skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Brzdy, uz zase
prohledat
356 příspěvků (zobrazeno 201 až 250) od 29.11.2009 do 13.06.2021, založil/a Doggie4EVER
-> kpt.Budha: Měls to odnova? Nějaká přibl. životnost v km? Moje odnova na Fabii jsem měnil při asi 90tkm (ještě by zbylo, hlavně na kotoučích, ale nechtěl jsem to hnát do extrému)...
-> kpt.Budha: na to koľko tie brzdy stáli tak za moc asi nestoja , tuto čo sem chodia dve to menia furt a furt sú KO :D
Ano, na Cupře. Kotouče přežily, mají drobné drážky, ale dával jsem stejně nějaké staré desky o něco déle před smrtí než tyto, tak je to asi jedno. Na nové desky to asi bude chtít trošku přelíznout povrch...
-> kpt.Budha: Co kotouče, přežily to?
-> kpt.Budha: to je Cupra ?
Asi by to patřilo spíše do rubriky "Co jste dnes podělali," ale jedná se o brzdy... to si tak na začátku nezapojíte kontrolku sjetí obložení, zapomenete, podceníte první podivný zvuk...a pak musíte jet 500km domů ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> minno: vyzihane lepsie dotiahnes ale ked pises ze zatial ok tak....
-> ozzman1000 18.03.19 22:34:25: Nové a po správnosti by si ich mal aj vyžíhať :-)
www.poradte.cz/domacnost- a-bydleni/41244-jak-vyziha t-cu-podlozky.html
Ale osobne som to nikdy nerobil, vždy len nové na riadne očistenej ploche a vždy OK.
www.poradte.cz/domacnost- a-bydleni/41244-jak-vyziha t-cu-podlozky.html
Ale osobne som to nikdy nerobil, vždy len nové na riadne očistenej ploche a vždy OK.
-> ozzman1000: Určitě je to lepší.
priživím sa na téme... po demontáži holendrov od HBV a spojkového valca treba tie medené podložky meniť za nové?
-> Toušík: Radku podle mě jsem kupoval hadičku 6mm, (ono je taky nutný přihlédnout k tomu jak jim jde katalogová řada průměrů) A zase je to myslím tak,že nátrubek na HBV má myslím 7mm a nádobka má 6mm cca. Prostě jeden konec jde hůř nasazovat a druhej má tendenci míň těsnit. / Tak mě někdo kdyžtak opravte./ Jinak je to fakt lepší si to změřit. Protože vlastně ani nemůžu vědět jaký součástky máš na autě.
-> MVM 02.02.19 07:16:26: Prosím jaký je průměr hadičky k nádobce nezměřil jsem si to a rád bych objednal.. Díky
-> MVM: TK mám 4 měsíce, vše bylo ok. Uvidím ještě po přezutí na letní, jestli zrada není jen v zimní sadě. Dík za tipy.
-> Shader 11.02.19 18:43:31: Řešení je moc. Pokud máš známýho na STK .. tak ať Ti protřepe nápravu, zkusí házivost kotoučů na válcích. Setkal jsem se že "kopala" sada i nových kotoučů.. Začít vše měnit hned od začátku je nejjednodušší,ale taky nejdražšší metoda. Já už bych začal třeba jen zkusit přetáhnout kolový šrouby .. A zbytek je potřeba řešit individuálně,na netu si vzit třeba jen inspiraci,námět,nasměřová
ní.. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MVM: Brzdy jsem si dělal sám, vždy se snažím vše řádně očistit. Přijde mi, že na zimní sadě je to znatelnější než na letní.
-> Shader: Vibrace do volantu může dělat cokoliv,kotouče samozřejmě taky se nabízejí jako jedna z prvotních příčin,stejně tak pneumatiky,nebo vůle "někde" na nápravě,. Říct to takhle od klávesnice si netroufnu. Chce to projít, případně prohodit kola, i kotouč jde změřit házivost na třecí ploše. Zase záleží jak to kdo pocitvě udělal, a jestli si pohrál s čistotou náboje.
-> Antony: Moje Bremba práší celkem dost, ale nepískají.
