skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
18:36:45
25.06.2012
25.06.2012

charon
A propos kdyz uz se tu reseji papiry od LPG - resim dilema. nekde jsem zasantrocil papiry od LPG, ten pridavnej list. Auto jsem uz s LPG koupil a firma, kde ho kdysi montovali uz neexistuje. Ne nejaka moznost, ze by mi na stavajici LPG nedo vystavil nove papiry? S tm, ze bych si teda asi rovnou nechal dat novou nadrz, bo te soucasne stejne pristi rok vyprsi tlakova zkouska. Nebo je jedine reseni namontovat rovnou komplet nove LPG? Je to na strikacku sestivalec, takze by podtlak stal nejakej 20 a sekvence 26 000 a to zrovna k dispozici nemam ...
18:30:42
25.06.2012
25.06.2012

pitrs-84@
-> LPGSTAG: diky....
08:24:05
25.06.2012
25.06.2012

LPGSTAG
nee. tohle si neveme na triko ani největší šméčkař
Jedině na černo tam ten LPG namontovat .....

Jedině na černo tam ten LPG namontovat .....
23:34:08
24.06.2012
24.06.2012

pitrs-84@
-> LPGSTAG: ja prave myslel ze i ten mixer je shodny,,,,, anejaka cesta jak to "zlegalizovat?" je?:
18:12:57
24.06.2012
24.06.2012

LPGSTAG
Tak mechanicky to přehodit jde, jen se v podstatě vymění mixer, dokonce to bude fungovat, jen přepínání Benzín/lpg by se muselo dělat manuálně jako u karbecu, ale papírově to nikdo nepostaví ani nepřihlásí.
16:59:31
24.06.2012
24.06.2012

pitrs-84@
nikdy sem tu s dotazy moc nepochodil ale zeptam se,,,,
mam facko karbec na plyn,,,, uvazuju ze ho zlikviduju (asi dalsi auto pribude) no a taky mam feldu jednoboda,,, jde ten karburatorovy plyn preskladat do jednoboda?
(je mi jasny ze neco se bude muset predelat ,,, dokoupit ,de mi o to kdyz ty dve auta postavim do servisu jestli to prehodi a zlegalizuji) diky
mam facko karbec na plyn,,,, uvazuju ze ho zlikviduju (asi dalsi auto pribude) no a taky mam feldu jednoboda,,, jde ten karburatorovy plyn preskladat do jednoboda?
(je mi jasny ze neco se bude muset predelat ,,, dokoupit ,de mi o to kdyz ty dve auta postavim do servisu jestli to prehodi a zlegalizuji) diky
21:49:44
21.06.2012
21.06.2012

Jarda - zrušená registrace
-> King: no ja to asi presvihl, musel jsem ubrat totalne na sroubu k mixeru - uplne jsem ho musel zatahnout, jede to slusne odspoda, ale nad 3,5tis./min. je to horsi...
tak spotreba se tocila okol 8l LPG a ted je skoro o 2l min...
tak spotreba se tocila okol 8l LPG a ted je skoro o 2l min...

08:33:32
21.06.2012
21.06.2012

vhml
-> King: já to snad zkusím taky zaslepit když o tom pořád tak básníš :-)
Průměr díry v mixéru pro BMM asi nevíš viď?
Průměr díry v mixéru pro BMM asi nevíš viď?
22:41:58
20.06.2012
20.06.2012

King
-> Jarda: Je to sice proti všem pravidlům tuningu, ale kupodivu to max. výkon neomezovalo. Samozřejmě se nesmí to zaslepení přešvihnout - dával jsem přes ďouru pásku cca do 1/3 průměru ďoury (je to dtto kruhová úseč, takže odhadem bylo zaslepeno 1/4 průřezu), což je pořád větší plocha kudy se může vzduch nasávat, než součet ploch lpg mixeru, který to škrtěj nejvíc. Táhlo to luxusně odspoda a favomotor točil vesele do červenýho. Dlouhodobě to žralo kolem 7l. Bez toho zaslepení to bylo línější a trošku víc to žralo
20:48:52
20.06.2012
20.06.2012

Mil@n
-> Jarda: No když jezdím podle provozu že jedu někdy rychlej a tak je spotřeba 8,5 s 5q 4,22,tato spotřeba byla když jsem testoval furt na plný plynový pedal

20:41:22
20.06.2012
20.06.2012

Jarda - zrušená registrace
-> Mil@n: ja se zaslepenou jezdim okolo 8l, dalky i trosicku min, ale prijde mi, ze v otackach to driv jezdilo lip, ale to muze byt tim, ze tam byla hlava 136MPi snízená o skoro 1 mm a ted tam je ze 136X jen liznuta... (v puvodni konfiguraci nemelo tesneni pod hlavou velkou zivotnost - cca 70tis. km)
20:34:46
20.06.2012
20.06.2012

Mil@n
-> Jarda: Ja to zkoušel tedko po STK znovu najezdil skoro 200km se spotřebou 13,5litru lpg a vratil sem origo protože když tam byl ten kuchlý se zaslepenou dírou z boku tak to jelo huř prostě

20:21:36
20.06.2012
20.06.2012

Jarda - zrušená registrace
-> King: ja jednou zapomel dat ten modrej chobot na rapida a skoro to nejelo, termoklapku mam zaslepenou, takze jeste vic zaslepit vstup? jak se to projevilo na vykonu a spotrebe?
20:17:25
19.06.2012
19.06.2012

LPGSTAG
No dával jsem si v roce 2000 do fel MPI LPG podtlak BRC a střelilo mi to za celou dobu jednou a to protože jsem s tim kroutil jak smyslu zbavenej
Sekvence je samozřejmě lepší. Jo, kdyby jste věděli krom pár zasvěcených kolik jsou nákupní ceny komponent LPG tak by se vám každá LPG montáž zdála drahá

Sekvence je samozřejmě lepší. Jo, kdyby jste věděli krom pár zasvěcených kolik jsou nákupní ceny komponent LPG tak by se vám každá LPG montáž zdála drahá

18:16:38
19.06.2012
19.06.2012

doly120
-> vhml: právě že praskali filtrboxy,jak píše -> King:
Tak aspon vím,že když pořidím feldu v mpi,tak jedině sekvenčku
Tak aspon vím,že když pořidím feldu v mpi,tak jedině sekvenčku
22:04:59
18.06.2012
18.06.2012

King
-> vhml: Sací to přežije, ale airboxy a filtry s tím můžou mít problém.
21:15:02
18.06.2012
18.06.2012

vhml
-> doly120: že nemá cenu dávat sekvenčku je kravina. Je to o spočítání návratnosti. Sekvence je dražší, ale žere míň.
Dobře seřízenej podtlak do sání nestřelý. Pokud jo tak u 1,3 je to jedno, problém je u 1,6 které má plastový sací potrubí.
Dobře seřízenej podtlak do sání nestřelý. Pokud jo tak u 1,3 je to jedno, problém je u 1,6 které má plastový sací potrubí.
19:40:31
18.06.2012
18.06.2012

doly120
-> vhml: Aha,takže když koupím feldu a bude tam jednoduchý systém lpg jak je u bmm tak při podtačení motoru a podobně,mi to může začít střílet do sání.. Jen mě udivuje,že technik na přestavbě říká,že nemá cenu dávat do feldy sekvenčku,že je to jednoduchý motor...
19:35:45
18.06.2012
18.06.2012

vhml
-> doly120: sekvenční vstřiky
19:30:08
18.06.2012
18.06.2012

doly120
-> King: Novější mám myslet třeba přestavené dnes,nebo jak? :)
18:32:33
18.06.2012
18.06.2012

vhml
-> King: jestli funguje nevím, vag ukazuje permantně 1.00
Ale rozhodně to byl krok vpřed a budu konat preventivně
Ale rozhodně to byl krok vpřed a budu konat preventivně
17:58:31
18.06.2012
18.06.2012

King
-> vhml: Jetli ti emulátor lambdy nefunguje, tak z toho má ECU po pár tkm slušnej guláš. Na BMMku jsem to dělal spíš preventivně, ale nijak zvlášť to lpg provoz neovlivňovalo.
17:56:21
18.06.2012
18.06.2012

King
-> doly120: Obecně je u aut s delším sacím potrubím a starším podtlakovým systémem LPG problém se zášlehama do sání. Dá se to eliminovat správným nastavením, správnejma svíčkama a hlavně nehamtat na plyn např. s podtočeným motorem na pětku. Novější LPG systémy tím už netrpěj.
17:31:33
18.06.2012
18.06.2012

doly120
Má někdo feldu 1.3 mpi v plynu? Slyšel jsem že to hodně střílí do sání,ví někdo jak to tedy je? :)
20:23:02
17.06.2012
17.06.2012

vhml
Zajámavej BMM poznatek ze včera. Auto žralo, nějak moc nejelo. Odpojil jsem baterku aby se vyresetovala jednotka a její adaptační hodnoty. Auto je podstatne zivejsi a má úplně jinej zvuk ( mam pruchozi stredak, a ozývá se ted o hodne míň )
09:18:16
16.06.2012
16.06.2012

