skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
kyvka bubny
-> Syny: Jednak, a hlavně k tomu ani není žádný rozumný důvod bych řekl... výrobně by to podle mě jednodušší nebylo, spíš naopak...
-> dragon_cb_cz: No je fakt, ze bejt to lisovany, tak to asi moc bezpecny nebude :)
-> Syny: Origo je taky jen z jednoho kusu, akorát ten vnitřní plech je tam přidělanej zvlášť... ale buben jako takovej je jeden kus.
A nebo druhy reseni - sehnat starou poloosu a zkust to nasadit na ni - jen na oko. Aby se zjistilo o kolik je potreba posunout lozisko a jestli kuzely dosednou spravne.
BTW: Nejsou ty druhovyrobni bubny zjednoho kusu? Origo ma v sobe nalisovanej ten stred tusim.
BTW: Nejsou ty druhovyrobni bubny zjednoho kusu? Origo ma v sobe nalisovanej ten stred tusim.
-> LukasK 19.09.13 16:25:40: pokud bys mi chtěl ty ,,nekvalitní" bubny darovat tak poštu rád uhradím :-)
-> dragon_cb_cz: Píšu Ti sz
-> radekra: Pokud není problém tak dej vědět kde...
-> dragon_cb_cz: HSV na kilo není problém, jen ta cena je horší.
Díky všem za odpovědi. Zkusím původní tady u nás v kovovýrobě nechat přetočit (teď jsem s nima předběžně mluvil) a když by to nešlo jinak, tak budu shánět origo. Z druhoškou mám taky své ne moc dobré zkušenosti, ale zde jsem se trochu spoléhal na to "Německo". Sice škoda peněz, ale zrovna zde jde o zdraví.
-> minno: 2-4 roky dozadu je z pohledu dostupnosti dílů nechutně dlouhá doba... 4 roky zpátky se normálně v krámě dal koupit HBV a HSV na kilo, dneska je to utopie.
-> vhml: ešte keď som mal kyvku čo sú tak 2-4 roky dozadu, tak som zohnal asi 6 nových bubnov :) 2 boli na aute, 2 v zálohe a 2 som predal ďalej.
Originál buben nový je krásná myšlenka. Sháněl jsem je čtvrt roku a nesehnal.
Dal jsem lehce jetý 230,8mm.
Každopádně bych se nebál to tam natlačit. To co vypadá jako strašná vůle se na tom kuželi velice rychle vymezí, takže tvoje 4mm budou tak špatně 2.
Dal jsem lehce jetý 230,8mm.
Každopádně bych se nebál to tam natlačit. To co vypadá jako strašná vůle se na tom kuželi velice rychle vymezí, takže tvoje 4mm budou tak špatně 2.
-> dragon_cb_cz: niektorá druhovýroba funguje, to je fakt, ale chladič je chladič a bubon u kyvky je niečo iné, keď tam je to v podstate aj náboj kolesa a stojí na tom celé auto. Zvlášť keď už aj u originál komponentov je to dosť náchylný spoj na presnosť.
-> LukasK: ja by som tie nové bubny predal ďalej a pozrel sa po origo (nových / jazdených slušných).
-> LukasK: ja by som tie nové bubny predal ďalej a pozrel sa po origo (nových / jazdených slušných).
-> dragon_cb_cz: Dva ze dvou je myslim dost :) Navic zrovna chladic je jedna z nich - jsem si ho pred 3/4 rokem dal na auto a hadej co se stalo pred 14ti dny :)
Bubny prodat a sehnat jiny, normalni...
Bubny prodat a sehnat jiny, normalni...
-> Syny: No dva kusy nejsou uplne reprezentativni vzorek. Ja samozrejme taky davam prednost originalu, ale obcas druhoska funguje - pokud vim tak treba Bukaj jezdi s cinskym chladicem vesele uz nekolik let a chladi v pohode.
Pokud uz ty bubny ma koupene, tak je nesmysl aby je rovnou vyhazoval a zacal ted shanet originaly.
