-> David29:
2T oleje jsou stavěný hlavně tak, aby se spalovaly pokud možno s menšíma emisema a s menším zasíráním motoru. Jinak to asi záleží na tom o jakej dvoutakt se jedná. Fichtlovi, Teře nebo naftovýmu TKčku to bude asi jedno co do toho naleješ, známej to provozuje na klasický 4T oleje roky bez potíží. Ale hulí to. Do motorový pily nebo něčeho lepšího, vysokootáčkovýho, bych použil předepsané 2T oleje.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
jaky olej
Dotaz pro znalé,
dvoutaktní motor, olej se leje zvlášt - je tam jakýsi čerpadýlko, který to dávkuje a míchá s benzínem
Mám asi 15l oleje pro těžký diesly - dle specifikace tipuju, že to byla nějaká Tatra nebo tector od Iveca.
Dotaz: můžu to použít do 2T, nebo oleje pro 2T jsou v něčem speciální? Nebo naopak oleje do 2t je vyždímaná slunečnice a cokoliv je lepší?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Díky
dvoutaktní motor, olej se leje zvlášt - je tam jakýsi čerpadýlko, který to dávkuje a míchá s benzínem
Mám asi 15l oleje pro těžký diesly - dle specifikace tipuju, že to byla nějaká Tatra nebo tector od Iveca.
Dotaz: můžu to použít do 2T, nebo oleje pro 2T jsou v něčem speciální? Nebo naopak oleje do 2t je vyždímaná slunečnice a cokoliv je lepší?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Díky
-> Jirik_Tuňák1983 01.09.20 18:44:37: Hele zrovna jednoho "rekvalifikovanýho&q
uot; zahradníka tu máme a motor bych mu klidně svěřil
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Hanz1912 26.08.20 17:19:00: Podíval bych se na stránky výrobce.
Neprošel ten mechanik nějakou rekvalifikací třeba z oboru zahradník nebo švadlena?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![81](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/81.gif)
Neprošel ten mechanik nějakou rekvalifikací třeba z oboru zahradník nebo švadlena?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Repasoval som motor po 120000km
Jazdene na pohodu a od nova.
Pouzity klasicky olej tej doby M6AD tusim
Menene po 5000km , filter plnoprietok.
Majitel pedant.
Krasny cisty blok a kluka ako nova.
Riesili sme celkovu GO karoserie a naprav tak sme to vzali komplet aj s prevodovkou a motorom.
Jazdene na pohodu a od nova.
Pouzity klasicky olej tej doby M6AD tusim
Menene po 5000km , filter plnoprietok.
Majitel pedant.
Krasny cisty blok a kluka ako nova.
Riesili sme celkovu GO karoserie a naprav tak sme to vzali komplet aj s prevodovkou a motorom.
Castrol tam nebyl moc často. Pak ho zrušili. Přešlo se na TEN Valvoline VR1 10W60. Já měnil olej max po 10000 nebo 7000km nebo podle barvy. Bylo to zevnitř černé a smradu z toho jako by se v tom udilo. Předchozí majitele znám a nejezdili jiný olej určitě. No budu jezdit od jara do podzimu. A možná když bude zima slabá a bez soli tak bych jel asi to projet. Právě proto jsem tam nalil 5w50 že to bude čisté pořád a nebude se tvořit karbon. Co ten Valvoline vlastně je? Na oleje-pema.cz píšou že to je plná syntetika a jinde polosyntetika a semisyntetika. Koupím, naleju, a budu pozorovat tlak a zahřívání
-> Hanz1912 26.08.20 05:49:48: Jezdím 15 let napřed 10W50 a teď 10W60 a blok je krásně jen zlatavý. Pokud ho máš černý, tak to byl nějaký shit olej bez aditiv, ježdění dlouho bez výměny a ještě enormně namáhaný. Jinak to není možné.
-> Hanz1912: V tom pripade tam 100% nebyl Castrol 10W/60. Techto oleju jsem vypustil mraky a pokud tam neni 50tis km, nezakarbonuje motor..
Pokud mas motor po GO a nebude jezdit v mrazech,nebo krátké jizdy mesto. Tak bych sel do 1xW/50..
Pokud mas motor po GO a nebude jezdit v mrazech,nebo krátké jizdy mesto. Tak bych sel do 1xW/50..
