-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ano. Je to tak. Za formanem jsem tahal prázdnej autopřepravník s pohotovostní hmotností 750kg - Forman měl povolenejch 750kg bržděnejch. :-)
-> Bukaj: I to je tak nějak logický - vlek do 750kg se "nepočítá"...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tahání podvalu
Díky všem za odpovědi, podle toho co jsem ještě hledal na netu by to mělo bejt v pohodě, ale bordel je v tom teda pěknej... Zjednodušeně jsem to pochopil tak, že na papíry se počítají celkové hmotnosti v techničáku a na soupravu reálná okamžitá váha vozíku s nákladem
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jo, přesně tak. Nakonec je to i logické, ne? Jediné, co na tom není logické je ta teoretická možnost táhnout za tříapůltunovým autem třičtvrtětunový vlek (čímž vlastně překročíš těch 3500 Kg), ale ber to jako bonus (kdo uřídí třítunovou dodávku, malej vlek už je malina)![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> StepaNoFUN: Takže za škodovku, která má bržděnej vlek 700 kg můžu zapřáhnout prázdnej přepravník, kterej má sám o sobě 500 kg, ikdyž celková hmotnost toho vleku je třeba 2,5 t?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: www.agados.cz/poradna/jak
y-prives-muzu-za-auto-zapo
jit
-> Bukaj: To od dokinga se týká řidičáku a ne spojitelnosti soupravy.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tohle z E táhnout rozhodně můžeš. Řeší se aktuální hmotnost. Většina plaťáků je na 2t, ale málokterý auto na to má tažný a jezdí se.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Neřeší. Spojitelnost soupravy je daná okamžitou hmotností vleku. Někde na to bylo i vyjádřní MD. Případně jdu do správního řízení, který nemůžu prohrát. S papírama je to o něco složitjší, ale do 3500kg celkový stačí jednoznačně B....
-> Bukaj: U brzdenejch se to resi...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ale to je celková, to se přece neřeší, ne?
Nechceš mi snad říct, že můj 750 vlek tahám celých 8 let za škodovkou nelegálně (vyjma cca poloviny jízd, kdy překročím okamžitou hmotnost vleku 400 kg, což je u škodovky max povolená hmotnost nebrzděného přívěsu)?
Nechceš mi snad říct, že můj 750 vlek tahám celých 8 let za škodovkou nelegálně (vyjma cca poloviny jízd, kdy překročím okamžitou hmotnost vleku 400 kg, což je u škodovky max povolená hmotnost nebrzděného přívěsu)?
-> Bukaj: Auto může táhnout 1300, vlek má 1500, nazdar ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Počkej, to jsem z toho zase jelen - v čem je háček? Že by tam ve spojitelnosti souprav hrálo roli číslo 750?
Počkej, to jsem z toho zase jelen - v čem je háček? Že by tam ve spojitelnosti souprav hrálo roli číslo 750?
-> Cumper 08.09.18 11:17:52: Ne, ani kdybys měl CE.
Ahoj, potřeboval bych vědět jestli s autem co má kouli na 1300 kg, můžu táhnout vozík s celkovou hmotností v papírech 1500kg? Samotnej vozejk má asi 450 a naloženo na něm bude cca 500, takže reálně hmotnost na kouli splňuji bez problémů.
Určitě se to tu už někde řešilo, ale nenašel jsem to a v tomhle se vůbec nevyznám, proto se radši ptám. Dík moc!
Jinak auto má celkovou hmotnost 1820 kg + vozík 1500 takže stačí řidičák Bčko že?
Určitě se to tu už někde řešilo, ale nenašel jsem to a v tomhle se vůbec nevyznám, proto se radši ptám. Dík moc!
Jinak auto má celkovou hmotnost 1820 kg + vozík 1500 takže stačí řidičák Bčko že?
-> Jumbo 06.08.18 11:07:53: aha, no ja bych se u neho do 3,5t vesel s octou i s nivou
takze zbyva 1220kg na auto, no neco by se na tom dalo odvezt.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: Yeti má 2100 maximálku vlastní váhu, takže přívěs 1500 je nad limit B. A váha prázdného je 280 kg, našel jsem to na webu výrobce.
-> Jumbo 12.04.18 09:24:46: celkova 1300, ja bych bral s celkovou 1500 a aby byl co nejlehci, tady nemaji ani udanou vahu privesu...
-> Bohyn: Sehnals nějaké reference na tu TEMU?
-> Jumbo: Ano vím, že se tady prodávají, ale jestli ho někdo nemá? Přeci jenom aby se nějak nekroutil a podobně. Ceny zánovních jsou podobné jako 10let starý Vapp.
K tomu tvému vozejku, Forman by na to šel, váhově OK, ale rozměrově dost na těsno, zadek auta už bude dost přesahovat![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
K tomu tvému vozejku, Forman by na to šel, váhově OK, ale rozměrově dost na těsno, zadek auta už bude dost přesahovat
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bohyn: V ČR to prodává hromada firem, např. www.rajprivesu.cz/
A když už jsme u toho, mohl bych na tomhle tahat Formana?
www.rajprivesu.cz/Preprav nik-MULTI-3016-2950-x-1640 -brzdeny-d2923.htm
Dal by se z toho udělat i klasický vozík, bočnice + plachta...
A když už jsme u toho, mohl bych na tomhle tahat Formana?
www.rajprivesu.cz/Preprav nik-MULTI-3016-2950-x-1640 -brzdeny-d2923.htm
Dal by se z toho udělat i klasický vozík, bočnice + plachta...
Kluci nemáte někdo zkušenosti všeobecně s výrobcem vozejků TEMA? Mám možnost koupit zánovní podval právě od tohoto výrobce, ale trošku mě odrazuje, že se vyrábí v Polsku. A nikde nemůžu najít žádné recenze, zkušenosti majitelů a tak. Jen pár komentářů na YT, že byl značkou sklamán. Díky
-> vhml: Venku je 80 jistota. V DE je možná "vyjímka" na 100 dle jejich předpisů... U nás legálně 130 s patřičným vlekem. Prostě si to naši výrobci protlačili. Ale jen u nás.
To že je na vleku nižší nálepka by měla řešit STK. Ale do mínusu to asi moc neřešej. Nahoru rozhodně jo.
To že je na vleku nižší nálepka by měla řešit STK. Ale do mínusu to asi moc neřešej. Nahoru rozhodně jo.
-> StepaNoFUN 02.03.18 20:32:56: to je právě kára půjčená a zaujalo mi, že to má v papírech 130 a nálepku 100. A mimo ČR teda beztak smím jen 80. Pes aby se v tom vyznal.
-> MVM: Nalepit nějakou obyčejnou stejně velkou 100 přes 80 a v případě nutnosti strhnout tu vrchní?
-> vhml: Pokud máš v Tp konstrukční rychlost 130, tak na blatníku by mělo bejt 130 a můžeš s tím 130. Ale bacha - 100 a 130 platí jen v ČR. V Německu bys měl mít jejich nálepku "TEMPO 100" (Po spolnění určitejch podmínek, aby platila), jinak všude jinde platí těch 80. 100 (nedejbože 130) je lobby českejch výrobců vleků...
Každopádně v Německu 100 tolerujou (kamarád ještě nedávno vozil z DE auta, tak referoval). Akorát si tam prej máš (nelegálně) nalepit těch 100 a pak Ti německý policajti daj prej pokoj (poradili mu to policajti v DE), protože tam kontroly "pro kontrolu" moc nefungujou.
Každopádně v Německu 100 tolerujou (kamarád ještě nedávno vozil z DE auta, tak referoval). Akorát si tam prej máš (nelegálně) nalepit těch 100 a pak Ti německý policajti daj prej pokoj (poradili mu to policajti v DE), protože tam kontroly "pro kontrolu" moc nefungujou.
