![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
236mm chlazené brzdy Felicia
Na vině byla špatně seřízena tyčka, která tlačí na pistek a taky doraz brzdového pedálu. Vzniklo to asi při zástavbě feldiho HBV do fava. Při první jízdě pedál tuhý, ale po pár sešlápnutích auto brzdilo permanentně
Po pár nastaveních jsem to snad dal do správné polohy. Chod pedálu je trochu měkčí než u série, ale není to nic hrozného. Hold větší průměr pístku.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tak jsem to asi opravil
Příčinu napíšu až bude sucho a projedu to. Pedál je tvrdý jako zamlada
jinak nepřímá přičina byla moje blbost...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Příčinu napíšu až bude sucho a projedu to. Pedál je tvrdý jako zamlada
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
jinak nepřímá přičina byla moje blbost...
-> OTA-MTX: Jen bych chtel říct, že to co tam máš, se v ČR na feldách dělá od nepaměti... Já jsem s tím nikdy neměl tvrdy pedál jako mají jíné novejsi stroje, ale nikdy to nemelo dlouhy chod do pulky, jako mám ted po zime.. Nekde je neco spatně, ale krome posilovače a přednich brzdicu tam je vse nové ve stejné konfiguraci. Je ale videt, ze na predku ty desticky více pracují a po mačkaní pedálu se musejí více "srovnat", takze pak chápu, že mám delší chod pedálu.
-> OTA-MTX 15.04.22 15:16:05: HBV na auto s ABS má jen dva vývody a o 90° otočnou přírubu. Jen pro jistotu.
HBV bez ABS má u všech variant 22.2mm
HBV s ABS má 23.8mm - ten tam zkusím dát, snad se to zlepší
mimochodem v zadních bubnech mám větší prasátka z combi/pickupa. Tím jsme tomu taky moc nepomohl
- ikdyž se sériovým předkem to nebylo znát
HBV s ABS má 23.8mm - ten tam zkusím dát, snad se to zlepší
mimochodem v zadních bubnech mám větší prasátka z combi/pickupa. Tím jsme tomu taky moc nepomohl
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Zvětšení průměru 1.2x tj. o 20%, zvetsi to ostatní, co závisí na ploše, 1.44x tj. o 44%. Plocha se zvětšuje s kvadratem průměru.
-> COL: mas pravdu. Moje chyba. Je to s prurezem, takze jeste daleko horsi.
-> StepaNoFUN 15.04.22 12:55:29: ta procenta platí, pokud se o 20% zvětší průřez pistku, ne průměr...
-> OTA-MTX: -> Skury 15.04.22 11:56:45: Tady mas jeden (viz vyse) dokoncenej "vyvoj" a reseni. Nebo muzes proslapat dalsi (vetsinou dost nakladnou) cestu.
-> Skury: a tim je to myslim dany... ;-)
-> StepaNoFUN: -> JuroSport: Tak jsem si trosku dal tu praci...
Fabie 1 RS 1.9TDI - prumer pistku 54mm
Felicia Fun 1.6 - prumer pistku 54mm
Fabie 1 RS 1.9TDI - prumer pistku 54mm
Felicia Fun 1.6 - prumer pistku 54mm
-> StepaNoFUN:
Dobre napsany. U sebe kolikrat resim veci systemem pokus omyl. Pokud zmena/upgrade nefunguje podle představ, tak se resi dal. U brzd to v tomhle pripade vyslo na poprve, u jinych veci to neslo ani na nekolikaty pokus. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![171](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/171.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> StepaNoFUN 15.04.22 11:27:42: to je asi trochu inde :) myslim cenou.