Tak kapky to dostává občas. Mechanik co mi rozebral původní blok, který jezdil na, 10W60 tak to bylo uvnitř černé jak diesel. A smrdělo to spáleninou. Právě jak říkáš Eidy že to má nějaké vůle a řídký olej to neutěsní. Když dám 10w60 tak by se měl zvětšit i tlak oleje teoreticky ne? I když při zahřátí zřídne ale ne tak. Můžu vypustit tu 5ku co tam teď mám a na zkoušku nalít novou 10ku pro porovnání. Ten Valvoline VR1 je dobrá volba ne?
-> Hanz1912 25.08.20 21:21:15: A prosím tě, kdo ti prozradil takové tajemství? Já teda ještě z žádného motoru nevypustil jiný olej než černý. Jelikož pístní kroužky nikdy netěsní 100%, do každého oleje se dostávají saze. Navíc karbon vzniká na horkých plochách třeba jako dříky výfukových ventilů a olej to rozpouští. Každý olej včetně M6 (bez aditiv) bude časem černý. Bez ohledu na třídu viskozity. U 5W bych se už bál nízké viskozity. Tyhle starý motory jsou navržený s velkou vůlí a řídký olej tomu spíš uškodí. Pokud to nehoníš, jakýkoliv olej 10W-40 s API SL nebo SJ bude bohatě postačovat.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Hanz1912: "Pokud Ti někdo řekl že olej 10W časem černí - tak to je bezesporu odbornik, Olej použij SAE 15W/50,10W/50, (v extremu v létě a dálnicích 10W/60)
Podle SAE - toto nic neříká o kvalitě . Tam se dívej na API (i když Americká norma orientační) SJ,SL a ten motor pojede s takovým relativně zastaralým olejem krásně..
Podle SAE - toto nic neříká o kvalitě . Tam se dívej na API (i když Americká norma orientační) SJ,SL a ten motor pojede s takovým relativně zastaralým olejem krásně..
Jezdíte někdo 5w50 ve 120ce? Mám motor z nových dílů a nějaké lehké úpravy tam jsou. Vnitřek LS. Bylo mi řečeno že tam mám dát 5w50 když je to nové všechno. 10w že černí časem. Na starém bloku se jezdilo od začátku 10w60 Castrol RS který už neexistuje a pak se přešlo na Valvoline VR1. Teď mám 5w50 od Mobil 1. Tlak při teplotě oleje 80°C na volnoběh cca 1000 otáček je 1bar. Za jízdy při větší zátěží 4bary. Takže asi dobré.
-> SO545: tie tu nemame kedze sme na kopci ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> castrol 25.07.20 20:54:02: tak mu este porad nech si namaze na studni rucnu pumpu ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> King: sused si tak impregnoval plot na predzahradke ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: A taky je to dobry na impregnaci vrat od stodoly...nebo do fobie :-)
-> Tomaso435: Jen ostatní to lejou do kamen a ne do auta![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: budeš se divit, na ten tam je pořadník....
-> Tomaso435:
Tak vem olej z vrakáče ne?
Tak vem olej z vrakáče ne?
-> palinator: zbytečně drahý... Litr za výměnu oleje je pro to moc :D
-> Tomaso435:
VW504.00 nebo VW502.00 na pevnej interval
Tečka
VW504.00 nebo VW502.00 na pevnej interval
Tečka
Pánové fabie 1.2 TSI 63kw... Jakej olej vzhledem k ceně použít? Výměny max po 10 000km... Takže Castrol to nedostane a 30 000km to v tom taky jezdit nebude.
Paramo 5w30 lze?
Paramo 5w30 lze?
-> U-Geen 19.04.20 22:32:49: njn, jsem slepej no![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: havoline != valvoline :)
-> Tomaso435 19.04.20 11:55:04: jo valvoline max life 10w40 mi taky extra tu nivu nemazal, cekal jsem od toho vic, ale prisel mi neco jako ten mogul extreme, spis jsi mel nejakej falzifikat
takovej mogul super 10w40 a mogul etreme 10w40 (oba se stejnejma specifikacema) je sakra rozdil, uz jen, ze toho mogulu super ten motor spapa dvojnasobek, nez toho extreme
takovej mogul super 10w40 a mogul etreme 10w40 (oba se stejnejma specifikacema) je sakra rozdil, uz jen, ze toho mogulu super ten motor spapa dvojnasobek, nez toho extreme
-> MVM: Jasně, rozumím. Díky.
