Lpg pro lpgisty

prohledat
2710 příspěvků (zobrazeno 2601 až 2650) od 09.05.2007 do 21.08.2025, založil/a spartra
řadit dle data
14:25:14
04.02.2010
King
-> 105: Je ve spodku elektromag. ventilu kapalný fáze. Ten se montuje obvykle těsně před reduktor. U běžnejch systému lovato/lovtec, BRC se naspodku vyšroubuje 8čka šroub a z ventilu se sundá "zvon" s filtříkem a magnetkem. Filtr obvykle stačí pořádně vyklepat od ocelovejch pilin z nádrže a dalšího bordelu, vymejt v benzínu a namontovat zpátky.

Jenom pro jistotu uvádím, že je nanejvejš žádoucí před demontáží filtru zavřít ventil na multiventilu nádrže směrem k reduktoru a nechat puštěnej motor, dokud se nevyjede ten zbytek v potrubí. On se samozřejmě nevyjede úplně, takže při povolování bude plyn ještě syčet případně prskat. Proto není úplně dobrej nápad u toho hulit nebo si nasvětlovat scénu svíčkou :)
14:17:19
04.02.2010
King
-> King: Njn :) Jsem jenom chlap, kterej je od přírody lovec, kterejžto má tudíž problém koncentrovat se na víc věcí najednou. Pracovat a radit na virtu současně mi prostě dělá problémy :)

Jenže skoro 1000 otáček na volnoběh je prostě moc. Jednak to zvyšuje spotřebu při volnoběhu a u plynu to navíc víc žere i při brždění motorem.

A co třeba vzduchovej filtr? Úplně se bojím zeptat, jestli jsem to někde nepřehlíd :)

Při jeho ceně jsem ho tam nenechával víc jak 5tkm....
14:17:07
04.02.2010
105
kde se nachazi prosim ten lpg filtrik?:)
13:33:30
04.02.2010
spartra
-> King: něčteš mezi řádky131 1 níže je psáno karburátor je LEKR(sedr odstaven).

otáčky sem na karburátoru snížil asi na 950 jsou +- stejné jak na ba tak lpg. voolnoběh jde seřídit jak ho nastavím7

už mě nic nenapadá, jěště se podívat na lpg filtr, pak jedině karburátor, že by chtěl přezkoušet7
10:35:29
04.02.2010
King
-> spartra: Takhle: ta moje otázka byla špatně položená - nejde o to, kolik je aktuální volnoběh na benál. Jde o to, jaký maximální otáčky volnoběhu lze nastavit na benál při štelováním pouze šroubkem bohatosti (na sedru ten menší, spodnější) . Vsadím se, že ti půjde nastavit taky minimálně 1000 rpm volnoběhu a to je špatně. Buď je moc vyšroubovanej šroub přídavnýho vzduchu nebo to někde přisává....
09:13:37
03.02.2010
spartra
-> King: Volnoběh na benzín zjistím, na volnoběh sem nešahal, točil sem jen na reduktoru mezipolohu při snižování otáček.

Těsnění podhlavní a svodů je přes rok starý, když se dělal motor.

Karburátor je lekr(sedr mě přisával okolo osek), podložka je kovová + 2 těsnění
01:15:02
03.02.2010
105
-> King: jasny jedna se o 130 seriovka... problem yl ve svickach :) ted to lupne i v mrazech na 5st... zkousel sem i 10 a taky dobry

dik:-)
23:05:56
02.02.2010
King
-> spartra: Tak, a už to z něj leze! :) Tak předně - odpích bych se od toho volnoběhu - 1000 je prostě špatně. Kolik je volnoběh na benzín?

Co těsnost sacího potrubí na makovici? Když si psal o tom smradu z expanzky - není třeba možný, že je v řiti těsnění mezi sacím potrubím a hlavou (u vyhřívanejch saní klasika)?

