Grafy motorů

prohledat
2272 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 28.10.2011 do 01.02.2025, založil/a Šediváček
řadit dle data
11:41:05
01.02.2025
zabiakPUK
edit: uf! už som našiel graf ktorý myslel urban.

nenaroloval som až tak dole, tak som ho nejako minul.
11:56:38
28.01.2025
zabiakPUK
-> Bery: ja ti nejak nerozumiem. a to češtinu ovládam celkom slušne. vôbec netuším, čo si chcel tými dvomi príspevkami naznačiť, ani o čom točíš.
upraveno 2x, naposled 28.01.2025 12:12:39
11:48:36
28.01.2025
Bery
-> zabiakPUK: Asi ne, hodnoty tu jsou pojmenovaný a je to pěkná tuningová vačka
11:36:16
28.01.2025
Sita
-> Eidy: uz jsem to upresnil, ja ten monitor cetl blbe. Myslel jsem ze cervena je vykon a zelena je kroutak, proto me zajimalo jakym vztahem chces zavislot popsat...
upraveno 1x, naposled 28.01.2025 11:37:40
11:34:48
28.01.2025
Eidy
10:48:13
28.01.2025
zabiakPUK
-> Bery: môžeš upresniť čo sa ti nezdá na dotaze, vidieť graf ako sa chová urbanov motor z jeho 280-kou vačkou? ide mi hlavne o charakteristiku.

a nehanbi sa upresniť aj to ,,nakopnutie"
upraveno 2x, naposled 28.01.2025 11:02:00
10:45:01
28.01.2025
Sita
-> Eidy 28.01.25 10:00:59: ja nerikam, ze ten graf je spatne, ale graf tocivyho momentu podle toho jvztahu z odkazu by ti takhle nevysel. Minimalne ne v tej casti kolem 2500 otacek, kde otacky i vykon roste, ale kroutak klesa... Beru to ciste z matematickyho hlediska, linearni lomena funkce. Ta realna hodnota kroutaku mozna zahrnuje nejakej prokluz ve spojce, na kolech, atd?



Jo aha, tak beru zpet, ja ten monitor cetl tak, ze zelena je kroutak a cervena je vykon 1, omlouvam se za zdrzovani...
upraveno 2x, naposled 28.01.2025 11:35:37
10:44:19
28.01.2025
zabiakPUK
-> Eidy: ja v tom videu kruťák nevidím. (reč je o videu)

dopočítať to ide, je to aj celkom ľahké, ale robiť to z videa, si pri tom rozlíšení netrúfam.

upraveno 5x, naposled 28.01.2025 11:00:49
10:00:59
28.01.2025
Eidy
-> Sita 28.01.25 09:35:42: Ok. Pak chápu, že ti to přijde divný, ale ten graf je v pořádku. Vzhled záleží na tom, jak máš posazený stupnice na ose y.

fyzweb.cz/materialy/.../p odr.php
09:48:55
28.01.2025
Bery
-> zabiakPUK: už předtim mi ten dotaz přišel divnej, ted si to ještě nakopnul:-)))
09:35:42
28.01.2025
Sita
-> Eidy 28.01.25 09:25:35: moc o tom nevim, ale kdyz vidim ty rozdilny tvary krivek treba kolem 2600ot/min, tak by me ten prepocet z vykonu docela zajimal.
upraveno 1x, naposled 28.01.2025 09:36:03
09:25:35
28.01.2025
Eidy
-> zabiakPUK: Jak bez krouťáku? Vždyť tam je. A i kdyby nebyl, dá se to dopočítat.
09:20:00
28.01.2025
zabiakPUK
-> Petr Urban: dik. ale graf bez kruťaku je celkom k hovnu.
20:07:54
27.01.2025
Petr Urban
-> zabiakPUK: Graf je níže u toho šedého Favorita. 136Nm a 113 HP Favorit 1.3 s zcela sériovým spodkem motoru.
23:24:59
20.01.2025
zabiakPUK
-> Petr Urban: náhodou nejaký graf z tvojou 280-tkou doma nemáš? rád by som vedel ako to má ísť.
12:32:21
22.12.2024
Petr Urban
Spodek série Fel. 1289ccm, moje úprava sér. hlavy Fel., opět 280ka, Lekr s většími dif. Na sériovém filtrboxu, upravený sériový rozdělovač Favorit, litinový svod i dvousvod série a pod autem 50ka trubka s středním i koncovým dílem aftermarket z nějakého auta s větším objemem motoru. Další jiná brzda u pana Marka Matouška Únětice, červené křivky po optimalizaci velmi mladým majitelem bez velkých zkušeností co si nechal poradit a volal mi.