-> Shader 19.04.20 12:17:58: Samozřejmě. Jen ten olej častěji měnit. Všechno spolu souvisí. Pokud ten motor je v kondici nemá vůle a spolehlivě má tabulkový tlak oleje.. neni nutný pro sériový motor nic vymýšlet. Pokud začnou převažovat extrémní podmínky,rozhodnu se s tim třeba jezdit jen po dálnici,tahat karavany,nebo jen jezdit na plno.. Tak se rozhodné vyplatí udelat nejaký změny a opatření.
-> MVM: Tedy pro běžné svezení s občasným "povyražením" vyhovující?
-> Shader 19.04.20 11:25:04: Zase upřesním. Musi se to pojmenovat přesně. SAE 10W40 s API SL je výrazně nad minimálními požadavky motorů OHV škoda.(v běžných podmínkách provozu) Jak teplotnim rozsahem,tak výkonností.
-> Jarda: já si do fáva nalil nějakej supr čupr extra havoline 10w40... no po 50km sem to vylil... neumělo to s tim mazat.. dalších asi 150 000km to najelo na to co leju do všeho. paramo stáčený za 52kč 15w40 m7ads3. a není problém.
-> Shader 19.04.20 11:25:04: do 136 urcite, ja pouzivam ME 10w40 nekdy jsem daval 15w40 taky ME, nikdy nic jineho, hodne zavisi i na klimatickejch podminkach ve kterych je to provozovano![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
S tou 15kou mi je v zime favomotoru az lito.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
S tou 15kou mi je v zime favomotoru az lito.
-> MVM: Pokud to tedy chápu správně, pro běžné ježdění je 10W40 vhodným řešením, jelikož není motor nadměrně zatěžován a použíti 10W60 tedy nemá smysl. V případě, že motor bude často nadměrně zatěžován je použití 10W60 adekvátním řešením. Pokud bych tedy přešel z 40 na 60, musí to být v závislosti na tom, jak bude motor zatěžován. Je to tak?
-> MVM 19.04.20 11:07:29: prave ty podminky... do lady je povoleno od 0W30 do 25W60 podle prostredi ve kterem to bude jezdit, ale ja do dlouhe nalit 0w30, tak to zadru na prvnim kilometru, ale to je zas stavem motoru, jezdim na 10w60 a no problem, ale kdybych tam dal jinou znacku se stejnejma specifikacema i viskozitou, tak verim, ze to zas nebude fungovat, dlouho jsem jezdil na 15w40 ME, mazani se zhorsovalo, malinko pomohlo zahustovadlo, pak jsem na UA nemel olej, koupil jsem na benzince 20w50 ( v popisu bylo vhodne pro vozy vaz a uaz) a nez jsem dojel domu, tak jsem za 1000km pridrel ojnicni salku, kontrolka mazani poblikavala na volnobeh, s timdle valvoline vr1 racing neblikne ani kdyz to je maximalne prohrate - ve vedru po 500km, ale nalejt tam neco jinyho, tak jsem v pr...
-> Shader 19.04.20 10:48:47: Ta otazka je špatně položená a tudíž i odpověď je neadekvátní.
10W/40 nebo 60 je jen vyjádření viskozity podle SAE. Za urcitych podminek je výhodnější 40 než 60 a naopak. Obecně se da říct ze 10W40 ve kvalitě podle API i ACEA kterou jsi uvedl drive je použitelná u motorů 90.let velmi univerzálně . Tim ,že bezdůvodně použijes vyšší viskozitu neznamená že motoru pomužeš. Vždycky je zaklad vychazet z doporučení vyrobce motoru a vztahnout to na prevazujici podmínky provozu..
10W/40 nebo 60 je jen vyjádření viskozity podle SAE. Za urcitych podminek je výhodnější 40 než 60 a naopak. Obecně se da říct ze 10W40 ve kvalitě podle API i ACEA kterou jsi uvedl drive je použitelná u motorů 90.let velmi univerzálně . Tim ,že bezdůvodně použijes vyšší viskozitu neznamená že motoru pomužeš. Vždycky je zaklad vychazet z doporučení vyrobce motoru a vztahnout to na prevazujici podmínky provozu..
-> MOLSO: To je nevím, ale když se ptáš, tak asi ničím.
-> Shader: a čím by to akože malo škodiť ?
-> MVM: Díky. Ještě bych se zeptal, škodí obecně motoru, když se přechází řekněme z 10W40 na 10W60?
