![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zadní Lr náprava
Zeptám se spíš z nostalgie. Náhodou neměl by někdo z vás výkresy, nebo základní rozměry plechů eLeRový nápravy? ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bery: díky za potvrzení ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
měly by být.
Jedna akademická otázka.
Jsou držáky nápravy "molčanovky" a eLeRy mezi sebou záměnný?
Jsou držáky nápravy "molčanovky" a eLeRy mezi sebou záměnný?
-> Tuner#2 - zrušená registrace 13.03.20 21:20:53: Na lak a samolepky to nejezdí.
Ale od tematu ZADNÍ LR NÁPRAVA jsme daleko.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Ale od tematu ZADNÍ LR NÁPRAVA jsme daleko.
-> Pavel P.. 12.03.20 20:18:50: Táta to taky řikal o autech na Poldovce co tam zajišťovali poštu. Po 3 letech se dávali nový kasle. Moje RSo se potrhalo slušně a ta 120 začla taky praskat.
-> MVM 13.03.20 21:11:04: Přesně tak.
Ono ne vždy jde všechno takto porovnávat a pokud to někdo dělá pro radost, tak v tom musí být hlavně
a pak jde racionalita stranou. Jak říkám, částečně chápu i pohled Vhml, který se za pár korun vozí, ale kromě on boardu na jeho auta (a teď promine) nejde koukat. Každý to máme jinak ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ono ne vždy jde všechno takto porovnávat a pokud to někdo dělá pro radost, tak v tom musí být hlavně
![13](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/13.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: Aha.Takze to bereš z pohledu LRy. Já to zase hodnotil z pohledu dospělých továrních aut. A zase je to tom,jestli se to auto udržuje v našich podmínkách tzv.po česku, a nebo třeba to Mitsubishi podle Rallyartu.. A vím to z praxe že jsou to dva dost odlišný přístupy. V německu se to všechno dělá trochu "jinak". Ačkoli my jako češi jsme srovnatelni v některých případech.. Rád bych řekl že lepší, ale to by znělo divně..
-> StepaNoFUN 13.03.20 17:34:38: nemusíš? Tak to zrovna u těchto strojů mám spíš opačné informace. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: Samozřejmě to jako vtip i myšlený bylo.
Nicméně zase pravdou je, že u tohu sůba nebo myšáka zase i pro full spec nemusíš řešit dalších asi milion malejch nemocí, který ve finále stojej ten cenovej rozdíl drahejch dílů. ;-)
Nicméně zase pravdou je, že u tohu sůba nebo myšáka zase i pro full spec nemusíš řešit dalších asi milion malejch nemocí, který ve finále stojej ten cenovej rozdíl drahejch dílů. ;-)
-> StepaNoFUN 13.03.20 17:06:13: Tak ten byl dobrej
Já teda nevím, ale jen blbej Hewland od stejného výrobce stojí 3 x tolik co do LRy: www.motorsportshop.cz/cat egory/.../28.html
Ani nechtěj vědět co stojí od západních výrobců. Stejně tak co stojí poloosy vs. poloosa na Alfu do 130tky. Myslím, že to fakt vidíte dost zkresleně...
Ano jde to dělat po Vencovo stylu, který se rád vozí, ale neinvestuje, ale ne každý to tak má a chce.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já teda nevím, ale jen blbej Hewland od stejného výrobce stojí 3 x tolik co do LRy: www.motorsportshop.cz/cat egory/.../28.html
Ani nechtěj vědět co stojí od západních výrobců. Stejně tak co stojí poloosy vs. poloosa na Alfu do 130tky. Myslím, že to fakt vidíte dost zkresleně...
Ano jde to dělat po Vencovo stylu, který se rád vozí, ale neinvestuje, ale ne každý to tak má a chce.
-> vhml: Tak škodovka je drahá. Ale takový Subaru nebo Mitsubishi je dražší. O kardan, diferák a 2 poloosy.
-> vhml 13.03.20 12:43:05: Jo jako lítat se sériovým Peugeotem vyjde levněji, jak nakoňovat škodovku, ale takto to nelze brát. Každý to vidíme z jiného úhlu pohledu. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 13.03.20 12:36:44: ano, na takové úrovni kdy máš fullspec auto už je asi jedno do kterýho to nasypeš. Na amatérský úrovni je ale mnohem levnější si koupit a provozovat jiný.
