skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tahání podvalu
-> Jarda: Myslel to tak, že 95% O1 v ČR nemá na kuli dost kg na tahání podválu, proto je to jasný adept na zastavení a kontrolu...
-> Jarda - zrušená registrace 05.12.18 11:02:12: protože bez 4x4 má na kouli 1300. Jinak bych možná zvážil jakej fakt máš výkon motoru, protože Sharanu je plaťák celkem ukradenej a legální rychlosti se s tím nechají jet všude, ale veme si to tak 16litrů plynu. Hodně ale dělá odpor vzduchu, třeba karavan je utrpení, zatímco Miata která je i na plaťáku nižší než Sharan je v pohodě.
-> vhml 05.12.18 10:56:06: proc nenecha? Jen dvouhmoty mi bylo docela lito, papirove se necha i za tou nivkou, ktera ma proti moji octe polovicni kroutak a 2,5x mensi vykon
Po teto zkusenosti si to moc nedovedu predstavit ani s buchankou, ktera ma na kouli 2,5t.
Jinak ty 2 kc na km celkem jdou, cekal jsem, ze to bude zrat vic...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Po teto zkusenosti si to moc nedovedu predstavit ani s buchankou, ktera ma na kouli 2,5t.
Jinak ty 2 kc na km celkem jdou, cekal jsem, ze to bude zrat vic...
-> Jarda: Tak Volvík zvládal i naložený podvál, držel jsem po dálnici (dokud byl dobrý povrch) bez problémů kolem stovky i lehce nad, jen občas vypustil kouřovou clonu na oklamání nepřátel...
-> vhml: To je fakt, ale zase už to evokuje soupravu ke které by mělo být nutné B+E, což u mě v řidičáku chybí...
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> vhml: To je fakt, ale zase už to evokuje soupravu ke které by mělo být nutné B+E, což u mě v řidičáku chybí...
-> Jumbo 05.12.18 10:42:26: nj, jenže u Volva to nápadný není. Zatímco u Oktávky každej poslední dopravák ví, že se za ní auto tahat nenechá.
-> Jumbo 05.12.18 10:42:26: je to preci vetsi auto, tak nejsi tak podezrelej
s malou nivkou by to bylo zajimave... ale s tim bych nesmel ani na dalnici, i ta octa uz byla hranicni... Prazdnej ani neciti, ale s tim autem uz jo a i to semnou docela hazelo, hlavne pri brzdeni jsem mel strach...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml: Já měl soupravu přesně 3500 kg: Volvo pohotovostní 1550 kg, maximální 2000 kg, na kuli 1600 kg a podvál max 1500 kg. A nezastavili mě ani jednou...
-> Nwkt 05.12.18 10:15:17: procpak? nezapomenu, jak se jeden asi slusnej polda stydel, co druhej kolega predvadel kvuli homologovanejm dennim svetlum na rapidu... Kecy, ze polsky svetla nikdy homologaci odpovidat nebudou a ze ho nezajima, co je na nich... Ted na funovi zadni cinska svetla, opsal na Dekte homologaci, plni EHS a nejakej priblblej polda si bude na neco hrat, protoze mu manzelka nedala?
-> Jarda - zrušená registrace 04.12.18 21:36:16: To jsou parametry z brzdy a nebo letáku? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda: Tyvoe me nezastavili policajti snad 10let a tebe stavi ob den
Bejt tebou bych se podival pod auto, jestli tam nemas nejaky sledovaci zarizeni ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: A ty se ještě divíš, že máš problémy kudy chodíš jo? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 05.12.18 09:36:15: tak zastavit oktávku s plaťákem je naprostá samozřejmost ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> bouchy 05.12.18 08:35:40: ??? 3460kg![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Mam jen B, policie, kdyz zjistili, ze to je 4kola s taznym 1500, tak mi poprali stastnou cestu, jen nemuseli tak startovat, taky jsem jim rekl, ze bych od nich cekal vetsi profesionalitu, ze se nad sebou maji zamyslet, vzali to na vedomi a ani lekarnicku videt nechteli, konecne hosi s patricnou davkou sebereflexe, ne jak ti arogantni venkovsti balici u nas...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Mam jen B, policie, kdyz zjistili, ze to je 4kola s taznym 1500, tak mi poprali stastnou cestu, jen nemuseli tak startovat, taky jsem jim rekl, ze bych od nich cekal vetsi profesionalitu, ze se nad sebou maji zamyslet, vzali to na vedomi a ani lekarnicku videt nechteli, konecne hosi s patricnou davkou sebereflexe, ne jak ti arogantni venkovsti balici u nas...
