skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Uprava hlavy
-> Gemini: proc by tam vetsi ventily jako nikdo nedal? das tam klidne 37ky saci stejne jako na favo hlavu.. feldovy ventily se tam davaj bezne..
-> Gemini: No jo no, ale zas ta 105 vydrzi vic ne? Proc jen delali soudruzi 130 tak tenkou ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Matthes130 - registrace zatim v provozu: boze kam by ste tie S105kove hlavy este nenapchali.......zachvilu budu mat cenu ako hlavy felda mpi......piesty urcite 136, spalovaky urcite upravene.....a vacsie ventily pochybujem ze tam niekto da......
-> Saky: No "serii" ne urcite (kvuli kvalite). Nejjednodusi a nejlevnejsi by bylo tam naskladat favorit a pohrat si s hlavou. Zas ale ta fobije ... o decku vetsi obsah ... ![135](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/135.gif)
![135](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/135.gif)
-> Matthes130 - registrace zatim v provozu: to je alternativa.. protoze pisty ojnice vlozky jsou vetsinou KO a nez kupovat novy tak radsi tohle .. pokud to nekdo nechaav seriove jete tak pak je varianta fabka draha..
-> Saky: No o tom uvazuju
Ale 1,3 mi staci na bezny jezdeni ... nezavodim
Uvidime casem ... ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Matthes130 - registrace zatim v provozu: podle me jo.. jinak ja cpu do 130tek spodky z fabky-)
-> Saky: Diky :) takze bude lepci dat pisty 136 a pak doladit tvar spalovaku na zadany KP ... ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Matthes130 - registrace zatim v provozu: jo spalovaky musis upravit urcite 1, kvuli ventilum vetsim a 2, kvuli optimalnimu spalovaku..
-> murgy: tak ako vravi saky mas to na skoda.daves tam kliknes na taku kolonku dokumentace pojdes dole kliknes na kolonku Tistena dokumentace a dole mas upravy motorov pre sutaze a zavody ak to nedokazes tak potom neviem.
-> Saky: -> Gemini: Mladezi, coz takhle dat na motor 130 hlavu 105 a pisty favo 135/136? Ten KP si zmerim ... ale co kdyz bude sedet, bylo by nutny tvarove upravit spalovaky kvuli lepsimu horeni?
-> murgy: sak hladaj na nete upravy motoru 130L/a tam to vsetko je...skus to hladat...alebo ja ti to najdem lebo....
-> murgy: vykresy uprav motoru jsou bezne ke stazeni na netu.. ale spis nez vykresy bych to nazval schematicke nacrtky.. pokud budou veskere tve vedomosti pouze z toho tak se do toho ani nepoustej
-> Gemini: ak mi posles tie vykresy tak ja ti poslem obrazok vysledku ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
jinak nekdo pouziva frezky nekdo brusne kameny nekdo skaldane smirkove kotoucky atd.. ja posledni nejlepsi ale nejdrazsi variantu samozrejme nahrubo nejruznejsi frezy
-> vhml: kdybys mel frezu stejne velkou jako vyslednej kanal tak by ti rozmlatila hubu-)
-> vhml: treba nahrubo frezami, najemno kamenom sedym.....plati pre vysoke otacky priamej brusky...... ano stravis pri tom mladi......profi hlavy su cez 100h roboty.....ak mas iba vrtacku tak tam toho moc neporiesis....
-> murgy: kiez by to bolo tak jednoduche.....ono su nakresy ako maju vyzerat kanale, tak to skus dat sustruznikovy co stym spravi a ukaz vysledok....
-> murgy: kiez by to bolo tak jednoduche.....ono su nakresy ako maju vyzerat kanale, tak to skus dat sustruznikovy co stym spravi a ukaz vysledok....
-> Saky: kterak se vlastne zvetsujou kanály??? Co jsem přemýšlel tak buď vzít frézu o přesným průměru kanálu(což asi těžko seženu frézy odstupňovaná po 1mm) nebo to dělat kamenem, u čehož strávím mládí a s mojí šikovností nikdy nedosáhnu kruhovitosti kanálu, ale bude to šišoid všemi směry...
Jak se to dělá na ,,profesionální" úrovni?
Jak se to dělá na ,,profesionální" úrovni?
-> murgy: Vyděls jak vypadá spalovací prostor?
