skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Brzdy, uz zase
prohledat
356 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 29.11.2009 do 13.06.2021, založil/a Doggie4EVER
-> Borderer: Nevim ted co je to za auto. Tak zkus udelat jednoduše podložku z papíru pod brzdovy valec. Prostě kdyz nemůžeš otocit čipkem tak ten valec o dve desetiny posunout...
-> MVM: Nojo, ale pak tu vůli musím někde nastavit a já nenašel kde. Chtěl sem to prachprostě o jednu otáčku povolit. Když HBV dole, tak sem tam koukal svítil si a ta tyčka se opravdu pouze protáčela ve svém uložení a nic nikde žeby byl závit nebo jištěný kontramatkou sem tam neviděl. A DP také mlčí.
edit: koukal sem i u feldy, kde měním teďka trubky a tam je to to samé. A v DP také nic. Zmiňuje se pouze o seřizování tlačné vidlice, tím se ale upravuje pouze klidová poloha pedálu. :-/
edit: koukal sem i u feldy, kde měním teďka trubky a tam je to to samé. A v DP také nic. Zmiňuje se pouze o seřizování tlačné vidlice, tím se ale upravuje pouze klidová poloha pedálu. :-/
-> Borderer: Ke správnýmu nastaveni tlačnýho čipku slouží tzv. háčko. ( Relativně jednoduchej přípravek ve tvaru H) Kterym si odměříš hloubku pistku a porovnáš s vyčnivajicim čipkem ..
Jak se prosím seřizuje posilovač vůči HBV? Celý sem to rozebral, prolezl a sem z toho jalovej. V autě se pouze seřizuje klidová poloha pedálu brzdy a posilovač je vždy "nadoraz" vzadu. Když sem vyndal HBV z posilovače, tak tam bylo zase tyčka, která se ale pouze volně protáčela v jakémsi uložení v útrobách posilovače brzd.
![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> kury: Mne to vůbec nenapadlo, protože ho měnil poměrně precizní servisák, když se dělaly komplet zadní brzdy a už to nešlo odvzdušnit.
Ještě si to musím ověřit, jestli sem se nepral s trubkama, ale když jsem rukou přitlačil HBV k posilovači, tak právě sám od sebe cca ten milimetr vylezl a zůstal volně....
Ještě si to musím ověřit, jestli sem se nepral s trubkama, ale když jsem rukou přitlačil HBV k posilovači, tak právě sám od sebe cca ten milimetr vylezl a zůstal volně....
-> Borderer: Ten někdo, kdo ho měnil nejspíš nenastavil vůli na trnu - HBV není úplně v klidové poloze, ale cca 1 - 2 mm stlačený - může to hrát až takovou roli?áno
-> Borderer: Tak vůle mezi trnem a brzdovým válcem mě napadla jako první. Ale to jsem myslel, že máš udělaný.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak sem to rozdělal. Pístek lehce ohnilej, ale nic extra. Ven se mu moc nechtělo. Odrbal sem korozi na třmenu kolem prachovky, máznu to tam pořádně breoxem a bude.
Nicméně, čeho jsem si všiml, hlavní brzdový válec....
Ten někdo, kdo ho měnil nejspíš nenastavil vůli na trnu - HBV není úplně v klidové poloze, ale cca 1 - 2 mm stlačený - může to hrát až takovou roli?
HBV je údajně výrobce TRW, když sem to ještě zkoušel projet, tak sem zadupnul v kopci brzdy a pomaličku je postupně pouštěl, při pouštění pedálu se HBV mírně zasekl nebo jak to popsat. Cca v 1cm zdvihu (v úrovni, kdy se pedál dotkne spínače brzdových světel) bylo cejtit, jak mne pedál lehce klepl do nohy. Spínač i pedál bez HBV chodí hladce. Nicméně když mi asistentka šlapala na pedál, tak obě přední kola odbrzďovala normálně. Respektive i to hřející se kolo odbrzdilo ihned, jenom ne úplně.
Nicméně, čeho jsem si všiml, hlavní brzdový válec....
Ten někdo, kdo ho měnil nejspíš nenastavil vůli na trnu - HBV není úplně v klidové poloze, ale cca 1 - 2 mm stlačený - může to hrát až takovou roli?