-> bouchy: Proč? Ten podvál je max na 1500 kg, já měl s Volvem 3,5t soupravu...
-> Jarda: RIP spojitelnost vozidel soupravy. RIP BE.
-> Jarda: Ten podvál už jsem někde viděl... Naposled za Volvem, když táhl mého FUNa z Německa...
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> castrol 04.12.18 21:50:02: asi 18.
ale nektera jsou jen soubor nahradnich dilu
ale jen dve jsou nepojizdna bez agregatu a jedno dalsi nema brzdy, no 2-3ks jsou pritelkyne, chtel bych to zredukovat na optimalni pocet - 10ks, ale nejak se mi to nedari![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
edit: kecam rap.6, fel.3, mtx2, niv.2, oct.2, fab.1, takze 16
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
edit: kecam rap.6, fel.3, mtx2, niv.2, oct.2, fab.1, takze 16
-> Jarda: Jo to věřím, když tady tak občas čtu ty tvoje životní historky... ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Jarda: mas malo aut co ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda: copak černá, ale chybí tomu volant nejspíš, co tak vidím
-> castrol 04.12.18 21:38:52:
jen ta cerna matna je hruza, ale nekdo tomu i strikal ditiny, v zadnich lemech je dost vosku...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jarda: takze mas aj funa?
s 1,5t na kouli jsem z toho (140kW 290Nm) udelal 105ku, s nivou, ktera ma tazne jen o 10kg min by to bylo fakt utrpeni... na redukci na ctyrku bych to videl na max. 50kmh, s octou jsem jel kolem 80kmh
-> charon 01.10.18 12:29:29: A pri prvnim rozjezdu by spalil spojku...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> StepaNoFUN 26.09.18 20:19:22: Tak zázraky ... Jestli to nejsou divoke preklepy. Známej mel nejakeho stareho Forda (scorpio?) a mel na taznem zapsano 12500 kg ...
-> Jumbo 01.10.18 09:12:48: nevim, zalezi kolik mel nalozeno... felda je lehka, tak treba spojitelnost vychazela...
Ja mam u 1.6 tazne tunu.
Ja mam u 1.6 tazne tunu.
-> Jarda: Sranda na tom je, že to možná byla legální souprava pro řidičák B...
vcera jsem videl feldu s obrovskym dvounapravovym zaplachtovanym privesem, docela mel problem se s tim na rovince rozjet :)
-> Mr._Nosferatu: Jen u kamionu. Jeden čas platio, že součet nesmí bejt přes 3500kg a pohotovostní auta nesmí bejt nižší, než celková vleku - pak stačí B.
Nicméně ta druhá část je (co vím) už vypuštěná (ztracená v překladech)...
Nicméně ta druhá část je (co vím) už vypuštěná (ztracená v překladech)...
-> Jarda: však legislativa je nadřazená....
Nebylo to 1.5 násobek celkový ? Nebo to je jen u kamionu ?
Nebylo to 1.5 násobek celkový ? Nebo to je jen u kamionu ?
-> Zazaa 22.09.18 08:58:08: to by u te nivy bylo v rozporu s TP, protoze pohotovostni ma 1285 a tazne 1490![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matsoft: Při dovozový STK jsou dělat zázraky. A dřív šly ještě větší. Jako například BMW E30 na kouli 3500kg. ;-)
Jen takova perlicka... videl jsem technicak od stareho Opelu Corsa, kde bylo buhviproc na kouli psano 1500kg :-D
-> Zazaa: Čéče v tom posledním znění právě už co vím není... Každopádně by to konkrétně za octávkou nevycházelo o 14kg. :-D 1536kg má provozní a vlek smí táhnout 1500kg
-> StepaNoFUN: těch 1550 nevyjde....je tam ještě ta věc že maximální hmotnost přívěsu musí být v menší než pohotovostní hmotnost toho tažného vozidla
-> charon: Momentálně platí to, co jsem psal.
