skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1.3mpi špatný chod motoru
-> StepaNoFUN: Výfuk se také měnil, střed i koncák kat tam není vůbec. Jediné co tak myslím že parohy sem dával z Formana z karbecu na původních byl špatný šteft, druhý díl je klasika s lambdou..
-> Pavel03 08.03.25 12:11:17: todle mi delala felda 1.3 BMM, kdyz se mi vysypal kat do stredovyho dilu a ucpal ho
byl problem pak vyjet kopec

-> Pavel03 08.03.25 12:11:17: vejfuk jsi menil?
-> Bukaj: v autě už je totiž jiný motor komplet se vsim z druheho auta na tom puvodnim mne v lednu vylitla mrazovka plus odchazela spojka, tak sem dal druhy co byl po ruce který je sice jak píšete "vytahaný ale jezdil bez problémů, ono také to video hodně zkresluje.. v reálu to není tak hrozné. Mně prostě přijde jak kdyby to mělo víc vzduchu, za jízdy když dám plný plyn jen to začne řvát od filtru nebo někde od sání, i samotný filtr s potrubím vše se již měnilo. Já to furt tipuji na tu klapku nebo řj. Něco se muselo špatně nastavit nebo nevím..
-> Borderer 07.03.25 10:48:57: 102 na fabii a hlučné asi stejně, motor jde normálně... jen na EM byl problém, že mu to detekovalo klepání, což naštěstí snímač nedela
-> Bukaj: Vytahanej je, ale většina Felicií má na origo rozvody 300 tisíc + a jezdí v pohodě. Včetně těch, co máme doma.
Přesně tohle mne dělal Šmoula (dle zvuku - mírné tarokování, sem tam vynechání), když si sedly ventilový sedla a byly malý vůle. Za mne bude problém tam.
...zpětně to pročítám a podivuju se nad tím, že měníš jak zběsilej vše okolo, ale nekoukneš na ty vůle. To je základ všech základů a zadarmo.
Přesně tohle mne dělal Šmoula (dle zvuku - mírné tarokování, sem tam vynechání), když si sedly ventilový sedla a byly malý vůle. Za mne bude problém tam.
...zpětně to pročítám a podivuju se nad tím, že měníš jak zběsilej vše okolo, ale nekoukneš na ty vůle. To je základ všech základů a zadarmo.
-> Bukaj: Zní dost vytahaně, to je pravda...
-> Pavel03 06.03.25 16:31:38: To podle zvuku ve videu má rozvoďák vytahanej jak babiččiny bombarďáky, ne?
Začal bych mechanikou (rozvody, ventilové vůle) a pak řešil, jak to jede na volnoběh...

Začal bych mechanikou (rozvody, ventilové vůle) a pak řešil, jak to jede na volnoběh...
-> Pavel03 06.03.25 16:31:38: copak ma 1.3 mpi vahu vzduchu? ja snad jeste nekdy zkusim vymenit klapku za jednu, co vim, ze byla bezproblemova
Ale ted jsem zjistil, ze kdyz ji trochu drzim u krku, tak jede... naucil jsem se s ni jezdit trochu jak s rapidem - brzda/plyn a je to lepsi, teda ma problem se rozhybat, to jak se chova, ze prestava tahnout, tak to dela jen pri jizde pianko "na spotrebu"
Ale ted jsem zjistil, ze kdyz ji trochu drzim u krku, tak jede... naucil jsem se s ni jezdit trochu jak s rapidem - brzda/plyn a je to lepsi, teda ma problem se rozhybat, to jak se chova, ze prestava tahnout, tak to dela jen pri jizde pianko "na spotrebu"
Po menší pauze přidávám videa co to dělá :
Naposled sem ještě měnil řídící jednotku ale také zbytečně auto má stále stejný chod a je hrozně líné.. Pokud by ještě někoho něco napadlo ? Osobně už nemám ani chuť to řešit takže se toho asi v nejbližší době zbavím.
Naposled sem ještě měnil řídící jednotku ale také zbytečně auto má stále stejný chod a je hrozně líné.. Pokud by ještě někoho něco napadlo ? Osobně už nemám ani chuť to řešit takže se toho asi v nejbližší době zbavím.