139Nm a 102 HP

přes 100Nm od 2300 ot.
zvětšit Grafy motorů - obrázek od Petr Urban vložen 22.12.2024 12:32:21
upraveno 1x, naposled 22.12.2024 12:34:17
21:40:53
12.11.2024
Petr Urban
-> pavucina: Ale samozřejmě 4
21:27:40
12.11.2024
Jarda/felda
-> Jirik_Tuňák1983 12.11.24 21:22:55: a když probíhá nějakou dobu tak už jsou pro jistotu retardéři dva 1 1
21:22:55
12.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> pavucina 12.11.24 20:29:26: s retardérem jsou i některé diskuze. 1
20:29:26
12.11.2024
pavucina
Tvl, zhodnotit brzdeni jako špatné z důvodu, že se neco roztočí dřív než to druhý, to je v dnešní době hustý...

Už jsme ve 21. století, jsou brzdy s retarderem, žádné roztáčení válce o známe hmotnosti... Takže já jsem třeba roztáčel válce na 4° na brzde 40s, tvl to misto 140kW mám asi jen 40kW.

Vubec jsem tady do toho nevstupoval docela dlouho, ale myslím, že jsi se tu Václave kurva odkopal...

-> Petr Urban: Doufám, že od kliky až po gumy, jsi myslel od hřídele převodovky až po gumy...
upraveno 1x, naposled 12.11.2024 20:30:25
10:38:16
12.11.2024
Sita
21:58:34
11.11.2024
Milan 136
-> Sita 11.11.24 12:28:28: Myslíš jestli mají taky mullet?
19:27:19
11.11.2024
Petr Urban
-> Skili: Ano přesně tak.

Navíc na válcích se řeší hlavně to, aby nebyl prokluz gumy a to už na trojku s sériovou dlouhou převodovkou Favorit s 13kou motorem a novým drsným povrchem na válcích rozhodně nehrozí.



Brzda na mém videu má normálně retardér, který navíc k váze rotačních hmot, klade el. odpor a PC už z dat přesně počítá. A při najíždění ztrát od maxima otaček zpět, tedy odpory od kliky až po obvod kola vše co se točí nebo odpor i boření pneumatik - vše jde vidět v spodní linii na obrazovce , tyto ztráty se přičtou k Nm co se měřili na obvodu kola a přepočítá se výkon přímo na motoru - protože PC ví otáčky motoru i obvod kola, opět software počítá z Nm a otáček - síly na obvodu kola vs. otáček motoru, momentovou křivku a z ní se už jen dopočítává výkonnostní křivka - to je ta vyjádřená žlutá rovnice v videu.

Je úplně jedno na který kvalt se na normální brzdě s retardérem brzdí, jen musí být co nejmenší prokluz pneumatiky na válci a tohle je holý fakt, jen by se někdo musel chtít o tom něco dozvědět a pochopit a né mít jen neustálé zesměšnňovací a povyšovací rituály 3



-> Václav Vašák: Bohužel to říkáš špatně a vedl si opět zbytečnou a směšnou řeč. Tady je video celého brzdění, jde vidět jak se to v zátěži retardéru pomalu roztáčí.