OTA-MTX
našel by se tu někdo s octavii 1.8 na LPG? Ideálně z okolí mladé boleslavi. Potřeboval bych jen něco okouknout pod kapotou:-) Díky
20:38:35
06.06.2012
06.06.2012

Mil@n
-> King: ano s nastavením jsem šteloval ale na testovacím useku to s tímto jelo prostě huř o 5km/h
Mam připravený karburator s převrtanýma difuzorama na prumer 28 obě komory a chci oddělat ten mixer a vyvest tam jen trubku na přívod lpg,prorože podle mě to ten mixer to škrtí tak snad to něco přida

20:31:20
06.06.2012
06.06.2012

King
-> King: .....ještě dodávám, že po tvým zásahu by mělo následovat přenastavení lpg - stalo se?
20:30:18
06.06.2012
06.06.2012

King
-> Mil@n: Tak to by mohlo znamenat, že v oblasti mixeru je malej podtlak. A ten může malej třeba proto, že je mixer nevhodně zvolenej k objemu motoru nebo to někde přisává vzduch. Netěsnosti se dají vychytat a mixer přizpůsobi prasáckou metodou zaslepování nasávací ďoury. Sám jsem to používal, protože bez částečnýho zaslepení sání jsem měl chudou směs a bylo to strašně líný. Při zalepení odhadem 1/4-1/3 průřezu sací ďoury na z toho rázem byla přemotorovaná bestie s příjemnou spotřebou :)
20:19:33
06.06.2012
06.06.2012

Mil@n
-> King: i zaslepené jsem to měl
Když to nebylo zaslepené tak to skoro nejelo


23:03:31
05.06.2012
05.06.2012

King
-> Mil@n: Jenom vykuchat a nebo vykuchat A ZASLEPIT díru?
21:52:32
05.06.2012
05.06.2012

Mil@n
-> King: Zkoušel jsem vykuchat z boku tu termoklapku a bohužel jsem jí musel vratit protože to bylo horší ve vyšších otačkach ale ve středním pasmu to trošku líp jelo a navíc to bylo hlučnější,ale ve vysokych to jelo huř

21:12:58
05.06.2012
05.06.2012

vhml
Jen perlička z Běšin. S trošku pootevřeným plynem jsme je jeli s krásnou spotřebou 15l/100km :-) Ale jelo to parádně. Jen trochu smrděl plyn i dovnitř :-D
17:48:17
30.05.2012
30.05.2012

King
-> francomk: Pokud máš v pořádku zapalování a nastavení lpg, tak i předepsaná svíčka pro danej motor na benzín, jenom se zmenšenou elektrodovou vzdáleností (0,5-0,6), funguje spolehlivě desítky tkm.
Na stopětce s motorem 136 jsem měl ve finále obyč. lpg Brisky za 200Kč sada a po 35tkm neměly problém.
Na stopětce s motorem 136 jsem měl ve finále obyč. lpg Brisky za 200Kč sada a po 35tkm neměly problém.
17:21:16
30.05.2012
30.05.2012

vhml
-> francomk: a seš si vědom toho, že za sadu NGK pro LPG vyndáš 2000Kč? Narozdíl od Brisků za 200
13:57:44
30.05.2012
30.05.2012

francomk
-> vhml: Chcem dávať NGK
Neviem presný typ, ale otec ich mal na formane s LPG a fungovali skvele 


13:31:30
30.05.2012
30.05.2012

vhml
-> francomk: speciální svíčky na ply nejsou nutnost. Problém je predevsim jejich nízká životnost. Jezdím A-liny od Brisku. Viz. jejich grafy svíček
12:56:51
30.05.2012
30.05.2012

suri
-> francomk: fajne
12:55:29
30.05.2012
30.05.2012

francomk
-> suri: Sám som sa bál viac ten motor priškrtiť aby to nekapalo. On to priškrtil fakt dosť a aj na hadici do sania. Takže asi teraz je tam optimálna zmes. Nejakú zmenu výkonu necítim (aj ked je to subjektivne). Uvidime, čo spravi novy vzduchovy filter a nove sviečky, ktore treba kupit specialne na plyn 

12:52:14
30.05.2012
30.05.2012

suri
-> francomk: a?
12:38:16
30.05.2012
30.05.2012

francomk
-> suri: Vyriešené! 