Me felda felda 1.3 mpi 50kW dela zas to, ze najednou prestane tahnout, delala to uz pred montazi LPG, kdyz jsem si ji vzal od plynare, tak netahla vubec, ale on utrhl kablik od snimace klepani, spojil jsem to a ozila, jenze stale pretrvava ten problem, treba 10km jede pekne a najednou treba na 500m prestane tahnout - srovnatelny jak kdyz by clovek odpojil jeden valec, ale zastavim a jde na vsechny, jinej projev tam neni, neskube, ale proste najednou min tahne a dela to nahodile a na benzin i plyn - na diag. zavada neni, teda jen klasicky vstriky, ale to mely vzdy feldy s nesekvencnim LPG. Chova se to tak 30tis.km, nemuze to delat ten snimac klepani, protoze u nivy mi presne todle ten snimac klepani delal, ale tam to hodilo zavadu a rozsvitil se check. Jasne felda check kontrolku nema, ale ani zavada tam neni... Dekuji.
edit: kdyz byl utrzenej ten kablik ke snimaci klepani, tak to zavadu hodilo a ted nic
edit2: u fabie 1.4mpi 50kW AQW uz roky resim skubani, delala to na benzin i plyn, vymenil jsem kde co, snimac kliky, klapku, zapalovavi listu, vlnovec, obe lambdy, pretesnil vstriky, filtry a nic a najednou jsem zjistil, ze na benzin uz vubec neskube, ale na plyn stale, od minule se ji na benzin emise zhorsily a na plyn zlepsily
ale na ten plyn mi to prijde, ze to bude proste chude, protoze jak plyn zacne dochazet, tak skube vic
edit: kdyz byl utrzenej ten kablik ke snimaci klepani, tak to zavadu hodilo a ted nic
edit2: u fabie 1.4mpi 50kW AQW uz roky resim skubani, delala to na benzin i plyn, vymenil jsem kde co, snimac kliky, klapku, zapalovavi listu, vlnovec, obe lambdy, pretesnil vstriky, filtry a nic a najednou jsem zjistil, ze na benzin uz vubec neskube, ale na plyn stale, od minule se ji na benzin emise zhorsily a na plyn zlepsily

-> Pavel03: psal si ze to začalo vyčištěním klapky.. když na přírubu sání -klapka za chodu motoru nastrikas čistič na brzdy, udělá to něco?
Během víkendu sem zašlu odkaz s videem co to dělá. Řj. Mne také napadla , mněl bych mít i náhradní jen to propojit.. Motor chytá úplně normálně za tepla I za studena tak jak má , veškeré konektory zkontrolovány nikde žádná oxidace, snímače otáček, čidla teploty atd.. několikrát měněno , ty díly byly odzkoušené na druhém autě. Ještě budu zkoušet dál, pak dám kdyztak vědět.
ještě se zeptám , je normální že mi ty první dvě hodnoty napětí neustále skáčou? První na 4.30v druhá méně ale také na 3.98. Nemá být ta hodnota ustálená? Za chodu motoru to samé jen jiné hodnoty..
Chytá to nadrc nebo to neochotně motá a pak chytí ? Není o zub rozvod nebo nakleple čidlo polohy kliky ? Případně čidlo chladící kapaliny vadne ? Zla kostra někde ?
-> Pavel03: Tak zkus ještě vyměnit jednotku na netu jí koupíš za pár korun i s imo a klíčem,. nebo si to přizpůsobíš dle návodu na netu není to nic složitého.
Pokud je vše jak píšeš ok tak tam mohl vzniknout problém. Určitě bych ale zkusil ještě jednou nahrát EEPROM do továru. Taky mě napadá jestli už nebyla ECU načipovaná a neublížilo se jí tím resetem po čištění.
Pokud to máš blíž do MB tak zajet za Jandou a on ti to rovnou načipuje.
Pokud je vše jak píšeš ok tak tam mohl vzniknout problém. Určitě bych ale zkusil ještě jednou nahrát EEPROM do továru. Taky mě napadá jestli už nebyla ECU načipovaná a neublížilo se jí tím resetem po čištění.
Pokud to máš blíž do MB tak zajet za Jandou a on ti to rovnou načipuje.
-> Pavel03: Jen blbej dotaz... Kdyz pridas, neozyva se takovej hlubokej zvuk z prava zepredu?
Všem zde děkuji za rady, plno věcí zde popsaných sem již zkoušel , čerpadla v nádrži byly asi 3 ,téměř veškeré čidla několikrát kromě čidla klepání..
Sací svody komplet se vstřikovací lištou z 100% funkčních aut sem měnil 2x , nádobka aktivního uhlí s hadicema, palivovy filtry , lambda sondu , seřízení ventilů , vše je z jiného auta které jezdilo bez problémů. .
Sací a výfukové svody přetěsněné. Auto má najeto kolem 240xxx rozvody , olej, filtry měněno v březnu tohoto roku, tlaky ve válcích , svíčky nové vše prostě v pořádku je to od doby co se dělala ta klapka ... nejsem v tomhle moc zkušený, mám k dispozici diagnostiku jen nevím jaké hodnoty kde měřit abych se někam dostal ... když s autem jedu sám jede jak kdybych za sebou táhl vlek štěrku.. občas když to fakt vytočím třeba na dvojku tak to i vystřelí z výfuku jako kdyby byla bohatší směs , spotřeba se také zdá lehce vyšší..
Sací svody komplet se vstřikovací lištou z 100% funkčních aut sem měnil 2x , nádobka aktivního uhlí s hadicema, palivovy filtry , lambda sondu , seřízení ventilů , vše je z jiného auta které jezdilo bez problémů. .
