skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Brzdovy posilovac
prohledat
42 příspěvků (zobrazeno 1 až 42) od 02.04.2009 do 02.06.2021, založil/a JuraRacing
Stacilo dotiahnuť 2 otacky dnu a je to ok.
-> minno 28.05.21 12:44:37: Já pro to, že tím testuju přesně to, kvůli čemu tam ta mezera je, nemusím nic měřit, řešit tvar tlačítka a vnitřního kužele, atd....
Načo tak zložito? Keď stačí pomerať a rovno nastaviť.
nebo to delat bez kapaliny a vzduchem overovat, ze se saci ventily hbv s rezervou po uvolneni pedalu otevrou...
Vůli na posilovači jsem seřizovat tak, že jsem nechal pumpu navolno,vyšrouboval trn víc dovnitř, až bylo zřetelně cítit, že trn už tlačí píst pumpy a potom rukou pumpu tlačil do normální pozice,kdy je přitažená. Potom jsem ten vždy o otočku zatáhl,dokud už nebylo cítit, že trn tlačí píst pumpy. Pak už jen zpět přitáhnout pumpu na tělo posilovače. Pokud máš cit v rukou,je to spolehlivá metoda.
-> Martieers: Jo, to pak kousající se brzdy udělat může.
Posilovac bol kompletne rozobrany cize nastavovaci trn nastaveny od oka. Menene gufero a tesniaca gumycka s plieškom.
-> Martieers: Jaké gufero jsi měnil, že by to mělo mít souvislost se seřízením trnu posilovače? Gufero v posilovači vyměníš přece bez změny nastavení trnu, ne?
Jinak pokud jsi měnil HBV nebo komplet posilovač, případně nějak hýbal s nastavením trnu, tak by to byla velmi pravděpodobná příčina popsaného chování, ale pokud tyto věci zůstaly původní, tak hledej chybu jinde...
Jinak pokud jsi měnil HBV nebo komplet posilovač, případně nějak hýbal s nastavením trnu, tak by to byla velmi pravděpodobná příčina popsaného chování, ale pokud tyto věci zůstaly původní, tak hledej chybu jinde...
-> Martieers: Teoreticky by to bejt mohlo. Ohřej to a když se to začně zakusovat zkus o pár otáček povolit matice na válci. A pak opatrně zabrzdi. Ale spíš bych to viděl na hadice...
Caute, kusaju sa mi predne brzdy moze to byt nastavenim trna posilňovača? V zime som menil gufero do vtedy ok, od vymeny problem pri zahriati sa predne brzdy zakusnu.... Vtedy aj pedal tvrdne, diki.
Jo, tak to bude ono, dobová palivová hadice na favority, díky za určení
Jinak startér bez reduktoru jsem měl originál ještě na feldě z roku 1995 a je to strašná věc, ty startéry (ať u favorita nebo u felicie) vydávají takový zvuky že kolemjdoucí si myslí že se to auto brzo rozpadne![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak startér bez reduktoru jsem měl originál ještě na feldě z roku 1995 a je to strašná věc, ty startéry (ať u favorita nebo u felicie) vydávají takový zvuky že kolemjdoucí si myslí že se to auto brzo rozpadne
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: Tak, tak. ještě první Feldy měly klasiku... ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Bukaj: Pravda, asi si to pletu s felicií. Tam sem startér bez reduktoru viděl na ročníku 1994.
-> Borderer: Copak nějakej Favouš měl z výroby startér s reduktorem?
-> Bukaj: A co teprve ten startér bez reduktoru.
-> Bukaj: Jo, těžkej prospektovej prvomodel. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tom Troll 10.11.20 23:30:47: Jinak tohle je nějaká dobová fotka? To je opravdu "dřevní kus", když má ještě Fridex Stabil a nemá mřížku v nasavači topení. A líbí se mi tam originál Akuma a olejový filtr Sandrik![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tom Troll: Aha, tak to je odpověď na otázku -> Cumper 10.11.20 19:17:28:
Já měl vždy čest jen s Favoušema 90-92 a ty měly vždycky černý Optimitky
Teda mimo posilovače, tam snad zelená vydržela až do 93...
Já měl vždy čest jen s Favoušema 90-92 a ty měly vždycky černý Optimitky
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Bukaj: Favority byly až zhruba do prvního fl komplet v zelenym.
Vždyť to na lince řezali do škodovek z tý samý cívky.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Vždyť to na lince řezali do škodovek z tý samý cívky.
-> Bukaj: Fakt? Někdejší "soused" přes ulici měl favo nějaký dřevní a v něm palivový hadice se zelenejma opletama.. a brutálně řídký - což je vlastně důvod, proč to vím..
