skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zadní Lr náprava
-> venni: a ten už někdo vyrábí?? Nebo ne?
-> m8rinek 18.01.11 23:32:16: To jenom vy vymýšlíte nějaká pouzdra
-> m8rinek: jojo, je to jako epidemie. Zacal vhml a uz na tom vsichni frcime ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> m8rinek: Nemá ale má to takhle předělané
-> Toušík: fíha,nevím jak drážkování na přírubách,ale klasický lobra jsou krátký.To bis musel udělat mezikus mezi unašeč a polosu.RS,LR polos je víc druhů.Honza5 tenhle unašeč do převodovký musí taký řešit.
-> petr s: Pistaa má LR nápravu?
Koukám už půlka virtu šteluluje odklony dle momentální nálady jezdce :D:D:D:D:D.
-> Klubko_: To je pistovo
-> venni: Takže třeba sehnat lobra a mělo by to tam jít?
-> petr s: aha, nechal jsem se trochu unyst ![36](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
-> Klubko_: Ale má to na molčanovce udělané podívej se k molčanovi jestli to není tam
-> Klubko_: Tam byl silnější diferák a trochu jinak unašeče Záleží čemu kdo říká RS
-> petr s: on tam ted nema fotky podvozku ![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Toušík: jen vytahnes rs poloosy z prevodovky a das vleckovy ne? Nic vic bych v tom nehledal
-> Klubko_: Tak se podívejte k pistovi ten to má udělané
-> Toušík: přestavba možná je,ve 130RS jsou jen jiný unašeče jako jsou potřeba k lobram na garde.
PS:máš RS převodovku? :D
PS:máš RS převodovku? :D
-> anubis: presne na tohle ted myslim ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Klubko_: No právě o to mi jde. Takže přestavba není možná?
-> Toušík: prevodovky jsou stejny, rozdil je v poloosach. Molcanova naprava je na vleckovy poloosy.
Takže pokud bych měl origo 130Rs převodovku, lze ji předělat nějak jednoduše na molčanovo nápravu? nebo bych prostě musel mít vše na 130Rs?
-> TTomas: ony by se nechaly použít do toho uložení i přímo kloubový hlavice se závitem a vyšroubováním/zašroubován
ím by se to dalo krásně nastavovat... ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> anubis: Na fotce co jsi sem dal je na sikmem i podelnem uniball, ale je to dodelany. Original byl na sikmem silentblok jak psal uz Anthony. Na tomhle kousku jsou dodelany i excentry pro presny nastaveni sbihavosti a domecky pro pouziti ve Skody 100/110.
-> Antony: já chtěl vždycky lr jenže takhle bych nemusel vařit držáky, kvůli stk můžu nahodit vlečku a bude to pevnější jak vyztužená vlečka... a při malým propérování na sportovním podvozku téměř nezáleží že je tam velkej úhel... neprojeví se to... lr/b (10°)je na rally kdy je propérování mnohem větší...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> anubis 17.01.11 21:02:57: Na příčce je normální silentblok jako u vlečky, místo buchty je kloubový ložisko . . . Taky řeším tuhle nápravu viz: skoda-virt.cz/cz/.../1419
68-hleda-se-l-a
-> anubis: myslel jsem do uložení šikmých ramen
... nebo už to dát rovnou taky na unibal... on by to stejně nebyl asi moc rozdíl... ale zas jezdit by se s tím dalo normálně jen s obtížema..
vyrábět si ty ramena sám tak by se nechal i zmenšit úhel tý nápravy.... jen jiný držáky na příčce a kratší podélný rameno.. (ale pořád by byly montážní body stejný tudíž bez vaření nových držáků...)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
vyrábět si ty ramena sám tak by se nechal i zmenšit úhel tý nápravy.... jen jiný držáky na příčce a kratší podélný rameno.. (ale pořád by byly montážní body stejný tudíž bez vaření nových držáků...)
-> anubis: ten tvrdej silentblok je otazka no, kudy do nej...
-> vhml: jj, vidím to tak, že na příčku tvrdej silentblok a excentrický uložení pro štelování áček a na podélný rameno dát unibal... ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> anubis: bude to pevnější, thats all
Kluci já bych znova vytáhl to povídání o MTX nápravě- úhel 32°, držáky stejný jak na vlečku...
