![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> King 08.08.17 18:15:19: to znam, kdysi jsem v Chorvatsku nejak minul LPG cerpacku a na dalsi uz mi to nevyslo o 50km, to bylo zprovoznovani, abych tam nejak docukal na benzin :) ale karbova auta mi nikdy na benzin moc dobre nejezdila :( felda a niva jezdi dobre na benzin, ale u te nivy to LPG nejak porad nemohu dat dokupy, uz z kopce ani nevyrazuju radeji, check engine na LPG sviti, pise to chybu lambdy a po delsi jizde na benzin to zhasne, docela vazne uvazuju o zmene reduktoru, ten elpigaz mi prijde jako docela velka srajda - jen aby nebyl problem v te elektronice general motors, protoze si to kolikrat samo zacne pridavat..., nejlepsi zatim mi prijde lovato a BRC ve felde 1.6 mi funguje taky velmi dobre, prekopane a zesilene protizaslehovky se oteviraji jen minimalne, ale treba BRC v cervenym MTX taky nic moc, zato lovato ve zlutym rapidu, to je parada... docela dobre fungovalo i v zelene 1.3 mpi felde to polske bingo lambda, teda az po vlastni uprave i za Tve pomoci - demontaz klapek z filtrboxu. No a pritelkyne, co ma v 1.4 mpi E4 sekv. AG, tak to je taky neskutecna srajda, jen pro zlost - jeste to nevydrzelo 10tis. km neskubat bez servisniho zasahu.![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> isti: Může to dělat i netěsnost ventilu 2. stupně, kdy plyn utíká do sání i po vypnutí motoru, což je špatně. Po nastartování je pak možná bohatá směs a volnoběh chcípe.
Ovšem nemůžu už po stodvacátéosmé v tomhle tématu nezopakovat, že každej troubleshooting LPG musí začít zprovozněním a perfektním nastavením karbu na benzín a pak se dá něco podnikat s plynem. Samozřejmě už se tady vyskytly i hlasy, že režim benzínu na plynivce je k hovnu a nemá cenu to řešit, což se jeví logicky správně, ale jenom do chvíle, kdy člověk při opravě např. reduktoru něco nepodělá nebo mu dojde plyn atd. - pak je v prdeli jak Baťa s dřevákama :-)
Ovšem nemůžu už po stodvacátéosmé v tomhle tématu nezopakovat, že každej troubleshooting LPG musí začít zprovozněním a perfektním nastavením karbu na benzín a pak se dá něco podnikat s plynem. Samozřejmě už se tady vyskytly i hlasy, že režim benzínu na plynivce je k hovnu a nemá cenu to řešit, což se jeví logicky správně, ale jenom do chvíle, kdy člověk při opravě např. reduktoru něco nepodělá nebo mu dojde plyn atd. - pak je v prdeli jak Baťa s dřevákama :-)
A ešte som na niečo spomenul,ak vypnem zohriatý motor a naštartujem po minute ale kým sa to neochladí tak nedrží volnobeh.Musí sa s tým prejsť min niekolko sto metrov niekedy aj kilometrov a až potom to drží volnobeh.
-> King: Tak tam bude nejaká záhadná závada lebo to bez plynu skoro na podlahe nenaskočí a bez vstreknutia tiež nie je šanca.Štartér točí ako besný.
-> isti: To "vstriknuti " je obvykle elektromagnet, na stredu reduktoru, kterej zatlaci na membranu 2. stupne, aby přeprala odpor "male " membrany a do sani se dostalo trosku plynu jeste pred startem. Jinak nastartovat by to melo po chvilce i bez predvstriku, protoze podtlak v sani pri otackach starteru by mel stacit na odblokovani male membrany...tedy, pokud je vsechno v poradku, tesni podtlakova hadice sani-reduktor a jendobre utesnena membrana. V pripade i drobny netesnosti je problem. Stejne tak zálezi i na technice startu - s plynem seslapnutym do pulky nebo az na podlahu se moc stesti nenadela.
-> Kocvin: Ak nebude iná možnosť tak sa na to dám ale musel by som vymeniť obe lebo obe sú vadné plus skrátiť kábeláž lebo aj v tom je chyba preto by som to radšej kúpil v celku.A hlavný dôvod je to že ja a cín nie sme velký kamaráti
-> Dušan: U tohto to bez vstreknutia nemám šancu naštartovať.Raz som sedel v aute trištvrte hodiny a asi 10x štartoval kým som na to prišiel že v čom je chyba.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Dušan: U tohto to bez vstreknutia nemám šancu naštartovať.Raz som sedel v aute trištvrte hodiny a asi 10x štartoval kým som na to prišiel že v čom je chyba.