-> Skury: Hej, len ak je ten piestik podobnej velkosti tak to zrejme bude lepsie sediet ako v tomto pripade. Zvlastne je ale, ze niekomu to nerobi ze to zabera neskoro a niekomu hej. Ja by som asi menil aj HBV
-> Skury: Hej, len ak je ten piestik podobnej velkosti tak to zrejme bude lepsie sediet ako v tomto pripade. Zvlastne je ale, ze niekomu to nerobi ze to zabera neskoro a niekomu hej. Ja by som asi menil aj HBV
Tam jde o to, že prostě na vysunutí pístku o určitou úrpveň je potřeba určité množství kapaliny. Takže pokud zvednu o 20% průmer (pracovního) pístku, tak se mi logicky prodlouží (u jednookruhovejch brzd - pro zjednodušení) o 20% dráha. A brzdná síla (tlak na kotouč) bude o 20% vyšší při stejným tlaku na pedál...
Nicmně tady jsou 2okruhový brzdy a tandemovej válec. Takže když to přeženem do extrému, tak při zvětšení předních pístků o nesmysl (a zachování zadních) se dostáváme do stádia, kdy bude brzdit v podstatě jenom zadek. Do jistý míry to řeší závodní úprava se samostatnejma válcema (který lze případně ještě samostatně měnit podle požadavků na množství kapaliny) a vahadlem, případně ještě omezovačem brzdnýho tlaku.
Kdysi jsme na kamarádovo 1000MB namontovali místo 4pístů Wilwood třmeny. I při stažení na vahadle a úplně zavřeným omezovači brzdil stejně jen zadek. Přední brzdy byly studený a zadek fialovej. Nakonec pomohla ještě výměna destiček za "sériový" (předtím tam bylo něco super závodního) a dá se to teď (nějak) uregulovat.
Což je ale situace, kterou na zbytku sériovejch komponent nelze použít. Ty poměry v tandemovým HBV jdou těžko změnit.
Takže prostě pokud udělám A, musím udělat i B. A když je ta změna o hodně, tak musím udělat i C (, D, E...)
Což je situace, kdy se každej, kdo to zkusí pouští do vývoje. Sice už většinou vymejšlí vymyšlený, ale zase na druhou stranu ten kdo to již odladil, to těžko někomu řekne, protože si uvědomí, že ho to stálo nesmyslný peníze a nesmysl času.
Aneb jak to kdysi prohlásil Edison - znám 1000 způsobů, jak nejde vyrobit vlákno do žárovky. Ale potřebuju znát alespoň jeden, jak to vlakno vyrobit jde.
Nicmně tady jsou 2okruhový brzdy a tandemovej válec. Takže když to přeženem do extrému, tak při zvětšení předních pístků o nesmysl (a zachování zadních) se dostáváme do stádia, kdy bude brzdit v podstatě jenom zadek. Do jistý míry to řeší závodní úprava se samostatnejma válcema (který lze případně ještě samostatně měnit podle požadavků na množství kapaliny) a vahadlem, případně ještě omezovačem brzdnýho tlaku.
Kdysi jsme na kamarádovo 1000MB namontovali místo 4pístů Wilwood třmeny. I při stažení na vahadle a úplně zavřeným omezovači brzdil stejně jen zadek. Přední brzdy byly studený a zadek fialovej. Nakonec pomohla ještě výměna destiček za "sériový" (předtím tam bylo něco super závodního) a dá se to teď (nějak) uregulovat.
Což je ale situace, kterou na zbytku sériovejch komponent nelze použít. Ty poměry v tandemovým HBV jdou těžko změnit.
Takže prostě pokud udělám A, musím udělat i B. A když je ta změna o hodně, tak musím udělat i C (, D, E...)
Což je situace, kdy se každej, kdo to zkusí pouští do vývoje. Sice už většinou vymejšlí vymyšlený, ale zase na druhou stranu ten kdo to již odladil, to těžko někomu řekne, protože si uvědomí, že ho to stálo nesmyslný peníze a nesmysl času.
Aneb jak to kdysi prohlásil Edison - znám 1000 způsobů, jak nejde vyrobit vlákno do žárovky. Ale potřebuju znát alespoň jeden, jak to vlakno vyrobit jde.
-> Eidy: -> OTA-MTX: Preto som sa pytal na hbv z pickupovej feldy, kedze aj hbv aj zadne prasiatka maju vacsie, miesto 19,05mm ma tusim 22,2mm.