-> Gemini: vsak ked poviem sustruznikovi aby mi upravil spalovaci priestor podla vykresu resp podla toho ako to nakreslim, tak nevidim problem.... i to vidim prilis jednoducho?
-> vhml: podarilo sa ti zabit 77cky tou hlavou.....porozmyslaj nad inym riesenim.....
-> murgy: zamocnik veru nebude vediet co kde ako....ani ked mu to povies a ked mi ti to povieme......frezar ti bude vediet znizit hlavu na freze, zarovnat na magnetke.......sustruznik bude vediet opracovat ventily podla L/A vykresu.....a tam si skoncil
-> murgy: zamocnik veru nebude vediet co kde ako....ani ked mu to povies a ked mi ti to povieme......frezar ti bude vediet znizit hlavu na freze, zarovnat na magnetke.......sustruznik bude vediet opracovat ventily podla L/A vykresu.....a tam si skoncil
BTW: kolko vazi odstrojeny motor? bez hlavy altiku atd...
no takto: ja s vybavenim nemam problem kedze robim v strojarskej firme a doel mame dielnu. takze tam mi to spravia za facku. len musim vediet co chcem spravit. a co sa tyka uprav: mam znameho co robi s motormi 30 rokov. ale nema cas na to aby som sa ho vypytoval. preto to chcem najprv pozistovat aby som ho potom zbytocne nezdrziaval
-> vhml: ze by prvni soudny clovek z virtu ktery nema prsty, brusny papir a lestici pastu? -)) nebot toto je spickove bezne vybaveni bezneho virtackeho upravce hlav a ze jich tady je pozehnane.. -)
-> Gemini: nemám techniku na zvětsovani kanalu... resp. se mi s tim nechce srát, ale uvidime. Bude to jenom na normalni jezdeni a lezi mi tu pisty 77mm bez vyuziti...
-> vhml: neviem ci sa rozdiel na spotrebe da namerat v lab. podmienkach vobec.......ale to ze na 1340tku motor das S105 hlavu, to by som necakal.....este s neupravenymi kanalmi....a pritom su take malicke.....
daj tam favo alebo 130tkove ventily, sedlo sacieho sprav na 31mm....potom to pojde...
-> murgy: napis na icq, ohladom upravy, Saky ma pravdu zozen si najprv nejake hlavy na trenovanie a vela si o tom nastuduj co , kde a kolko uberat........ zistis kolko to spotrebuje materialu a potom si ju das radsej spravit....
daj tam favo alebo 130tkove ventily, sedlo sacieho sprav na 31mm....potom to pojde...
-> murgy: napis na icq, ohladom upravy, Saky ma pravdu zozen si najprv nejake hlavy na trenovanie a vela si o tom nastuduj co , kde a kolko uberat........ zistis kolko to spotrebuje materialu a potom si ju das radsej spravit....
-> murgy: klidne se ptej.. nicmene necekej odpovedi jak co upravit kde co ubrat atd.. ne ze by ti nikdo nechtel poradit ale to se proste neda popsat slovy.. osobne si myslim ze pokud se das do upravy hlavy bez toho abys nekdy videl jak to ma vypadat atd.. a nejen ty ale kazdej kdo to nidky nedelal.. ze ta hlava nebude mit vubec zadny prinos mnohdy spis naopak.. pak jsou videt takove zverstva co se tady prezentuji jako upravene hlavy.. a pokud nekde uvidis nejakou dobre udelanou hlavu a bdues se ji snazit napodobit tak ver tomu ze prvnich nekolik hlav znicis a mozna pata bude jakstaks pouzitelna... k tomu si pripocitej nakup vybaveni atd.. neber to jako ze te chi odrazovat ale proste to neni jen to slavne elsteni kanalu jak tady kazdej uvadi..
-> Gemini: ok... skoro nad svetkym uvazujem.. este tak niekoho najst kto by bol ochotny to so mnou prekonzultovat cez icq????? lebo mam tolko otazok ze by som tu stravil cely zivot
-> Gemini: co priblizne udelají upraveny ventily se spotrebou??? Budu si teď dělat hlavu na normální ježdění s rozumným poměrem výkon/spotřeba. A pořád přemýšlím jestli dát ventily ze 130 nebo ne. Bude to hlava ze 105 na 1340motoru. Kanály původní velikost...
-> murgy: rozsirenie kanalov, uprava voditok, rozsirenie sediel, uprava ventilov, zozenie odlahcenie..... tvarovanie spal. priestoru, vhodna vacka a vhodny kompresny pomer k danej vacke.....
to mas dve zasadne veci......
to mas dve zasadne veci......
-> Gemini: no tak povec co mam urobit? mam to skoro cele rozobrate a nechcem to len tak zase zlozit... ked sa nieco da robit...
-> murgy: vylestenie je k hovnu....tam treba uplne nieco ine......hovori sa nieco v 130L/A upravach nieco o lesteni ?
-> murgy: no kdyz uz mas vylestene kanaly tak uz ti chybi jen vacka Pavlicek a stahnout setrvak a sebrat tu hlavu a mas 150koni.. a pokud to myslis vazne tak si precti neco serioznejsiho.. je tady toho napsano dost a dost..
-> Saky:
no dobre a tak potom co mam robit? nad cim mam uvazovat najskor? uz mam vylestene a zalicovane potrubia (aj sacie aj vyfukove), repasnuty altik aj karburator... co mam urobit este pred tym ako budem rozmyslat nad spalovacim priestorom a znizovanim hlavy?
no dobre a tak potom co mam robit? nad cim mam uvazovat najskor? uz mam vylestene a zalicovane potrubia (aj sacie aj vyfukove), repasnuty altik aj karburator... co mam urobit este pred tym ako budem rozmyslat nad spalovacim priestorom a znizovanim hlavy?
-> murgy: jestli mas 105ku a chces 120ku tak mas jednodussi a levnejsi koupit 120ku nez prevrtavat blok a menit pisty..
jinak snizenim hlavy prave uprava hlavy konci nikoliv zacina-)
jinak snizenim hlavy prave uprava hlavy konci nikoliv zacina-)
no ja znizenim hlavy nekoncim. ja len zatial zbieram informacie co vsetko ta ktora zmena ktoru chystam potrebuje. sak nebudem sa pustat do niecoho a potom rozmyslat co dalej. chcem upravit aj spalovaci priestor, vylestit sanie a vyfuk.... a teraz som dostal moznost zadarmo dostat sadu piestov a ojnic na 120ku... mam to zobrat a dat vyvrtat blok alebo sa to neoplati????
snižovat hlavu bez jiných uprav podle mně nějak nemá velkýho smyslu. když se dá vačka, tak pak snížit kvuli optimálnímu kompresnímu pomněru. Ale nejlepčí výsledek bude s komplet udělanou hlavou..A ne jak to dělaj někteří,snížit hlavu stáhnout setrvák, tak a teď z toho mám závoďák.Nechci se do nikoho navážet jen tohle je muj názor.
-> murgy: jinak kompresni pomer se nepredpoklada, kompresni pomer se meri.. to je podobne jako s vykonem.. bud vykon neuvadim a nebo ho zmerim.. napsat predpokladany vykon 150koni je sice urcite lakava reklama ale kdyz jsou z toho pak jen morsti konici tak je to smutne..
-> murgy: kolko tych vaciek mas v motore ? akurat sa ti zmeni oktanovy poziadavok paliva
chalani? a ak znizim hlavu. predpokladam ze teraz mam kompresiu 8:1 a znizenim ziskam 10:1. treba robit nieco aj s vackami?
Bude to dělat jarin já se jen snažím sehnat info![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ahoj potřeboval bych vědět o kolik můžu stáhnout hlavu na svojí 136 aby mi to nedělalo nějákej bordel dík
-> Tampajs: Doufam že tu hlavu ještě nemáš sníženou,protože až uděláš spalováky musíš nalít kompres (píst do horní ůvrati) a potom snížit hlavu dle potřeb.
-> J3STER: to je právě ono co já potřebuju upravit salováky tak aby seděli :)
-> J3STER: Ale jde to udělat
-> Tampajs: Stotřicítka má větší rozteče válců, takže to nebude pasovat.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Priloz si tesnenie na 130ku na 105kovu hlavu a brus
-> petr s: Na to sem koukal a koukal sem i do dokumentace na 130 l/A nevim no nezdá se mi to doist informativní Ale i tak díky
To jsem chtěl dělat taky když mi praskla, ale 130 má větší ventyly.