Pokud uz ty bubny ma koupene, tak je nesmysl aby je rovnou vyhazoval a zacal ted shanet originaly.
-> dragon_cb_cz: To sice ne, ale porad daji a pokud je to na nejakej strep jen aby tam neco bylo, tak sehnat nejaky malo jety a nechat prerovnat. Tech se vali vsude mraky. Ja koupil na auta za celou dobu co mam ridicak dve druhovyrobni veci a obe se posrali, takze za me jednoznacne druhoska uz nikdy!
-> LukasK: btw. add. 1.) ten odtokový plech v origo bubne tak či tak nefunguje, takže je to jedno....
-> LukasK: asi tak ako Syny....Osobne by som sa na tieto druhovýrobné bubny u kyvky vybodol. Neriskoval by som ich montáž, keďže zjavne dobre nesedia....Ktohovie v akej presnosti je vyrobený kužel (diera), aby to aj po dotiahnutí do seba dobre zapadalo....Origo nové bubny sa stále dajú zohnať a jazdených v dobrom stave je plná kopa.....
-> Syny: Už je má koupené, tak řeší co s nima... originál bubny už se neválí zrovna na každém rohu.
-> LukasK: Otazkou spis je, proc nekdo kupuje druhovyrobni bubny a nezkusi sehnat origo novy a nebo alespon nejaky stary slusny a nechat je mirne preliznout. Samozrejme pokud takovej buben nasadis, tak te posune poloosu ven. Otazkou je, jestli to pujde tak snadno, protoze na nekterych poloosach ten krouzek drzi fakt fest a driv si spis strhnes zavit (tim spis pokud mas ty uzasny zlute zinkovany matice na 30tku klic), nez se hne krouzek o 4mm... Na mej poloose byl ten krouzek lisovanej napriklad 10ti tunama...
-> LukasK: Až budeš mít zkušenost z provozu s těma dovozovejma bubnama (myslel jsem, že tahle druhoška je maďarská), tak dej vědet - docela by mě to zajímalo.
-> LukasK 19.09.13 14:57:48: nahrň to tam maticí. Pasuje to na sebe prostě jinak než původní. Tudíž maticí ,,nalisovat" , následně sundat, brusnou pastou zabrousit kužely a namontovat na čisto....
Zdravím všechny, chtěl bych požádat o radu. Koupil jsem nové kyvkové bubny (AMD autodíly - mají na webu země původu Německo) a mám tyto problémy: 1) z vnitřní strany bubnu není plech pro odvod případného oleje, ale žlábek je vysoustružen přímo v odlitku bubnu - toto asi nebude problém, že? 2) po nasazení bubnu na poloosu buben dosedne vzadu až na ložisko, ale přitom je stále volný na kuželové ploše, odhadem by bylo potřeba poloosu utahováním matice povysunout o několik milimetrů (odhadem 4-5mm), aby kužely dosedly. V tomto okamžiku jsem práci raději přerušil, protože bych nerad sundával polonápravu, pokud by matice dosedla až na konec závitu a buben byl pořád volný a já bych musel přelisovávat zpět opěrný kroužek za ložiskem, abych mohl nasadit aspoň původní bubny. Nesetkal jste se s tímto někdo? Díky.
-> Čmoud: pokud uz se krouzek soupal, tak vetsinou se pak posouva, pac uz ma "vyjetou cesticku"...
-> Syny: ten kroužek sem už předtím posouval zpět k zavitu a jak si to sedlo tak se posunul asi nějak moc do zadu :(...po podložkách sem se u nas ptal a nemaj je nevadilo kdybych si tu podložku udelal z 1,5 plechu ?
-> afro100: co rika literatura je jedna vec a co udelas je druha :) Kdyz se jich tam da vic tak se nic nestane... Dokud jsou kameny celou plochou v unaseci je to jedno... Samozrejem tam nemuzes vyskladat centimetr, ale 5 podlozek bych se treba nebal :) Ovsem prelisovat krouzek je lepsi varianta, ale taky o to pracnejsi... A pokud byl krouzek uz presunutej, tak i neucinna do budoucna...