HBV je údajně výrobce TRW, když sem to ještě zkoušel projet, tak sem zadupnul v kopci brzdy a pomaličku je postupně pouštěl, při pouštění pedálu se HBV mírně zasekl nebo jak to popsat. Cca v 1cm zdvihu (v úrovni, kdy se pedál dotkne spínače brzdových světel) bylo cejtit, jak mne pedál lehce klepl do nohy. Spínač i pedál bez HBV chodí hladce. Nicméně když mi asistentka šlapala na pedál, tak obě přední kola odbrzďovala normálně. Respektive i to hřející se kolo odbrzdilo ihned, jenom ne úplně.
Co zase překvapilo mě, že před 12 lety jsem měnil na ouže hadici od posilovače a teď opět. Původní vydržela tři desetiletí.
-> Borderer: Uvidime, kdyz to pomuze, nemusis dekovat a poslu cislo uctu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: 7 Zajímavé. Tímhle směrem sem zkoušel už taky uvažovat, ale zapudil sem to jako nesmysl. Schválně to zítra vyzkouším, stejně to musím odvzdusnit, tak už je jedno, jestli pístek vyslapu. Snad tam bude vidět třeba nějakej zader nebo tak něco.
-> Borderer: No ty vodící čepy musi chodit za každý situace. Někdy je vůle lepší než aby se to jakkoliv sekalo. Hadici jsem napsal jako zkušenost, zvenku byla na pohled hezká. Ale to se pozna povolenim odvzdušňovaku.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To je dobrý. Pamatuju tyhle problémy spoustu let zpátky, když se začaly dělat Alu pístky do brzd.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 07.06.21 20:28:11: Jo, to je dobrá úvaha.
Leda mi napada za tepla, kdyz se to kolo blbe toci, zkusit povolit odvzdusnovak. Pokud najednou s kolem pujde hybat, tak je problem v hydraulice. Pokud to nebude mit vliv, tak je problem v mechanice...
Kdyz jsem jednou menil kamosovi pistky v zadnich brzdicich na Patrolu, tak ty novy pistky byly moc velky a drely o vyvrt v brzdici. Pritom za studena to bylo tak nejak volny. Vzal jsem rucni frezku, trochu tu diru vysmrdlal a dobry, uz to fungovalo porad dobre... Jinak byla horka zadni kola po jizde, pac to dobre neodbrzdilo a tim, jak se ten brzdic ohreje, tak je ten problem o to vetsi, o to vic se to zahriva a o to vic to zustava viset... Pritom tam slo o setinky...
Kdyz jsem jednou menil kamosovi pistky v zadnich brzdicich na Patrolu, tak ty novy pistky byly moc velky a drely o vyvrt v brzdici. Pritom za studena to bylo tak nejak volny. Vzal jsem rucni frezku, trochu tu diru vysmrdlal a dobry, uz to fungovalo porad dobre... Jinak byla horka zadni kola po jizde, pac to dobre neodbrzdilo a tim, jak se ten brzdic ohreje, tak je ten problem o to vetsi, o to vic se to zahriva a o to vic to zustava viset... Pritom tam slo o setinky...
-> MVM 07.06.21 19:36:37: Hadici myslím měnil
Když je kolo horké a asistentka mi šlápne na brzdu, kolo ihned odbrzdí, ale pouze do toho stavu, že se ztěžka otočí.
Původní vodící tyčky třmenu měly vůle, zkoušel jsem dát jiné s menší vůlí a nyní tam jsou abnormální. Za studena chodí krásně, za tepla těžko říct. Jedině zkusit za horka sundat třmen a vyzkoušet. Když jsem zkusil třmenem zacloumat na kotouči, ani se to nehlo.
Původní vodící tyčky třmenu měly vůle, zkoušel jsem dát jiné s menší vůlí a nyní tam jsou abnormální. Za studena chodí krásně, za tepla těžko říct. Jedině zkusit za horka sundat třmen a vyzkoušet. Když jsem zkusil třmenem zacloumat na kotouči, ani se to nehlo.
-> Borderer: Kdysi na jedny Feldě, brzdová hadice k přednímu kolu, vevnitř zteřelá , fungovalo to jako jednosměrný ventil. Pistek toho kola ktery zlobí musi jit lehce zatlačit.
-> Borderer: Co plovouci mechanismus? Nezasekne se nejak po zahrati?
-> Borderer: vule ve vodící tyčce třmenu je nebo není?
Tak mi dnes tchán dovezl auto a zkusil se udělat nějakou diagnostiku jízdou. Když přijel, smrad a kouř od kola....pedál, jako když slápnu do hovna.
