Lpg pro lpgisty

prohledat
2711 příspěvků (zobrazeno 2151 až 2200) od 09.05.2007 do 22.08.2025, založil/a spartra
řadit dle data
08:23:05
25.08.2012
spartra
-> King: ventil je odblokován, do 56l nádrže jde 56l, po dotankování se něo vyjede. těch 10-15l to skáče pomalu v desítkový soustavě na stojanu, bych ten zbytek plnil 10 minut. Vypozroval jsem, že když se s autem lehce kejve, počítadlo(plnění) zrychlí.
22:01:49
24.08.2012
King
-> spartra: To vypada, ze plovak na multiventilu se sice nekde na 80 pct pokusi stopnout plneni, ale ventil se jenom privre a pumpa to tam pere do plna. Na stary skodivce se mi to chovalo podobne - proste to na 80pct zacalo hozive rachotit, kdyz se bentil pokusil stopnout tankovani, ale hrabivi pumpari to obvykle meli tendenci ignorovat a foukali mi to do plnejch :-)
21:26:09
24.08.2012
spartra
když to tu probíráte, na berlingu jde blbě dotankovat lpg, leze to tam jak podesraný při 10/15l před koncem, čím to?
08:28:43
24.08.2012
King
-> colaczech: Tohle jsem musel zrealizovat, kdyz mi vel filcce odeslo cerpadlo a soucasne dosel plyn. Myslim, ze dobre poslouzila trubka mezi nadrzi a reduktorem z puvodni s105. Rychlost prepousteni jsem neresil - prepousti se kapalna faze tzn. netreba vykrejvat obri tepelnou ztratu kvuli skupenskymu teplu varu lpg jako v pripade PB "bomb", kde se premistuje plyn.
02:19:55
24.08.2012
colaczech
Mam technicky dotaz. Da se nejak v domacich podminkach prepustit plyn ze stare nadrze vymontovane z auta, do nove nadrze, ktera je namontovana v aute?