-> isti: tim vstriknutim si obohatis start. Bez nej to chvili trva nez se system naplni plynem. V podstate je to tam pro kazdy studeny start atd. A ten vypinac neni nic jine nez kolibkovy prepinac a jeden spinac.
-> isti: Kup si někde v elektru samotný přepínač a přepájej si ho do staré krabičky.. :)
Skoda 136,motor favorit,karb sedr,je to normálné že keď auto dlhšie stojí tak bez vstreknutia plynu to nenaštartuje?Môžem to točiť aj hodinu a nič.Mám vadný prepínač a táto strana prestal fungovať definitívne ale dnes som na to prišiel ako s tým vybabrať.
Nevie niekto nejaký e-shop na SR kde by som mohol kúpiť prepínač?Niečo takéto
www.fedorauto.cz/index.ph p?tabpage=15...
To nie je možné že všetko musím kúpiť z čiech za drahé poštovné.
U nás som našiel jedno miesto kde montujú lpg ale majitel mi povedal rovno že oni nespravili licenciu preto aby predávali diely ale aby na tom zarobili.A čerešnička na torte bolo to keď povedal že je viac než sto druhov prepínačov a na také staré auto už určite nevyrábajú takže budú musieť prekopať kábeláž,vtedy som v nich statil dôveru.
Nevie niekto nejaký e-shop na SR kde by som mohol kúpiť prepínač?Niečo takéto
www.fedorauto.cz/index.ph p?tabpage=15...
To nie je možné že všetko musím kúpiť z čiech za drahé poštovné.
U nás som našiel jedno miesto kde montujú lpg ale majitel mi povedal rovno že oni nespravili licenciu preto aby predávali diely ale aby na tom zarobili.A čerešnička na torte bolo to keď povedal že je viac než sto druhov prepínačov a na také staré auto už určite nevyrábajú takže budú musieť prekopať kábeláž,vtedy som v nich statil dôveru.
-> King 15.07.17 10:26:51: ahoj:) jj, se svickama, co na LPG fungovaly to strilelo do vyfuku a kuckalo, dal jsem trielektrodovky, ptedstih na max a trochu jsem to obohatil, uz to jede pekne a spotreba 13-20 dle stylu jizdy a terenu
-> Tomaso435 15.07.17 11:05:49: jo, tady tpho jezdi
-> Tomaso435 15.07.17 11:05:49: jo, tady tpho jezdi
-> Jarda: sis moh rovnou nabrat 10kg bomby navíc do kufru a votočit je dnem vzhůru :-D
-> Jarda: Nazdar Hanzelko! :-) Muze bejt. Je to jenom jeste min vyhrevny, nez nase zimni smes (60 procent propanu), takze po nejakym doladeni smesi asi no problem. V koncinach, kde se pohybujete, to pouzivani cistyho propanu asi dava smysl, protoze cistej propan ma teplotu varu -44C a nase PB zimni smes ma diky butanu ubohych -12C
Zajimalo by me, jestli je mozne, ze jezdim na cisty propan... Na nekolika cerpackach jsen se ptal a rikali propan, no butan
Pred 3 tydny mne vykopli z emisi. Na benzin uplne ukazkove emise. Na LPG cca 12x vyssi CO a HC... Tak jsem to v utery dal primo do HL Propan. A ejhle... Byly KO filtry a blby serizeni (cena serizeni+filtru 970Kc). Potesujici je, ze LPG je v aute 11 let (nyni menena bomba) a vyhledove na nem neni treba nic menit, protoze je kupodivu vse OK. Auto Octavia 1.6 74kW, najeto 320000 z toho na LPG 260000.
splynovac mam pararelne k topeni, ted jsem dal ke splynovaci do serie vymenik voda-olej a kdyz je zapnute topeni, tak to ani ten splynovac a vymenik neprohreje :/, nenapada me, jak to jinak zapojit, u feldy to je jasne - vse do serie (tzn. splynovac, topeni, vymenik), ale u auta s kohoutem topeni?
-> Tomaso435 13.06.17 16:19:34: Pod Rilskym monastyrem mi podobna sracka zalepila v LPG systemu, co slo... takze 2x rozborka vseho a cisteni benzinem![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml: ach tak .... :D že by tam dovážel kralupol tenhle šit a prodávalo se to jako pohonné hmoty? :D
-> Tomaso435 13.06.17 15:56:43: Poměr propanu a butanu popř. se lze vybodnout na vyčištění a používat propanbutan v kvalitě na vaření.
kuci, čím lze ředit LPG? ... já jen že v mejtě udělali novou TORO benzinku na LPG... ceny super, k tom paštika zadara ... dobrý .. ale ten rozdíl dvou litrů na sto km je prostě zbytečně vysokej :D ... je možný že se to něčím nechá naředit aby to stálo tak za hovno a cena mohla bejt o korunu pade nižší než jinde?