Když sem auto hned zvedl na hever, stěží sem otočil kolem. Nechal sem to na heveru vychladnout (nic sem nedělal) a za studena se kolo točí normálně. Skočil sem do auta a jakmile sem opět zahřál brzdy, tak sem kolem stěží otočil rukou.
Když jsem jezdil a nebrzdil, v podstatě vše ok. Kolo studené, točí se normálně.
Při zahřátých brzdách se ostatní 3 kola točí normálně, takže tlak v brzdové systému nebude.
Takže znovu rozebrat třmen? Nebo by to mohlo ukazovat na něco jiného?
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Když jsem jezdil a nebrzdil, v podstatě vše ok. Kolo studené, točí se normálně.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Při zahřátých brzdách se ostatní 3 kola točí normálně, takže tlak v brzdové systému nebude.
Takže znovu rozebrat třmen? Nebo by to mohlo ukazovat na něco jiného?
-> Milan 136: GO třmenu nepomohla a dělal sem ji já. Gumičky originál, mazáno breoxem.
Ale zkusim to dyžtak ještě jednou, je pravda, že i originální díly stojí poslední dobou za vyliž....
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Milan 136: no ono ty neorigo kolikrát v brzdovce naboptnaji, nebo se najde expert co to namaže nějakou vazelinou která tu gumu rozežere a naboptná i originál. Ale super jak takový špekulanti pak měněj všechno pomalu i kostku abs, hlavně že ušetřej a daji levný gumičky![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já něco podobného zažil u kolegy na zadku u O2.
Dal tam nějaký neorigo gumičky a sem tam se stalo, že se hřálo kolo. Pořád s tím laboroval, až jsem mu tam dal originální a byl klid.
Jestli byla ta gumička moc těsná a málo vrátila pístek?
Dal tam nějaký neorigo gumičky a sem tam se stalo, že se hřálo kolo. Pořád s tím laboroval, až jsem mu tam dal originální a byl klid.
Jestli byla ta gumička moc těsná a málo vrátila pístek?
-> Čokin: Klasika, auto nemá ABS. Vyměněný byl TRW.
-> Borderer: Co to máš za HBV?
-> Čokin: Dá se to nějak normálně poznat? Zkusím se na to zaměřit v okamžiku, kdy to bude hřát. Nyní má pedál cca 0,5 mm vůli od posilovače brzd.
-> Borderer: Máš vůli na tyčce pedálu? Tváří se to jakoby občas tlakoval HBV nebo se kousl.
Zoufalost, nedaří se mi vyřešit brzda na předním kole....Konstrukce v podstatě feldí. Řeším to s přestávkami už delší dobu, měsíc je to třeba ok, pak se brzda najednou kousne. Teď sem od posledního incidentu ujel cca 600km. Dnes opět smrad a měkkej brzdovej pedál....aniž bych předtím nějak prudce brzdil, nic.
Co bylo uděláno:
Nový HBV
Nová hadice mezi brzdičem a trubkou
Brzdič je po GO, pístek krásný, bez koroze, nové gumičky (měněno 2x)
Kotouč se jeví ok, nekope, tloušťka dobrá. Destičky jsem už zkoušel vyměnit, beze změny.
Destičky neváznou, chodí volně.
Čepy na plovoucím třmenu jsou taktéž bez vůle, mimo kotouč to chodí celé krásně suvně.
Zadní kolo na stejném okruhu je studené.
Zvednu auto na hever, kolo po puštění pedálu okamžitě odbrzdí a točí se krásně volně. V podstatě lze tlakem ruky na třmen pístek trochu zatlačit. Opakováno xkrát, dupali sme na pedál jak pitomci a nic. Vždy odbrzdilo. Včera jsem najezdil 90km v městském provozu a vše ok. Dnes sem jel cca 6 km, za celou cestu 1x brzdil a kolo rozpálený jak pětník....
Nenapadá někoho něco?
Co bylo uděláno:
Nový HBV
Nová hadice mezi brzdičem a trubkou
Brzdič je po GO, pístek krásný, bez koroze, nové gumičky (měněno 2x)
Kotouč se jeví ok, nekope, tloušťka dobrá. Destičky jsem už zkoušel vyměnit, beze změny.
Destičky neváznou, chodí volně.
Čepy na plovoucím třmenu jsou taktéž bez vůle, mimo kotouč to chodí celé krásně suvně.
Zadní kolo na stejném okruhu je studené.