Vzhledem k tomu, že jsem to provedl už se dvěma autama, tak o tom mám celkem jasnou představu kolik co stojí...
Vzhledem k tomu, že jsem to provedl už se dvěma autama, tak o tom mám celkem jasnou představu kolik co stojí...
-> vhml 13.03.20 11:04:37: Prozřením? Já myslím, že to Luky myslel naopak. U Šimurdy je jasně vidět, že ho Kadett za prvé tolik nebavil (jízdní vlastnosti na ho*no) a za druhé, sám přiznal, že náklady také nemalé, aby to tak nějak fungovalo.
-> MVM 13.03.20 11:09:02: Karoserie se na rallye lepila a nebo v lepším případě měnila co rok, alespoň u karoserií z 0,6mm plechu to tak platilo a je to vidět na všech dochovaných Béčkách... Co se týče dílů, tak je to tak jak píšu, ano, něco stojí předělat zadní nápravu, ale jinak přední je prakticky o nulové investici a pružiny/tlumiče stojí na všechny auta podobně, rám také, sedačky, hasičák, gumy, atd. to vše je v nákladech stejné. To samé na staré Áčka. Nebo snad myslíte, že Alcony s deskama vyjdou levněji než třeba přestavbová sada Rensport na LRu?
Nehledě na to, že od Kita dál si doma nic nepostavíš a musí to být origo auto a třeba na R5 EVO jen tovární díly... Takže si nemyslím, že by LRa byla nějak extra nákladná, horší je to s dostupností dílů jako blatníky, zadní světla a převodvka pro Ty co nemají nasysleno. Ale ono blatník na starého Kadetta a nebo Porsche, taky není zadarmo...
-> MVM 13.03.20 11:09:02: Karoserie se na rallye lepila a nebo v lepším případě měnila co rok, alespoň u karoserií z 0,6mm plechu to tak platilo a je to vidět na všech dochovaných Béčkách... Co se týče dílů, tak je to tak jak píšu, ano, něco stojí předělat zadní nápravu, ale jinak přední je prakticky o nulové investici a pružiny/tlumiče stojí na všechny auta podobně, rám také, sedačky, hasičák, gumy, atd. to vše je v nákladech stejné. To samé na staré Áčka. Nebo snad myslíte, že Alcony s deskama vyjdou levněji než třeba přestavbová sada Rensport na LRu?
Nehledě na to, že od Kita dál si doma nic nepostavíš a musí to být origo auto a třeba na R5 EVO jen tovární díly... Takže si nemyslím, že by LRa byla nějak extra nákladná, horší je to s dostupností dílů jako blatníky, zadní světla a převodvka pro Ty co nemají nasysleno. Ale ono blatník na starého Kadetta a nebo Porsche, taky není zadarmo...
-> Tuner#2: A které díly a na jaký auta myslíš? Protože na některý auta ty díly nemůžeš kupovat ve Speedpru,ale jen z fabriky.
A za další jsou auta který potřebují minimum úprav od serie,a hned s tim můžeš blbnout. Kdežto Škodovku si musíš doslova vypiplat od posledního šroubů..
A za další jsou auta který potřebují minimum úprav od serie,a hned s tim můžeš blbnout. Kdežto Škodovku si musíš doslova vypiplat od posledního šroubů..
-> Luky 13.03.20 10:59:55: tim prozrenim uz si proslo spousta lidi ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 13.03.20 08:44:04: já myslím že tohle tenkrát prohlásil sám Šimurda a pořídil toho Kadetta. Ten se ale zjevně moc neosvědčil
-> Tuner#2 - zrušená registrace 13.03.20 10:05:39: to jo, ale dost se to liší v tom kolik jich potřebuješ a kolik toho ukoulíš ze sériových dílů, když si to jedeš jen pro zábavu.
-> vhml 13.03.20 08:44:04: opravdu??? Závodní díly stojí na všechny auta stejně.
-> havlik 13.03.20 07:56:16: liší se výrazně, ale liší se i provedení. Jirka dělá celou stěnu novou včetně výztuh jako měla fabrika. A dělá to z plechu, kde jen tabule samotná stojí sedmičku. Ale to provedení je špička.