Škoda Favorit 136L na valcové brzdě part2
upraveno 1x, naposled 11.11.2024 19:40:19
18:12:45
11.11.2024
Skili
-> Václav Vašák: tady je pěkně vysvětleny jak tak to funguje, měří se jak moc auto "tlačí" na ten válec, ne jak rychle ho roztočí.

💬 Dyno Tuning Basics | TECHNICALLY SPEAKING
12:28:28
11.11.2024
Sita
me by, ciste ze statistickych duvodu, zajimaly fotografie Vasakovo zakazniku :D Jestli by tam sla vysledovat nejaka souvislost :D
11:10:40
11.11.2024
Reg11listopadu
-> Václav Vašák 11.11.24 10:00:04: možná místo debilních keců o cenzuře napsat adminovi, že něco nefunguje a on to za hodinu opraví 4



vhml
upraveno 1x, naposled 11.11.2024 11:10:53
10:20:53
11.11.2024
vhml
-> Matthes, záškodník z TechWebu 11.11.24 07:08:51: mě by to taky docela zajímalo, jelikož jich nemám odbržděno 200, ale dokonce ani jedno 5
10:00:04
11.11.2024
Václav Vašák
-> Petr Urban 11.11.24 00:43:56: A to jako proč?...za 15 let a 200 aut to už musíš vědět,...ale chápu,že musíš v této dá se říct "komunitě" vypadat dobře a mít za zadkem dost svých přitakávačů :-)



Řeknu k tomu asi tohle,...Mattes se 105Hp roztočil válec na 160km/h za nějakých 11s....ty tady dáš video co začíná už roztočeným motorem (teoretický stejný rozsah 2-7000ot) a do omezovače to motoru trvá taky 11s,ale s maximální rychlostí 130km/h :-) No a já celkem pochybuju,že ty 4 malý válce jsou nějak rozdílně těžší,než jeden velký,protože konstrukce válcových brzd nejsou zase tak odlišné a eventuální rozdíl hmotností a průměru se mě opravdu počítat nechce.



A ty mě tady chceš tvrdit,že má motor o 10hp a 10nm víc,...ono tomu pár lidí bez mozku uvěří,těma se ty obklopíš a to ti stačí ;-)



Čas je můj argument a je tedy dost možné,že v B.p.H. plyne jinak a neplatí ani Newtonovy zákony,...v tom případě doporučuji abys požádal o cenu Alfreda Nobela.



Taky by mě zajímalo,proč už nejdou zakládat nové registrace,stejně tak nefungují ty staré/déle nepoužívané,...ono i další lidé by se chtěli veřejně podělit o zkušenost s tvojí a mojí prací,ale jak to tady vidím,stává se z celých těchto stránek uzavřená společnost a cenzura pronikla i sem,...no holt je to dneska moderní a realita nikoho nezajímá :-)



Až ukážeš něco,co bude mít "pevné základy",tak potom dělej machra,jaký super díly vyrábíš,...když i zkurvenou řemenici hodíš na soustružníka,...ti koupím k Vánocům v Lidlu šupleru,aby sis to aspoň měl čím kontrolovat ;-)
07:08:51
11.11.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Petr Urban 11.11.24 00:43:56: To by me taky zajimalo, co se dozvime, pac jako pro lamu mi to prijde jedno, kdyz jsou znamy prevodovy pomery (pripadne zvlast rovnou meris otacky kol a motoru...). Predpokladam, ze se dozvime max to, ze jsme blbci a ze kdyz to nevime, tak nam to rikat nebude 3
00:43:56
11.11.2024
Petr Urban
-> Václav Vašák: Tak profiku popiš seriózními argumenty, jaký je rozdíl v měření na válcové zkušebně když jedeš na 5ku nebo na 3ku, když se po každém měření najíždí ztráty a přesně se snímají otáčky jak motoru, tak kol, popiš rozdíl dávající fyzikální smysl pro všechny... Já jezdím na válce 15let a mám odbrzděno přes 200 aut, pouč mě i ostatní. Tím se tvému egu určitě odlehčí a povznese se nad všechny jako obvykle.
18:32:39
10.11.2024
Václav Vašák
-> Petr Urban 10.11.24 11:19:14: no jedno to není,profík,tj. hlavně ty by tohle nikdy nemohl vypustit z úst...jen je škoda,že video neni celé a je někdy od prostředka měření :-(
15:06:38
10.11.2024
Bery
-> Petr Urban:

myslím, že si tu nemusíš nic dokazovat a tohle jen pro ostatní ukázka když 2 dělají totéž....není to totéž

mě stačilo když jsme se v pátek hrabali v deskách, kde máš poslední odbrzděné zakázky kvůli parametrům motorů. to klobouk dolů.
11:19:14
10.11.2024
Petr Urban
Pán na brzdě se rozhodl brzdit na 3jku a asi je to úplně jedno na jakou rychlost, když se při každém měření najíždí ztráty jak jde vidět i v videu.
11:06:00
10.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Václav Vašák 10.11.24 10:45:45: Třeba v písemném a mluveném projevu.
10:45:45
10.11.2024
Václav Vašák
-> Petr Urban 09.11.24 22:41:25: vidím dobře plný profil gum,maximálku 130km/h a otáčky skoro 7000?...fáčko jezdí spíš 185-195km/h...tak to asi zase dělám něco špatně :-(
22:41:25
09.11.2024
Petr Urban
V čtvrtek sem vzal na brzdu motor, který je prakticky podobný jak tady prezentoval Mates s "280kou co prý nejede" a těm co mají soudné myšlení, dojde... :

1289ccm, zcela sériový spodek Favorit, vačka 280st., KP11, hlava 50kw 7mm ventily "tuning" úprava + sání + motokarb. R1, totožné programovatelné zapalování jako má Mates,

K tomu je sériový litinový svod, sériový dvousvod Favorit a pod autem sériový výf. systém z dieselové Feldy : 136 Nm a 83,1kw / 113HP

Vačka jede už v 2000ot. na 110Nm i s krátkým sáním a nepadá pod 120Nm až do omezovače v 6900ot.

K videu níže : Ty zoubky jsou nesouměrné pneumatiky a borec nezapl na brzdě vyhlazení křivek. Bohužel sem nenatočil poslední nejlepší měření po úpravě předstihové mapy, ale je to jen 1.5kw rozdíl. Pokud začnou hloupé řeči o nějaké domluvené věci a že v motoru je něco jinak, tak bohužel opravdu není a mohu dát kontakt na majitele s kterým si vykám, žádný kámoš. Na brzdu vůbec nechtěl jít.





Škoda Favorit 136L válcová brzda




-> Mates: Tohle je realita, co že Vámi pomlouvaná vačka umí, když se někdo ozve, poradí se co s zbytkem nebo aspoň nenaseká nějaké zbytečné chyby, ale nikdo učený z nebe nespad. Avšak rychlé hození chyby na někoho, je nejsnadnější... Velice mě mrzí, jaké ovlivněné stanovisko si zaujal.
zvětšit Grafy motorů - obrázek od Petr Urban vložen 09.11.2024 22:41:25
upraveno 2x, naposled 09.11.2024 22:51:28
18:29:16
25.10.2024
vhml
-> 11mAjA11 25.10.24 18:21:23: všechno správně 13
13:49:27
25.10.2024
vhml
-> 11mAjA11 25.10.24 13:39:07: protože jsem koukal, že to může v plný palbě mít i šestikvaltovou sekvenci. A k tomu samozřejmě nezbytnou dřevěnou hlavici řadičky :-)
upraveno 1x, naposled 25.10.2024 13:50:01
13:39:07
25.10.2024
11mAjA11
To co nám dali v homologaci tak jsou litinove sběrné a pak od příruby je to fuk. Graf je jen motor na brzdě. Převodovka nějaká bude dle toho co povoluji dokumenty
13:31:28
25.10.2024
vhml
-> 11mAjA11 25.10.24 13:29:08: a to má litinu? v homologaci ted koukám jsou nějaký namotaný trubky. Ale hned se ten motor ladí jinak, když to není maličkej chudáček na LEKRu :-)