-> Syny: njn ale tie kruzky su len 0,3 mm hrube a mozu tam byt max 3 ks podla literatury ... neviem ci mu to pomoze ...
-> afro100: Nebo tam dat ty vymezovaci podlozky a doufat, ze to pomuze... Doufam, ze moje naprava bude v cajku, pac jestli se me to bude srat takhle nebo jako minnovi, tak tam fakt dam tu vlecku a bude pokoj... Ale jelikoz mam kyvku rad, tak verim, ze bude mit i ona rada me a bude fungovat jak ma :)
-> Čmoud: nakoze lita cela poloosa s bubnem nebo jen buben?
-> Čmoud: rozobrat, vybrat poloos, prelisovat kruzok operny na poloosi blizsie k zavitu o tie 2 mm a poskladat
Tak mam dalši problem auto sem po opravene kyvky projel a vytvořila sem mi celkem velka vule na levem zadním koli chodí buben snad o 2mm nevíte někdo co s tím ?
-> Syny: jo
-> Čmoud: Jakou drazku? Na tej pakne v tom kovu?
-> Syny: sem vybrousil jen tu dražku :)
-> Čmoud: No tak hlavne bacha na to aby meli spravnej radius, jinak te to nebude brzdit celou plochou...
-> Syny: no ...trochu ...a sedlo to :)
-> Čmoud: To si prebrousil ty pakny?
-> Čmoud: tak problem vyřešil pilnik a šmirgl diky za rady
-> formen: nezdalo se že by nebyla neska to skusím znova a asi prizvu kamarada automechanika ...
-> Čmoud: jde ale u tebe to vypada ze to mas dobre poskladany, spis to vidim na ten nestahly samostav a nebo na rozpernou tycku podivej se jestli tam poradne usazena.
-> Syny: to de nějak blbě poskladat ??to mě zajima jelikož to bude určo nějaka prdkotina
-> Čmoud:
1) nestahly samostav
2) nekvalitni druhovyroba paken
3) blbe poskladany cely mechanismus zadni brzdy
4) kombinace neceho predchoziho...
1) nestahly samostav
2) nekvalitni druhovyroba paken
3) blbe poskladany cely mechanismus zadni brzdy
4) kombinace neceho predchoziho...
tak teda diskuzi přesunem sem nenapada někoho něco proč twn buben nejde nasadit ?
-> Syny: treba tam kvapnut trosku brzdovej kvapaliny a pojde to
-> Syny: to je v pohode, ked si manualne zrucny a ma ti aj kto poradit...
-> minno: No, ty poslední mi přenechal spřátelený prodejce jakože ze starých zásob za dumpingovou cenu v kompletu - tj. štíty se vším všudy: s čuníkama, paknama.. A na válečcích je ještě PAL atd.. a po odklopená kladek jdou lehce.. ale možný je všechno. Třeba taky mám jenom moc choulostivý tlapky
.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: presne ta druhovyroba je hrozná, ja mam doma jeden komplet samostav(druhoska) a mam problem snim hybat v ruke a bez pruzinky
, stary samostav ked sa vycisti tak funguje spravne ako ma
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jozka: tak to máš nejaké druhovýrobné šmejdy tie samostavy, ja tam nikde žiadne ostré hrany nemám.
-> Syny 16.11.09 23:47:50: To jsou ty jemné nuance jazyka českého - bacit kladivem a poklepat kladívkem je celkem výraznej rozdíl
. Neříkám, že jsem do zaoxidovaného táhla nikdy neklepl násadou kladívka, ale zpravidla stačí metoda viz -> minno: - a že ty kladky mají ostrý okraje, je pravda, takže proto šroubovákem.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Podla mna su obidva sposoby spravne, ale ja pouzivam ten ako pise minno: