![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tvrde silentbloky podelnych ramen
-> MVM 01.01.20 20:29:22: Pravda. Teď jsem to přečetl znovu. To by fungovalo ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Eidy: Jestli to chápu dobře,tak chtěl silent kombinovat s unibalem ..
-> Eidy 01.01.20 19:53:16: To by se asi brzy vytrhlo![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Antony: Svislákovej by podle mě nebyl vůbec vhodnej, protože osa čepu nesouhlasí s osou kývání.
Měl jsem vymyšlený klasicky unibal místo buchty, ale s vložkou, která obsahuje silent ze svisláku. Ale skoro jako vždy, výroba pohořela na nedostatku času. Takže holt mám jen unibal.
Edit : spoluautorem nápadu záměny buchty je Vojťas, abych mu neubíral zásluhy![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Edit : spoluautorem nápadu záměny buchty je Vojťas, abych mu neubíral zásluhy
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> david 105: Něco takového.
-> Eidy: ktorý myslíte? Zadný z predného ramena? To by možno aj šlo...
-> david 105: Tak na to stačí nějaký výpalek podobný na unibal a do toho nalisovat něco třeba z Cupry nebo Fabie RS. S vhodnou vymezovací podložkou. To by mělo fungovat. Stačí to oměřit a nakreslit.
-> Eidy: myslím telo ako ma unibal a naňho prispôsobiť dáky silentblok.
-> david 105: Co je silentblok na způsob unibalu?
neskúšali ste dakto výrobu silentblokov ? Dačo na princíp unibalu? Vyrobiť telo ako ma unibal a naňho prispôsobiť dáky silentblok s podobnou šírkou? Tak ma to len napadlo a vŕta mi to v hlave..
-> TTomas 12.12.09 17:02:01: Tak to jsou ty moje - tvrdý kyvkový s plechama.. od Davese.
-> havlik: Promiň,přehlídnul jsem.
-> Lůďa: a děláš si prdel nebo co? tady to máš jasně vidět na fotce img.skoda-virt.cz/forum_u
pload/7_540_124030__2009-1
2-11_11-24-53_8.jpg a celý to tema se to tady v podstatě probírá
-> Lůďa: silentblok má zvislo zaliate dva plechy vedľa diery na stredný šroub a tlmiče majú iné označenie 26x175 kyvka 26x200 vlečka a sú dlhšie tie vlečkové
A jak poznám vlečkový silentblok od kyvkového?A ještě jak poznat tlumič vlečkový od kyvkového?Díky.
-> TTomas: Daves byl vzdycky jinej
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak si pisu s Davesem. On ma udajne vsechny silaky s plechem a to dokonce mekky pro 120 nebo tvrdy pro 130
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: přesně tak, nikdo není svatej...já jen, že se tady furt chvástáš a všechny opravuješ, víš...
-> Fén: Ze by mu nefachalo pismeno T? Ano je to mozne ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A co když se překlepl i on? :o)
-> jerrom: Nojo, no ale je rozdil mezi preklepem a silemblogem. Me zas nechytej za slovo ktery spletu...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: co je ramoeno taky neznám, tak nechápu tvoje příspěvky, asi fakt fóbie co?
-> Pavel P..: Dyk to říkám, bordel to je
.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
teď jsem se koukal i na silentbloky nanejtovný na novejch vlečkovejch ramenech a oba dva mají v kolečku číslo 105-52 a vedle 15.
taky mám doma pár vlečkových ale každej je jinej.. oba mají plechy, ale jeden je od Féna a měla by to být nová výroba, druhý je zaručeně originál..
na tom novém je v kroužku 105-52 a vedle číslo 15
na druhem, tj. originálu neni žádný kolečko s číslem ale na druhý straně jen číslo 105.15-2-2
pak tu mám kyvkový a taky jeden má to kolečko s číslem 105-52 a vedle 15, a z druhý strany 3-1 a na plechu kde jsou díry je vyraženo F.
další kolečko nemá a to je originál, a z druhý strany má 52.15-1-1 a druhý stejný 52.15-7-5
na tom novém je v kroužku 105-52 a vedle číslo 15
na druhem, tj. originálu neni žádný kolečko s číslem ale na druhý straně jen číslo 105.15-2-2
pak tu mám kyvkový a taky jeden má to kolečko s číslem 105-52 a vedle 15, a z druhý strany 3-1 a na plechu kde jsou díry je vyraženo F.