Zvednu auto na hever, kolo po puštění pedálu okamžitě odbrzdí a točí se krásně volně. V podstatě lze tlakem ruky na třmen pístek trochu zatlačit. Opakováno xkrát, dupali sme na pedál jak pitomci a nic. Vždy odbrzdilo. Včera jsem najezdil 90km v městském provozu a vše ok. Dnes sem jel cca 6 km, za celou cestu 1x brzdil a kolo rozpálený jak pětník....
Nenapadá někoho něco?
-> saskyn2 22.01.21 17:53:12: tak desky jsou asi jiný. Ty se mi povedlo kaufnout origa v nějakým výprodeji a brzdí to na výbornou.
-> dragon_cb_cz 22.01.21 17:50:41: jo na netu jo. Jenže ja to samozrejme rozprcal a potřeboval to dát do kupy a v místním APM sice nějaký slevy mám, ale kolikrát to taky vychází na hovno.
-> dragon_cb_cz 22.01.21 17:50:41: jo na netu jo. Jenže ja to samozrejme rozprcal a potřeboval to dát do kupy a v místním APM sice nějaký slevy mám, ale kolikrát to taky vychází na hovno.
-> Tuner#2: Je to v desátém největším městě, to mi přišlo dost ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> vhml 22.01.21 17:38:33: 6R0615301D
-> vhml 22.01.21 17:38:33: to je stejný.
-> vhml: Hele co rychle koukám, tak do litru za kus se vejdeš v klidu i za ATE - ale je to jen rychlý hledání po internetu, třeba je tam nějakej špek, o kterým nevím.
-> dragon_cb_cz 22.01.21 16:29:47: no jakoze za par. Co bylo porad asi o 50% vic nez o tejden driv na Mazdu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 22.01.21 16:49:41: ja myslim ze ten kotouc je jinej jestli si pamatuju.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 22.01.21 16:49:41: ja myslim ze ten kotouc je jinej jestli si pamatuju.
Už vidím soustružníka, jak bude celej nadšenej z tohohle.
Tenhle rez slušně ničí nože.
A ten bordel z toho. Tenhle rezatinec patří do šrotu.
Tenhle rez slušně ničí nože.
A ten bordel z toho. Tenhle rezatinec patří do šrotu.
-> vhml 22.01.21 13:29:25: co blbneš rs má obyčejný 288 jak jednička oktavka
-> vhml 22.01.21 13:29:25: Tvl co na tom kotouči stojí trojku? Vždyť je prťavej, ne?
-> Syny 22.01.21 13:12:25: ja takhle delal letos na fabii predky a zhodnotil, že ty kotouce uz nema smysl zachranovat. Tak jsem je hodil do sudu se srotem a sel ke kompu objednat nový. A když jsem zjistil, že ty RS kotouče stojí skoro trojku, jakpa jsem do toho sudu běžel zpátky je vyndat a už je rovnal do soutruhu
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> kpt.Budha 22.01.21 13:07:16: Já jsem příznivce 15.000 intervalu, ale nevidím problém zákazníkovi vyhovět at to chce dělat po 5000 nebo 45.000
Je to jeho auto, já max můžu doporučit/říct svůj názor.
-> Syny 22.01.21 13:12:25: Jo je to tak
-> Nwkt 22.01.21 13:12:31: jj tyhle praktiky jsou běžný![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny 22.01.21 13:12:25: Jo je to tak
-> Nwkt 22.01.21 13:12:31: jj tyhle praktiky jsou běžný
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> kpt.Budha: Tak to dělej jak taxikáři, jedna výměna doma, jedna v servisu. Akorát teda oni to u tý výměny doma ještě nechají smotat dolů ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Ja kdyz je menil, tak zevnitr byl vicemene stejnej (stejne hnusnej) jako zvenku. Ale celkove ta funkcni plocha byla 1/2 - 2/3 kotouce, zbytek uz byl jako jsi dal fotku, takze uz to fakt chtelo. A jak jsem psal, zmena v brzdeni me fakt prekvapila. Auto brzdi opravdu znatelne lip a na TK sly brzdy krasne rovnomerne.
Jinak soustruzeni kotoucu taky moc nemusim. Samozrejme zalezi kdo to dela a jak, ale jelikoz soustruh nemam, tak jsem to musel vzdy nekde nechat udelat a pokazde mi pak mirne klepal pedal a stejne jsem ty brzdy delal znova a kupoval novy (a to se vyplati). Nehlede na to, ze musim auto nekam odstavit, nekde ho nechat rozebrany, necim to nekomu odvezt, cekat az to udela (coz zdaleka nemusi byt stejny den) atd. Coz konkretne u me, kdy nemam zahradu ani druhe auto je docela problem a mnohem jednodussi je dat kotouce nove. A ve finale ten cenovy rozdil je minimalni a mam nove, neorezle, lakovane kotouce s plnou tloustkou materialu a jistotu, ze jsou rovne.
Jinak soustruzeni kotoucu taky moc nemusim. Samozrejme zalezi kdo to dela a jak, ale jelikoz soustruh nemam, tak jsem to musel vzdy nekde nechat udelat a pokazde mi pak mirne klepal pedal a stejne jsem ty brzdy delal znova a kupoval novy (a to se vyplati). Nehlede na to, ze musim auto nekam odstavit, nekde ho nechat rozebrany, necim to nekomu odvezt, cekat az to udela (coz zdaleka nemusi byt stejny den) atd. Coz konkretne u me, kdy nemam zahradu ani druhe auto je docela problem a mnohem jednodussi je dat kotouce nove. A ve finale ten cenovy rozdil je minimalni a mam nove, neorezle, lakovane kotouce s plnou tloustkou materialu a jistotu, ze jsou rovne.
-> saskyn2: Tak ale nechal bys ho tam 30 000km, když jezdíš pořád plný plyn, občas okruh, občas německé dálnice? První jsem chtěl stihnout do deseti a pak snížit interval aspoň na těch 15. Hrozný problém ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> kpt.Budha 22.01.21 10:45:17: tak jsou to holt kokoti, tohle fakt nechápu, jako že opačně, zákazník to nechce protože na to nemá je celkem normální, ale aby servis odmítl vyměnit kotouče v takovémhle stavu protže jim to připadá zbytečný je fakt mazec
Jinak s tím olejem po 8000 si osobně myslím že je to taky přehnaný, nicméně mě v životě nenapadlo to někomu odmítnout udělat![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak s tím olejem po 8000 si osobně myslím že je to taky přehnaný, nicméně mě v životě nenapadlo to někomu odmítnout udělat
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 22.01.21 11:11:42: jo až na vyjímky to většinou zevnitř vypadá hůř.
-> vhml 22.01.21 10:42:16: hele jak tu už někdo psal, čas jsou peníze, soustruh nemám a nikdo mi nezaplatí že to potáhnu k soustružníkovi, pak zase pro to pojedu, ještě mi tu celou dobu to auto bude smrdět. Navíc každý to auto potřebuje hned, nikdo nechce čekat 3 dny než to nějakej soustružník pořeší. Třeba konkrétně tahle pani jezdí odněkad z Úštěka, ránu když jede do práce tak to tu nechá, v 5 vyzvedne. Takže nový.
-> vhml 22.01.21 10:42:16: hele jak tu už někdo psal, čas jsou peníze, soustruh nemám a nikdo mi nezaplatí že to potáhnu k soustružníkovi, pak zase pro to pojedu, ještě mi tu celou dobu to auto bude smrdět. Navíc každý to auto potřebuje hned, nikdo nechce čekat 3 dny než to nějakej soustružník pořeší. Třeba konkrétně tahle pani jezdí odněkad z Úštěka, ránu když jede do práce tak to tu nechá, v 5 vyzvedne. Takže nový.
-> MVM 22.01.21 10:59:57: ten bordel z toho je strasnej no. Proto ty lepsi kotouce beru jen venku flexou.
No a zadky už se nevzpamatovaly ani z té čelní strany, není to tak špatné jako tady -> saskyn2 22.01.21 10:38:41: , ale zevnitř to teda asi bude dost hnůj podle toho co tu píšete
Když se dělal ten předek, tak jsem na ně zapomněl a koukám, že už tu výměnu úspěšně odkládám skoro 30t km
A ty jsou teda ještě tlusté dost, ale jak to tady čtu, tak nějaké levné nové asi vyjdou líp než to nechávat stáčet.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> saskyn2 22.01.21 08:31:08: Než jsme koupili kombíka, tak s ním kolega už nějakou dobu moc nejezdil, takže ty brzdy byly takový volezlý - tak jsem si říkal, že to chvíli pojezdím a uvidí se... Předky vypadaly, že se vyčistily, ale když se loni v létě vysypalo ložisko a dělalo se, tak mi poslal mechoš tuhle fotku a "to tam asi vracet nebudeme, ne?". Docela nemile mě to překvapilo.