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/7_540_124153__2011-0 1-11_12-56-59_97.jpg
líbí se mi na tom, že to má stejný uchycení takže není potřeba vařit držáky navíc je jednoduchý nahodit zpátky vlečku a při běžný silniční kontrole to nikdo nepozná
příčka je tam taky... jde o to co je tam místo toho bazmeku gumovýho ve kterým se to kroutí na vlečce?? nevím jestli velkej unibal zvládne takovej úhel ... nebo mezi ty plechy co držej origo rameno vyrobit držák už s úhlem 32°...
jinak jaký by to mohlo mít výhody? chápu že to udělá podobnou službu jako vlečka vyztužená dle L/a ale bude to v každým případě pevnější... jestli to nějak zlepší jízdní vlastnosti...
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/7_540_124153__2011-0 1-11_12-56-59_97.jpg
líbí se mi na tom, že to má stejný uchycení takže není potřeba vařit držáky navíc je jednoduchý nahodit zpátky vlečku a při běžný silniční kontrole to nikdo nepozná
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
jinak jaký by to mohlo mít výhody? chápu že to udělá podobnou službu jako vlečka vyztužená dle L/a ale bude to v každým případě pevnější... jestli to nějak zlepší jízdní vlastnosti...
Díky všem za informace ohledně AL-třmenů,ale majitel z obchodu vycouval takže se nic dít nebude.
-> TTomas 13.01.11 17:34:06: Já jsem od něj ramena loni kupoval .Setkal jsem se s ním osobně a ten kluk fakt ví co dělá.Na férovku mi řekl,že je nikdo nezkoušel a já budu první.Mám je na autě od října a žádný problém.Tepelnou úpravu má vyřešenou.Jsem s ním ve spojení a vážně jsem neprohloupil.
-> aceboss: dělal to tuším Kábrt a dle referencí kolegů to sáklo všude možně..
-> Honza5: Co se týče originálu, tak pokud byly vedený jednou hadicí, tak tam byla záslepka a provrtání mezi písky
-> Honza5: Co se týče originálu, tak pokud byly vedený jednou hadicí, tak tam byla záslepka a provrtání mezi písky
-> aceboss: Teklo kolem odvzdušnováků podle fotky to nepoznám už jsem se díval ale proč tam jsou kovové pístky nevím
-> petr s: Můžeš to rozvést.......
Jde mi o to, že mám možnost koupit AL třmeny udajně originál tak mi jde o toto je rozeznat nerad bych kupoval nepodařenou novovýrobu
asi tak no![143](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/143.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jde mi o to, že mám možnost koupit AL třmeny udajně originál tak mi jde o toto je rozeznat nerad bych kupoval nepodařenou novovýrobu
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![143](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/143.gif)
-> aceboss: Tam byl problém odvzdušnováky
Ještě jedna věc jsou na AL-odlitcích nějaké písmena-čísla jako o klasických třmenů jinak řečeno jsou ze stejných forem?
-> aceboss: Taky se používali, jediný co mě napadá je koukat po nějakým značení na odlitku jinak nevím.
-> aceboss: Používali se propojky a hliníkové byli homologovány až na favoritech tam byla vyvrtána jenom 1 díra
-> Honza5: O tomto vím
,ale nejsem si jistej zda se nepoužívalo i propojek![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> aceboss: Pokud originál LR tak se hadice napojovala pouze jedna bez propojky viz. foto z muzea.
Malá vsuvka pánové jak se dají (pokud je to vůbec možné) rozeznat originální AL-třmeny 4p brzd od duhovýroby(obnovené výroby kde jsou problémy s porovitostí)Na výrobce si nemohu vzpomenout
díky
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> TTomas: aha..díky za info
-> milano: jojo už vidím dobře, omlouvám se![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> ondie: Ano maji jinou delku, ktera jde ale lehce dohonit mezikusem...Pokud si to spravne pamatuju, tak jsou rs o fous kratsi...
-> Eidy: jo taky možnost ale fakt záleží na om, jak jsou daleko.... pokud jsou nízko tak to nepůjde.....
-> anubis: Nevím, jak daleko od podlahy jsou ty vzpěry, ale určitě by šla nádrž zvrchu "vybrat" v oblasti vzpěr a nahoře na nádrži pak jen navařit trubičky na odvzdušnění.