-> havlik 13.03.20 07:56:16: liší se výrazně, ale liší se i provedení. Jirka dělá celou stěnu novou včetně výztuh jako měla fabrika. A dělá to z plechu, kde jen tabule samotná stojí sedmičku. Ale to provedení je špička.
-> Bery: ano byl to ceník od krobů z roku 2018
-> havlik: jako u Krobů? neaktuální.
-> havlik 13.03.20 07:56:16: nejdražší závodění je se Škodovkou... ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Tohle je ceník z 2018, nepředpokládám že by se nějak zásadně lišil od letošního
-> Bery: ok, zkusím se mu dneska ozvat, dík
videl som tak rozpukanu karoseriu tusim ford cosworth ... tunel KO
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.03.20 20:29:28: jak jsem psal... jezdil tágo, takže většinou ve více lidech a v centru Prahy, takže samý koleje, kostky, obrubníky.... dostávalo to zabrat.
-> palinator: myslíš že utrhaná většina bodových sváru podlahy a roštu bude výrobní vada?.... co řikal tak to nebylo jakože odlepený od sebe, byli vytrhaný díry v plechu.... při brždění to prej pekně křupalo a vrzalo jak se tam náprava kroutila..
-> Pavel P.. 12.03.20 20:18:50: ta moje bude mít poodbnou porci, toho času dobrých 50tkm na poměrně tuhém podvozku a ničím takovým netrpí. Naštěstí...
-> Pavel P..:
A nebyla to v běžným provozu spíš výrobní vada? Mám pocit že i tady někdo řešil porušené svary na kastli, ale nepřišlo mi to jako běžnej jev.
A nebyla to v běžným provozu spíš výrobní vada? Mám pocit že i tady někdo řešil porušené svary na kastli, ale nepřišlo mi to jako běžnej jev.
Taková 120ka ani nemusí jezdit rally aby se kastle začla trhat... kamarád který v 90.letech jezdil tágo se 120, tak měl po třech letech najeto asi 150tis km. po Praze a auto mělo popraskaný a utrhaný bodový sváry v kufru kolem domku tlumičů a spoje podlahy a roštu... tehdá se to prý jen provařilo, přelakovalo, stočil tachometr a auto šlo na prodej jako zánovní![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tuner#2: Když už je řeč o praskání karoserií.. Tak úplně běžně se kastle mění u okruhových aut stejně jako jiný díl. Řekněme že klidně i každý třetí rok. Začnou se objevovat únavové trhliny a je úplně jedno jestli to je vyztužené, praskne to hned vedle.. prostě je v tom pnutí. Rally auta na tom budou ještě hůře.. Profik závodník který to auto opravdu zná a cítí pozná že karoserie už je žvýkačka..
-> Bery 12.03.20 07:33:51: kasle z hlediska zadní nápravy právě u Šimurdy je dost bída... V podstatě jen série..
-> Markold: za týden pro to jedu. dám vědět. nebo se zeptat jeho. já tyhle zprostredkovatelsky informace nemám rád. občas se to nevyplácí...
-> Bery: a kolik vyjdou ramena LR od Jirky? Zda-li to není tajné..
zpracování jde ruku v ruce s cenou!Mám zkušenost se třemi výrobci a nikdo tu nenabízí takové zpracování jako má v současné době Jirka Krob.To souhlas s T2.
Taky jsme čekali 7 měsíců na instalaci.
U šimurdy - porovnávejte porovnatelné, to kastle ja na sračky i když je plná výztuh a rozpěr, ale je to důsledek nasazení a možností..To je daň za tu koukatelnost.
Taky jsme čekali 7 měsíců na instalaci.
U šimurdy - porovnávejte porovnatelné, to kastle ja na sračky i když je plná výztuh a rozpěr, ale je to důsledek nasazení a možností..To je daň za tu koukatelnost.
-> stepan 11.03.20 19:14:54: To je důvod proč to odmítám a dalším takovým místem jsou silentbloky podélných ramen. Ta kasle to dlouhodobě nedá obzvlášť na dnešních gumách.