A převodovka?
13:29:08
25.10.2024
11mAjA11
Ano S16 std sání a výfukové svody původní litina
upraveno 1x, naposled 25.10.2024 13:29:30
12:34:27
25.10.2024
vhml
-> 11mAjA11 25.10.24 12:22:21: Super! a to je teda S16 s jednou klapkou? Nebo co všechno můžete ject?
12:22:21
25.10.2024
11mAjA11
Není to škodovka.

Nicméně snad už se to brzo dostane na silnice MČRHA.

zvětšit Grafy motorů - obrázek od 11mAjA11 vložen 25.10.2024 12:22:21
upraveno 1x, naposled 25.10.2024 12:22:44
23:05:34
22.10.2024
Václav Vašák
-> MVM 22.10.24 21:31:57: tak v tom se asi neshodneme,lidi neradi vymýšlí nové věci a raději přežívají na tom vymyšleném,...v těchto motorech je tolik možností na vylepšení a nikdo je nedělá,proč asi :-) Závody se mě hnusí,protože to je jeden velký podvod,proto se také nijak neangažuji do "závoďáků" a hledím si toho svého "tuningu",který bohužel ony "závoďáky" překonává...



No a já se zavčasu zařídil a pokračuji v tom,že z nových dílů můžu stavět do smrti,...beru to jako standard,v tom se možná odlišuji od ostatních "nadlidí" ;-) Takže přeji mnoho zdarů při skládání šrotu,který vlastně není závodní a reálná hodnota výkonu nikdy nebude potřeba zjistit...



Ladí se hudební nástroj,nikoliv motor,...byť díky tomu třeba slyším i to,co jiní nikoli ;-)



A fyzika se nedá ojebat,platí jak pro neutronovou hvězdu,tak pro účinnost škoda motoru...zatím mě nikdo kromě žvástů,nedokázal přesvědčit o opaku...inteligence většiny lidí není bohužel nijak závratná,byť dokáží v tomto světě koexistovat se zbytkem lidské populace.



Obdivuji lidi,co něco dokáží a pokud mě někdo překoná,má můj obdiv a kdo mě zná,tak ví,že to dokážu náležitě ocenit...bohužel dnes lidí co něco opravdu umí je hrozně málo :-(
21:31:57
22.10.2024
MVM
-> Václav Vašák 21.10.24 21:00:15: Sice už jsem na to starej. 20 let na závodech na mě nechalo následky. (Teď jsem na hotelu ve Španělsku a pročítám si tady ty splašky). No mám v plánu ještě jeden motor pro sebe. A budu ho realizovat u Petra. Jednak jsem několik motorů od Petra složil jako "stavebnici" a potom se to brzdilo na Superflow přímé. Stejně si poskládalám i tento. Jelikož Petr ma plnou prdel jiné práce. A diky nadstandardním vztahům máme možnost ty motory komfortně zajíždět a brzdit, jak se Tobě líbí slovo "ladit".

Ja tvrdim jedno na těchto sračko motorech je už všecko vymyšlený. Staví se to ze šrotu co zbylo na vrakáčích. Z nových dílů si to nechávaji za čtvrt mega stavět nadlidi.

Je obrovská škoda že nejsme o 25let zpátky a jezdila by se Formule Škoda. Bych rád viděl jak by ty motory od vas jezdili. Nejen výkonově Brno se stoupáním, Most bez šikany na topspeed. A na životnost. Možná je to dobře,možná špatně.