Těsnění mezi karbem a sáním? Nebo klasický prohnutí spodní příruby SEDRu? nebo třeba zůstavaj viset klapky karbu?.....
21:47:40
02.02.2010
spartra
zdravíčko, sem tu zas,

reduktor je po výměně membrán, gumiček,o-kroužků, lpg filtr jsem měnil ca před rokem, všechny spoje jsem komplet prolez přetáhnul, nebyl znát žadný únik

přesto je spotřeba krásných 11,5l LPG/100km261

volnoběžný otáčky ca 1000 ot/min, šroub otevřenej na 2 a 1/4 otáčky, když uberu 1/4 otáčky, je ti znát na jízdě, spíše by možná šlo přidat o1/4otáčky na 2 a 1/2 otáčky.

vyměnil jsem kabely, rozdělovač, palec, víčko, svíčky.

co dál s ním261 ?

v zimě hůř chytá, studenej motor běží tak trhaně
upraveno 1x, naposled 02.02.2010 21:48:28
21:59:12
31.01.2010
King
.......tý správný "startovací sekvence" mi to na lpg krásně blaflo i při -15 - 20C.
21:39:28
31.01.2010
King
-> 105: "jen tak na okraj kolik davate zakladni predstih… me to nejlip na beno a lpg chyta na 5st.

ale videl sem tady aj 5–10 a vic (na seriovce)"





To záleží na spoustě okolností - typ motoru, stupeň úprav, charakteristika rozdělovače....

Obecně se říká, že nastavení zákl. předstihu na lpg by mělo bejt o 5 st. větší, než na benál.

Mojí 136ce vyhovola zákl. předstih necelých 10st. Samozřejmě platí, že pro start je nejoptimálnější předstih 0 st, ale i s takovým nastavením a při dodoržení ..........
21:34:36
31.01.2010
King
-> Tom.t: To nutně neznamená, že je reduktor zralej na repasi, spíš by si měl někdo, kdo k tomu skutečně hoví, podívat na nastavení.

Samozřejmě, že za 7 let už asi reduktor na repasi nárok má (povinnej interval je 60tkm), ale

moje zkušenost je taková, že i po 100tkm to může fungovat bez výměny memrán v pohodě.
09:46:25
31.01.2010
Jarda/felda
-> Tom.t: mě novej systém (2 měsíce) žere 118
21:52:23
30.01.2010
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> King: otázka na odborníka - pickup nám žere mimo mesto na dlouhy trate 12l/100km lpg (prázdny auto) .. po meste snad pres 15 ..

je to nejaký ten automatický systém autronic (po dosažení otáček se sám prepne na lpg) .. motor je jednobodová stříkačka 50kw - po generálce ... (žere stejne jako pred ni ) .. myslíš že by to chtelo repasi reduktoru ? ten plyn je v aute cca 7let a vypadá to že reduktor už byl nekdy rozebíran .. jinak s tím problém není žádný, no až na tu spotrebu ... Ď.
14:07:30
30.01.2010
King
-> Zdeněk.: Špatný těsnění se nemusí hned manifestovat nějakýma mega efektama. Mně se něco podobnýho stalo v zimě, kdy mi to "jenom" slušně tlakovalo vodní okruh a až s oteplením to začalo vařit.
12:55:07
30.01.2010
105
jen tak na okraj kolik davate zakladni predstih... me to nejlip na beno a lpg chyta na 5st.

ale videl sem tady aj 5-10 a vic (na seriovce)1
18:37:14
29.01.2010
Zdeněk.
-> Dušan: To nevím kam jde, ale kdyby bylo špatný těsnění, tak by auto mělo i další příznaky, bude určitě něco dělat teplota, bude se kouřit z výfuku... Není třeba možný, že když se dostane LPG do vody, tak trochu ubyde, protože plyn vysušuje? Ještě jedna taková teorie, pokud se dostává plyn do vody, tak se voda může dostat do plynu a spálí se?