-> MVM: To líznutí hrany nezní špatně. To znamená, žýe pískání mají na svědomí desky jo?
Ještě bych se zeptal. Na své Octě II mám brzdy Brembo, předek + zadek. Na předku najeto cca 18 tis. na zadku 8 tis. Při prudké brzdě mi začne vibrovat volant! Je to důsledkem zvlnění kotouče?
-> MVM: To líznutí hrany nezní špatně. To znamená, žýe pískání mají na svědomí desky jo?
Ještě bych se zeptal. Na své Octě II mám brzdy Brembo, předek + zadek. Na předku najeto cca 18 tis. na zadku 8 tis. Při prudké brzdě mi začne vibrovat volant! Je to důsledkem zvlnění kotouče?
-> Shader 11.02.19 17:40:13: 1) Rozebrat,očistit,zvlášť v zimě to trpí nareznutím a posypovým bordelem. 2) Ten kdo to měnil před 5tis to trošku oprcal. 3) Kontaktní plošky i pod nerezovýma pérovýma "plíškama" odřít pilníkem,prostě očistit a lehce máznout měděnkou, to samý pořít lehce zadní stranu destiček měděnou pastou (to znamená lehce ne půl kila!) Předpokládám že kotouč nemá hranu, jinak dělám lece sražení hrany destičky hlavně náběžný. Zase lehce- tzn,kwa ne! že tý desce líznu zkosení 1 cm!
Mě brzdy brzdí,neslyšel jsem od lidí,že by mi po mojí práci brzdy pískaly - asi tak. ATE dávám často. Teď mám na svým sady TRW.. Jinak ty destičky právě kvůli pískání mívají lepící samolepky 3M.
Mě brzdy brzdí,neslyšel jsem od lidí,že by mi po mojí práci brzdy pískaly - asi tak. ATE dávám často. Teď mám na svým sady TRW.. Jinak ty destičky právě kvůli pískání mívají lepící samolepky 3M.
-> Shader: co tu psali kluci, tak brzdnej prach.
Mám dotaz. Co způsobuje pískání brzd? Kolega dělal nové brzdy na OII a už mu to pískání leze krkem. Desky + kotouče jsou značky ATE, momentálně na nich najeto 5tis. a zadek si pořád píská.
Hele moc vám děkuji vyzkouším hadice to bude alespoň vypadat i dobově a uvidíme jak to bude fungovat.
-> ondie 01.02.19 22:57:58: SRF používáme víc jak 20let. Je to standardní normovaná DOT4 se zvýšeným bodem varu suchým i mokrým. Stačí koupit EPDM jak už se tu řešilo mockrát a vhodné hadicove spony. Já to tak mám na 120S včetně SRF. Řekněme že těsnost je tak 98%, když otevřu kufr,kvuli tankování občas otřu okolí a hadicky vlhkou hadrou. Ale oproti blaticku z obyč jsou vlastně suché ani náznak sežrání laku od brzdovky. Kapalina taky nezčerna. Doporučuji www.gumex.cz
Tohle je krásný, ale stejně by to chtělo redukci. www.broukservis.cz/porsch
e-356-911-912-brzdy-c4117/
nadobka-brzdove-kapaliny-a
lu-typ-1-2-porsche-356-a-b
-1966-i34873
A nebo tohle (asi stejný jako speedpro) atstrutnov.cz/prestashop/ .../11155-nadobka-brzdove- kapaliny-girling-compbrake -cmb0135.html a dát delší průtokáč.
A nebo tohle (asi stejný jako speedpro) atstrutnov.cz/prestashop/ .../11155-nadobka-brzdove- kapaliny-girling-compbrake -cmb0135.html a dát delší průtokáč.
-> Antony: V pohodě
-> Toušík: Kdysi dávno kamarád. Ale mezitím změnil práci a možnosti zmizely.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Toušík: Kdysi dávno kamarád. Ale mezitím změnil práci a možnosti zmizely.
-> Eidy: Kdopak ti to dělal pokud to není tajné. Přiznávám že nemám úplně čas to řešit. Dořešit dost věcí do testování lze to někde nějak komplet koupit??
-> Toušík: sorry za chybu, je to jak píše -> Eidy: škodovácký válce maji metriku, novější M10x1. Ten co je na nádobce (7/16"UNF) je na wilwoodech, atd ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: pravdu máš![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: pravdu máš
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Antony: Hlavní válce maji 12x1, pozdější (105-130) 10x1 pokud vím.
-> Toušík: Buď vezmi ty ze speedpro a nech si udělat redukce a nebo si nech svařit nádobku jako já a natáhni tlakové hadice. Koncovky jsem převrtal z 10 na 12 díru.
-> Toušík: Buď vezmi ty ze speedpro a nech si udělat redukce a nebo si nech svařit nádobku jako já a natáhni tlakové hadice. Koncovky jsem převrtal z 10 na 12 díru.
-> Toušík: No bejvá to na nich napsaný a právě EPDM by měla bejt proti různý chemii odolná,tak jestli by nestačilo to vyřešit lepší hadicí. Ale těžko říct,co je ta SRF za kyselinu :)
-> ondie: Bral jsem to co je po okolí, pak jsem měl teflon opletené jenže ty nelze utěsnit. nehledě na to že pokud by byli samostatně tak je okamžitě vidět kde je problém..
-> Antony: Super děkuji a náhodou nějaký nástřel na nádobky?? :)
-> Antony: Super děkuji a náhodou nějaký nástřel na nádobky?? :)
-> Toušík: A EPDM hadice máš?
-> Toušík: na ty nádobce je 7/16 " UNF
a většina valců by měla mít závit stejnej ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Omlouvám se že oživuji mrtvé téma, ale nevím kam to přidat, bohužel. A jdu s prosbou: Neřešil někdo jaké použít nádobky na HBV škody 100? Používám brzdovou kapalinu Castrol SRF a "žere" mi to veškeré hadice od dolévací nádobky k HBV. proto bych to rád vyřešil nádobkami přímo na válec a bylo by po starosti. Nejsem si jist zda to bude odpovídat homologaci, ale asi to zkusíme :) Jsou někde nabídky na různé závity? Našel jsem jen : www.speedpro.eu/nadobka-b
rzdovou-kapalinu-sroubem-o
bsah-100ml-p-6424.html
Ani nevím jaký je tam závit? Moc děkuji za rady!
Ani nevím jaký je tam závit? Moc děkuji za rady!
-> Žiabrovak 09.06.18 21:06:37: Presne tak ako radia ostatni, len k tomu pridam este jednu vec. Ak budes skusat odvzdusnovacie srouby povolit normalnym klucom (teda tym otvorenym koncom) tak mas dost velku sancu ze ich strhnes. Cize bud pouzi zatvoreny koniec kluca (ak take mas) alebo to najprv opatrne povol racnou a potom sa da pouzit uz obycajny kluc. Teda aspon ja som to takto raz musel urobit a fungovalo to krasne.
-> Žiabrovak: Ja by som z nádobky vycucal starú kvapalinu a dolial novú.Až potom by som odvdušňoval.
-> Žiabrovak: tak prvé skús s pomocníkom odvzdušniť spojku , valček vzadu na prevodovke pod krytom podlahy , ten by mohol ísť povoliť , klasika jeden našlape pár krát pedál , potom drží a druhý vzadu povolí odvdušňovák , ideálne má na ňom hadičku a tú ponorenú v nádobke s čistou brzdovou kvapalinou , a uvidíš čo sa bude diať , či pôjde čistá , alebo bubliny , prípadne takto skúšať kým nepôjde čistá kvapalina ...
potom by som pokračoval brzdami kde už to povolenie odvzdušňovacích skrutiek nemusí ísť tak ľahko ...
a stále sledovať stav kvapaliny v nádobke nech si to nezavdzušníte , treba udržiavať na maxime , kvapalina DOT3
potom by som pokračoval brzdami kde už to povolenie odvzdušňovacích skrutiek nemusí ísť tak ľahko ...
a stále sledovať stav kvapaliny v nádobke nech si to nezavdzušníte , treba udržiavať na maxime , kvapalina DOT3
-> suri: dosť skoro plná a nič neteče auto stoji na gumoline a nic tam nenie
-> Žiabrovak: a kvapaliny je tam koľko? tiecť môžu aj zadné valčeky , to isté odídené hlavné valce , čo je klasika pri takom dlhom stání
-> Žiabrovak 08.06.18 20:14:06: Zacal by som tym ci to neni nahodou zavzdusnene alebo ci ti neunika niekde brzdova kvapalina (prasknuta hadica, prehrdzavena trubka, atd). Ak ti neunika kvapalina tak to skus odvzdusnit a malo by to pomoct. A po naslapani funguju brzdy normalne?
A pedali sa nastavuju takymi dvoma sroubmi, to by som ti mohol poslat fotku. Ak teda myslis polohu padalu ked na nom nestojis.
A pedali sa nastavuju takymi dvoma sroubmi, to by som ti mohol poslat fotku. Ak teda myslis polohu padalu ked na nom nestojis.
Mám taký problém na stovke. Pedál brzdy reaguje resp. brzdy reagujú až na postupné našliapanie na pedál, neviete čím to bude? A zase pedál spojky je viac hore ako brzda a reaguje asi až v polovici. Čím to je?
-> rsvancara: každopádně Tatra má toto, skoro si říkám, že to nikoho nenapadlo místo složitého upravování 4pístků dozadu naroubovat na Škodovku. Takhle se to určitě vejde do 14 palcových kol :-)
-> rsvancara: Zetor je 130, akorát měl otočený půlky
-> havlik: Jojo, zadní jsou skoro jako 4p z Š130, akorát na tom jsou odlitý ještě takový extra kleště (z dalším párem malých destiček) na ručku :-)
Jen jsem si tak říkal, jestli by bylo možný v socialistickým plánování vyrobit víc typů brzdičů než dejme tomu dva (Wartburk / Š130/5/6 vs. Tatra 613, Š1203 a asi i Zetor) :)
Jen jsem si tak říkal, jestli by bylo možný v socialistickým plánování vyrobit víc typů brzdičů než dejme tomu dva (Wartburk / Š130/5/6 vs. Tatra 613, Š1203 a asi i Zetor) :)
-> rsvancara: to nevim předek asi jo zadní byly 4písty škodovácke s nějakou vložkou pro chlazený kotouč a hlavně mechanickou ručku
-> havlik: Ale na Tatru 613 by sedět mohly ne? :-)
-> havlik 09.11.17 11:35:14: ok, ďakujem za rýchlu odpoveď
-> juze143: nejsou
prosím napíšte mi či brzdové strmene (4 piestové) z 1203ky sú zhodné 130tkovými .. ďakujem![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> suri: áno, presne tak som tie hrany na kotúčoch strhával :)
No nič, skúsim to ešte premazať, zabehnúť a uvidí sa.
No nič, skúsim to ešte premazať, zabehnúť a uvidí sa.
-> minno: to som nemazal nikdy ,vždy poriadne platničky kde je tá látková alebo aká podložka a nebol problém
ale niekedy tie kombinácie kotúč platnička neurobíš bez pískania nikdy
čo je napríklad sranda na origo VW brzdách kde po výmene nepíska nikdy nič , a dáš tam ATE a píska to každé pribrzdenie ...
riadne to vyčisti platnička musí chodiť voľne , namaž kľudne aj to medenou pastou , strhni hranu na kotúči hore aj dole a uvidíš ... normálne tam daj dvojku rýchlosť , jedno zdvihnuté koleso a pekne pilníkom strhni
ale niekedy tie kombinácie kotúč platnička neurobíš bez pískania nikdy
čo je napríklad sranda na origo VW brzdách kde po výmene nepíska nikdy nič , a dáš tam ATE a píska to každé pribrzdenie ...
riadne to vyčisti platnička musí chodiť voľne , namaž kľudne aj to medenou pastou , strhni hranu na kotúči hore aj dole a uvidíš ... normálne tam daj dvojku rýchlosť , jedno zdvihnuté koleso a pekne pilníkom strhni
-> suri: a styčné plochy platnička-piestik a platnička-prítlačné packy?