Sací a výfukové svody přetěsněné. Auto má najeto kolem 240xxx rozvody , olej, filtry měněno v březnu tohoto roku, tlaky ve válcích , svíčky nové vše prostě v pořádku je to od doby co se dělala ta klapka ... nejsem v tomhle moc zkušený, mám k dispozici diagnostiku jen nevím jaké hodnoty kde měřit abych se někam dostal ... když s autem jedu sám jede jak kdybych za sebou táhl vlek štěrku.. občas když to fakt vytočím třeba na dvojku tak to i vystřelí z výfuku jako kdyby byla bohatší směs , spotřeba se také zdá lehce vyšší..
Ahoj,
pokud ti kolísají otáčky po čištění MPI klapky tak:
1) zkontroluj hadičku přisávání benzinových par. Je to poměrně velká díra pod klaku, při netěsnosti jednotka nedokáže regulovat volnoběh.
2) proveď reset programem Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager 1.51 Free budeš potřebovat modrý KKL kabel. Jednotka po vyčištění sama neumí přejít do továrních hodnot.
3) Proveď vymazání adaptace přes WAG kanál 0 hodnota 000
4) Proveď základní natavení klapky kanál 98. Vypni zapalování na 30sec
Pokud jsou těsnění v pořádku tak by to mělo fungovat.
Ještě v této souvislosti, nezkoušeli jste místo MPI těsnění které mají malý překryv, použít jednodílné těsněni favorit ?
pokud ti kolísají otáčky po čištění MPI klapky tak:
1) zkontroluj hadičku přisávání benzinových par. Je to poměrně velká díra pod klaku, při netěsnosti jednotka nedokáže regulovat volnoběh.
2) proveď reset programem Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager 1.51 Free budeš potřebovat modrý KKL kabel. Jednotka po vyčištění sama neumí přejít do továrních hodnot.
3) Proveď vymazání adaptace přes WAG kanál 0 hodnota 000
4) Proveď základní natavení klapky kanál 98. Vypni zapalování na 30sec
Pokud jsou těsnění v pořádku tak by to mělo fungovat.
Ještě v této souvislosti, nezkoušeli jste místo MPI těsnění které mají malý překryv, použít jednodílné těsněni favorit ?
A klidně ventilové vůle, ty taky neuškodí..
-> Pavel03: delal na tom nekdy nekdo rozvody? Kolik to ma najeto?
A sensor klepani? Neni povolenej?
Jinak jak bylo psano - tlak paliva, MAP... idealne necist pamet zavad, ale koukat na mereny aktualni hodnoty.
A sensor klepani? Neni povolenej?
Jinak jak bylo psano - tlak paliva, MAP... idealne necist pamet zavad, ale koukat na mereny aktualni hodnoty.
Může to být i netěsnost v podtlaku, MAP senzor vyčistit (sprej na brzdy), teplotní čidlo chladící kapaliny, svíčky jednobod co tam maji být. S jistotou dobré palivo.
Doporučuju kouknout na častou závadu u MPi, povolené sací svody u hlavy... řešil jsem to už u třech feld a právě projevem byl kolísavý volnoběh. Často je potřeba dát i nový těsnění, bývá vycucané od toho podfukování.
Co zkusit změřit tlak paliva? A všecko zkontrolovat co se benzinu týká, čerpadlo, filtr,regulátor tlaku. Ventil odvětrání nádobky s aktivním uhlím. Co podtlak od sáni a všecko od posilovače brzd..atd.(Jen uvažuju v rychlosti.Mam spoustu jiné práce)
Ten motor se možná buď ochudi,nebo příliš obohatí a než se srovná. Za předpokladu že ma správně předstih.
Ten motor se možná buď ochudi,nebo příliš obohatí a než se srovná. Za předpokladu že ma správně předstih.
Zdravím, mám felicii které na volnoběh kolísají otáčky, podle diagnostiky má volnoběžné otáčky 800 a padá na 768 furt dokola a každých cca 5 vteřin přidá na 832.. furt to lítá mezi těmato 3. hodnotami.. navíc to ztratilo výkon hlavně v nižších otáčkách. Vše začalo tím že se čistila klapka (byla demontovaná a komplet vyčištěna opravdu poctivě!) Poté bylo provedeno základní nastavení řj. Programem simos manager plus přes diagnostiku nastavena klapka tam pouze neseděla první hodnota napětí potenciometru která byla 4.28V a někdy tam skočila hodnota 4.30V. (tohle nastavení proběhlo s více odzkoušenýma škrtícima klapkama) Na autě bylo měněno snad vše co by s tímto mohlo souviset , asi 4 klapky , teď mám celé sací svody z jiného auta plus nové veškeré těsnění ale pořád to dělá tohle, paměť závad bez chyb.. budu rád za každou rozumnou radu , prošel sem veškeré fóra ale nikde tento konkrétní případ...