www.lpg.cz/prislusenstvi/
.../eurokonektor2.jpg
nevite, nemate nekdo vykres euroredukce LPG - stací mi ta část do pistole
používá ji například cele španělsko, ne jak je vsude uvedeno spatne, ze tam je holandska, kterou jsem si veric internetu koupil
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> King: no to byla součást testu těsnosti. kdyby to začalo hořet tak by byla někde netěsnost ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> LPGSTAG: ......a to vschno s cigarem lezerne v kouktu pusy :-) Pamatuju si jak jsem od montaznika prebiral svoji prvni plynivku a ten mi rukou s cigarem ukazoval detaily zastavbu na bezicim motoru :-)
tak viděl jsem na vlastní bulvy jak týpek vyndal multiventil, plyn vylil do kýble a z kýble si to nalil do svý nádrže, nasadil multiventil a frčel
Doma to prosím bez pořádných zimních rukavic nezkoušejte![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Doma to prosím bez pořádných zimních rukavic nezkoušejte
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> LPGSTAG: muze treba zkusit provrtat nadrz
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
No to sem ani nepiš nebo zase nějakej jantar bude vrtat kde ho napadne. Kua já se motám
okolo plynu docela dlouho a furt se dozvídám nový tjůningy![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
okolo plynu docela dlouho a furt se dozvídám nový tjůningy
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> LPGSTAG: jj to je taky reseni, ale nekdo mi tvrdil, ze tam něco navrtal
Jarda 20.04.13 07:29:18 napsal:
taky bych mel dotaz – jak upravujete multiventil tomasseto, aby se do
nadrze veslo vic? vyhovovalo by mi treba, kdyz by to na 80% cvaklo, abych to
poznal a pak slo plnit az do plne, po natankovani jedu vetsinou cca 40km, takze
bych 3 litry vyjel, rozhodne bych auto nenechal s plnou stat na slunicku :)
ted se mi do toho toroidu vejde 26–27l
takze jsem u cerpacky min. 2×
tydne, nekdy i vickrat… :)
je to divne, do cerveneho MTX se mi vejde asi 33l, tam bych take uvazoval
o úprave…
dekuji
Přihejbá se plovák![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
taky bych mel dotaz – jak upravujete multiventil tomasseto, aby se do
nadrze veslo vic? vyhovovalo by mi treba, kdyz by to na 80% cvaklo, abych to
poznal a pak slo plnit az do plne, po natankovani jedu vetsinou cca 40km, takze
bych 3 litry vyjel, rozhodne bych auto nenechal s plnou stat na slunicku :)
ted se mi do toho toroidu vejde 26–27l
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
tydne, nekdy i vickrat… :)
je to divne, do cerveneho MTX se mi vejde asi 33l, tam bych take uvazoval
o úprave…
dekuji
Přihejbá se plovák
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Ja keď som mal voľakedy LPG nahodené na 136ke s podložkou pod karbecom a zmiešavačom na vrchu, tak som znížil filterbox, vzduch nasávalo zo zadného čela a bolo vybavené...
Už je to minulosť... ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
taky bych mel dotaz - jak upravujete multiventil tomasseto, aby se do nadrze veslo vic? vyhovovalo by mi treba, kdyz by to na 80% cvaklo, abych to poznal a pak slo plnit az do plne, po natankovani jedu vetsinou cca 40km, takze bych 3 litry vyjel, rozhodne bych auto nenechal s plnou stat na slunicku :)
ted se mi do toho toroidu vejde 26-27l
takze jsem u cerpacky min. 2x tydne, nekdy i vickrat... :)
je to divne, do cerveneho MTX se mi vejde asi 33l, tam bych take uvazoval o úprave...
dekuji
ted se mi do toho toroidu vejde 26-27l
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
je to divne, do cerveneho MTX se mi vejde asi 33l, tam bych take uvazoval o úprave...
dekuji
-> Exon: urcite oproti benzinu predstih nahoru a smes - Kolbabkova metoda - pohledej, najdes toho dost![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Zdravím jak mám správně doštelovat LPG směs lpg i průtok? Motor favorit vačka 265° snížená hlava, upravený rozdělovač systém Lovato. Na benzín už to mám nastavené a šlape to pěkně.. Ale jak tet nastavit LPG? Tím šrobem na hadici se nastavuje ten průtok jak to správně nastavit? řídit se u tohoto šroubu jen podle spotřeby? bohatost nastavuji tím šroubem na reduktoru? Jak poznám že je směs ideální? Díky
-> Exon: taky jsem měnil směšovač s jednou dírou za dvoudírový a filtr vyšel těsně pod karoserii a upevnění šroubem v krabecu jsem vyměnil za uchycení sponou za karbec a nebo snížení filtru což je naročnější..