Je me jasne ze max. vyrovnam tlaky v nadrzich a ze to musim prepoustet pomalu, aby to nezamrzlo.
20:00:27
22.08.2012
Mil@n
-> King: Tak nakonec to naštestí nebyl ventil,ale tankovací hrdlo,kdy někdy zustane zasekla ta kulička4
13:30:40
21.08.2012
King
-> Mil@n: Takze klasicka oprava ponechanim? :-)
21:50:25
20.08.2012
Mil@n
-> Karel.: To máš ještě dobré,mě asi odchazí multiventil,dneska jsem chtěl natankovat ale ani po 20tém pokusu jsem do nadrže nic nenatlačil tak zítra snad už to pujde
13:18:11
20.08.2012
Karel.
-> King: to jsem chtěl vědět děkuju5 4
13:17:15
20.08.2012
King
-> Karel.: Je tam jenom ocelova kulicka a pruzina. Kdyz zavres vstupni ventil a vypustis zbytek lpg z plnici pripojky zatlacenim na kulku, muzes plnici koncovku rozebrat a vycistit.
13:15:28
20.08.2012
Karel.
-> Dušan: normální otázka, nějak nechápu. Slyšel jsem, že je tam možno vyměnit jen nějakou gumičku či co tam je, tak se slušně ptám jestli někdo neměl stejnej problém.
13:09:07
20.08.2012
Dušan
-> Karel.: to jsou otazky. Mozna bordel na kulicce coz se moc neda ocistit, ale vatovou tycinkou to pujde. To hrdlo neni problem vymenit.
12:55:47
20.08.2012
Karel.
mám problém na feldě 1.6, jakmile se oddělá pistole od hrdla tak to celkem dost zasyčí a vylítne jakoby zbytek plynu, dřív to jen pšouklo, teď je to horší, tam je nějakej ventil asi ne? Dá se to vyměnit doma nebo musím do servisu8
12:49:50
20.08.2012
King
-> Vojtisek: Jestli je motor v cajku, tak to bude akorat vic smrdet :-)
19:06:09
19.08.2012
Vojtisek
-> King: mě fo funí tak normálně, kompresní tlaky mám v pořádku, čili když to vyvedu ven mimo box, bude to mít přínos, jo?
18:33:25
19.08.2012
King
-> Vojtisek: Pokud je motor v dobrý kondici, co se týče kroužků, tak ten odfuk z ventilovýho víka LPG nevadí, ale....Když už si motor skrze tuhle hadici začne slušně funět, dost to rozhazuje tlakový poměry v oblasti mixeru a má to negativní vliv na volnoběh + zasírání airboxu a sání olejem. Moje 105tka se do týhle fáze dostala někde kolem 170tkm a bylo skoro nemožný nastavit stabilní volnoběh kvůli malýmu podtlaku na mixu a navíc se v airboxu dělala louže oleje, kterej vzlínal do filtru. Vyřešil jsem to 5l kanystrem s drátěnkama v boční kapse mot. prostoru, kde se zachycoval olej a z něj to šlo pod auto. Jde to i bez toho kanystru, ale je to odporně neekologické :)
16:46:51
19.08.2012
Vojtisek
Kucí v rámci zatěsnění sání na karburátorovém Favoritovi (nad karbecem mixér s jedním oken) mě napadlo zrušít odfuk z víka ventilů do airboxu a odfuk vyvést pod podlahou auta dozadu. Je možné, že ten odfuk může nějak ovlivnit chod motoru na LPG či spotřebu? Má to eventuálně nějaké positivum, když do karbece nepůjdou ty sajrajty? Díky
09:44:18
18.08.2012
King
-> Tomaso435: Jestli spravne ctu, tak ti Lpgstag detailne popsal napr. stelovani toho tvyho bastlu a jako bonus si dovolil upozornit na legalitu a nedostatky takovyho reseni. Je sice fajn, ze si ty komponenty tak nejak rozumnej, ale cekal bych spis reakci ve stylu "Jo, vim o tom, diky".
23:11:14
17.08.2012
Vojtisek
-> Tomaso435: pozor BAN, pozor BAN40
23:09:28
17.08.2012
Tomaso435
-> LPGSTAG: náš zákazník náš pán neznáš ? ted už vim že u tebe bych si to namontovat nenechal protože máš svojí , a tu si budeš mlet i nadále. jinak nejsem jediej kdo si tenhle mix naporoučel a má ho tam a funkčně jezdí. takže jediný co bude asi na tom celým špatný, budou kecy.
23:02:38
17.08.2012
LPGSTAG
Hm, tak LPG dělám taky nějakej pátek a tohle co máš v autě je zralý na odebrání licence montážní firmě ......
22:58:07
17.08.2012
Tomaso435
-> LPGSTAG: nehaň 20 let zkušeností a fungování.

motor má nádhernej běh, uplně bez chyby. volnoběh po opravení membranky karburátoru je taky v pořádku. nechá se ochotně vytočit až na max, sice pomalu ale nemá námitky, jezdí za 7,4 plynu, ale umí jet i 150 na ten plyn. vyhovuje mi to.

od března on nova, mám na plyn najeto 10 tis km jediný co mi v posledních dnech začalo dělat , sou ty starty par minut po jízdě. jinak si na to nemužu stěžovat.
22:45:46
17.08.2012
LPGSTAG
Moc tomu tvýmu spičněnýmu LPG nerozumím. Předpokládám že máš karbec, nakonec to vlastně vidím, ten mixer na karbeci je taky na kokot, tam by měl bejt na každou komoru zvlášť. No tak i tohle jezdit bude, ale nebude to ono, on ten mixer působí jako restriktor, značně omezuje sání vzduchu.... Nechápu jak tohle mohl někdo namontovat a ještě na karbecovej motor naroubovat elektronik a hlavně to přihlásit 9

Ale k věci. Tenhle mix dílů nebude nikdo uplně ok. Seřiď to následujícím způsobem. ten obtok utáhni a pak povol o 2 otáčky. Pak tím velkým plastovým šroubem otáčej - utahuj nebo povoluj až poběží motor co nejlíp, bez trhání a bude mít nejlepší běh. to je +- ideální nastavení toho předpětí. Pak prudce přidávej plyn a utahuj ten šroub na hadici jak jsem popisoval níže
upraveno 1x, naposled 17.08.2012 22:51:42
21:41:05
17.08.2012
Tomaso435
21:40:42
17.08.2012
Tomaso435
-> LPGSTAG: dik. to sem potřeboval vědět...

no já si navymejšlel mix, tak abych to v případě zahození tohodle auta vzal a přehodil třeba do fabie 1.4 nebo nejhuře felicie mpi....



