skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Brzdy, uz zase
prohledat
356 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 29.11.2009 do 13.06.2021, založil/a Doggie4EVER
-> saskyn2 20.01.21 09:59:30: To je z Cupry ne? Tam budou podle mě ty nej, co můžou být.
-> kpt.Budha: Můžeš dát foto z boku té destičky a ideálně by byla dobrá fotka i kotouče - dle mého je vyrezlej kotouč na hraně - resp ta rez tam bude pěkně uhlazená - ale bude tam.
-> kpt.Budha: Zkus 3C0 destičky. Mají drážku pro bordel, jsou tvrdší a celkově kvalitnější než ty škodovácký 1K0
-> kpt.Budha, dragon_cb_cz: Kdysi se mi taky dostal kamínek mezi desku a kotouč, ale to byl fakt pidikamínek. Tohle vypadá na něco většího, proto mi není jasný, jak by se to tam dostalo v provozu.
-> Eidy 20.01.21 08:27:44: Už se mi párkrát stalo, že se mi bordel mezi desku a kotouč dostal. Možná dané konstrukcí brzd, protože se mi to stalo (několikrát) na Accordu - na jiném autě nikdy.
-> Eidy: Zkusím lépe, ale asi to moc nepomůže. Po montáži to není, je to úplně na konci životnosti desek, po rýze na kotouči vyměněno, levá vnější zadní ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> kpt.Budha: Fotka trochu naprd. Mám koukat na to cosi centimetr od vnějšího okraje? Zase Cupra? A je vnější nebo vnitřní deska? Ne, že bych podle toho cokoliv odhadl, jen se ptám. Pokud tam byla nečistota, tak spíše při montáži, protože jinak mezi deskou a kotoučem moc místa není.
-> Shader: To asi spíše ne, nevím, jak je to z té fotky poznat, ale je tam činná plocha, pak drážka a pak zase činná plocha. Kdyby to bylo orvané na kraji, tak by to tak asi mohlo být, ale takhle relativně uprostřed...
-> kpt.Budha: A není to způsobeno orezlou hranou kotouče?
Možná se zdá, že s tím stále otravuji, ale prosím, jak se stane toto? Drážka v destičce. Vrypy jsou tedy i na kotouči. To tam vběhnul nějaký kamínek?
Díky za názory.
Díky za názory.
najschodnejsia cesta vyrabovat stare strmene a dat nazinkovat.
Nove som to predavat uz dlho nevidel.
Nove som to predavat uz dlho nevidel.
Aha. Tak to si nepamatuju.
-> Eidy 03.01.21 09:01:47: To je v místech, kde se opírá deska ne?
-> Eidy: To vymezuje polohu destiček ve třmeni. Jsou lavý a pravý.
-> ZdrubT: Co to je? Nějak si nevybavuju.
Ahoj, netušíte kde tohle sehnat do 2p brzdiču? Mam nový těla a tohle tam bohužel neni.
-> dragon_cb_cz: No tak to potom jo..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MVM 31.12.20 20:44:53: Vím, blbě jsem to napsal. Chtěl jsem tím říct, že jakýkoliv vliv maziva na styčné ploše je mezi možnými příčinami rozhození roviny kotouče na spodních příčkách žebříčku.
-> dragon_cb_cz: Z velké většiny případů se kotouč nekrouti. Jde o chvybnou montáž, vyrezlý,neočištěny náboj, nebo treba naboj ktery ma vytahany zavity od přetaženych kolovych šroubů, atd. Málokdo přemeří házivost,atd. ( Narovinu na to taky nemam čas, sice doma ba to vše pripravky mam). A to je jedna z věcí proč jsem po pár letech musel z autorizovanyho servisu odejít. Jedinej lidsky únosnej zpusob jak rychle vydělat penize bylo bouchat normy. Buch buch desticky pic,kola zpatky bum. Za 10 ,15 minut hotovo. Nebyl cas se s cizim autem mazlit jako se svym... tak to tenkrat bylo. A raději nechci vědět jak to tam chodi dneska. Těm nekterym klukům fakt nezávidím.
