-> bouchy: Nevím jak Ty, ale občas jako "dopravák" ve firmě a zároveň řidič s profesákem chodím na školení. A naštěstí v rámci zachování vlastního duševního zdraví (a získání trochu většího rozhledu v legislativě dopravy) ne pokaždý ke stejnejm lidem. Momentálně se mi volat školitelům jako je CDVZ (konkrétně p. Rokosovi) nebo p. Polenskému (oba dva jezděj jako experti s policajtama na silniční kontroly) nechce, ale stejně bys mi to nakonec nevěřil. ;-)
Každopádně nepřišel ten dotyčnej o ŘP protože celková hmotnost soupravy byla přes 3500kg a neměl Ečko?
Edit: Ještě si přečti vajádření Ministerstva dopravy k týhle problematice: www.mdcr.cz/NR/.../28z.pd
f - poslední asi 3 odstavce...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tahání podvalu
-> Toušík 03.07.16 21:24:45: Hele zkus to někde nastudovat, ale co vím tak jsme v tomto vyjímka. V Německu určitě nee, Rakousko fakt nevím.
-> saskyn2: Takže s tím co mám bych tam jezdit neměl jo :/
-> bouchy 03.07.16 21:14:38: A že by to ty výrobci nabízely třeba kvůli řidičáku????
-> StepaNoFUN: Jak myslíš, jako i na jiných forech, i zde platí, každý svého štěstí strůjcem. No samozřejmě že za felinu, která má tipuju max 500kg na nebrzděnej vlek, nelze pověsit vlek, co má v TP celkovou 750kg, to ani omylem...ani prázdnej
Nebo proč myslíš, že výrobci vozejků a pár dalších koumesů nabízí papírový snížení maximální hmotnosti přívěsu??
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> bouchy 03.07.16 20:58:13: Pak to nebyl občan ale ovčan, když se nechal tak hezky oholit
Je to přesně jak psal Štěpán. Jedině že by jel třeba trabantem, ten měl tuším tažné asi na 350kg, za tím pak nejde táhnout ani to prázdné plato
V zahraničí je to jinak, tam se okamžitá hmotnost neřeší, takže do ciziny s takovou soupravou nee.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> bouchy: www.paragan.cz/zakon-o-sp
ojovatelnosti-vozidel-1404
041537.html
§7a a §7b - aneb OKAMŽITÁ HMOTNOST nesmí být vyšší než hmotnost stanovená v TP tažného vozidla.
Nepsal jsem o žádnejch výpočtech atd. Psal jsem o tom, že smím za autem táhnout to, co mám napsaný v TP tažnýho vozidla a celková hmotnost (zapsaná v TP) přípojnýho vozidla není důležitá. Důležitý je kolik to ve chvíli zastavení orgánem fyzicky váží. ;-)
Edit: To o těch násobkách je tam ještě po staru. Dneska už je to maličko jinak, ale s tou okamžitou hmotností to platí stále. ;-)
Ale asi takhle - dovedeš si představit, že bys za feldou nemohl táhnout ten nejmenší vlek koupenej v OBI? Má totiž celkovou 750kg a není bržděnej. A felda má myslím 500kg nebržděnejch.
§7a a §7b - aneb OKAMŽITÁ HMOTNOST nesmí být vyšší než hmotnost stanovená v TP tažného vozidla.
Nepsal jsem o žádnejch výpočtech atd. Psal jsem o tom, že smím za autem táhnout to, co mám napsaný v TP tažnýho vozidla a celková hmotnost (zapsaná v TP) přípojnýho vozidla není důležitá. Důležitý je kolik to ve chvíli zastavení orgánem fyzicky váží. ;-)
Edit: To o těch násobkách je tam ještě po staru. Dneska už je to maličko jinak, ale s tou okamžitou hmotností to platí stále. ;-)
Ale asi takhle - dovedeš si představit, že bys za feldou nemohl táhnout ten nejmenší vlek koupenej v OBI? Má totiž celkovou 750kg a není bržděnej. A felda má myslím 500kg nebržděnejch.
-> Toušík 03.07.16 20:45:51: hlavně ty kurty taky pořeš.
-> StepaNoFUN: Nikoli. Z nejvyšší přípustný, čili je-li v TP auta psáno nebrzděný 500kg a v TP vleku 600kg nelze. Ta to je a jeden občan se o tom přesvědčil - sebrali mu papíry za převoz prázdnýho(!) brzděnýho vleku (jistě pod 750kg) za autem...takový ty výpočty, že vlek může mít maximálně 1,5x hmotnosti tažnýho vozidla, to je nadto, ale cajti berou údaje z TP či ORV a nějaký skutečný hmotnosti je nezajímaj...
-> Toušík: Není zač... Myslel jsem si že máš E, proto jsem to dál nerozváděl a napsal jako upozornění. I když v poslední době došlo ke značnýmu zjednodušení i v těch řidičákách (co se týče "velkejch" vleků). ;-)
-> StepaNoFUN: Super tak děkuji za objasnění!! Tak teď zjistit jak je to v zahraničí, ale prostě tam asi pojedu :D Jinak řidičák je jedno mám C+E
-> Toušík: U nás se na spojitelnost soupravy (neboli to co smíš fyzicky za tím autem táhnout) z okamžitý hmotnosti přívěsu.
Takže například za formanem můžu táhnout prázdnej podval, kterej má celkovou 2,3tuny, ale pohotovostní hmotnost (neboli prázdnej váží) 750kg. A nikdo mi na to (pokud na něj nic nenaložím) nemůže říct ani půl slova. Za Octávkou mám povolenejch 1500kg, ale běžně tahám podval s celkovou 1800kg. Jen na něj nesmím naložit nic, co by bylo těžšího než 1150kg, protože prázdnej váží 350kg...
Jen pozor - na skupiny řidičáku je to jinak... ;-)
Takže například za formanem můžu táhnout prázdnej podval, kterej má celkovou 2,3tuny, ale pohotovostní hmotnost (neboli prázdnej váží) 750kg. A nikdo mi na to (pokud na něj nic nenaložím) nemůže říct ani půl slova. Za Octávkou mám povolenejch 1500kg, ale běžně tahám podval s celkovou 1800kg. Jen na něj nesmím naložit nic, co by bylo těžšího než 1150kg, protože prázdnej váží 350kg...
Jen pozor - na skupiny řidičáku je to jinak... ;-)
Jo dejme tomu ze mas na kouli 2000kg, vlek ma 500kg takze muzes tahnout auto co ma 1500kg...v tvem pripade auto vazici 1300kg
-> StepaNoFUN: TAk u nás se to smí ??? :D :D Tak to už nechápu vůbec teda jak to je :D
-> Toušík: U nás to táhnout naopak smíš, ale jak je to venku se spojitelností soupravy Ti neporadím...
Ahoj všem! Mám na vás prosbu. Plánuju s autem cestu do Rakouska mám plato 2000kg ale ravka má na kouli jen 1800kg. V čechách vím že to táhnout nesmím, ale jak Rakousko a Německo?? Řídí se podle toho co mám na autě a váží nebo to berou jen podle papírů a neodpovída to tím pádem?? ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bery: To víš... Firemní auto... :-/
Jinak u nás už je problém i například s Tatrama. Měly by mít jiný tachografy. Ty starý s "natahovacíma" hodinkama už jaksi nevyhovujou. Tachograf na kolečka s oválnou dírou už prakticky nejde koupit a i kdyby šel, tak už stejně nesmí bejt nově namontovanej. Takže jedině kartový tachografy. Za cca 30 a víc tisíc za kus... Do minimálně 20 let starejch aut... :-/
Ještě že máme mimo jiné i provoz vodovodů a tudíž se to (zatím) dalo uhrát na vyjímku. :-)
Jinak u nás už je problém i například s Tatrama. Měly by mít jiný tachografy. Ty starý s "natahovacíma" hodinkama už jaksi nevyhovujou. Tachograf na kolečka s oválnou dírou už prakticky nejde koupit a i kdyby šel, tak už stejně nesmí bejt nově namontovanej. Takže jedině kartový tachografy. Za cca 30 a víc tisíc za kus... Do minimálně 20 let starejch aut... :-/
Ještě že máme mimo jiné i provoz vodovodů a tudíž se to (zatím) dalo uhrát na vyjímku. :-)
loni na stk s octávií 4x4 a tažným po mě taky chtěli tachograf...nehrotili to,ale říkal jsem jim,že mě pokaždé dokážou překvapit něčím novým...
-> StepaNoFUN: ok, díky
-> Luky: Teorie je taková, že by to mělo projít. Na místě Ti nic nemůžou. Otázkou je, zdali se v tom někdo nebude dál pitvat, zdali to není fake soukromá jízda (daly by se takhle obcházet např. i profesáky), takže pokud budeš mít půjčený auto od firmy, v níž jsi zaměstnán - vykašlat se na to "obcházení", protože by to mohlo zavánět kontrolou ve firmě. Pokud to bude od kamaráda, kterej má firmu - mělo by to bejt OK. To jsou slova člověka, kterej jezdí dělat kontrolu na silnici jako odborník přes tachografy a 561čku...
-> StepaNoFUN: a firemní auto pro zdokladovanou soukromou jízdu?
-> Luky: Ne. Soukromě nikoli. Ale jak je to firemní auto, tak ano.
-> StepaNoFUN: přiznávám, že jakmile to začne zavánět firemní přepravou, tak ztrácím niť... Když budu mít soukromě dodávku a potáhnu za ní třeba plaťák - taky musím mít tachograf?
-> Bukaj: Dodávka to je, ale celkovou hmotností soupravy přeleze 3500 kg. Pokud pojedeš bez vleku, nemusíš tam mít ani kartu. S vlekem bys tam kartu mít měl. Někdy se stane, že při zastavení chtěj tachograf vidět, ale dál neřešej. Pokud není, většinou jenom upozorněj. Moc se to nehrotí. A neboj. Ve firmě taky nemáme tachograf v jediným transitu. :-D
Nicméně u vás by to asi prošlo na vyjímku.
Celej článek je zde. www.dnoviny.cz/dopravni-p olitika/i-nektera-vozidla- do-3-5-tuny-museji-byt-vyb avena-tachografem
Nicméně u vás by to asi prošlo na vyjímku.
Celej článek je zde. www.dnoviny.cz/dopravni-p olitika/i-nektera-vozidla- do-3-5-tuny-museji-byt-vyb avena-tachografem
-> StepaNoFUN 07.02.16 19:09:14: Takže tvrdíš, že už asi tři roky (od doby, kdy šéf nechal namontovat tažné) páchám přestupek, když jezdím firemním Jumperem? Auto do 3,5 t, na kouli nevím kolik, ale asi 2 t - to by mělo mít tachograf? Vždyť je to dodávka...![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Karel. 26.01.15 08:01:30: měl by jsi přijít dokud neuděláš opravu
kamarádovi taky řidičák (motorka) nebrali když neudělal ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Petr98: Tachograf bys měl mít. Dokonce bys ho měl mít, i když nic netáhneš, ale jen to auto má závěs.... Jinak na dálnici normálně se známkou.
Rozdíl soukromá osoba/firma je právě v tom tachografu. U soukromýho auta ho nepotřebuješ.
Rozdíl soukromá osoba/firma je právě v tom tachografu. U soukromýho auta ho nepotřebuješ.
Nechci, zakládat nové téma, otázka má něco společného i s podvalem.
Mám skříňové auto s max. hmotností 3500kg. Zatížím ho nákladem na těch 3500 kg nebo malinko víc. Má tažné zařízení, majitel je firma - ne soukomá osoba. Připojím vozík např. s autem (aktuální hmotnost přívěsu dejme tomu 2000 kg)
Můžu s tím na dálnici pouze s dálniční známkou? Je rozdíl, když je majitel soukromý nebo firma? Jak je to s mýtem, tachografem? Díky![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Mám skříňové auto s max. hmotností 3500kg. Zatížím ho nákladem na těch 3500 kg nebo malinko víc. Má tažné zařízení, majitel je firma - ne soukomá osoba. Připojím vozík např. s autem (aktuální hmotnost přívěsu dejme tomu 2000 kg)
Můžu s tím na dálnici pouze s dálniční známkou? Je rozdíl, když je majitel soukromý nebo firma? Jak je to s mýtem, tachografem? Díky
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> darklord: no vzpominam, jak deda vypravel, ze pred valkou, kdyz mu bylo 12let vezl v Pardubicich furu uhli na mercedesu, dostal 1,-kč pokutu od policisty a mohl pokračovat...
dnes dite v nakladaku, to by byla hlavni zprava a tenkrat to bylo bezne, pradedovi onemocnel ridic, tak poslal syna
dnes dite v nakladaku, to by byla hlavni zprava a tenkrat to bylo bezne, pradedovi onemocnel ridic, tak poslal syna
-> Jarda: a bez papierov
![41](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/41.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![41](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/41.gif)
vy jste strasne zhejckani tema audinama apod. kdybyste videli na cem deda vozil 10t a bez nehody
-> Jarda:
vzhľadom na jazdné vlastnosti Nivy tak ak bude ten podval prázdny tak do 50km/h by to šlo. Ak na podval nebodaj niečo naložíš a pokúsiš sa ísť s tým do premávky tak je to na Darwinovu cenu![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
vzhľadom na jazdné vlastnosti Nivy tak ak bude ten podval prázdny tak do 50km/h by to šlo. Ak na podval nebodaj niečo naložíš a pokúsiš sa ísť s tým do premávky tak je to na Darwinovu cenu
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> darklord: do 65kmh to je prej ještě řiditelný :D
-> Jarda: isiel si na nive niekdy po ceste? Ja si neviem dobre predstavit ani tych 1490, nie to este dve tony.
chci se zeptat, je realne za nivou tahani podvalu?
tady pisi 1490kg lada.cz/lada-niva.asp
ale ja uz videl nivu se zapsanýma 2000kg, nevim jestli to byla chyba urednika...
tady pisi 1490kg lada.cz/lada-niva.asp
ale ja uz videl nivu se zapsanýma 2000kg, nevim jestli to byla chyba urednika...
-> darklord: asi tak:) me to rikal jednou komisar ze s tim jenom strasej... ale ono to je asi k necemu dobry...
-> Mr._Nosferatu: kluci dělaly
![169](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/169.gif)
![24](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/24.gif)
![169](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/169.gif)
-> Karel.: Náš v autoškole, co kluci dělaly na uchatu právě říkaly ze je minimum asi 36 bodů ... což i chápu, když máš řidičák, mas hmat vyhlášku ....
-> m8rinek: ![157](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
Hlavně těch 36b dá člověk už tim, že se správně podepíše, když ne tak defakto na tý silnici nemá co dělat....
-> darklord: fakt? Tak to je blbý
Já chci dělat "E", takže jsem se o tom informoval![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Karel.: na slovensku to tak funguje ze ked nedas skusky tak ti beru komplet noty...
-> Jarda/felda: nepříjdeš o žádnou z již zapsaných skupin! Mám kámoše v autoškole a říkal, že si to zase někdo vymyslel. Takže když neuděláš "E" na poprvé, tak ti nezeberou další skupiny, ale hold děláš znovu.
-> afro100: hej len kto ma cas na autoskolu...
To tu riesite, ako keby urobit vodicak bola maturita .. som to robil uz 3x (B,C,E) a vzdy na plny pocet ..
-> Mr._Nosferatu: aha, ja kdyz delal v roce 2008 C+E tak jsem prosel, tak jsem to ani neresil nejaky minimum:)
-> Sejki: Maximum by mělo být 50 a minimum u všech zkupin je 43 ... 36 je pro zachování ŘP, pokud se to ted zas nezměnilo ...
-> Mr._Nosferatu: kolik je ted vubec maximum? Tech 36 je minimum na B?
-> Jarda/felda: -> Sejki: Příjdeš pokud uděláš test pod 36bodů... aspon takhle to bylo před rokem ....
-> Jarda/felda: Jojo timhle v autoskole strasej :)