skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Brzdy, uz zase
prohledat
356 příspěvků (zobrazeno 251 až 300) od 29.11.2009 do 13.06.2021, založil/a Doggie4EVER
-> minno: mazať sa majú hlavne plochy kde platnička chodí , najlepšie je na to tá šedá koncernová hustá pasta , tá drží dlho
-> U-Geen 11.09.17 14:08:06: no super, tak to namažem aj ja, nechcel som to mazať všetko skrz-naskrz, ale asi to tak bude lepšie.
-> palinator: nové platne tam majú vôľu celkom OK, no aj tak to tam prihrdzavelo no....
Na prvú moju otázku nejaké reakcie?
-> palinator: nové platne tam majú vôľu celkom OK, no aj tak to tam prihrdzavelo no....
Na prvú moju otázku nejaké reakcie?
-> minno: -> U-Geen:
U nás se spodní plíšky nedávaj, aby měla destička větší vůli a nepřirezla, nechává se to na sucho.
U nás se spodní plíšky nedávaj, aby měla destička větší vůli a nepřirezla, nechává se to na sucho.
-> minno: urcite, v tehle mistech teda bejvaj kluzny plisky (asi jen u nekterych aut), kazdopadne ja to mazu medenou pastou.
A ešte druhá otázka. "Staré" platničky (2 roky a 15 tkm) som mal v týchto miestach, ako je vyznačené na obrázku, dosť nepekne prihrdzavené k brzdiču, že som ich musel až vybíjať kladivom, aby som ich dostal von. Brzdiť to brzdilo normálne, pod tlakom sa to zrejme nejako hýbalo, ale ideálny stav to asi nebol. Nj, s autom sa jazdia krátke trasy :(
Nebolo by vhodné to aj v týchto miestach primazať?
Nebolo by vhodné to aj v týchto miestach primazať?
Repasol som predné strmene na Punte (nové piestiky, gumičky, prachovky, vodiace čapy, nové pružné prítlačné plechy, vnútri všetko pekne premazané). Dal som nové platničky (TRW), kotúče ostali čo boli (majú dva roky a len 15 tis. km - sú OK, hrdzu z okrajov som očistil).
Pred týmto repasom brzdy občas výrazne pískali pri nebrzdení (obvykle po dlhšej jazde). Pri jemnom dotyku nohou na brzdový pedál pískanie vždy prestávalo. Po uvoľnení pedála zas piskot :)
Staré platničky boli Brembo.
Teraz po repase som s tým najazdil len málo - len asi 100 km, ale už som postrehol občasné slabé popiskávanie od bŕzd rovnako pri nebrzdení.
Platničky majú zo zadnej strany tú nalepenú "podušku" proti pískaniu.
Moja otázka ale znie, má vôbec nejaký význam v snahe úplne odstrániť toto pískanie, potrieť styčnú plochu piestikov, prípadne zadnú stranu platničiek, medenou vazelínou, ktorá sa používa práve proti pískaniu? Kedysi som to skúšal na brzdách Š120, ktoré ale pískali pri brzdení a efekt to nemalo žiadny.
Potrebujem ešte vymeniť brzdové hadičky k strmeňom, tak reku že by som spravil naraz aj toto, ak to má zmysel.
Prípadne čo iné ešte doporučujete?
Pred týmto repasom brzdy občas výrazne pískali pri nebrzdení (obvykle po dlhšej jazde). Pri jemnom dotyku nohou na brzdový pedál pískanie vždy prestávalo. Po uvoľnení pedála zas piskot :)
Staré platničky boli Brembo.
Teraz po repase som s tým najazdil len málo - len asi 100 km, ale už som postrehol občasné slabé popiskávanie od bŕzd rovnako pri nebrzdení.
Platničky majú zo zadnej strany tú nalepenú "podušku" proti pískaniu.
Moja otázka ale znie, má vôbec nejaký význam v snahe úplne odstrániť toto pískanie, potrieť styčnú plochu piestikov, prípadne zadnú stranu platničiek, medenou vazelínou, ktorá sa používa práve proti pískaniu? Kedysi som to skúšal na brzdách Š120, ktoré ale pískali pri brzdení a efekt to nemalo žiadny.
Potrebujem ešte vymeniť brzdové hadičky k strmeňom, tak reku že by som spravil naraz aj toto, ak to má zmysel.
Prípadne čo iné ešte doporučujete?
aha takze pri cine je to normalne :D takze je to aj vyriesene :)
-> MOLSO: tak to uz nepamatam
-> castrol: bol to gabo000000
-> steyr: mam dojem ze to tu uz niekto riesil![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> steyr: vika, tam je to normalne...
stretol sa niekto s ohnutou celustou v zadnom bubne ? ohla sa v spodnej casti
-> Jarda: Dle škodahoumu je to celkem běžné, ale zase odsud podsud. Jinak mně to servisman dělá měděnou pastou, v autorizákou takovou bílou věcí ve spreji:
www.oleje.cz/forum/cim-ma zete-cepy-plovoucich-brzdo vych-trmenu-t811.html
www.oleje.cz/forum/cim-ma zete-cepy-plovoucich-brzdo vych-trmenu-t811.html
Mam dotazek, sice to neni uplne akutni problem, ale moc se mi to nelibi...
Proc se mi u vsech aut s plovoucim trmenem mirne sjizdi vic deska ven, ne ta u pistku? :/ u feldy to bylo dost zanedbane, plovouci trmen neploval, vse jsem vycistil a dal molyku G, nove desky a ta u pistku je proste po 10tis.km silnejsi a to na obou stranach.
Nasel jsem atyp voditka, tak jsem je zkousel, ale jeste to neni tak vybehane, aby tam sly, to pamatuju, jak kdysi u favorita jsem je tam jen zasunul (pak jsem ho za chvilku prodal, tak nevim, co to delalo)... a niva, ta to ma konstrukcne podle me spatne, je tam linearni vedeni - litina na litinu a je to odkryte, pritlacovane to je pruzinkami, nechal jsem to nazinkovat a na dosedaci plochu jsem dal tu molyku G, tak uvidim, ale chovalo se to podobne, jak u te feldy, kde jsou voditka ve vazeline, kde muze byt jeste problem? preci to nemuze byt konstruovane tak, ze jedna deska ma jeste 2mm a druha uz je na zelezo
Stejne se mi to chova i u MTXa, na bilem favoritu jsem mel milion km a s prednima brzdama nikdy nebyl problem, tak jsem na to nesahal, ale tady se s tim clovek sere a porad to neni 100%![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
Proc se mi u vsech aut s plovoucim trmenem mirne sjizdi vic deska ven, ne ta u pistku? :/ u feldy to bylo dost zanedbane, plovouci trmen neploval, vse jsem vycistil a dal molyku G, nove desky a ta u pistku je proste po 10tis.km silnejsi a to na obou stranach.
Nasel jsem atyp voditka, tak jsem je zkousel, ale jeste to neni tak vybehane, aby tam sly, to pamatuju, jak kdysi u favorita jsem je tam jen zasunul (pak jsem ho za chvilku prodal, tak nevim, co to delalo)... a niva, ta to ma konstrukcne podle me spatne, je tam linearni vedeni - litina na litinu a je to odkryte, pritlacovane to je pruzinkami, nechal jsem to nazinkovat a na dosedaci plochu jsem dal tu molyku G, tak uvidim, ale chovalo se to podobne, jak u te feldy, kde jsou voditka ve vazeline, kde muze byt jeste problem? preci to nemuze byt konstruovane tak, ze jedna deska ma jeste 2mm a druha uz je na zelezo
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Stejne se mi to chova i u MTXa, na bilem favoritu jsem mel milion km a s prednima brzdama nikdy nebyl problem, tak jsem na to nesahal, ale tady se s tim clovek sere a porad to neni 100%
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> radekp 23.05.17 09:07:43: z jakyho duvodu se utrepala?, to musela mit nejaky pohyb, ale ten trubky mit nemaji
a ocelova by se utrepala taky a pravdepodobne jeste driv![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Dobová trubka "měděná" bolševická, minimálně 6 let na autě v celoročním provozu, nějak od roku 1996 venku na plotě.. (z kila, detail předního ohybu do mostu nápravnice).
-> Čokin: mě dali na Felicii jednu trubku měděnou. Ani ne po roce byla utřepaná hned u holendru. Nevím, do jaké míry to bylo dáno dotažením / přetažením, ale tak nějak to ve mě špatně zakořenilo...
-> Čokin: Se mi to nechce podruhý už rozebírat do detailů a nevím, kde tu tohle naposled proběhlo.. ale co do odolnosti proti přetlaku jsou slitiny mědi (čistá měd ve formě trubky není běžně dostupná), užívaný na trubky pro brzdový systémy bohatě postačující, používají se úplně běžně a nejsou ani nikde zakázaný. Potíže na STK jsou "vzpomínkou" na časy bolševika (stejně jako tehdy zapovězený nerezový výfuky) a představa tak schnilýho auta, že mínus běhá po trubkách.. to ani komentovat nebudu.
Problém by mohl být teoreticky na styku mědi s hliníkovou kostkou, ale dle tří (nebo čtyř?) aut, co jsem kuchal v minulosti, je to taky spíš jen teorie.
Problém by mohl být teoreticky na styku mědi s hliníkovou kostkou, ale dle tří (nebo čtyř?) aut, co jsem kuchal v minulosti, je to taky spíš jen teorie.
-> havlik: Tak jsi mě tak nakousnul, že jsem objednal komplet matroš včetně ohýbačky a natáhnu to celé úplně nově se vším všudy, od HBV ke každýmu kolu zvlášť.
-> Jozka: A jak to tedy stou mědí je? Co se tlaků týče vydrží nejméně a jinak ?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jozka: A jak to tedy stou mědí je? Co se tlaků týče vydrží nejméně a jinak ?
-> Čokin 22.05.17 15:12:01: To sis mohl ušetřit čas.. úžasná snůška vesměs úplnejch žvástů.. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Čokin: jojo trubky v metráži. Ani nevim jestli jsem v tom pak jel, ono je to bratru 7let určitě. Ale kamarád si to vychvaloval.
-> darklord: Pocetl jsem si :)
-> havlik: Tak to mam v planu, ale ted me tlaci cas a taky chci odzkouset funkci at vim ze to cele nepredelam zbytecne. Trubky jste tahly od HBV k hadicim v metrazi nebo z neceho ? Med davat nechci pry to na STK nemaji radi, netusim tedy proc.
-> Čokin: když jsme to dělali u kámoše v autě tak se to natáhlo tak jak to má být každý vývod na jedno kolo:)
Panove resil nekdo zaslepku? Potrebuji na HBV z felicie zaslepit 2 vyvody. Zatim jsem to vyresil holendrem z trubky ktery jsem vyzavitoval a zaslepil M6 sroubkem a zvnitrni strany zapajel cinem na kopecek. Jen nevim zda to bude tesnit. Otazka jestli existuje i systemova zaslepka. Taky bych jeste potreboval propojovaci kus trubka/trubka tzv samice / samice.
-> Vojťas: Buď v klidu, tohle je vcelku běžná věc, že nové pakny nesedí celou plochou. Sice jsem to nikdy neviděl takto extrémně (cca jen polovina plochy), ale také jsem nikdy nesundaval buben 1000 Km po výměně paken
Ale že by mi pakny někdy dřely o nějakou hranku na bubnu, to jsem zatím nezažil. Ale už je to spousta let, co jsem naposledy aktivně řešil kyvkové bubny na provozním autě...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale že by mi pakny někdy dřely o nějakou hranku na bubnu, to jsem zatím nezažil. Ale už je to spousta let, co jsem naposledy aktivně řešil kyvkové bubny na provozním autě...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno: Pardon, jako vždy sem to nějak blbě napsal, a pak se divím že tady semnou nikdo nemluví
-> mirecek.666: No Mirku asi si to trefil, nejspíš sem tenkrát vytáhl nějakou kvalitní zásobu
No popravdě to asi fakt moc naježděno nema, ale tisic km tam určitě bude. Když k bubnu prilozim ty novy pakny tak stycna plocha je stejna, i teda k jinymu co doma mam, ale s bubnem na druhy strane sem to neporovnaval, to az to zas slozim a otocim auto.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> mirecek.666: No Mirku asi si to trefil, nejspíš sem tenkrát vytáhl nějakou kvalitní zásobu
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
No popravdě to asi fakt moc naježděno nema, ale tisic km tam určitě bude. Když k bubnu prilozim ty novy pakny tak stycna plocha je stejna, i teda k jinymu co doma mam, ale s bubnem na druhy strane sem to neporovnaval, to az to zas slozim a otocim auto.
-> Vojťas: Ahá, sorry, ja som to pochopil tak, že toto sú už tie beralové pakne :) Ak sú tam tieto už dlhšie, tak to asi nie je úplne OK, ak sú len takto zodraté, ale záleží, koľko km to má.
-> Vojťas: tohle obložení je spíš oleštěný než obržděný:-D co to je za směs? Věčný azbest?:-)
-> minno: no, zas tak novy nejsou, tak tri roky to tam je
technickejma to proslo, tak to nejak brzdit muselo
a myslim ze sem jen struhnul spodni hranu
Ted nad tim premyslim, kdy sem to asi delal...menil sem gufero, chcalo mi, tak ze to bylo bud pred nejakym Mostem, nebo tou technickou, na ktery sem byl sice loni, ale nevybavuju si ze bych neco takovyho delal. To byla spis malta a zlaty pisky nez auto. Zapatram![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ted nad tim premyslim, kdy sem to asi delal...menil sem gufero, chcalo mi, tak ze to bylo bud pred nejakym Mostem, nebo tou technickou, na ktery sem byl sice loni, ale nevybavuju si ze bych neco takovyho delal. To byla spis malta a zlaty pisky nez auto. Zapatram
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Vojťas: Ty si nejaký náročný :) Ešte si to len založil, prešiel možno pár km a už chceš, aby to brzdilo celou plochou
Sa čudujem, že ti vôbec sadli pakne bez ich nutného obrúsenia. Mne zadné brzdy nikdy v živote nedrali pakne úplne rovnomerne a nové som tam nikdy nedostal bez toho, aby som ich musel značne obrúsiť :-( A to súčasné bubny kupované pred 6 rokmi nové ťahajú už k 100 tkm a pakne tam aj tak nevojdú bez obrúsenia, aby to nikde nedrhlo. Rovnaké problémy na kyvke aj na vlečke a mnoho odjazdených km a mnoho pakní.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Resite nejak novy pakny ze nedosedaji celou plochou na buben nebo mam ja zas neco spatne? buben ma prumer 231.2, neni to nic extra, ale v toleranci je. Druha pakna je o neco lepsi, ale neni to stopro ani z daleka.
Chtel sem dat pakny s beralem tak to predtim kontroluju, ale kdyz je to takhle, tak nevim jestli to bude mit lepsi efekt, nebo se s bubnem "srovna" rychleji? Pravda moc jsem na tom nenajel a na bubnu je z vnitrni strany drazka ktera je tedy i v pakne, respektive na pakne je vyjete zkoseni, to uz ale resi soustruznik. Tak ze by to bylo tim ta mala stycna plocha? ze by se tam nejdriv vybrzdilo zkoseni a az pak brzdilo plochou ? Jak jste to resili vy?
Chtel sem dat pakny s beralem tak to predtim kontroluju, ale kdyz je to takhle, tak nevim jestli to bude mit lepsi efekt, nebo se s bubnem "srovna" rychleji? Pravda moc jsem na tom nenajel a na bubnu je z vnitrni strany drazka ktera je tedy i v pakne, respektive na pakne je vyjete zkoseni, to uz ale resi soustruznik. Tak ze by to bylo tim ta mala stycna plocha? ze by se tam nejdriv vybrzdilo zkoseni a az pak brzdilo plochou ? Jak jste to resili vy?
-> Bukaj: Děkuji za nabídku velmi si toho vážím. Já mám k dispozici pouze fungl novou Viku, což Tě asi moc neuspokojí... Nejspíš se tedy vydám cestou upravit konzoli jak psal Molso. Odrežu původní štefty. Pak to zespodu vyztužím nerez ocelovým plátem. Provrtám dva patřičné otvory a prostrčím nové pevnostní šrouby, které zespodu zavařím... Myslím, že to bude dobré a funkční a budu mít i do budoucna klid... Moje ouža je 1977 a má ještě původní THV. Není divu že to vzdal po 40 letech. Jinak rozteč děr pro 19mm THV s posilovačem je větší o +6,5 mm.
Ještě edit dotaz jak nejlépe či správně zapojit okruhy na tom novém THV určeném pro posilovač...
Ještě edit dotaz jak nejlépe či správně zapojit okruhy na tom novém THV určeném pro posilovač...
-> Bukaj: Jsem tehdy někde - už nevím kde - sice sehnal nějakej novej a funguje zdárně přibližně dva roky.. ale povedu v patrnosti, protože poslední dobou se škodovkám fakt nedaří a jeho selhání by mě už moc nepřekvapilo
.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jozka: Tak kdybys potřeboval klasickej užováckej, tak víš, koho oslovit ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: Že jsme se nedohodli.. měl jsem novej 22 mm Fragokov a že mi na užovku 77 nepasoval (nechtělo se mi vrtat se v konzoli a díry na válcích jsou udělaný tak, aby se ani upravit nedalo), vyměnil jsem ho za dost olezlou 19-ku - i když možná funkční, zatím jsem se k prozkoumání nedostal.![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jiskra: Tak zpět - poněkud jsem to popletl - samozřejmě, že mám klasický užovkový válec bez posilovače - tedy 19 mm a ne 22 mm, jak jsem napsal ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
to uz by som radsej odrezal stifty a privaril ich v miestach kde to treba..... upravit pedalovku
-> Jiskra: Bál bych se, je to křehká litina. Pokud bych něco vymejšlel, tak bych sehnal posilovačovou konzoli a posilovač prostě nezapojil.
Co si myslíte o převrtání děr na THV pro úpravu rozteče? Asi jen jejich drobné zvětšení a zafixování THV proti pohybu.
-> Jiskra: ohledně toho válce koukni na aukro, myslim že sem tam něco viděl![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: Díky za nabídku. Já ale potřebuji 19mm na verzi bez posilovače. Dostal jsem zadarmo 19mm viku na verzi s posilovačem je uplně nová a zabalená v igelitu. Protože si nejsem jistý tou roztečí děr dal jsem dotaz...
Takže jsem hledal nejen na Virtu a zatím to vypadá že:
THV Užovky jsou vizuelně shodné, ale liší se roztečí děr kvůli nezaměnitelnosti a to:
- 19mm bez posilovače a ventilem nelze s ničím zaměnit
- 22mm s posilovačem a ventilem (lze po výměně zadních válečků nahradit 22mm z M-ka)
- pozn: 19mm s posilovačem se na užovky nedělal...
THV M-ka jsou vizuelně shodné, ale liší se trnem v posilovači kvůli nezaměnitelnosti:
- 19mm bez ventilu a s posilovačem nelze bez uprav trnu s ničím zaměnit
- 22mm bez ventilu a s posilovačem JINÝ TRN (lze nahradit 22mm s ventilem z užovky s posilovačem, ale je jiné zapojení okruhů)
v jiné kombinaci je nutné vyměnit trny, atp...
Takže když nechci posilovač, tak jsem celkem někde. Pochybuju, že seženu nový 19mm válec na užovku a letitý i když nepoužitý, tak to bych si asi moc nepomohl... Bordererovi díky za navedení.
Takže jsem hledal nejen na Virtu a zatím to vypadá že:
THV Užovky jsou vizuelně shodné, ale liší se roztečí děr kvůli nezaměnitelnosti a to:
- 19mm bez posilovače a ventilem nelze s ničím zaměnit
- 22mm s posilovačem a ventilem (lze po výměně zadních válečků nahradit 22mm z M-ka)
- pozn: 19mm s posilovačem se na užovky nedělal...
THV M-ka jsou vizuelně shodné, ale liší se trnem v posilovači kvůli nezaměnitelnosti:
- 19mm bez ventilu a s posilovačem nelze bez uprav trnu s ničím zaměnit
- 22mm bez ventilu a s posilovačem JINÝ TRN (lze nahradit 22mm s ventilem z užovky s posilovačem, ale je jiné zapojení okruhů)
v jiné kombinaci je nutné vyměnit trny, atp...
Takže když nechci posilovač, tak jsem celkem někde. Pochybuju, že seženu nový 19mm válec na užovku a letitý i když nepoužitý, tak to bych si asi moc nepomohl... Bordererovi díky za navedení.
-> Jiskra: Pokud bys sehnal originál Mkový (PAL, nebo alespoň Fragokov), vyměnil bych za origo užovkový 22 mm. Samozřejmě nový za nový![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Borderer: Je fakt, že tohle asi nikdo moc nedělá. Většinou se to dává naopak. Zatím jsem tedy hledal a zjišťuji, že by to mělo být zaměnitelné. Ten 22mm ma jiný trn v posilovači, který na 19mm nepasuje, ale to mě netrápí. Jinak vidím na fotografiích všelijaké kombinace a už z toho zažínám být tak trochu jelen. Jinou rozteč děr pro uchycení ke konzoli než má 120 mají prokazatelně 100/110/110R... Kdyby byla jiná rozteč uchycení děr THV na užovkách bez a s posilovačem, tak by užovkové posilovače nebyly záměnné na THV z M a naopak, což se mi nějak nezdá. Budu to asi holt muset změřit, než se do toho pustím. Sehnat nový na oužu bude problém a navíc ten ventil zbytkového tlaku už nepotřebuju...
-> Jiskra: Tohle se tuším měnilo s užovkama. Taky byly dva druhy pro posilovač, 22mm nebo 19mm...tak jestli to nebyla ta dvaadvacítka, ale to bych kecal a nemam čas to dohledávat. Řešil sem přesně stejnej problém, když sem měnil HBV a 19ctka pro posilovač tam nešla, měla tušim o trochu větší rozteč.
Kruci toho jsem se bál... Nevíš jestli menší nebo větší? Šlo by to eventuelně nějak upravit? Edit - proč vidím na fotografiích na posilovači v eRku THV se zbytkovým tlakem? skoda.datriware.com/Zasta
vba_posilovace_brzd to jsou i různé provedení posilovače?
-> Jiskra: Ne, mají jinou rozteč děr pro štefty.
Prosim moc mám rychlý dotaz... Mužu použít THV (19mm) určený pro verzi s posilovačem na pedálovou konzoli v užovce bez posilovače? Puvodní válec je definitivně KO. Válečky vzadu jsou vyměněné za nové provedení bez zbytkového tlaku. Bohužel výměna těsnění byla velmi dočasná oprava. Je poškozená vnitřní stěna THV... Díky.
-> Karel.: vola medzi tym srobovacim trnom a piestikom vo valci