-> Cumper: Na škodovku asi na nic. na škodovce byly opletené zelené buď 6 mm (palivové nebo k odvzdušnění topení/chladiče) nebo 7 mm (od nádobky brzdové kapaliny k hlavním válcům) a ta 10 mm k posilovači. Ale každá byla s jiným opletem a asi i z jiné gumy (i když chemii odolné byly všechny dost).
Favorit měl sice palivovou hadičku 8 mm, ale ta už nebyla se zeleným opletem, ale dvouvrstvá gumová s textilní výztuhou...
Nicméně ty hadice byly dobově ve všem možném, takže třeba nějaké využití najdeš![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Favorit měl sice palivovou hadičku 8 mm, ale ta už nebyla se zeleným opletem, ale dvouvrstvá gumová s textilní výztuhou...
Nicméně ty hadice byly dobově ve všem možném, takže třeba nějaké využití najdeš
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj: dík! Takže stejný jak na favorita.
Mám tady totiž klubíčko zelený opletený hadice z 80.let a průměr je 8mm, tak jsem myslel jestli není k posilovači. Takhle mě teda nenapadá na co by byla (a proč jí mám 9 metrů :D )
Mám tady totiž klubíčko zelený opletený hadice z 80.let a průměr je 8mm, tak jsem myslel jestli není k posilovači. Takhle mě teda nenapadá na co by byla (a proč jí mám 9 metrů :D )
-> Cumper: 10.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ahoj, nevíte prosím průměr hadice k posilovači brzd na š120 (rok 88) ? Je to 8mm nebo 10mm? Díky, nemůžu to teďko zkouknout na autě
-> DEKODOVAC: buďto:
- problém s podtlakem od motoru-prasklá hadice nebo uvolněný spoj
- vadný spínač podtlaku
- spatně nastavený trn do THV
- problém s podtlakem od motoru-prasklá hadice nebo uvolněný spoj
- vadný spínač podtlaku
- spatně nastavený trn do THV
chalani čím to je že raz mi posiloač ide a raz zasa nie a takto sa to strieda
??????????????
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Jakub M.: dik za radu asi to bude to ako to hovoris ty ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> VeTëV: I na posilovac se delali 22THV, ale bylo to na 2p a 22ky prasatka... Pokdu ma prasata 19ky a 4p, tak to bude brzdit na hovno... Jsou 2 typy trnu do posilovace - na 19 a 22 - meli by vzdysedet s THVckem - ten trn 19 jde i na 22THV, ale opacne ne - tedy 22 trn na 19ku THV nedas...
-> JuraRacing:
vždyť to se ti tu snažim říct.. díky tomu, že máš větší průměr THVčka ti jde pedál víc ztuha než s 19ctkou a proto se zdá, že posilovač nefunguje...
vždyť to se ti tu snažim říct.. díky tomu, že máš větší průměr THVčka ti jde pedál víc ztuha než s 19ctkou a proto se zdá, že posilovač nefunguje...
-> JuraRacing: Takze uz to je vsetko v poriadku? Alebo som teraz nepochopil, co si prave napisal? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tomáš SK: Cau konecne nekdo normalny pocuj je to ten prvy pripad proste takto to je: ten stelovak mam na tie brzdy nasteloval som ten novy HVB podla posilovaca je to ok. pedal zabera uplne hore a na malom kusku proste len sa chytim trocha brzdy a hned brzdy jak saleny len podla mna aj ten posilovac ide len nejsom na to zvyknuty
ale brzdit to brzdi vynikajuco ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> JuraRacing:
1) Ak motor nema problem udrzat volnobeh, alebo nekolisu otacky, potom hadica je v poriadku a podtlak v nej je.
2) Co to znamena "nejde mi posilovac"? Auto brzdi, ale je treba vyvinut velku silu na pedal? Alebo auto jednoducho nebrzdi? Ak sa jedna o prvy pripad a bod 1) sedi, potom by si urcite pocul zvuk z posilovaca. V posilovaci je jedna velka membrana, jedna pruzina a dve tesnenia - pri privode z hadice a pri cape navrchu.
Ak ti to nebrzdi, potom je asi problem v nenastavenej voli medzi HBV a capom posilovaca. Pripravok asi nemas, takze postupuj systemom "garazmistr Jarda". Cap vyskrtutkovat tak, aby bol nadoraz vo valci. Potom ho mierne zaskrutkujes tak, aby si dosiahol volu (podla knih je to asi 0,3-0,5mm). Autom prejdes asi 500km a doladis. Je dobre prvych 20km mat so sebou sadu klucov, mne sa "kusli" brzdy asi po 1,5km.
1) Ak motor nema problem udrzat volnobeh, alebo nekolisu otacky, potom hadica je v poriadku a podtlak v nej je.
2) Co to znamena "nejde mi posilovac"? Auto brzdi, ale je treba vyvinut velku silu na pedal? Alebo auto jednoducho nebrzdi? Ak sa jedna o prvy pripad a bod 1) sedi, potom by si urcite pocul zvuk z posilovaca. V posilovaci je jedna velka membrana, jedna pruzina a dve tesnenia - pri privode z hadice a pri cape navrchu.
Ak ti to nebrzdi, potom je asi problem v nenastavenej voli medzi HBV a capom posilovaca. Pripravok asi nemas, takze postupuj systemom "garazmistr Jarda". Cap vyskrtutkovat tak, aby bol nadoraz vo valci. Potom ho mierne zaskrutkujes tak, aby si dosiahol volu (podla knih je to asi 0,3-0,5mm). Autom prejdes asi 500km a doladis. Je dobre prvych 20km mat so sebou sadu klucov, mne sa "kusli" brzdy asi po 1,5km.
ale ja nevim preco ale ked som to kupil bol tam 22 HVB a posilovac a brzdilo to paradne nejaky zlepenec asi ale este v mototechne som si pytal HVB 22 na posilovac tak preco by to tam nemohlo byt ked to tam bolo do teraz ?
-> Syny:
šak jo![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
šak jo
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jakub M.: ja mel na karkulce taky 19tku a posilovac :-)) no jo uzovka 7/83...
kadzopadne jsem take za to ze posilovac je spojen s 19tkou a ne 22kou
kadzopadne jsem take za to ze posilovac je spojen s 19tkou a ne 22kou
-> Jakub M.: Zadny 4p nemeli 22mm THV ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> JuraRacing:
no.. měl jsem v ruce několik gardes.. dokoce viděl i 23 vyrobenej kus a všechny měli v originálu 19tku.. taky to odporuje tomu jak konstruovaný sou zadní válečky a zapojení celýho okruhu, protže 22tka s přetlakovym ventilem je nesmysl.. jak ve verzi prot posilovač, tak pro verzi bez. Můžeš mi 100% věřit, ani v katalogu to myslím neni - pro gardeso uvedená 22tka, byly to totiž první auta s 19mm THV
no.. měl jsem v ruce několik gardes.. dokoce viděl i 23 vyrobenej kus a všechny měli v originálu 19tku.. taky to odporuje tomu jak konstruovaný sou zadní válečky a zapojení celýho okruhu, protže 22tka s přetlakovym ventilem je nesmysl.. jak ve verzi prot posilovač, tak pro verzi bez. Můžeš mi 100% věřit, ani v katalogu to myslím neni - pro gardeso uvedená 22tka, byly to totiž první auta s 19mm THV
Ustavil jsi posilovac vuci valcu? a nebo neodeslo ti guferko v posilovaci kde chodi ten tlačny cep?
ale ja som tam pred tym mal 22 a fungoval posilovac normalne aj brzdovy valec a nepribrzdovalo nic takze v tom nevidim problem a teraz to tiez nepribrzduje proste vidim len problem v tej hadici ze bud bue nekde zohnuta kedze sme ju tam davali novu a nekde sa mohla v tuneli zohnut ten HVB 22 tam ma urcite byt nakolko tam bol aj predtym
jestli jsi tam dal 22ctku vlálec, tak se nediv, ten tam totiž vůbec nemá být, všechny Gardesa měly od počátku výroby 19ctku, dalším veldejším vlivem je, že ti to bude neustále přibržďovat, protože 22tka udržuje v zadním okuhu neustálý přetlak (pokud je namontovaná ve 120tce - je to kvůli jiný konstrukci prasátek vzadu použitý na užovkách do určitý doby) což v gardesu znamená, že díky propojení zadního okruhu s se spodními pístky vpředu, bude auto neustále přibržděné. a to že jde pedál ztuha je tím, že ten pístek má moc velkej průměr a na to abys zabrzdil, tak musíš vyvíjet mnohem větší sílu než u 19mm THV. Takže ven stim a dej tam to co tam má být.
dla jsi vude tesneni kde maj byt? Mas dobre zapojenou hadici podltaku na posilovaci?
Caute, dnes som na mojej Garde menil zadne brzdy komplet a menil som aj hlavny brzdovy valec typ 22 a aj hlavnu hadicu co ide od posilovaca do sania a nejde mi zrazu posilovac ale pred tym normalne isiel vsetko je odvzdusnene ako ma byt ale posilovac nechce ist proste je tvrdy pedal neviem kde moze byt problem moze to byt tym ze by mohla byt ta nova od posilovaca do sania nekde zohnuta alebo neco take ale vzduch cez nu isiel do posilovaca ked som ju odpojil ale slabo tak nevim dik za rady