další kolečko nemá a to je originál, a z druhý strany má 52.15-1-1 a druhý stejný 52.15-7-5
-> vhml: Jo to klidne, ale myslel jsme to tak, ze pokud loziska pouzivala fabrika, tak to bude asi dobre. Zajimave je, ze skupina vyssich uprav mela mensi brzdy. Asi to bude rokem vyroby - homologace. Dalsi dobra doplnujici informace. Ty homologacni listy jsem videl, ale nejak jsem si toho nikdy nevsiml.
-> TTomas: L/A měli 260mm, LR 253mm
Já právě tuhle nápravu mít nebudu, podle mě to nemá žádnej velkej přínos, takže zůstanu u vlečkový ;-)
Já právě tuhle nápravu mít nebudu, podle mě to nemá žádnej velkej přínos, takže zůstanu u vlečkový ;-)
-> Pilot 105:
-> TTomas:
Tak děkuji. Musel bych vytahat chytré knížky, hledat a takhle jste mi to pomohli vyřešit velice rychle. Díky.
-> TTomas:
Tak děkuji. Musel bych vytahat chytré knížky, hledat a takhle jste mi to pomohli vyřešit velice rychle. Díky.
-> su.tech: Spravne...Za 1 sednout![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> su.tech: Ano, je to přesně tak. Rozeznat se dají i podle tvrdosti gumy, je v nich znatelný rozdíl.
-> vhml: Zalezi na znacce a kvalite, ale kolem 1000kc se musej dat poridit uz celkem kvalitni. Ono i kvalitni lozisko do kyvky vyjde na ranec. Kdyz nesezenes original cesky, tak jsem v loziskarne dost cumel.
Tohle neni klasicka L/A naprava, ale myslel jsem, ze ji budes znat. Pak si jiste umis odpovedet sam. Zdali pouzit loziska/unibally nebo ne. Pises trochu vetsi brzdy? Do tech 13" uz toho snad vic nevleze ne? Ikdyz i facka A mely snad 260mm na predku, ale zase i jiny kola.
Tohle neni klasicka L/A naprava, ale myslel jsem, ze ji budes znat. Pak si jiste umis odpovedet sam. Zdali pouzit loziska/unibally nebo ne. Pises trochu vetsi brzdy? Do tech 13" uz toho snad vic nevleze ne? Ikdyz i facka A mely snad 260mm na predku, ale zase i jiny kola.
-> TTomas: Zdar, koukám na to téma a dostávám se k tomu, že jsem tohle nějak nikdy řešit nemusel a z toho pramení moje neznalost. Leží mi doma více kusů nových silentbloků a zcela jistě jsou to originály protože je mám z garáží od starých pánů, co už auta prodali, sešrotovali, něco z výprodeje ze škoda servisu apod. Moje neznalost pramení hlavně v rozpoznání vlečkového od kyvkového. Kdysi jsem to na jednom Rapidu sice měnil, ale to je doba dávno minulá a rozebírat to na mojem Rapidu se mi nechce protože každý takový zásah bych považoval za zbytečný. Proto bych se rád zeptal který je který... je to teda takto? Vlevo je vlečka protože je tam ten výztužný plech v té zalité buchtě a vpravo je kyvkový protože ten plech nemá? Chápu to správně? Díky za upřesnění.
-> TTomas: Nejspíš neměli kovové díly pro výrobu vlečkových silentů, tak použily kovové díly na kyvkové, z toho co jsem pochopil po několikaleté komunikaci s Rubenou, tak kovové díly jim někdo vyrábí v kooperaci. Jinak na zakázkovou výrobu zapomeň, zakázka musí být v řádech několika desítek tisíc, aby se s tím vůbec zabývali.
Před několika lety jsem je uháněl s výrobou vlečkových silentů pod převodovku a jediné čeho jsem docílil, že našli formu, ochota z nich přímo čišela. Potom se objevily na trhu silenty od pána z Blovic, tak jsem to přestal řešit.
