celkový hmotnosti (samozřejmě mimo tažnýho vozidla), ani jejich součty. Rozhoduje pouze to, co máš napsaný v TP auta na tažné zařízení, jehož nosnost nesmíš OKAMŽITOU hmotností přívěsu překročit.
Takže třeba s B+E můžu za formanem táhnout bržděnej vlek, kterej má prázdnej 750 kg a jeho celková hmotnost je 2500kg. Ale jelikož mám povolenech jenom 750kg bržděnějch na závěsný, tak už na něj nesmím nic naložit.
-> Petr98: Ve zkratce: Musíš mít B+E, abys mohl řídit/táhnout vozík nad 750kg a pokud aktuální hmotnost vozíku s nákladem nepřesáhne maximum na kouli, tak můžeš taky.
-> Petr98: s B+E muzes prekrocit i celkovou hmotnost soupravy 3500kg. Voziky muzou mit pres 750kg brzdeny. S B nesmis presahnout 3500kg a nemel bys tahat vic jak 750kg.
Osobne si myslim, ze muzes tahat to co uvadis s B+E.
Osobne si myslim, ze muzes tahat to co uvadis s B+E.
-> Petr98: Když máš E, tak můžeš dle mě
-> Petr98: -> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : z toho plyne co? z jednoho pohledu smím a z druhého ne? E mám samozřejmě. Promiňte kluci, ale už asi dvě hoďky pátrám a už jsem se do toho úplně zamotal...
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Jde mi o to, jestli s tím můžu dostat flastr
O nic jiného nejde ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Pravdu máš.
Už tady a to téma bylo, jen si nemůžu vybavit jaký... Je rozdíl jestli se řeší ŘO nebo spojitelnost do soupravy - u jednoho se bere celková maximální hmotnost a u druhýho aktuální hmotnost. Mám za to, že u spojitelnosti to byla ta aktuální hmotnost a u ŘO "papírová" (ale krk bych za to nedal).
-> OJOUCH: Tvrdit to může, ale jelikož se situace mění každým měsícem ...
-> Eidy: Nebudu se hadat mam otce na dopravce a on tvrdi to co jsem psal!
Jo za tohle me take hrozil flastr tahl jsem to jen cca 8km tak jsem jiny auto neresil!!!
-> OJOUCH: Nebere.
-> Eidy: Pardon já to hledal, ale né zas moc úporně.... Tak já nevím, jeden říká jo, jeden ne.... Budu muset vyhlášku prostudovat....
-> Nwkt: Bere se max hmotnost podvalu je jedno jestli na nem povezes polskeho fiata nebo dodavku policajti te vazit nebudou kouknou do technicaku auta a podvalu porovnaj a ma na pokutu vydelano!
-> Petr98: Teď se to tu několikrát probíralo a můžeš.
E: teda pokud máš B+E
E: teda pokud máš B+E
-> OJOUCH: dík, já si to myslel. Tam jde o celkovou podvalu, že?? Nemůžu ho ani prázdný tahat, že??
-> OJOUCH: Pokud má správnou skupinu, tak může ne?
-> Petr98: Hmmmmm........ bohuzel ne!!! Vlastne muzes ale nesmej te chytit policajti!!!!
Prosím, jak to je?? Můžu za superbem, který má na kouli napsáno 1590 kg, tahat podval s autem, které váží cca 850kg, samotný podval má 700kg a max hmotnost podvalu je 2400kg??? Díky