Napíšu blbej příklad. Manželka nemající E nesmí řídit moji služební dodávku se zapřaženým karavanem. Protože dodávka má celkovou 2940kg a karavan 850kg => 3790kg. Nicméně za octávkou, která má 1950kg (+ karavan 850kg => 2800kg) s tím jet smí.
Pokud bych měl o metrák lehčí karavan, tak s tím smí jet i za dodávkou (protože vlek do 750Kg)...
Tak trochu paradoxem je, že pokud by byl vlek 1550kg, tak s ním smí s tou octávkou jet taky (protože součet 3500kg). :-)
Napíšu blbej příklad. Manželka nemající E nesmí řídit moji služební dodávku se zapřaženým karavanem. Protože dodávka má celkovou 2940kg a karavan 850kg => 3790kg. Nicméně za octávkou, která má 1950kg (+ karavan 850kg => 2800kg) s tím jet smí.
Pokud bych měl o metrák lehčí karavan, tak s tím smí jet i za dodávkou (protože vlek do 750Kg)...
Tak trochu paradoxem je, že pokud by byl vlek 1550kg, tak s ním smí s tou octávkou jet taky (protože součet 3500kg). :-)
-> charon 21.09.18 13:18:35: to bylo kvuli tomu blbymu prekladu a v nekterych zemich EU to stale pry tak je a je to i v tom mezinarodnim ridicaku, jinak tu uz vse bylo receno stokrat, naposledy to ¨Stepan shrnul Matejovi
Priklad: moje kratka niva ma celkovou 1610 a tazny 1490, takze na Bcko mohu tahnout vozik az s celkovou 1890, ale nalozit ho mohu celkem (vcetne vahy toho voziku) na 1490, samo musi byt brzdeny...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Priklad: moje kratka niva ma celkovou 1610 a tazny 1490, takze na Bcko mohu tahnout vozik az s celkovou 1890, ale nalozit ho mohu celkem (vcetne vahy toho voziku) na 1490, samo musi byt brzdeny...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> StepaNoFUN 19.09.18 20:35:52: Já se pro jistotu přeptám jako debil - jestli jsem správně pochopil tvůj první příspěvek, tak při celkové hmotnostzi soupravy (auto + vlek) do 3500 kg můžu za autem táhnout vlek těžší než 750 Kg i s řidičákem skupiny pouze B?
Nebejvalo dřív, že s Bčkem byl vlek jen do 750 kg a souprava do 3500 kg, nebo se pletu? Ale řidičák jsem dělal před 21 lety ...
Nebejvalo dřív, že s Bčkem byl vlek jen do 750 kg a souprava do 3500 kg, nebo se pletu? Ale řidičák jsem dělal před 21 lety ...
-> StepaNoFUN 19.09.18 21:51:10: nechapu, proc to neplati v cele EU? Na SK mi zas nekdo tvrdil, ze to plati, tak jak to platilo chvili u nas, ze to blbe prelozili a jak je to v tom mezinarodnim ridicaku (v zenevskym i videnskym), tedy na Bcko vozik do 750kg - lehky prives, v zahranici (na vychod od nasich hranic) je jistota jen BE
-> Matsoft: Dobře... Ty už jsi to (snad) pochopil... Doufám, že to budu za měsíc psát znovu ještě polopatičtěji někomu jinýmu. :-D
Mimochodem a pro všechny - platí to na 100% pouze v ČR. Venku legilativu neznám, takže nemůžu sloužit. Takže mimo republiku prosím ověřit u někoho znalejšího...
Když si vzpomenu, tak se časem při jiný konzultaci zeptám, ale sólo otravovat kvůli tomu kontrolní orgány nebudu.