Před několika lety jsem je uháněl s výrobou vlečkových silentů pod převodovku a jediné čeho jsem docílil, že našli formu, ochota z nich přímo čišela. Potom se objevily na trhu silenty od pána z Blovic, tak jsem to přestal řešit.
-> TTomas: To značení bych neřešil, já mám taky označený všechny stejně.. zapomenut dát plechy asi mohli, ale tak nějak z doslechu jsem doteď měl dojem, že i kyvková varianta s tužší pryží bez plechů existuje - akorát je hodně divný, že se k ní v Rubeně nechtějí znát.
Chtěl jsem dát ty svoje tuhý s plechem na kyvku s tím, že mě při 1500 km ročně u auta na parádu - teda žádnej rallycross, zadní náprava přežije, ale nějak mě vikláte..
Chtěl jsem dát ty svoje tuhý s plechem na kyvku s tím, že mě při 1500 km ročně u auta na parádu - teda žádnej rallycross, zadní náprava přežije, ale nějak mě vikláte..
-> TTomas: L/A nápravu znám, ale brzdy byly správně oproti LR trochu větší.
Na kolik pěnez vyjde takovej unibal vůbec? Já myslím, že když už bych to dával, tak asi nechám jenom ložisko. Přece jenom je to nejjednodussi varianta
Na kolik pěnez vyjde takovej unibal vůbec? Já myslím, že když už bych to dával, tak asi nechám jenom ložisko. Přece jenom je to nejjednodussi varianta
-> vhml: Na asfaltovy souteze bych se toho vubec nebal. Zvlast uniballu. Pripadne i ty loziska. Asi se nestane nic horsiho, nez ze je bude menit.
-> vhml: Pokud se nepletu, tak do toho sikmeho ramena byl uniball dodelanej, ale v podelnem bylo lozisko nebo uniball rovnou.
Provedeni podle dokumentace 130L/A mame uz rok v aute, ale jeste nejelo. Snad na jare. Osobne kdyz uz bych neco delal, tak poradnej unibal. Mel jsem napravu delanou v MTX prave pro skodu 130L/A Evo II (od roku 88) a ta mela osazeni jako LR vcetne tlumicu, naboju i brzd. Vlecne rameno bylo svareno s podelnym, ktere bylo tvoreny profilem a misto silace, tam byl uniball.
A ještě nadhodím dotaz. Zkoušel někdo unibaly z velkejch ložisek? Tuším, že kyvkový výkyvný ložiska se tam dávaj. Já nad tím poslední dobou přemejšlím a jelikož nemám žádnou zkušenost tak se neumím rozhodnout. Půjde to už do zarámovaného a vyztuženého auta s vlečkou.
Aby to vůbec mělo nějaký přínos, netrhalo se uložení, nekroutily ramena atd.
Sám to neumím posoudit.
Aby to vůbec mělo nějaký přínos, netrhalo se uložení, nekroutily ramena atd.
Sám to neumím posoudit.
-> petr s: Jo asi to tak bylo. Je ale znacenej na tele jako kyvkovej, coz nepodporuje tuto teorii.
-> TTomas: Nebo tam nestihly dát výztuhy
-> vhml: Myslim, ze se bude lehce kroutit silac a o to vic rameno. Ty plechy podle mne prave krouceni silentbloku dost zamezujou.
Oficialne existujou pouze dva silentbloky. Kyvkovej (55SH) a vleckovej s plechem (70SH). JA mam asi prototyp 70SH bez plechu:)
Oficialne existujou pouze dva silentbloky. Kyvkovej (55SH) a vleckovej s plechem (70SH). JA mam asi prototyp 70SH bez plechu:)
-> vhml: Silenblok nevim co je, ale ten tvrdej silentblok asi bude ramoeno a nosnik dost namahat. Nebo si tam dat silonblok, ale to bys muse vyrazne omezit vykyv polonapravy ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> TTomas:
Teď to srhnu já, jestli jsem to dobře pochopil :-D
Existuje teda kyvkovej, měkkej, bez plechu
Potom jakýsi tvrdý bez plechu
A nakonec klasickej vlečkovej, tvrdej, s plechem?
A v případě aplikace třetí varianty do kyvky myslíš, že silenblok bude držet, ale bude se při tom kroutit rameno?