-> spartra: Zkus jezdit chvíli na benzín co to bude dělat.
17:08:30
29.01.2010
jarda.u1
Voda muze kapat pod autem za jizdy,takze o tom nemusi ani vedet.
16:50:53
29.01.2010
Dušan
-> Zdeněk.: to je jasne, ale kam jde ta voda ?
15:45:12
29.01.2010
Zdeněk.
-> Dušan: Směšovač je zapojen do chladícího okruhu...
15:34:00
29.01.2010
Dušan
A kde je podle vas ta voda ? Smrad z expanzky je podle me z duvodu spalin jdoucich pres foukly tesneni do vodniho okruhu.
14:41:07
29.01.2010
Zdeněk.
-> spartra: Tak LPG je asi hodně vysušuje, tak se vůbec divím, že se nemění častěji. Ale zase taková práce to není a tolik peněz to taky nestojí 4 A jestli byl cítit plyn, žere to víc tak to bude určitě ono...
09:24:59
29.01.2010
spartra
-> Zdeněk.: že vydržej 2 roky je docel smutný130
00:08:33
29.01.2010
Zdeněk.
-> spartra: Nechat vyměnit gumičky na směšovači?
23:31:26
28.01.2010
spartra
-> jarda.u1: včera bylo slyšet jakoby žbluňkání ale z expanzky, motor už neběžel, dával sem to za příčinu nějaký netěnosti, blíže sem to zatím nezkoumal
21:50:48
28.01.2010
jarda.u1
-> spartra: ja bych taky tipoval na tu membranu,kdyz se to neprehriva.Neni slyset bublani v tom vzplynovaci?
21:46:32
28.01.2010
spartra
těsnění bych vynechal, tipoval bych spíš membránu, co vy na to?
18:43:00
28.01.2010
Dušan
-> spartra: tesneni pod hlavou
17:40:13
28.01.2010
spartra
zdravíčko pánové, měl bych tu další problém,

otevřel jsem víčko expanzky, vyvalil se tam na mě lpg puch, z99 procent je to z expanzky.

jak je to možný, kde je chyba?

lpg spoje jsem dotahoval včera, auto má velkou spotřebu, jede to jak podesraný, šroub je nastavenej akorát stačí utáhnout o 1/4otáčky už je to znát na zrychlování, membrány jsem měnil před 2 lety, ztrácí se mě někam voda-olej nepřibejvá, zatím nebublá do expanzky, nevaří a teplotu drží.