-> King: OK mrknu na to, jsou tam NGK asi 12000 km
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Pri problemech na lpg, ktery se neprojevujou na benal, jsou obvykle prvni na rane svicky, zvlast u 6-hrnku.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 19.04.17 16:20:11: pokud to dela jen chvilinku po prepnuti, tak bych to asi neresil, treba se to opravi / procisti samo
a co jsi to vlastne poridil za sestival?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Zdarec pánové...
...občas se stane - patrně vlivem počasí a odstávky, že motor při automatickém přepnutí na LPG kolísá a jakoby nejede na všechny válce. Po chvíli při jízdě toto vymizí... řešil už někdo?
Odhaduju na horší vstřiky - nejspíš zaprasené CZ "čistým" LPG. Nějaké rady/tipy/zkušenosti?
Motor má 6 válců a obsah 2.6, zapalování - svíčky, kabely a cívky nové.
...občas se stane - patrně vlivem počasí a odstávky, že motor při automatickém přepnutí na LPG kolísá a jakoby nejede na všechny válce. Po chvíli při jízdě toto vymizí... řešil už někdo?
Odhaduju na horší vstřiky - nejspíš zaprasené CZ "čistým" LPG. Nějaké rady/tipy/zkušenosti?
Motor má 6 válců a obsah 2.6, zapalování - svíčky, kabely a cívky nové.
Řeším pořád ten občasný provoz na 3 válce. Výměna vstřiku za nový nepomohla. V kabelech ke vstřikům to není, protože když ho zapojím na vedlejší vstřik tak běží. Zkusím ještě jít po zapalování, jestli není načatá cívka, která benzín zapálí, ale plyn už ne. Mám i na benzín trochu pochybnost, že to jede nějak vlažněji.
Na co se ale chci zeptat, začal sjem se v tom vrtat a celá montáž je dost zprasená. Mimo kalibrování trysek vrtačkou a ještě značně nakřivo jsem si i povšimnul, že nácucy na sání nejsou nejblíže k hlavě jak se předepisuje, ale až u společné komory. Stejně tak hadičky k nim nemají ani zdaleka stejnou délku. Má smysl to předělávat, nebo se to doporučuje blízko a stejné spíš jen v rámci teorie?
Na co se ale chci zeptat, začal sjem se v tom vrtat a celá montáž je dost zprasená. Mimo kalibrování trysek vrtačkou a ještě značně nakřivo jsem si i povšimnul, že nácucy na sání nejsou nejblíže k hlavě jak se předepisuje, ale až u společné komory. Stejně tak hadičky k nim nemají ani zdaleka stejnou délku. Má smysl to předělávat, nebo se to doporučuje blízko a stejné spíš jen v rámci teorie?
-> vhml 02.02.17 12:15:43: vstrik nebo studenak na ceste k nemu![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
pritelkyne mela problemy i s hadickama ke vstrikum, ale to asi nebude Tvuj pripad...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
pritelkyne mela problemy i s hadickama ke vstrikum, ale to asi nebude Tvuj pripad...
LPG systém Magic 3 - za tepla občas nastartuje na 3 válce a už se nevzpamatuje. Ráno vyrazím, přepne se mi to a v pohodě jedu. Zastavím po 20km v pekárně a už odjíždím na 3 válce a musím přepnout na benzín. Děje se to tak jednou do týdne, vždy když startuji a motor je teplý. Nepomůže vypínat plyn ani motor, po práci to zas běhá v pohodě.
Tuší někdo v čem může být chyba? Žádnej moc velkej smysl mi to nedává.
Tuší někdo v čem může být chyba? Žádnej moc velkej smysl mi to nedává.
-> vhml 01.02.17 08:47:14: ja do -17 no problem, pak uz zamrza... ale projevuje se to dost na spotrebe, jet 2km na benzin se vyplati vic![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tomaso435: Ok rozumiem dík.
-> Marklar: ja ti nevim ale plyn v bombe je tekutej. Aby se z nej stal plyn musi to zaridit teplo motoru. A kdyz to v mrazu startujes na plyn tak ti tam tece tekutej a zamrza to do doby nez se motor zahreje a z tekutiny se stava plyn.... mozna delat to jak se ma, nemas s tim problem.
