![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tahání podvalu
-> Tomaso435 13.08.24 10:57:11: Pleteš dohromady dvě věci
na řidičák se berou celkový hmotnosti ale na spojitelnost soupravy se berou aktuální hmotnosti
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
hmotnost brzděného přívěsu kategorií O1 nebo O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a jedenapůlnásobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G,
Toť aktuální znění. Takže jak to kurva je :-D jde o papírové hmotnosti nebo aktuální skutečnou ?
Toť aktuální znění. Takže jak to kurva je :-D jde o papírové hmotnosti nebo aktuální skutečnou ?
-> Jarda/felda: nejhorší je, ze mi toto rekl zkušební komisař...
-> Tomaso435 04.08.24 07:53:38: ohledně přívěsů koluje spoustu mýtů a nepravd
a spousta lidí by se do krva hádalo....
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> StepaNoFUN: me bylo právě řečeno Že někdy v únoru nebo březnu se to měnilo. A že vozejk co ma celkovou 2700, můžu táhnout za autem co ma na kouli 2700 a vic. Byť ma prazdnej 700 a tím bych ho koh táhnout i za fackem když nebude nalozenej.
Tak se zajímám, protože ta služební dvouosa se tahá za kde čím.....
Tak se zajímám, protože ta služební dvouosa se tahá za kde čím.....
-> StepaNoFUN: Dodatek, řidič může mít místo B+E jen Harmonizační kód:
96. Motorová vozidla skupiny B s přípojným vozidlem o největší povolené hmotnosti
převyšující 750 kg, pokud největší
povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 4 250
kg
96. Motorová vozidla skupiny B s přípojným vozidlem o největší povolené hmotnosti
převyšující 750 kg, pokud největší
povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 4 250
kg
-> Tomaso435 02.08.24 20:56:59: takze znovu... na papiry rozhodujou celkovy hmotnosti. Soucet celkovejch do 3500 - staci B. Vlek do 750 a auto do 3500 - staci B
Pokud clovek preleze s vlekem (soucet celkovejch) 3500 a vlek ma nad 750, potrebuje B+E
Spojitelnost souprav - rozhoduje okamzita vleku. Na tazny mam 750kg brzdenejch. Mam podval (brzdenej), jehoz pohotovostni je 750kg, povezu ho prazdnej - legalni...
Nic se v tomhle nemenilo. Jen tam pred lety byla jeste jedna podminka, ale tou vas zatezovat nebudu, protoze to zeslozitovala. Uz tam neni.
Pokud clovek preleze s vlekem (soucet celkovejch) 3500 a vlek ma nad 750, potrebuje B+E
Spojitelnost souprav - rozhoduje okamzita vleku. Na tazny mam 750kg brzdenejch. Mam podval (brzdenej), jehoz pohotovostni je 750kg, povezu ho prazdnej - legalni...
Nic se v tomhle nemenilo. Jen tam pred lety byla jeste jedna podminka, ale tou vas zatezovat nebudu, protoze to zeslozitovala. Uz tam neni.
-> Tomaso435: Je to jak říkáš pokud je prázdnej nebo do 1200kg tak můžeš
... prý se měnila legislativa, takže když mám na kouli 1200, nemůžu táhnout vozejk s větší celkovou než 1200. Je to tak? Mě to přijde jako kokotina... Když mám na kouli 1200 kg a vozejk celkovou 2700 z toho 700 má prazdnej, je to dle dnešní legislativy tažitelny ( do naložení 500kg nakladu ) za autem co má těch 1200.? Nebo musí mit auto těch 2700 nebo víc? Nechce se mi věřit že by to někdo udělal tak blbě....
Dik.
Dik.
Třeba to bylo obráceně a fauwé kleklo ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Dneska jsem potkal taky fabku s plaťákem a na něm nějakej kombik, asi toyota avensis
-> Syny: No co. Stroje si musej pomahat.
-> michael: Tomu se říká odvaha ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 26.02.22 08:01:12: jsou dvounápravy s točnou ale s tim je masakr zacouvat ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Milan 136 25.02.22 22:36:55: No ale co s tim u dvounapravovyho vleku bez stelovaci oje? Kdyz teda ma tazny na aute i vlek jinou vejsku?
Kdyz jsme tahali za Patrolem muj jednoosej vlek, tak byl jakoby z kopce, ale u ty jedny napravy to nevadilo...
Kdyz jsme tahali za Patrolem muj jednoosej vlek, tak byl jakoby z kopce, ale u ty jedny napravy to nevadilo...
-> Milan 136: a Ty vis, co mel v kufru?