-> Exon: Se sacím ze 136tky to tam krásně vleze i s dvoukomorovým BRC mixem. Obecně mi přijde dvoukomorouvej mix na dvoukomorovým karbu míň restriktivní, než mix s jednou větší ďourou, protože při větších otáčkách stojí nasávaný směsi v cestě střed víka SEDRu.
Když budu mít originál sací svody z rapida na favo motoru ve 120 vleze se mě to tam na výšku stím směšovačem co je na obrazku v pravo? img405.imageshack.us/img4
05/.../obraz046m.th.jpg Z hlediska výkonu který směšovač je lepší pro upravovaný motor? Díky
vhml 30.03.13 13:42:38 napsal:
→ francomk: zaklad je zrusit ohrewv sani vodou. Naprosta
zbytecnost ktera zrychlý ohřívání. A čo v prípade, ked mám v saní čidlo teploty chlad. kvapaliny pre RJ? Sú totiž dva druhy snímania teploty u BMM, ja mám jedno čidlo (pre budík) v termostate a druhé (pre RJ) v saní...
→ francomk: zaklad je zrusit ohrewv sani vodou. Naprosta
zbytecnost ktera zrychlý ohřívání. A čo v prípade, ked mám v saní čidlo teploty chlad. kvapaliny pre RJ? Sú totiž dva druhy snímania teploty u BMM, ja mám jedno čidlo (pre budík) v termostate a druhé (pre RJ) v saní...
A co sit montaznich dile Elpigas? Nekdo nejaky zkusenosti s nejakou konkretni?
-> Tomaso435: duc duc bum,
duc, duc bum!![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
duc, duc bum!
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomaso435: mozno to maju ako bocak ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ok díky za rady. Kdyby sa mě podařilo sehnat originál sací svody z rapida tak sa me to tam vleze bez problému nebo budu muset sehnat i tak ten směšovač co je na obrázku vlevo? Tet tam mám ten co je v pravo. Z hlediska výkonu který je lepší pro upravovaný motor? Díky
-> Tomaso435: Taky jsem si říkal
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> jarda19: podle názvu to vypadá že se spíš specializujou na audio![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Mate nekdo zkusenosti s instalaci lpg u firmy magic acustic.....?diky
Ten vlevo: img405.imageshack.us/img4
05/.../obraz046m.th.jpg
Edit: a takhle do toho je veden plyn: rctp.wz.cz/Programy/js05. JPG
Nevýhoda je v tom, že se blbě sundavá filtrbox přes tu trubku a ještě hůř se to zatěsňuje (já to při opětovné montáži řešil s pomocí silikonu)
Edit: a takhle do toho je veden plyn: rctp.wz.cz/Programy/js05. JPG
Nevýhoda je v tom, že se blbě sundavá filtrbox přes tu trubku a ještě hůř se to zatěsňuje (já to při opětovné montáži řešil s pomocí silikonu)
-> King: Ale já jsem myslel originál LPG směšovač pro škodovky - ten, co se vsadil na přírubu karburátoru a do filtrboxu se udělala díra na jeho trubku - na tu se nasadila hadice...
...konstrukčně je to vyřešeno tak, že se sice znehodnotí filtrbox (tím provrtáním - a vlastně i víko karburátoru je zboku provrtáno pro uchycení toho směšovače), ale filtrbox není výš, než byl.
Nejsem si jist, ale myslím, že to byl systém BRC, nebo Lovato...
Jinak co mám zkušenosti s LPG ve škodovkách, tak plynaře bych za montáž nakopal do řiti - nevím, jestli to bylo tím, že škodovky už tehdy byly stará auta a že montážníci to osírali, nebo to tak dělají u všech aut, ale křivě vyvrtané díry, špony v karburátoru, ostré hrany vývrtů atd...![41](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/41.gif)
...konstrukčně je to vyřešeno tak, že se sice znehodnotí filtrbox (tím provrtáním - a vlastně i víko karburátoru je zboku provrtáno pro uchycení toho směšovače), ale filtrbox není výš, než byl.
Nejsem si jist, ale myslím, že to byl systém BRC, nebo Lovato...
Jinak co mám zkušenosti s LPG ve škodovkách, tak plynaře bych za montáž nakopal do řiti - nevím, jestli to bylo tím, že škodovky už tehdy byly stará auta a že montážníci to osírali, nebo to tak dělají u všech aut, ale křivě vyvrtané díry, špony v karburátoru, ostré hrany vývrtů atd...
![41](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/41.gif)
-> Bukaj: To si nejsem uplne jistej, jestli by nekdo takovou vecicku zhomologoval ;-) Ale jako inspirace dobry - COL tu ideu Venturiho trubice zakomponovany do filtrboxu uspesne implementoval do svyho votunenyho tatose 136, takze cesta tudy vede. Musi se ale zajistit perfektni tesnost mezi filtrboxem a karbem. A na hulvata lpgstagem zmineny "parohy" do karbu jako v pionyrskych dobach lpg.
Nebo je varianta resit naklon karbu zfrezovanim priruby sani, ktera doseda na hlavu. "Zbytkovej" cca 5st uhel naklonu karbu se uz resit nemusi, jako redukce na sedr staci 10mm plech a pak se tam vejde brc reduktor se standardnim filtrboxem - vyzkouseno :-)
Nebo je varianta resit naklon karbu zfrezovanim priruby sani, ktera doseda na hlavu. "Zbytkovej" cca 5st uhel naklonu karbu se uz resit nemusi, jako redukce na sedr staci 10mm plech a pak se tam vejde brc reduktor se standardnim filtrboxem - vyzkouseno :-)
Dřív se mixery nedávali vůbec a jen se nad komory napáchala trubka ohnutá směrem k difuzorům
a taky jezdilo v pohodě. On ten mixer je propočítanej tak aby se tvořila ideální směs. Třeba na 2.0 motory je ideál 32mm mixer. 30mm a menší se líp vyladí ale výkon klesá páč působí jako restriktor. Větší třeba 36 nebo 40mm se nedá pořádně vyladit na plyn......
a taky jezdilo v pohodě. On ten mixer je propočítanej tak aby se tvořila ideální směs. Třeba na 2.0 motory je ideál 32mm mixer. 30mm a menší se líp vyladí ale výkon klesá páč působí jako restriktor. Větší třeba 36 nebo 40mm se nedá pořádně vyladit na plyn......
-> Exon: Zkusil bych sehnat směšovač z jiného typu LPG systému - takový, který je celý schovaný ve filtrboxu...
Zdravím mám problém s motorem favo ve 120. Mám upravené sací svody z favoritu je tam podložka ale mám problém že mám ještě na karbecu přírubu pro LPG a už tam nedostanu filtrbox. Karbec mám 120. Nemáte nekdo nákres nejaké jiné podložky že bych si udělal jinou protože ta stávající je celkem tlustá... Nebo je jenom řešení sehnat sací svody z rapida? Nebo ani to nepomůže? Díky
-> francomk: zaklad je zrusit ohrewv sani vodou. Naprosta zbytecnost ktera zrychlý ohřívání.
-> francomk: Každá vychytávka, která mění parametry sání (různý termostatitický klapky) na lpg škoděj - tak si vyber, něco za něco.
Majstri, otázka do placu: Pomohlo by na BMM zrušenie klapky predohrevu v saní a miesto normálneho filtra spraviť studené sanie?
Na motore je za reduktor napojený výmenník voda-olej, takže motor sa už tak ohrieva trošku pomalšie než bez neho... A vyhodený predohrev vzduchu by to asi ešte predĺžil, ne?
Na motore je za reduktor napojený výmenník voda-olej, takže motor sa už tak ohrieva trošku pomalšie než bez neho... A vyhodený predohrev vzduchu by to asi ešte predĺžil, ne?
-> LPGSTAG: právě že já to mám ještě načipovaný na těch cca 180, takže když se to turbo rozhouká tak najednou nějakej zátah.
No tam jediný čidlo tlaku je taková ta černá krabička, z reduktoru jde ta hubená hadička přes to čidlo tlaku do sání, to čidlo je ale na podtlaku ne na měděný trubce s kapalným lpg. Právě jak je malý tlak tak to turbo přefoukne a už to blbne. Si pamatuju že s tímhle motorem 1.8T jsem se taky tenkrát natrápil ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> LPGSTAG: no ale vstřikovače atd, to na to nemůže mít žádnej vliv ne?
Kde je čidlo který zapne signalizaci že je málo plynu? Vše co je za nim na to nemůže mít vliv.
Kde je čidlo který zapne signalizaci že je málo plynu? Vše co je za nim na to nemůže mít vliv.
Tak na tom nic není, ono taky záleží jaký tam dali trysky, jaký máš vstřikovače atd. Délka hadic od vstrikovačů do sání a tak. Holt bez diagnostiky se nehnem, nějaký splašený kroucení imbudem na zařízení v záruce asi nemá moc cenu ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> LPGSTAG: já ani diagnostiku nemám, mám to cerstve udelane tak vozim na ,,zarucni servis". Ale chlapci zvyklý na Felicie jsou z tohohle docela zoufalí.
když vyměníš koncovky tak si prd pomůžeš páč v tom multiventilu je stejně jen díra 6mm a 8mm trubky bys tam stejně nenasadil. Tyhle multiventily se označují jako extra, ty jsou na 8mm trubku.
Ale to je jen pro velký obsahy, resp. velký odběry. Ladění tlaku se dělá programově přes diagnostiku, tím šroubem točíš a sleduješ tlak na diagnostice. Tam bych nastavil odhadem 1.3 .Nahoď scany z diagnostiky, takhle to je naprd
Ale to je jen pro velký obsahy, resp. velký odběry. Ladění tlaku se dělá programově přes diagnostiku, tím šroubem točíš a sleduješ tlak na diagnostice. Tam bych nastavil odhadem 1.3 .Nahoď scany z diagnostiky, takhle to je naprd
-> LPGSTAG: tam nejdou jen vymenit koncovky?
Bližší detaily nastavení nevím. Je to v autě namontováno 10000km, dřív blbla váha, pak odešel jeden vstřik plynovej, takže až teď je teprve příležitost ladit na čisto.
Dnes jsem vypozoroval že pokud přidávám pomalu, nebo na vyšší kvalty tak problém není. Jen když se na dvojku a trojku přidá prudce od 3000 tak to v 5000 zapípá jako když dojde plyn. Pokud přidám pomalejš a plnej plyn dám až třeba ve 4500 tak to bez problém běží až do omezovače.
Ještě s tim tlakem reduktoru. TO se šteluje tim imbusem uprostřed shora že jo? Na kterou stranu přidávám a na kterou ubírám? Že bych si s tim zkusil pohrát. Ale nevím jestli tim nemůžu něčemu ublížit. Původní polohu bych si samozrejme poznamenal.
Další věc co mi napadá: v kterých místech je čidlo, který řekne že má málo plynu? Logicky od toho místa dál nemůže být problém ( resp čidlo ho nemůže poznat) , musí být před čidlem.
Bližší detaily nastavení nevím. Je to v autě namontováno 10000km, dřív blbla váha, pak odešel jeden vstřik plynovej, takže až teď je teprve příležitost ladit na čisto.
Dnes jsem vypozoroval že pokud přidávám pomalu, nebo na vyšší kvalty tak problém není. Jen když se na dvojku a trojku přidá prudce od 3000 tak to v 5000 zapípá jako když dojde plyn. Pokud přidám pomalejš a plnej plyn dám až třeba ve 4500 tak to bez problém běží až do omezovače.
Ještě s tim tlakem reduktoru. TO se šteluje tim imbusem uprostřed shora že jo? Na kterou stranu přidávám a na kterou ubírám? Že bych si s tim zkusil pohrát. Ale nevím jestli tim nemůžu něčemu ublížit. Původní polohu bych si samozrejme poznamenal.
Další věc co mi napadá: v kterých místech je čidlo, který řekne že má málo plynu? Logicky od toho místa dál nemůže být problém ( resp čidlo ho nemůže poznat) , musí být před čidlem.
Když by si chtěl měnit z 6mm trubky za 8mm trubku tak bys musel dát i jinej multiventil atd..
reduktor magic to musí zvládat v pohodě. Vyměnil bych filtr plynné fáze a zkusit to poštalovat přes
pc tam bude něco blbě nastavený nebo něco prostě KO. 6mm trubka musí v pohodě stačit na 180 poníků.