-> dragon_cb_cz: No, možná v nějaké technologii, kde máš absolutně hladké styčné plochy. Nebo při teplotách hodně pod bodem mrazu, kdy to mazivo natolik ztuhne, že nedovolí stažení kotouče k náboji
Ale tady se bavíme o nahrubo stružených dosedacích plochách, takže jediné, čemu by tam to mazivo mohlo vadit je třecí plocha kotouče (kdyby se tam nějak vlivem tepla a odstředivé síly dostalo)![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale tady se bavíme o nahrubo stružených dosedacích plochách, takže jediné, čemu by tam to mazivo mohlo vadit je třecí plocha kotouče (kdyby se tam nějak vlivem tepla a odstředivé síly dostalo)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj 23.12.20 10:23:20: Ale zase mazivo které bude tam kde mohl být styk kov-kov vede hůř... ale myslím, že to jsou teda hodně teoretický debaty, hlavně když se ten kotouč nejspíš kroutí úplně jinde...
-> Jarda - zrušená registrace 22.12.20 18:31:50: Každé mazivo, které vyplní prostor mezi styčnými plochami vede teplo lépe, než vzduch...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: je to blbosť no -> SO545: hlavne že kde treba mazať OI SUPI a podobne to nepredpisuje a inde kde to nepomôže tak áno
-> suri 22.12.20 11:07:00: kam by mel odvadet teplo, do toho kousku naboje a loziska? :) a ze by to trocha vazeliny tak izolovala je uplnej nesmysl, kotouc je hlavne chlazen vzduchem, navic Cu vazelina vede teplo dobre....
-> MVM 22.12.20 11:03:41: To je ako od mechanikov od VW Skoda ...zajebat panty a zamky nielou srackou.
Sice na chuj to funguje ale aspon to je riadne vidno a auditor bude krochkat blahom.
Ale aj v Yamahe som zakazal mechanikom mazat retaz...Zajebali vsetko a dokonale.
Na toto som alergicky ako doma tak v praci.
Sice na chuj to funguje ale aspon to je riadne vidno a auditor bude krochkat blahom.
Ale aj v Yamahe som zakazal mechanikom mazat retaz...Zajebali vsetko a dokonale.
Na toto som alergicky ako doma tak v praci.
-> suri 22.12.20 11:07:00: tak tam treba pouzit pastu na precesory a ich chladice...a potom si to dat znova vysvetlit...kokocina...
-> suri: Tak tam jde hlavně o čistotu náboje. v podstate staci nakonzervovat.
Obecne jsem nikdy nevyreklamoval kotouce. Kdyz kopal novy tak mi je kamos srovnal protoze materialu bylo na nových dost..
Obecne jsem nikdy nevyreklamoval kotouce. Kdyz kopal novy tak mi je kamos srovnal protoze materialu bylo na nových dost..
-> MVM: tu zase pri reklamácii kotúčov ak nájde na dosadačke k náboju mazivo tak to nechcú reklamovať , že kotúč nemohol odvádzať teplo ... tiež zaujímavá teoria
-> Jarda: Z 95% se lidi nevěnují očištění a osetreni brzd.( no maly pochopeni pro par lidi mam.. ale stejne se to ojebava) Kdyz vsecko osmirkujes, oskrabes, pilnik kartacek atd. Tak se mi osvedcilo medenkou velmi lehce prstem vymaznout i vnitrek dutiny pistku. A lehce prstem od medenky udelat kolecko kde foseda pistek. Na stary desce to je vzdy videt. Mam tubicku pasty uz pet let a fakt staci jen symbolicky maznout. Nechapu kdyz po nekom jsou bzdy zapraseny medenym sprejem z kelly a pod tim rez..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MVM 09.12.20 15:07:24: proto tam jsou ty samolepky? Nebo pomuze namazat grafitkou? Fakt, ze u naftove ovci jsem namazal pistky i dosedacky na trmenu a nepiska. 1.8t mi piska.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.12.20 11:15:14: Já dělení na zadku vyhodil a točil jsem tak desky na RSu.