Mimochodem a pro všechny - platí to na 100% pouze v ČR. Venku legilativu neznám, takže nemůžu sloužit. Takže mimo republiku prosím ověřit u někoho znalejšího...
Když si vzpomenu, tak se časem při jiný konzultaci zeptám, ale sólo otravovat kvůli tomu kontrolní orgány nebudu.
-> StepaNoFUN: diky.. takhle je to srozumitelny uplne skvele...
-> Matsoft: Matýsku speciálně pro Tebe...
Ad skupiny ŘP: - skupina B
Rozhoduje celková (ta nejvyšší hmotnost - mimo hmotnosti soupravy) v papírech.
S vlekem těžším než 750kg nesmíš přesáhnout součet celkovejch hmotností 3500kg.
Pokud máš vlek do 750kg,tak ho smíš za autem s celkovou 3500kg táhnout (teoretická hmotnost soupravy 4250kg).
-skupina B96 - celková hmotnost soupravy s vlekem nad 750kg je posunutá na 4250kg.
-vše ostatní je na B+E
Ad spojitelnost soupravy - můžeš za autem záhnout jakejkoli vlek, kterej okamžitou hmotností splňuje to co má auto povolený na tažný...
Ad skupiny ŘP: - skupina B
Rozhoduje celková (ta nejvyšší hmotnost - mimo hmotnosti soupravy) v papírech.
S vlekem těžším než 750kg nesmíš přesáhnout součet celkovejch hmotností 3500kg.
Pokud máš vlek do 750kg,tak ho smíš za autem s celkovou 3500kg táhnout (teoretická hmotnost soupravy 4250kg).
-skupina B96 - celková hmotnost soupravy s vlekem nad 750kg je posunutá na 4250kg.
-vše ostatní je na B+E
Ad spojitelnost soupravy - můžeš za autem záhnout jakejkoli vlek, kterej okamžitou hmotností splňuje to co má auto povolený na tažný...
-> Matsoft: Přesnou odpověď nezískáš, neboť do toho mluví min 4 faktory - co lze na danou skupinu ŘP, co umožňuje TP auta a co umožňuje koule (ta většinou víc) a naposled pochopitelně, co je psáno u vleku. Jo a ještě spojitelnost souprav, porovnání okamžitých hmotností taž. vozidla a vleku. BE je odpověď aspoň na to, když táhnu prázdný brzděný přívěs za "random" autem - třeba pučený.
-> Nwkt: tak jinak.... to ze, sice sharam ma na kouli az 2t je fajn, ale pri souctu (pohotovostnich) hmotnosti jsem na 4250kg je mi jasny, ze se sharanem+podvalem na B nemuzu, ale co Octa? treba, ta bude mit asi max 1300-1600 dle typu.. ale jak je to tam?
nekde tu bylo, ze za urcitych podminek 3.5t presahnout muzu a ja v tom mam gulas....
nekde tu bylo, ze za urcitych podminek 3.5t presahnout muzu a ja v tom mam gulas....
-> Matsoft 19.09.18 08:04:49: Nešlo, protože to prostě pro blbý není ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matsoft: Aby jsi tohle nemusel řešit tak není nutné zamykání téma, ale udělat si BE.
ALL: neslo by, prosim, aby to bylo i pro blby to napsat zjednodusene - co lze s B tahat a na co uz je treba B+E pripadne B96 (nebo jak se ten nesmysl jmenuje), pripadne to dolnit tabulkou a tema zamknout? ja se v tom ztracim... a hledat X stran zpet relevantni odpovedi a argumentace z "vyssich" mist je nepohodlne.
Dekuju
Dekuju
-> StepaNoFUN 09.09.18 21:58:14: no v mezinarodnim ridicaku je k Bcku psanej maximalne 750kg vozejk
-> Cumper: Zjednodušeně ano. Jen pozor - tohle platí v ČR. Jako třeba 130Km/hod s vozejkem. Venku to může bejt jinak (a minimálně v případě rychlosti na 100% je).