Ahojte potrebujem poradiť, pokúsim sa opísať môj problém čo najpresnejšie. Na motore favorit pri štarte za studena neudrží volnobežné otáčky.Sytič je naplno - aj na karburátore.LPG - BRC startujem a jazdím iba na plyn. Po zahriatí je všetko ok. Dá sa teda nastaviť resp. zdvihnúť dávaka alebo neviem nastaviť sytič tak aby som ráno nemusel držať nohu na plyne a nechcípalo to ? Ďakujem
-> Jarda: vyřešeno :-D hlava srovnaná, zejtra příjde těsnění tlusčí é 0,5 než original. takže snad to dožije už s tím :D
-> Tomaso435 31.01.17 08:41:50: tak jestli te vytrhne ta max. pulhodka to zmerit...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
malou injekcni stikacku a olej mas? :)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
malou injekcni stikacku a olej mas? :)
-> Jarda: na nekaky laborovani neni cas. Dneska liznu jinou hlavu a hotovo. Maximalne jeste ventily a novy gufirka a to je cely co proto udelat. Potrebuju to uzivat
-> Tomaso435 30.01.17 20:51:06: zkus to nalit a vypocitat
takhle mereni vysky hlavy, tomu moc neverim
-> King 07.12.16 23:31:03: ted jsem byl na revizi bez krytu na multiventilu, technik se pousmal a rekl, unikajici plyn alespon ucitis a dal mi kulate razitko, tak asi tak... :) ani jsem nevedel, ze kdyz jsem tu nadrz v rezerve menil, ze jsem ho tam zapomnel dat :) - tak jsem s tim 3/4 roku jezdil, po revizi jsem ho tam dodal![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> King 07.12.16 23:31:03: ted jsem byl na revizi bez krytu na multiventilu, technik se pousmal a rekl, unikajici plyn alespon ucitis a dal mi kulate razitko, tak asi tak... :) ani jsem nevedel, ze kdyz jsem tu nadrz v rezerve menil, ze jsem ho tam zapomnel dat :) - tak jsem s tim 3/4 roku jezdil, po revizi jsem ho tam dodal
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Chali: na to se takzvaně mužu vysrat
Jeden co dělal něco podobnýho, ta že prej do spalováku parkrát hrábnul flexou ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomaso435: Tak dej 135 písty a vyjde to skoro nastejno ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Chali: tohle je už ale 1,6 ..... :-/
-> Tomaso435: Cca 1mm lízlá hlava na 136 bez problémů jak na LPG tak na benál.
-> King: N95 dojíždí 300m k domovu kvuli startům druhej den ráno, kdy na to ujedu v mrazech cca 1 - 2km do minimálního ohřátí aby plyn začal fungovat.. jinak auto jezdí v létě už jen na LPG. benzín jen občas a v zimě denně jak píšu...
-> Tomaso435: Na lpg by to vadit nemuselo, ale N95 by uz moh protestovat :-)
Pánové, když vezmu že seriová hlava má cca 98mm ..... když do fáva na lpg dám hlavu co má 96,45mm .... přežije to ten motor ? :-D pude nastavit funkční předstih?
nebo se na to mám rači vysrat a dát tam seriovou s tím, že to pojede stále stejně na hovno :-D
nebo se na to mám rači vysrat a dát tam seriovou s tím, že to pojede stále stejně na hovno :-D
Tak přátele, díky za rady, je vyřešeno, dneska to prošlo úplně bez problémů.
Od posledního měření dána jiná lambda, opravené sání a vyměněný komplet výfuk s katalyzátorem. Takže někde tady byla chyba, ale kde konkrétně, to už asi nenajdem.
Ještě jednou díky.
Od posledního měření dána jiná lambda, opravené sání a vyměněný komplet výfuk s katalyzátorem. Takže někde tady byla chyba, ale kde konkrétně, to už asi nenajdem.
Ještě jednou díky.
-> Venca.: A o kolik ty hodnoty neseděly? Co máš v nádrž za benzín? Není to nějakej stoletej "obyčejnej" N95?
-> Borderer: Na benzín se to pohybuje mezi 0,1 - 1,0 V
-> Venca.: A co ti to ukazuje, když jedeš na benzín? Mne se pořád nezdá ta hodnota 1.35V, to je něco někde špatně...lambda má plynule běhat v rozmezí cca 0,1 - 1,0V.
-> Borderer: Když lambdu odpojím, ve vagu to ukazuje to 1,35 V, stejně jako když se to přepne na plyn. Stejné napětí napěřím i na svorkách lambdy, dílenská příručká říká, že tam má být 450 mV, tak to beru jako ok. Pokud by tam byla 0, museli by být lambda vyzkratovaná nebo?
JInak to normálně reguluje/mění napětí v cca 2s intervalech
JInak to normálně reguluje/mění napětí v cca 2s intervalech
-> Borderer 18.01.17 21:26:36: Tak podle popisu tady www.autoplyn.wz.cz/web/ro
zdeleni.html bych řekl, že to bude neřízený, je tam pár relátek a splynovač... ale zítra to vyfotim.
Díky za tipy, zejtra to projdu a zkontroluju.
-> Bukaj: Překvapivě vše funguje...a to se u felicie často nestává![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Díky za tipy, zejtra to projdu a zkontroluju.
-> Bukaj: Překvapivě vše funguje...a to se u felicie často nestává
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)