se předvědte, díky
13:55:23
15.07.2007
spartra
jo máte pravdu chlapci bez benzinu nejezdit, normoš mě zarostlo víko ACpumpy, takovým bílím sajrajtem5
13:33:55
14.07.2007
King
-> PeterP136: Mno jó, užsi vzpomínám :) Ale stejně to nic nemění nic na mým názoru, že když mám v autě dvě možnosti pohonu, je kokotina zbavovat se zbytečně backupu4
13:23:49
14.07.2007
PeterP136
-> King: Nooo. Uz sa k tomu blizis :). Islo o prazdnu benzinovu nadrz tusim som to tu aj napisal ale nechce sa mi to kontrolovat :). A nevidim dovod preco mat v nadrzi benzin snad okrem toho ked takto informovany nechcem prist o pumpu. Prevadzka na lpg je spolahlivejsia nez na benzin. Najma ked clovek nejazdi tak dlhe trasy aby mu na nich mohol lpg dojst a vcas tankuje. Ked som na skodovke jazdil 350km v kuse tak par litrov benzinu v nadrzi muselo byt ci uz kvoli zobravemu ocku alebo kvoli tomu ak by mi par km pred cielom lpg doslo. Od ruzomberka az do svitu je peknych par km a bez cerpacky po 20:00.
13:16:00
14.07.2007
King
......teda, ještě mě napadá varianta ježdění s prázdnou benzínovou nádrží, ale to snad plynivkář při smyslech nepraktikuje, že?2
13:14:33
14.07.2007
King
-> PeterP136: Něco mi říká, že AC pumpa byla konstruovaná s tím, že celou dobu života se bude její spodek smáčet v oleji a vršek bude trvale zaplavenej benálem - v tomhle režimu mi AC pumpa přežila funkční cca 180tkm na lpg. Celou tu dobu samozřejmě nebyla na suchu nebyla, protože i když jsem na benzín moc nepřepínal, stejně měla nacuclej benzín z nádrže a tlačila ho zbytečně proti zavřenýmu ventilu. Samozřejmě si dokážu představit, jak nějakej dement namontuje ventil du sacího tubingu AC pumpy, ale to snad není případ tvojí zástavby? :)
11:40:26
14.07.2007
PeterP136
-> King: Ani ja ziaden dovovd nevidim, ale proste z ventilkov ostali vejariky,ktore nemali sancu utesnit nic co malo viskozitu mensiu nez plastelina :). A ona tam pumpovala len vzduch a mozno nejake tie vypary. Ked bola predtym par rokov zvnutra ponorena v benzine tak sa jej nic nestalo.
11:30:09
14.07.2007
King
-> PeterP136: Dobrá, ale dotaz zněl na řadu 7422 Nevidím totiž důvod, proč by shade AC pumpě mělo vadit, že x let pumpuje proti zavřenýmu elmag. benzínovýmu ventilu4
11:27:41
14.07.2007
PeterP136
-> King: O skodovke. Mal som tam favo pumpu "nerozoberatelnu&quo t; cize zalisovanu a rok a pol na nej jazdil otec bez benzinu v nadrzi (aj ked esicko som uz davno vymenil). Noa po pokuse o nakopnutie na benzin to akosi nefungovalo a zosusene a pokrkane ventilky (ale tusim to este dostat) v pumpe proste neventilkovali a benzin do karburatora netiekol. Po vymene za staru povodnu pumpu v pohode (asi sa volakedy robili kvalitnejsie ventilky), akurat ta zase tecie okolo osky rucnej packy.
11:23:12
14.07.2007
King
-> PeterP136: ??? pořád je řeč o 742 nebo kleklo něco na esperu?
11:21:44
14.07.2007
PeterP136
-> King: akurat snad ze neodporucam naozaj jazdit rok a pol absolutne bez benzinu pretoze mi v pumpe odisli spatne ventilky.
11:20:12
14.07.2007
PeterP136
-> King: Na to je v dostatocnej kondicii 4 .
11:18:35
14.07.2007
King
-> PeterP136: Mno, to už jsem opakovali asi milionkrát, že i nalpg stroji je víc než žádoucí udržet benzínovej režim v dobrý kondici. Jednak jako backup v případě, že se nalpg něco vysere a druhak jako výchozí bod pro troubleshooting lpg4
11:06:15
14.07.2007
PeterP136
-> King: Ale naco ked ho nepouzivam inak nez ako skrtiacu klapku a ta zatial funguje 4 .
11:02:42
14.07.2007
King
-> PeterP136: Prostě o ten karbec se musí na lpg trošku víc pečovat a pak ten benzín není taková tragédie. Já měl poslední dva roky klid, protože jsem zvětšil difuzory a velkoryse natryskoval, takže to na benzín jelo jako z praku, ale žralo to i trávu ze škarpy :)
10:20:27
14.07.2007
PeterP136
-> Tom.t: A este zabudni na to ze s lpg budes mat pohon na benizn v poriadku. Casom to zacne blbnut, dojst sa s tym bude dat ale predbiehat tazko. Proste kopu ludi aj King to potvrdi ma tzv. dieru v plyne, ked chcem prudko akcelerovat na benzin tak motor prestane tahat uplne a pozbiera sa az po par sekundach aj to pozvolna. Karburator som kvoli tomu nerozoberal asby som zistil preco pretoze sa to proste pri tych par km za niekolko rokov na benzin neoplati. Vlasten som benzin vyjazdil a natankoval dalsich 10l az ked prestal smrdiet ako benzin a posledny rok a pol benzin v nadrzi ani nebol (derave esicko). A este pri lpg musis mat v poriadku denne pocitadlo km aby si vedel kedy mas ist tankovat. Proste lpgckari chodia tankovat podla km a nie podla hladneho ocka :).
10:13:39
14.07.2007
PeterP136
-> Tom.t: AK pise King tak som na ne "expert" 3 . Uz som ho dokonca mal aj rozobraty ale nepamatam si ani fn z toho co je vo vnutri snad az na to ze som nemohol pochopit preco je to take zlozite 1.