..zkušebně sem přidal na tej hadici o "deset minut" co to udělá s těma startama . . .

ty nevíš co by to mohlo udělat?
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Tomaso435 vložen 17.08.2012 21:40:42
20:51:19
17.08.2012
LPGSTAG
ten šroub číslo 3 je obtok, tím se nastavuje v podstatě volnoběh. výchozí nastavení je ho zašroubovat a pak povolit o 2 otáčky. ( aby se tím dalo případě doladit běh naprázdno ). spodní jak psal king je odkalovací, ten velkej plastovej je na regulaci předpětí membrány , tím jde samozřejmě taky doladit směs ( bohatost ) a ten škrtící šroub na hadici je v podstatě na ladí síly podtlaku. zjednoidušeně vlastně taky bohatost při zvýšených otáčkách, čím víc vyšroubovanej tím líp to jede a taky víc žere. při prudkým přidávání plynu ho utahuj a když se motor bude sbírat do otáček poměrně neochotně tak ho occa půl otáčky povol. Jinak by to samo chtělo ladit podle lambdy ( když jí motor má ) nebo na analyzátoru CO 5

Jinak prosímtě kdo to dělal ten LPG? Máš karbec a reduktor máš elektronik pro vstřikování. Ten tam nemá co dělat !!!
upraveno 4x, naposled 17.08.2012 21:08:04
18:54:46
17.08.2012
Tomaso435
-> King: první vlaštovky :-) ... no je fakt že to mam asi krutě seškrcený pač to jede jak 105ka v kondici možná maličko huř . . . takže kdyby tomu decentně přiotočil (v protisměru horinových ručiček) mělo by to přidat jo . . .

další ten ventil druhýho stupně (coto?) startuju s nohou na plynu. zvyk z benzínu a zahřátým motoru že bez plynu to nepojede . . .

trochu se mi povedlo to prokouknout a to tak že klasicky statuju jednou nic,( od samýho začátku) podruhý chytne vždy (až na tyhle moje případy a za uplnýho studena), když ne vypnout otočít klíček ono si to přisytí a nechat 10 vteřin.. pak se má k natočení . . .



jinak když je tamto bohatost,, co je ještě totok prosimtě ? :-)))
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Tomaso435 vložen 17.08.2012 18:54:46
15:30:18
17.08.2012
King
-> King: ....Ak problemu - zacal bych doladenim bohatosti. Problem muze delat ventil 2. stupne, kdy se jeho sedlo zanese bordelem a propousti plyn do sani i na stojicim motoru. Mozna, ze by pomohlo startovat s otevrenejsi klapkou.
15:26:51
17.08.2012
King
-> Tomaso435: Se nejak nikdo nema k odpovedi :-) Tak teda, ten spodni plastovej sroub je samozrejme odkalovaci. Kdyz ho na teplym reduktoru na chvili vysroubujes, treba na tebe nejakej humac vytece - zalezi na kvalite plynu. Ten velkej plastovej v polovine vysky reduktoru je nastaveni bohatosti. U toho horniho si nejsem jistej, mohlo by to bejt doladeni bohatosti volnobehu.
12:58:00
17.08.2012
Tomaso435
up :-)
20:01:03
15.08.2012
Tomaso435
..případně jesi ten spodní šroub je na odkalení, by se to už po tech 10tis na plyn nemělo vodkalit .....?
19:39:13
15.08.2012
Tomaso435
Páni kluci. nastal mi problém.

favorit LPG.

přijedu někam na lpg, se zahřátým motorem. Chcipnu zkočim si koupit rohlik nebo jen natankuju do dvou nebo tří minut sem zpět a chci odjet.... tady nastává problém že nenastartuju... at točim jak točim, na několikrát , prostě se tomu nechce...

musim přepnout na benál načepovat a drnc... pak odjedu v pohodě.

pokud sem pryč třeba 10minut už je to v pohodě,,,

nebo i jen minutku třeba zastavení než někdo zamkne barák a nastoupí tak taky dobrý .



ale jak je to taková ta chvíle kdy teplej motor se vypne a v motorovým prostoru začne bejt tepleji tak prostě se tomu nechce chytnout.... čim to ? nechá se to odstranit?



jinak svíčky sem čistil ruzný kontakty taky.... je to taková kravina co začala dělat hlavně když je vedro . . když je chladněji tak je to cajk . . . mam elektroniku brc a tenhle bazmek lovtec.



jo a ted sem si vzpoměl ještě, když ráno jedu startuju z pravidla na benál (večír dojíždím na benál) takže nastartuju jedu za chvili přepnu plyn a začne to tak jako by v tom plynu byly bubliny a chvili to jelo a chvili ne :D to trvá tak 2 vteřiny a pak cajk . . .



... dal mě zajimá jak je to s těmahle hejblátkama...

na co sou šrouby 1 2 a 3 ? :-D díky.
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Tomaso435 vložen 15.08.2012 19:39:13
upraveno 2x, naposled 15.08.2012 19:50:01
14:25:48
29.07.2012
vhml
-> MOLSO: v praxi nepoznáš rozdíl tech par stupnu.



B je o 6stupnu ostrejsi, pokud si na ni nameril i vetsi zdvihy tak bych ji smele pouzil.



Samozrejme nejlíp udelas pokud zaivnestujes 2000 do ,,značkové" 260tky se zdvihama
upraveno 1x, naposled 29.07.2012 14:26:31
13:48:50
29.07.2012
MOLSO
Chlapci mam jednu otazocku



Staviam motor do sporaku zadohrabového ... 781.136, KP 10.5, zvacsene kanaly spasovane so sacim a vyfukovym, karburacia bude asi Sedr 136 / tatra a zaujíma ma váš názor, či by bola lepšia vačka 136 X alebo 136 B. Keď som meral zdvihy, Bčko ich malo väčšie, a mnohokrát údajná nie úplná vhodnosť 136B vačky na karburátorový motor by sa mohla výhradným využívaním LPG minimalizovať ...



Ktorú vačku by ste si dali vy ?
13:22:05
14.07.2012
LPGSTAG
Jo, to je taky dobrý řešení. Ono se dá koupit nový díly na LPG třeba do karbecovýho auta za pár korun, dokonce si to můžeš namontovat sám a dokonce i přihlásit. Je to tzv. individuální přestavba, je třeba žádat na dopravním úřadě o povolení přestavby na LPG, pak to přestavět, pak zajet na STK kde to zkotrolujou, k tomu je třeba dodat plno papírů ....

Právě tahle byrokracie 99.9% lidí odradí.
01:06:52
14.07.2012
King
-> LPGSTAG: Proto jsem kdysi svůj LPG blázinec s motorem během víkendu přestrojil do nový škochtle, zajel na revizi a na STK a na ouřadě jsem pak výsledek snažení úspěšně vydával za výměnu karoserie :)
23:11:37
13.07.2012
LPGSTAG
Přehodit se to dá, ovšem díly musí mít Homologaci 67R01 a pokud chceš použít i původní nádrž, resp. celou komplet sadu tak bys k tomu musel mít i přílohu k TP. Když jí nemáš tak ti namontujou novou nádrž + vystaví nový papíry a jsi na nějakých 7000-8000, někde i víc záleží na jaký zloděje narazíš
08:59:23
12.07.2012
Karel.
-> Negr: sehnat se dá a zapsat taky, ale plno dílů ze starýho nepoužijou, takže rozdíl starý oproti novýmu nemá smysl. Kup nový a máš klid.