Teď to srhnu já, jestli jsem to dobře pochopil :-D
Existuje teda kyvkovej, měkkej, bez plechu
Potom jakýsi tvrdý bez plechu
A nakonec klasickej vlečkovej, tvrdej, s plechem?
A v případě aplikace třetí varianty do kyvky myslíš, že silenblok bude držet, ale bude se při tom kroutit rameno?
Bohuzel dnes uz asi druhej do paru bez plechu nesezenu. Po dlouhem telefonickem rozhovoru s panem Vostresem (vedouci skladu Rubena - Nachod) maji v evidenci pouze dva silentboky. Ani on nechape jak je mozne, ze tento silentblok mam. Rikal, ze pravdepodobne vznikl omylem a omylem mi ho nekdo i poslal.
Individualni vyroba vzhledem k tomu, ze poptavka je stale mensi a mensi neprichazi v uvahu. Jedine napsat na vedeni, ze by to byl zajimavej artikl a ze by se dobre prodaval, ale to by tady nekdo musel projevit seriozni zajem.
-> Jozka: Ja se prave obavam, ze vyznam tech plechu je jasnej. Zamezit-vyztuzit silac zrovna v ose kyvani, kterou kyvka vykonava. Na hodne malej zdvih s vyztuzenejma ramenama bych si to lajsnul, ale na normalni jezdeni i s tvrdsim podvozkem mi to prijde blbost. Ma nekdo jinej nazor? Rad si ho poslechnu, nez tam teda namontuju obycejnej kyvkovej silac.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Individualni vyroba vzhledem k tomu, ze poptavka je stale mensi a mensi neprichazi v uvahu. Jedine napsat na vedeni, ze by to byl zajimavej artikl a ze by se dobre prodaval, ale to by tady nekdo musel projevit seriozni zajem.
-> Jozka: Ja se prave obavam, ze vyznam tech plechu je jasnej. Zamezit-vyztuzit silac zrovna v ose kyvani, kterou kyvka vykonava. Na hodne malej zdvih s vyztuzenejma ramenama bych si to lajsnul, ale na normalni jezdeni i s tvrdsim podvozkem mi to prijde blbost. Ma nekdo jinej nazor? Rad si ho poslechnu, nez tam teda namontuju obycejnej kyvkovej silac.
-> TTomas: To je dobrej chaos - já chtěl takový, jako máš ten vlevo a dostal ty, co máš napravo - jen z nich ty plechy nevystupujou tak výrazně. Ale kdybys třeba zkusil objednat u škodateamu, máš naději, že ti přijde levá varianta.
A fotky krásný, já to fotil v noci ve sklepě nikonem a dopadl jsem ještě hůř..
-> ondie: Takže myslíš, že při tý zvýšený tvrdosti pryže už je skoro jedno, jestli tam ty "brzdící" plechy navíc jsou, nebo nejsou?
A fotky krásný, já to fotil v noci ve sklepě nikonem a dopadl jsem ještě hůř..
-> ondie: Takže myslíš, že při tý zvýšený tvrdosti pryže už je skoro jedno, jestli tam ty "brzdící" plechy navíc jsou, nebo nejsou?
-> TTomas: takže sou tři druhy...ale ve finále myslim,že je asi fuk,jestli je tam to železí nebo neni,pokud je to z dobrýho SH základu.
Omluvte kvalitu, je to mobilem. Kdyz jsem porovnaval s ostatnima silacema, tak stejne tvrde jako vleckove, zato oba daleko tvrdsi nez vsechny kyvkove. Zajimave je, ze i na tele je snad ten bez plechu znaceny jako kyvka, ale 70SH jako velckovej.
-> Pilot 105: Tak jsem dnes opet vyhraval vsechny silace co mam v garazi. Vysledek je presne to co jsem tu uz psal. Mam dva stejne tvrde silentbloky a jeden je na vlecku a druhy na kyvku. Podarilo se mi nakonec najit i tu fakturu. Je z roku 2005 a stoji v ni: Silentblok zad. napravy S120 Garde G 105.15 (40760) LAK 42-823. Takze kod pro klasickej vleckovej, ale jeden je bez plechu. Tady je dukaz misto slibu a kdyz budete hodni, tak Vas necham i sahnout - rejpnout nechtikem:)