Landi maju vyhodu v tom, ze maju dost mohutne telo oproti konkurencii a to z hrubeho hliniku a nie tie pliesky ako ma lovato a lovtec. Akurat moj ma este aj vrsok hrnca z plastu ale je to dost pevne. Ako pise King tak patria k drahsim, ale na mojom mam uz asi 70tkm za 6 rokov a membrany nedavaju vediet zeby chceli menit. Trosku blbsie vyriesena pruzinka na nastavenie volnobehu, moze pri skladani blbo sadnut a potom sa clovek nestaci divit, ale ked som to skladal ja tak sadla dobre hned na prvy pokus, tak neviem kto sa v tom rypal, ci plynari alebo mal talian tazku noc.

Jazdil som s tym na 742.136 za 7.5l lpg (120km trasy PPBB a 350km PPBA) s tym ze som neprekracoval limity+10km a na dialnici 110km/h.



Ale inak je to fuk, tie splynovace sa lisia minimalne, takze treba ist do takej znacky u ktorej vies ze montaznici to spravia dobre. Membrany sa casom daju zohnat snad na vsetko, len treba obcas chvilu hladat. Ale ja ako pisem som to 6rokov nepotreboval a na espere mam sice lovato len 4 roky ale 120tkm a tiez je to zatial v pohode. Akurat bratovi vo felde zacala z lovtecu nejako prelinat nemrzka tak tam niekde museli urobit cesi chybu.

A este ze som tak smely, myslis ze sa Ti to oplati? Nacierno urcite ale legalne to stji aspon 10tKc (nemam prehlad o cenach u vas) a starosti (drahsia emiska, rocne revizie, zhananie cerpacky ktora ma otvorene v noci) sa vyplatia tak nad 20 alebo aspon 10tkm rocne a hlavne ak to auto este bude zit dost dlho aby sa vratila investicia. Zase na druhej strane ked uz to lpg v aute je tak sa jazdi viac. A este odporucam najvacsiu nadrz aku je mozne bez problemov zabudovat a/alebo je povolena. Ja som spravil chybu s 35litrovou, ked som to hnal tak mi na tu 350km trasu z BA do PP nevystacila a v noci je to s cerpackami u nas bieda. Bud su zatvorene, alebo su drahe a este aj neochotne.
07:47:29
14.07.2007
spartra
-> Tom.t: někdo to o tom psal, ale myslím na felicii, já si vzpomenu snad1

-> King: jo jěště vlastně když to povolím o trochu víc, cuká to míň ale stále8
23:36:35
13.07.2007
King
-> spartra: Povolit tomu na zkoušku můžeš a pak to zase vrátit zpátky...
23:35:46
13.07.2007
King
-> Tom.t: Na ty je největší expert PeterP, ale už se dlouho neozval. Mělo by to patřit k tomu lepšímu, co je na lpg scéně k dispozici (taky pochopitelně dražšímu)...
21:59:36
13.07.2007
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
tak se zeptam tady , nebudu zakladat novy forum : máte nekdo zkusenosti se splynovacema znacky Landi Renzo ? uvažuju o zástavbe do š105 ...4
21:40:29
13.07.2007
spartra
-> King: zas to moc nechci pouštět, kvůli spotřebě, jede to dobře až na to cukání8

taky se tam měnili membrány veškerý8
Extreme Tyres