-> Shader 19.04.20 10:27:54: Ano je..
Zdravím. Pročetl jsem si tady příspěvky, ale já jsem z těch veškerých specifikací a nespecifikací jelen
. Zeptám se tedy jednoduše, je tento olej SAE 10W-40; ACEA A3/B3, A3/B4; API SL/CF vhodný pro motor 742.136? Díky.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MVM: Však já to tak nějak beru
A aj kdyby, jak su psal, je tam uvedeno zvláště, nikoli výlučně ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Zatím to vypadá, že vezmu ten Super s dle okolností příště tu MoS2. Uvidíme, zkusím ešče sehnat nějaké info, ale už to vypadá na konečné rozhodnutí. Každopádně díky moc za tvé zkušenosti![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Zatím to vypadá, že vezmu ten Super s dle okolností příště tu MoS2. Uvidíme, zkusím ešče sehnat nějaké info, ale už to vypadá na konečné rozhodnutí. Každopádně díky moc za tvé zkušenosti
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> MVM 17.03.19 21:10:12: jj, mas pravdu, to jako valvoline maxlife, cekal jsem, ze je fakt do motoru, ktery ma neco za sebou a on je tam lepsi mogul ?)
-> k.jarek 17.03.19 13:04:17: Na to se uplně vykašli že je ten olej doporučen pro auta nad 100tis km. To je takový marketingový tah obsáhnout všechny skupiny spotřebitelů. Tomu autu je to fuk, Samozřejmě přesný složení nevim, ale má to třeba vic aditiv na čištění úsad,možná se líp snáší s těsněním, určitě nelze čekat že to udělá GO.
-> Jarda - zrušená registrace 16.03.19 17:57:58: Tak měl by být použitelný zvláště do motorů s vysokým nájezdem, avšak nikoli výlučně, takže v tom nevidím problém. Ale pokud tam nějaký aspekt je, budu rád za ozřejmění.![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> palinator 16.03.19 19:26:33: Zrovna o tomhle jsem četl a viděl docela dost věcí, ale ani to nebudu komentovat, protože na nadsázku nemáš asi úplně přepnuto a na žádný konkrétní rok jsem nenarážel. To, že čím více se vzdalovala výroba jejímu začátku, tím byla kvalita katastrofálnější, to je všeobecně známý fakt.
-> Jirik_Tuňák1983 15.03.19 16:34:21:
Vzhledem k tomu, že na Žigula stavěli Italové fungl novou fabriku a nějakou dobu na tom dělali kontrolu kvality, tak ty rozdíly asi nebudou aspoň z počátku výroby takový. Nebo jsi měl možnost porovnat motory FIAT a VAZ z podobného roku?
Vzhledem k tomu, že na Žigula stavěli Italové fungl novou fabriku a nějakou dobu na tom dělali kontrolu kvality, tak ty rozdíly asi nebudou aspoň z počátku výroby takový. Nebo jsi měl možnost porovnat motory FIAT a VAZ z podobného roku?
-> k.jarek 16.03.19 09:26:13: pockej? super do toho s 50tis.km? to psal -> MVM 15.03.19 15:52:41: , ze je pro vic jety motory
ja mel jen ten sedej...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MVM: Díky moc za info
Tak na barvu to nejezdí, takže to neřeším, ale pro většinu lidí to asi odrazující bude, to je fakt. Každopádně, pokud to nedělalo nikde neplechu, tak ho vyškrtávat nebudu. Letos zkusím dát ten Super a při příští výměně to zhodnotím a když tak tam dám tu MoS2 příští sezónu. Díky![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> k.jarek 15.03.19 18:32:39: Jestli chceš zkoušet olej s tou MOS2 tak se toho u OHV a obecně bát nemusíš. Ale já dával lidem do běžných aut spíš tento www.oleje.cz/p/liqui-moly -super-leichtlauf-10w-40-
5 -l--17457 Lidi nemají důvěru v šedý olej, Můj kolega ten olej s molybdenem jezdil ve 20W/50 ve VW Brouk vzduchem chlazený,chválil si to. Ani ve feldě ve verzi 10/40 s tim problém nebyl (ani být nemohl) ale lidi odradí ta barva.. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 15.03.19 17:30:51: Když se ti nešprajcne ve výfuku, pak to dělá meluzínu a ty chodíš po ladaforech a ptáš se jestli to tvoje avto náhodou nemůže mít turbo
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)