-> MVM 09.12.20 15:07:24: OK, vůz už nemám, ale ze zvědavosti.
-> Jirik_Tuňák1983: Pokud to neni závodní treci material, tak civilni směs v podstatě nepiská a dela to zadni ocelova strana.
-> Luky 09.12.20 11:46:14: A když pískají nové destičky po zahřátí na nových kotoučích i po několika tisících km celou dobu? Resp. jen jedno kolo?
-> vhml 09.12.20 11:42:27: Ani to srazeni hran mi nepomohlo. Kdyz jezdil Jouda.. tak se to sjizdelo cca tech 500km rovnoměrně. Kdyz rychlej kluk, tak v 500 uz rozdil 3mm..
-> Tuner#2: Tak ono..co se velikostí týče, seriovky diky tomu ze maji kola 20" a vic, maji ty brzdy větší než většina zavoďáků co jsem kdy viděl. Jelikož to miva 18" disk.
-> vhml: to je snad kvůli pískání. Resp. když destičky pískají, mají se srazit hrany
A to je teda i důvod proč mají destičky sražený ty hrany? Zatímco třeba na škodovce to nebejvalo.
-> vhml 09.12.20 10:20:19: je to jako na pásové brusce, ten materiál Tě to vtahává a příčí, takže náběh musíš vždy opatrně, jinak ho podbrousíš.
-> MVM 09.12.20 11:26:47: Jinou velikost pístků má už i koncern co tady u Wény vídávám různé brzdiče z Tuaregů a pod SUV na tuningové VW.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MVM 09.12.20 11:26:47: Jinou velikost pístků má už i koncern co tady u Wény vídávám různé brzdiče z Tuaregů a pod SUV na tuningové VW.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Luky 09.12.20 11:24:59: taky bych brzdil víc, ale nemůžu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Eidy 09.12.20 10:03:41: Nene.. závodní třmeny nemaji stejny pistky, 3 ruzny prumery po cca 2mm.
Ale delal to seriovy Pagid na okruhu i závodní směs. Tak jsem to uz vzdy jen hlidal a potom uz zavcas otocil... Usoudil jsem z toho jakousi vlastnost.
Ale delal to seriovy Pagid na okruhu i závodní směs. Tak jsem to uz vzdy jen hlidal a potom uz zavcas otocil... Usoudil jsem z toho jakousi vlastnost.
-> vhml 09.12.20 11:23:35: asi moc brzdím![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Luky 09.12.20 11:21:14: já mam taky japonský auto, ale kotouče mám 251mm a brzdiče jednopístový
asi nějaká horší značka ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Brutus, co?
Byly to skladovky za půlku co normálně, přímo z D2, takže nekup to, žejo. Když mi nebudou vyhovovat (ale já věřím že budou), lehce jetý je tu bez ztráty peněz prodám. D2 asi není žádná kosmická kvalita, brzdič může mít tendenci se kroutit a nafukovat, ale za pár let prý udělali slušný vývoj. Navíc si nejsem jistej že zrovna já to dokážu posoudit.... ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Mám tam teď 355 mm kotouče AP Racing z Fiesty R5 a seriový brzdiče. Jenže ty mají tvar jako brambora, takže ani po domluvě pilníkem se jim moc nechce se vejít do 18" kol
Navíc to ani nebrzdí celou plochou destičky, ty kotouče mají štíhlou tu třecí plochu, prostě setup na prd. Tyhle budou pasovat líp
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Mám tam teď 355 mm kotouče AP Racing z Fiesty R5 a seriový brzdiče. Jenže ty mají tvar jako brambora, takže ani po domluvě pilníkem se jim moc nechce se vejít do 18" kol
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Luky: To jsou tedy slušně brzdičky ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Což mě teda přivádí na myšlenku že je pak potřeba je na auto správně dát ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)