Teď mě napadá na jaký tlak náš nastavený reduktor? Jestli ho turbo přefoukne tak je jasný že to nepojede
reduktor magic to musí zvládat v pohodě. Vyměnil bych filtr plynné fáze a zkusit to poštalovat přes
pc tam bude něco blbě nastavený nebo něco prostě KO. 6mm trubka musí v pohodě stačit na 180 poníků.
Teď mě napadá na jaký tlak náš nastavený reduktor? Jestli ho turbo přefoukne tak je jasný že to nepojede
Jsem nějak zapoměl pokračovat v diskuzi :-)
Dnes jsem měřil trubky. Od plnění k nádrži vede trubka 10/8mm (vnější/vnitřní) Od nádrže dopředu pak 8/6mm.
Teď jsem teda trochu zmatenej z názvosloví co je a není 8mm trubka. Je taková trubka od nádrže tedy správně? V plný zátěži buď cukne úplně strašně, nebo to zapípá jako když je prázdná nádrž a přepne se na benzín.
Pokud je ta trubka špatně, jak velký problém je to vyměnit, ať jsem připraven na výmluvy plynaře? Koncovky v reduktoru a nádrži jdou vyměnit za větší a pak jen natáhnout novou trubku?
Dnes jsem měřil trubky. Od plnění k nádrži vede trubka 10/8mm (vnější/vnitřní) Od nádrže dopředu pak 8/6mm.
Teď jsem teda trochu zmatenej z názvosloví co je a není 8mm trubka. Je taková trubka od nádrže tedy správně? V plný zátěži buď cukne úplně strašně, nebo to zapípá jako když je prázdná nádrž a přepne se na benzín.
Pokud je ta trubka špatně, jak velký problém je to vyměnit, ať jsem připraven na výmluvy plynaře? Koncovky v reduktoru a nádrži jdou vyměnit za větší a pak jen natáhnout novou trubku?
-> vhml: uz pri 150k by tam mela byt 8. Na 180k urite. Urcite nemas tlak v potrubi a vrsek cuka nebo se prepina na benzin.
-> myschaak AZNP K.Hora: ani já. Ono to asi bude jiný v +25 než -5,ale i tak bych byl rád aby to fungovalo i v zimě.
-> vhml: zajímavý....ale osobně bych řekl že 6mm by to mělo nacpat.....jde to pod tlakem....nevim,jen si myslim
-> Jarda: takže nakonec
vyměněnej ventil kterej byl hliníko nevim co, a vyměná cívka z nové šarze. už to funguje jak má :) mam pocit i z nižší spotřeby.... nevim možná je to kravina :D
vyměněnej ventil kterej byl hliníko nevim co, a vyměná cívka z nové šarze. už to funguje jak má :) mam pocit i z nižší spotřeby.... nevim možná je to kravina :D
Klucí, od kdy volit 8mm trubku od nádrže?
Sharan se 180 turbokoněma prostě ve vysokých otáčkách blbne, jelikož má zřejmě málo plynu. Plynař tvrdí že je to slabým reduktorem, což me přijde jako blbost, jelikož je to magic3 do 350koní. Může bordel dělat 6mm trubka o nádrže, o jejímž vlivu na problém nechce plynař ani slyšet?
Problém elegatne vyresil tak, že tomu ubral plyn, takze tomu sice nedojde stava ale pro jistotu to tolik nejede :-D
Sharan se 180 turbokoněma prostě ve vysokých otáčkách blbne, jelikož má zřejmě málo plynu. Plynař tvrdí že je to slabým reduktorem, což me přijde jako blbost, jelikož je to magic3 do 350koní. Může bordel dělat 6mm trubka o nádrže, o jejímž vlivu na problém nechce plynař ani slyšet?
Problém elegatne vyresil tak, že tomu ubral plyn, takze tomu sice nedojde stava ale pro jistotu to tolik nejede :-D
-> Tomaso435: ja se v tom behem pul roku tolik vrtal, ze by se mi se zarukou jen vysmal... ale porad lepsi nez mit zaruku a projezdit za mesic o 1600,-kc vic
-> Jarda: určitě.. je to v záruce, tak to tam necham vyměnit a uvidime.
-> Vojtisek: tak ja nerikam, ze se mi favorit vubec nelibi, ale felda se mi libi vic, favorit zas lip sviti... pro me je hlavni prednosti feldy silnejsi karoserie, ale zas je tezsi, ted jsem s feldou dosahl nejvetsiho uspechu - spotreba lehounce pod 7l LPG![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Vojtisek: bratu to neukecas ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)