Já chtěl taky kupovat jetý, ale potom co mi řekl, že to a tamto nepoužijou a rozdíl ceny byl asi pár tisíc tak to nemělo smysl
08:49:22
12.07.2012
Negr
asi hloupá otázka tady, ale dá se koupit starší již vymontovaná sada lpg pro filetu a moje otázka je jestli tuto sadu můžu nechat oficiálně namontovat do jiné filety??1 díky R
09:24:26
29.06.2012
LPGSTAG
Co to je zas za blbost. Od LPG žádný papíry sebou přeci nikdo nemá krom trapnýho pokusu AGC s nějakýma kartičkama. Revize jsou v příloze k velkýmu TP nebo revizní zprávě. Když máš LPG zapsanej v malým TP tak je klidně pošli do řiti.
upraveno 1x, naposled 29.06.2012 10:01:09
00:05:20
29.06.2012
Mil@n
-> peter13789: No po mě taky chtěli papíry od LPG ale řekl jsem jim že to nemam povinnost vozit sebou4Zajíma je jestli je platna revize,na tu se musí každý rok
11:22:03
28.06.2012
Dodislav
-> peter13789:

Zdravým!

No,ja čo viem,je,že LPG Vám môže namontovať iba firma,nesmiete si ho montovať sám.

Musíte mať od toho doklad,že Vám to robila firma na LPG,tak asi toto policajti mysleli.

A ešte sa aj robí STK na LPG - pravidelné prehliadky.

A máte to LPG mať zapísané v TP.

Keď že ho máte zapísané v TP,asi iba doklad o montáži potrebujete.

To je moja vedomosť o tom.

Prajem pekný dník!
11:12:40
28.06.2012
peter13789
páni mám problém, včera ma zastavili policajti a po zistení, že jazdím na LPG odo mna požadovali nejaké papiere od toho ... ja som bol v tom, že mi stačí, že je to zapísané v TP ... viete mi niekto poradiť kam musím ísť a akú kontrolu musím absolvovať??

vopred díky
22:45:00
27.06.2012
LPGSTAG
Fakt magoři, sem ti psal že ta příloha defacto bejt nemusí, při ztrátě ti stačí revizní zpráva

kterou ti vystaví každej LPG jouda. Ale někteří to prostě nepochopí
21:31:02
27.06.2012
charon
Jardo, jak myslis kdo system montuje? Firma, ktera kdysi do auta system montovala jiz neexistuje. Asi se zastavim ya plynarem a uvidim co mi rekne. Zkusim Hazmuku v HB no a pak pripadne Paseku.



Jinak s tim ze to neco bude stat pocitam. Ale furt lepsi jak vytahnout stare LPG a davat komplet cele nove ...
20:52:39
27.06.2012
Jarda - zrušená registrace
-> charon: za cca 500kc Ti duplikat vystavi, ten, kdo ten system montuje... me to tenkrat na rapida stalo jen 100kc, ale to uz je 7 let 4 v HL propan Brno
upraveno 1x, naposled 27.06.2012 20:53:00
21:25:57
25.06.2012
LPGSTAG
No LPG dělám nějakej ten pátek, nebudu popisovat co a jak se dá obejít ....

Zajeď si prostě do nějaký LPG dílny, řekni že přílohu si ztratil a pokud to nebudou

nějaký telata tak ti pomůžou. Samozřejmě si to nechají zaplatit 5
21:18:23
25.06.2012
charon
Hlavně do tej přílohy se zapisujou revize a bez revize STK nejde udělat, aspoň pokud je mi známo.
21:17:35
25.06.2012
charon
No, LPG normálně zapsanej v TP mám, ale tu přílohu jsem prostě asi někde ztratil, zaboha ji nemůžu najít. Na konci roku musim na STK, tak to potrebuju poresit. Mam z toho celkem strach popravde. Popravde poradne ani nevim co mam po plynarich chtit. No asi se za nekym vydam a prokonzultuju to s nim.
19:57:17
25.06.2012
LPGSTAG
No metodika stanoví že má bejt ta příloha k TP o který píšeš. Ale žádnej zákon tohle neupravuje. Takže když jí mít nebudeš tak by ti normálně měli udělat TK i emise. V podstatě ničemu by to nemělo vadit, ale když narazíš na vola ....

Ale každá lepší LPG dílna by ti měla udělat revizní zprávu na ten plyn a to v podstatě nahrazuje přílohu. No a nebo můžeš zkusit požádat přímo majitele Licence o vydání duplikátu. Nejspíš HL Propan, AGC atd....

Ale jestli máš normálně LPG zapsanej v TP tak bych nic neřešil
upraveno 1x, naposled 25.06.2012 19:58:30
Extreme Tyres