15:47:46
27.05.2012
27.05.2012

francomk
Takže, nový poznatok: Za studena to prepne na plyn a krásne drží volnobeh. Ale postupne ako sa motor zohrieva, stav sa zhoršuje až po motor pri ideálnej teplote, kedy to hned zhasne...
11:54:01
27.05.2012
27.05.2012

suri
-> francomk: tak treba
11:51:02
27.05.2012
27.05.2012

francomk
-> suri: Neboj sa. Dám im rovno spraviť aj ostatné chyby a ani omylom im tam auto nenechám. Pekne všetko na počkanie!
11:45:59
27.05.2012
27.05.2012

suri
-> francomk: nerieš to ty ale oni
11:45:30
27.05.2012
27.05.2012

francomk
-> suri: Pokial sa to dneska nezmení, tak v utorok tam pojdem a nech to rovno všetko opravia na počkanie...
09:16:31
27.05.2012
27.05.2012

suri
-> francomk: prečo to nerieši tá firma čo to montovala dokým je to v záruke?
00:29:33
27.05.2012
27.05.2012

francomk
Majstri, potrebujem radu.
V mojej BMM felde mám čerstvo nainštalované LPG Lovato Loveco 01. Posledné 3-4 dni mi blbol motor takým štýlom, že si (asi?) RJ sama dvíhala otáčky ako sa jej zachcelo. Dneska som zhodil dole sanie a zistil, že klapka bez problémov doviera, takže tam problém neni. Po otcovom odporúčaní som odpojil baterku, nech sa RJ vyresetuje a aj to pomohlo. Keďže mi včera v noci došiel plyn, došiel som do mesta na benzín a auto išlo krásne, otáčky na neutráli spolahlivo padali na volnobeh. Po natankovaní som si prepol na plyn, naštartoval. Motor krásne chytil na benzín a keď relátko cvaklo a malo to ísť na plyn, motor zhasol. Pri normálnej jazde to na plyn normálne ide, veď som tak teraz došiel domov. Ale hneď jak pustím plyn a otáčky padnú na volnobeh, na plyne to v momente zhasne. Skúšal som aj pridať bohatosť zmesi, ktorú som pred problémami s RJ stiahol a jazdilo to tak ako malo (po montáži to strašne žralo), teda s optimálnou zmesou aj keď už treba vymeniť sviečky za lepšie.
Netuším, čo tomu je, na benzín všetko funguje ako má. Na plyne to ani za svet nechce držať volnobeh, musím mu pomáhať plynom inak zhasne.
Nejaké nápady čo s tým?
V mojej BMM felde mám čerstvo nainštalované LPG Lovato Loveco 01. Posledné 3-4 dni mi blbol motor takým štýlom, že si (asi?) RJ sama dvíhala otáčky ako sa jej zachcelo. Dneska som zhodil dole sanie a zistil, že klapka bez problémov doviera, takže tam problém neni. Po otcovom odporúčaní som odpojil baterku, nech sa RJ vyresetuje a aj to pomohlo. Keďže mi včera v noci došiel plyn, došiel som do mesta na benzín a auto išlo krásne, otáčky na neutráli spolahlivo padali na volnobeh. Po natankovaní som si prepol na plyn, naštartoval. Motor krásne chytil na benzín a keď relátko cvaklo a malo to ísť na plyn, motor zhasol. Pri normálnej jazde to na plyn normálne ide, veď som tak teraz došiel domov. Ale hneď jak pustím plyn a otáčky padnú na volnobeh, na plyne to v momente zhasne. Skúšal som aj pridať bohatosť zmesi, ktorú som pred problémami s RJ stiahol a jazdilo to tak ako malo (po montáži to strašne žralo), teda s optimálnou zmesou aj keď už treba vymeniť sviečky za lepšie.
Netuším, čo tomu je, na benzín všetko funguje ako má. Na plyne to ani za svet nechce držať volnobeh, musím mu pomáhať plynom inak zhasne.
Nejaké nápady čo s tým?
12:32:29
05.05.2012
05.05.2012

ToMi
-> King: Vďaka..
10:14:35
03.05.2012
03.05.2012

King
-> ToMi: Uplne jednoduse - pri optimalni smesi na volnobeh jsou otacky volnobehu nejvyssi (stejne jako u benzinu). Pri nastavovani bohatosti volnobehu sroubem na reduktoru je jedna poloha, kdy jsou otacky nejvyssi a obohaceni nebo ochuzeni smesi znamena jejich pokles.