-> Nwkt 25.02.22 21:53:03: O tom žádná. Ale vzhledem k tomu, jak to leželo na prdel asi úplně nebude dodržené svislé zatížení ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136: Určitě je to blbě naložený ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: Je, protože C4 byla vždycky lepší, než C5 ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Eidy: to jsou další 3 nebo 4 kila za olítanej
bohužel, ale jak píše Bery.....
nájezdy,sklopka,2 nápravy, bočnice.....obyčejné plato určitě bude za méně, ale nedám na to ani auto ani písek
![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
bohužel, ale jak píše Bery.....
nájezdy,sklopka,2 nápravy, bočnice.....obyčejné plato určitě bude za méně, ale nedám na to ani auto ani písek
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Mě to nepřijde za nový vozík o takové velikosti s dvouosou a sklopkou zas taková řacha. za malý, nový se zesílenou ojí a nápravou + pár ok navíc jsme dávali 45...
-> T: Za ty prachy je to i s tím bagrem ne?
už jsem to našel.....tohle by se mi líbilo
www.autovia.cz/privesy/un iverzalni-prives-ad-2-7t-4 -50x2-090-35.htm
www.autovia.cz/privesy/ad -2-6t-2.htm
www.autovia.cz/privesy/ad -2-6t-sklopny-valnik.htm
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
www.autovia.cz/privesy/un iverzalni-prives-ad-2-7t-4 -50x2-090-35.htm
www.autovia.cz/privesy/ad -2-6t-2.htm
www.autovia.cz/privesy/ad -2-6t-sklopny-valnik.htm
-> Jumbo: v popisu v odkazu jsou 13ky kola. na obr. jsou nějaké menší no ale muzou byt s nižším profilem pneu.
-> vhml: jasny ty k tomu ale nejsou + nejsou kam dat (leda pod auto a prikurtovat no) a zacvaknout taky nejsou do čeho....nějak to pujde, ale ono když sněží/prší a chceš s autem najet nahoru, tak potom je katastrofa hned při nakládani![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Eidy: jo, tak takhle by to asi šlo...
-> Bery: pravdu máš, že ty universály jsou většinou na prd....
aktuálně máme normální vozík s ložnou 2,5 x 1,3 a teď je na tom i plachta, takže ten asi pustit nechci, že to váží prd a ještě to má plachtu....
takže mě napadlo právě pustit podval a koupit plato se sajtnama, protože ho určitě využiju častěji jinak než na tahání auta....
teď nemůžu najít, co se jsem si vybral...
tak nebo to chce tedy alespoň hodně ok po stranách a asi ty kurty, co posílal Eidy a neměl by být problém auto chytit...
-> Bery: pravdu máš, že ty universály jsou většinou na prd....
aktuálně máme normální vozík s ložnou 2,5 x 1,3 a teď je na tom i plachta, takže ten asi pustit nechci, že to váží prd a ještě to má plachtu....
takže mě napadlo právě pustit podval a koupit plato se sajtnama, protože ho určitě využiju častěji jinak než na tahání auta....
teď nemůžu najít, co se jsem si vybral...
tak nebo to chce tedy alespoň hodně ok po stranách a asi ty kurty, co posílal Eidy a neměl by být problém auto chytit...
-> Bery 24.06.21 11:13:50: problém u sypkyho je, že když toho na normalni karku das 500kg, tak to je jako kdyz plivne ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
když ty univerzální věci kolikrát stojí...úplně se to nevyplácí. podval mám na auto a přidal jsem držák na moto+ se vejdou 2 4kolky. teď vozil i prkna, kari sítě, sekačku..a sypký na vozejk,nebo multicara.
ten vozejk na 2t už jsem na tom viděl vezt ledacos. ten může být fakt univerzální. ještě druhou osu, sklopku...ale to je asi za balík,co..
ten vozejk na 2t už jsem na tom viděl vezt ledacos. ten může být fakt univerzální. ještě druhou osu, sklopku...ale to je asi za balík,co..
-> T 24.06.21 08:08:02: Bratr mi půjčoval plato s dřevěnou podlahou a je to dost opruz to kurtovat. Nějaká oka byla z boku, ale ne vždy to vycházelo dobře. Doporučil bych alespoň v místech kde se předpokládá kurtování ten perforovaný plech. Za mě ideálně na klasické plato doplnit dřevěnou podlahu mezi nájezdy a bočnicemi. Ale písek se na tom asi bude vozi blbě no ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
EDIT: Ty oka na kraji v dostatečném počtu, co dával Kocvin v předchozím příspěvku by to asi dobře vyřešili
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
EDIT: Ty oka na kraji v dostatečném počtu, co dával Kocvin v předchozím příspěvku by to asi dobře vyřešili
-> T: Na tomhle jsem vozil dlouhou dobu a šlo by to tam kurtovat přes smyčku jako psal -> Eidy: ..