-> Antony - zrušená registrace 11.03.20 19:39:29: Nemá to udělaný vůbec pořádně o tom žádná, tak jak by to mělo být to dělá u nás jen jeden člověk. Nicméně ono tomu i ta sekvence a skopávání kvaltů na plných brzdách na těch současných směsích gum vůbec nepřidá a je to diametrálně jiné namáhání než tomu bylo o originálu umocněné Petrovo nasazením.
-> Antony - zrušená registrace 11.03.20 19:39:29: Nemá to udělaný vůbec pořádně o tom žádná, tak jak by to mělo být to dělá u nás jen jeden člověk. Nicméně ono tomu i ta sekvence a skopávání kvaltů na plných brzdách na těch současných směsích gum vůbec nepřidá a je to diametrálně jiné namáhání než tomu bylo o originálu umocněné Petrovo nasazením.
-> Antony: Jo, vešlo se to. Ale držáky mám vlastní výroby.
-> Tuner#2: právě že jsem někde četl že někdo držel různý ramena v ruce a byl to rozdíl, ale žes to byl ty, to jsem netušil ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.03.20 18:39:18: no hezký
ale nemá tam vyztuhu podlahy, tak možná že proto ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> stepan 11.03.20 19:14:54: ty máš molčanovku, ne? To se ti tam ještě vešly držáky na příčku?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.03.20 18:39:18: no hezký
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> stepan 11.03.20 19:14:54: ty máš molčanovku, ne? To se ti tam ještě vešly držáky na příčku?
-> Tuner#2: Mně se začala trhat kastle od horního úchytu převodovky akorát, proto jsem rychle přešel zpět na normální. Ale Šimurda má každopádně trochu jiný nasazení než já.
A bacha na zástavbu, pro kasli to může být hrob, když se to neudělá pořádně. Tohke je aktuálně Šimurdovo auto...
-> Antony - zrušená registrace 11.03.20 12:34:13: za sebe 100% od Jirky Kroba. Nevím zda bude nabízet i ramena samostatně, ale měl jsem v ruce jeho rámeno a Tym a neskutečný rozdíl ve zpracování, ale hlavně v materiálu a tím pádem váze.
Nemáte někdo přehled o eLeRových ramenech a držácích kde je sehnat? Resp od koho je pořídit?
Vím že je nabízí Martin Dusík, speedpro, Vostrý z Tymákova, Kuba Řemen je nemá, Max myslím taky ne.
Doporučili byste někoho, nebo případně někoho jiného?
Vím že je nabízí Martin Dusík, speedpro, Vostrý z Tymákova, Kuba Řemen je nemá, Max myslím taky ne.
Doporučili byste někoho, nebo případně někoho jiného?
-> Bery: děkuju za nabídku, ale mě jde fakt jen o ty díry na ploše. Zatím neplánuju ani LR, ani molčana. Jen kdybych se někdy náhodou spraštil, abych měl přípravu. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
kdybys nesehnal, mám.tu obě nápravy k zapůjčení. ale výkres ne.mel jsem půjčeny přípravek na navareni.
Pánové, neměl by někdo z vás okótovany umístění zavitovych futer pro připevnění vnitřních držáků LR nápravy, popř. "molčanovky"? Díky
-> Vencbook: tady se řeší LR náprava, ne vlečka. Navíc témat je tu plno. Stačí použít hlavu, nebýt líný a něco si najít...
skoda-virt.cz/cz/.../1170 82-4p-a-vlecka-do-105-120? gotopost=1...
skoda-virt.cz/cz/.../8629 4-vlecka-do-120-ky?gotopos t=
skoda-virt.cz/cz/.../7096 6-vlecka-na-120?gotopost=
atd atd
skoda-virt.cz/cz/.../1170 82-4p-a-vlecka-do-105-120? gotopost=1...
skoda-virt.cz/cz/.../8629 4-vlecka-do-120-ky?gotopos t=
skoda-virt.cz/cz/.../7096 6-vlecka-na-120?gotopost=
atd atd
-> Vencbook: Takže potřebuješ převodovku s nápravou, (pružiny), domky pružin, tlumiče, tyč řazení, (kulisu), (náhon tachometru), hrdlo nádrže s S gumou, (plech pod nádrž). Snad jsem na nic nezapomněl.
-> stepan: Rok 87 a ano převodovka "suchý" 5q