-> vhml 02.03.18 17:15:59: Pokoud zapojíš vice vozidel do soupravy - tak se max rychlost řídí tím jaká je nejnižší toho danýho vozidla soupravy. No a to co máš nalepený na nálepce by mělo podle STK korespondovat s velkým techničákem.(Já nalepil 100 a jezdim 100 na tacho.) ale na technický mi ji sundal ..
Tak už mám novou nachystanou, jen ta 80 je nějaká 3M a blbě jde dolů ..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: Není, je to jen podle toho, na jakou rychlost je každej vlek homologován. Dneska tuším 80,100 nebo 130km/h
-> Eidy 02.03.18 17:19:41: a těch obecnejch 80 s kazdou károu, co bylo driv, teda uz není?
-> vhml: Když sundáš nálepku, tak 130.
Kolik muzu jet s platakem, kterej ma v TP 130 a na blatníku nalepeno 100?
-> Petr98: tak si vytiskni informace co tu proběhly a pak dej vědět jak se to tvářili
PS: řidičák B+E předpokládám máš?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
PS: řidičák B+E předpokládám máš?
V sobotu jedu s prázdým podvalem, tahaným za thalií z Ostravy do Budějovic. Jsem zvědavý, zda projedu bez kontroly ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
To není vozidlo, to je soubor ND![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: ![52](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
-> Matsoft 16.02.18 12:15:33: proč bych se s nima bavil?
Žádný papíry od toho nemám, jestli máte pochybnost, tak si to zvažte...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matsoft: co jim vysvětlovat? V zákoně je to jasně napsaný...
-> Luky: no.. ale vysvetluj to organum... ze papirove to ma sice 2t, ale realne 800kg, takze se do nosnosti atd vejdu...
-> Matsoft: proč by ne? Na spojitelnost souprav se počítá aktuální hmotnost
-> Matsoft: Když budeš mit Ecko, tak pretahnes...
-> Matsoft 16.02.18 11:41:04: skoro bych to hrál na to, že pokud na tom nejsou SPZ, tak to není auto a žádná jeho celková hmotnost tak neexistuje. Nebo kdo a na základě čeho řekne, kolik můj náklad váží, bez toho aby ho zvážil?
-> Nepér: otazkou je zda ten prives opravdu o tolik pretizil... beztak to scitani max hmotnosti je chujovina... tazny mam na 2t.... prives ma 500 (a to prehanim) hola kastle 300 ... tj 800... no.. ale realita je takova, ze ikdyt to ma 800kg, tak za octu, co ma tazny na 1500 (1350) to nepriprahnu, protoze vlek ma v papirech 2t.
-> darklord: Tamto téma nesleduju ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Dneska po bouřlivé diskuzi někdo dal odkaz. Tak kopíruju zde...
www.agados.cz/poradna/jak y-prives-muzu-za-auto-zapo jit
www.agados.cz/poradna/jak y-prives-muzu-za-auto-zapo jit
-> MVM: S prázdným jezdím 100-110kmph a snažím se držet vpravo. S naloženým se držím kamionu, případně maličko rychleji. 80kmph je spis nebezpečné vzhledem k provozu na autobahnu.
-> haso: Samozřejmě jsem párkrát taková zvěrstva zažil když jsme se s kolegou střidali a jeli jsme v noci a vzbudil mě divnej pocit, rozespalej jsem kounul na tacho a říkám mu "jestli se nepo*ral" Ale o tom to není. Nějak se má podle zákona jezdit a nějaký tempo je dobrý dodržovat. Celej život jezdím s vlekem tachometrovejch 100-(110max při předjíždění) /kamion jel kilo max z kopce/ ale tam jsem to neriskoval.. Ale 80 se nedá jet s dnešníma převodovkama ani na D1