Takže se teď misto toho vedou pěkný hádky. Jen tak dál. Brzo to nebude z čeho stavět. Celej motorsport pujde doprdele.

Závodit se bude online na simracingu,a bude klid3
21:00:15
21.10.2024
Václav Vašák
-> Mates 21.10.24 12:05:18: Hele necháš si karbeci,necháš si výfuk,necháš si spodek (pokud projde kontrolou),použije se ta špatná Fábie hlava,která má kanály jako 40kW Mpi (evidentně to dotyčný neviděl a zítra klidně nafotím jak vypadá) a trochu se na ní podívám a dá se pořádná vačka a myslím,že ten rozdíl pocítíš hned po prvním přidání plynu :-D Tohle je ten samý motor co máš ty,kromě vačky a je jinak postavená hlava (sériové kanály,upravená sedla ventilů).
zvětšit Grafy motorů - obrázek od Václav Vašák vložen 21.10.2024 21:00:15
17:29:48
21.10.2024
StepaNoFUN
Jsu si vzit bramburky, 3ti pivo uz mam v sobe (firemni oslava) a budu cekat na dalsi reakce. Ja se dalsich komentaru zdrzuju.
16:20:02
21.10.2024
Václav Vašák
-> Petr Urban 21.10.24 15:57:56: a pak kdo koho pomlouvá,...co já vím,tak jsi se na Běšinách akorát poblinkal a pokakal a večer mě při odchodu z hospody slušně pozdravil :-) Zajímavé je,že si mě nenazval,jako v komentářích zde ;-)



Mattes má pořád zapojenou lambdu v autě a nemyslím si,že by nedokázal její hodnotu zkontrolovat před a po výměně vačky...na to se ho nakonec zeptej sám,já u toho nebyl,ale vím,že to kontroloval na brzdě,protože tam byl čas na to koukat.



Ať lidi přemýšlí samy za sebe,já když mě někdo požádá,nemám problém mu pomoci a jestli k tobě chodí plakat ti,co ode mě něco mají a nefunguje to,tak v první řadě mají přijít za mnou a ne za tebou ;-) Ze zákona je záruka 6 měsíců na opravu dílu a pokud by to do té doby bylo vráceno bez jakéhokoliv dalšího zásahu,tak mají právo na bezplatnou opravu...v neposlední řadě to jsou věci a díly určené pro montáž v servisu s dokladem za dodržení všech předepsaných podmínek,nikoliv někde na zahradě na chatě třeba...



Já provozuji oficiální živnost a firmu se všema právníma závazkama,...nevím,jak to máš ty,ale fakturu jsem od tebe teda na rozdělovač nedostal a nevím,jestli jí dostal Mattes na vačku a zapalování,to se ho schválně zeptám :-)
15:57:56
21.10.2024
Petr Urban
-> Václav Vašák: Potkal sem se s tebou jednou snad před 14ti lety na Pohofestu a opět si zde jen vymyslíš a lžeš ...



A byl si také sám v Besinach, kde první tři místa obsadili kluci s mými díly či motory. Šůs tam s mou Fel. 1.6 také zajíždí řekl bych pěkně... Bezkompresak - tvá práce, se 20min. ráno černě dýmilo s výfuku. Tys chodil kolem aut a při každé otevřené kapotě si se všem vysmíval: to je na hovno, to je na hovno a já sem mistr světa....



Tak si mistruj, pokud to někteří chtějí snášet, ale zanech těch lichých pomluv bez čehokoliv objektivního.



Porovnávat se dá, pouze při výměně jediného dílu motoru, kdy je navíc potřeba správně doseřídit směs a zapal. Pokud se vymění další díly, jako sání, karburace atd., objektivnost je nula. Pokud jsou v motoru další nesrovnalosti, nemůže dojít k výsledkům.
upraveno 1x, naposled 21.10.2024 16:00:50
Extreme Tyres