Výhodou je, že je tohle plato sklopné, takže jsem naložil i hodně nízká auta..
Výhodou je, že je tohle plato sklopné, takže jsem naložil i hodně nízká auta..
-> vhml: Taky bych to tak viděl... Navíc to má 10ky kola, takže to nebude tak vysoko nad zemí...
-> Eidy 24.06.21 08:42:44: ja davam jen kurt pres kolo, bez ty opratky.
-> Pavel P@nkáč 24.06.21 08:52:35: no nejspis po nájezdech ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: -> Jumbo: pěkné, ale jak na to vyjedete?
-> vhml: Ježiš to je krasavec... Akorát za Yetiho, ten by se mi líbil... Ale mám stejný problém s parkováním, jako ty... Maximálně že bych vymyslel systém, jak ho v průjezdu postavit na bok ke zdi...
-> T: Jen pro jistotu. Nemyslel jsem za disky, ale vrchem přes kolo. www.safetex-shop.cz/p/...
/50h-cl3-2-dk-clh-02-50-pa
s-pro-prepravu-vozidel-s-k
ratkou-racnou
-> T 24.06.21 08:08:02: já mám jako univerálního favorita tohle. www.agados.cz/prives-vz-3
2-express-roh-sloupky-b2-a
l-+-poc-2000-kg-/-cz-5
3 metry na naložení auta stačí, zbytek bude přečuhovat. Šterk atd se do celkový váhy bohatě vejde. Trámy bez čel taky naložíš. Jen to prostě nemám pořád kde parkovat :-(
A na kurtování to má oka v podlaze jak píše Eidy.
3 metry na naložení auta stačí, zbytek bude přečuhovat. Šterk atd se do celkový váhy bohatě vejde. Trámy bez čel taky naložíš. Jen to prostě nemám pořád kde parkovat :-(
A na kurtování to má oka v podlaze jak píše Eidy.
-> Eidy: to jsem myslel, ale za kola se mi to právě moc nechce, tak se ptám, jestli má někdo jinou zkušenost....
Protože oka přímo v podlaze asi nepřichází v úvahu
Hodil by se mi pořádný vozík, ale třetí už doma nechci, takže koukám po něčem universálním jak na auto, tak na všechno možný.....
Protože oka přímo v podlaze asi nepřichází v úvahu
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Hodil by se mi pořádný vozík, ale třetí už doma nechci, takže koukám po něčem universálním jak na auto, tak na všechno možný.....
-> T: Co jsem viděl, tak maji v podlaze sklopná oka nebo aspoň po obvodě. Pak je nejlepší to kurtovat přes kola smyčkou.
vozí někdo auta na platě ( dřevěná podlaha )? Jak se to kurtuje ? to má asi uchycení jenom na bokách a uchycení přes kola jako na vapáku třeba asi nepřichází v úvahu ?
-> Borderer: Obi přívěs vydrží taky jsem do něj od nich naložil tunu svahovejch tvarovek a jelo se na kouli mám 1,2 tuny, ale brždenýho :) popravdě ani jsem si to neuvědomil, až doma když jsem to při vykládání spočítal kolik to vlastně váží :) Ale mám to jen kousek pár km. A pro druhou várku jsem projistotu nafoukal ty jejich zpuchřelý originál pneu na předepsanou hodnotu.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj: Už sem viděl, jak na toho plechovýho sráče z obi bouchli paletu Ytongu.
Ložná plocha se dost zajímavým způsobem zkroutila, z oje byl luk a jelo to po ráfcích. Ale odjeli....nějaký UKčka.... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: Jo, hezky jednoduše schematicky.
Jen si říkám, jak variabilní jsou technicky přípustné hmotnosti jedničkové Octavie a plechového vozíku z OBI![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jen si říkám, jak variabilní jsou technicky přípustné hmotnosti jedničkové Octavie a plechového vozíku z OBI
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jak je to ted s legalitou motylku? Vim, ze to kdysi nejak resil Hurdis, ale vubec nevim, jak to dopadlo...
-> David29: Do 18,75 je určitě (slovníkem idnesu, je to na dýlku tak 2-3 fabie
), pokud to nemá okamžitou víc jak 500 (/? dle TP fabie), nebo bržděnka víc jak 1000 celkovou /opět TP), což imho nemá, takže naprosto legal. Další kokot ze silnic, co kasíruje za videa a myslí si, že je king, přitom je to jen arogantní hovado. Znělka stačila. Zajímavý, že takovým debílkům nepřijde divný fabie na podvalu za fabií (já teda vídám nejvíc VW/Audi v takový úpravě) - ta pohádka o pouhým nákladu stejně neobstojí.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> David29: teoreticky to muze byt i legalni souprava... Pokud to neodporuje nejakemu pravidlu o spojitelnosti souprav...