-> StepaNoFUN: Rozumim, ale neumim odpovedet. Proto jsem psal, ze vse bylo bez uprav. Neznam prumery pistku felicie vs. fabie.
-> darklord: Diky za poznatek. Kdybys znal cele me auto, nebudes moct uz z toho vubec spat...
-> darklord: Diky za poznatek. Kdybys znal cele me auto, nebudes moct uz z toho vubec spat...
Je az desive ako ludia bez elementarnych znalosti fyziky ci geometrie robia zasahy do brzdovej sustavy svojho auta...
-> Skury: Tak Eidy se ptal, jestli to náhodou nevycházelo na stejný/podobný průměry.
-> Eidy: Já nic jinyho na brzdnym systemu nemenil. Jen se sundaly origo brzdy a daly z Fabie a dozadu z golfa 2/3. Vse seriove.
-> Skury: A jaký tam byly pístky?
Hledal bych problem s rozhodne nekde jinde, protoze ja mel na origo feldackym brzdnym systemu dany 288mm brzdy z fabie rs a vzadu 270mm kotouc z Golf6 a trmen z alfy 33 (golf 3) a brzdilo to excelentne a okamzite.
-> JuroSport: -> Eidy: a to se dá pořídit kde/z čeho?![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> JuroSport: A dozadu Tilton...
-> JuroSport: Jo, větší HBV by to vyřešil.
-> Eidy: Preto som sa pytal ci by nemalo vyznam dat hbv s vacsim piestikom. Ci blbost?
-> OTA-MTX: No jo, tak to ty brzdiče ale mají skoro o čtvrtinu větší objem, to pak musí být znát.
-> OTA-MTX 14.04.22 12:55:54: nevím co tam přesně máš,ale po upgrade brzd,kdy by teoreticky origo HBV ani objemem neměl stačit,je chod pedálu snad lepší,jak s původníma brzdama a různých přestaveb se už pár dělalo a brzdí ledacos,pouze tam nesmí být něco špatně,takže hledej někde chybu ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Eidy: má 60mm
-> vhml: to jsem dělal, dal jsem tam místo jedné desky prkýnko, abych to pak mohl zatlačit zpátky
-> pavucina: hm, tak to máme podobně, felda mi kdysi dělala něco podobného, ale ne tolik
-> vhml: to jsem dělal, dal jsem tam místo jedné desky prkýnko, abych to pak mohl zatlačit zpátky
-> pavucina: hm, tak to máme podobně, felda mi kdysi dělala něco podobného, ale ne tolik
-> Eidy 14.04.22 10:02:01: 54mm felda vs 60mm mondeo ak sa nemylim. Toez ich mam nachystane, no este nie sú na aute. Nebolo by dobre dat HBV z pickupovej feldy? Ci to je blbost?
Jsem zvědav na řešení, před Mostem, jsem řešil to samé v kombinaci, že blokovalo pravé zadní kolo, tak jsem krome posilovače, trubiček, a předních třměnů ze sierry, které mají najeto tak 40 tisic km, vyměnil všechno a chod pedálu přesne jak popisuješ. Ale brzdí to jak das, jen ten chod pedálu no...
Pístek byl při montáži zcela zatlačen? Pokud ano, tak vyndej desky a vyšlápni pístek tak, aby tam desky šly sotva vrátit.
-> OTA-MTX: O kolik jsou větší písty na nových brzdách?
Borci poraďte cos tím; dal jsem do Spavce přední třmeny z Mondea v kombinaci s kotoučema Kia a mám menší problém. Brzdy zabírají až někde za půlkou chodu pedálu. Chová se to jak zavzdušněné. Odvzdušňovali jsme několikrát a pořád stejné. Když na pedál šlápnu pořádně tak brzdí obě kola. Posilovač, HBV a pedály mám z Felicie. Se původními třmeny a kotouči fungovalo vše normálně.
-> Milan 136 23.06.21 20:23:07: ja mam tyto www.twincar.sk/oscom/inde
x.php?Products&a...
jen mam orogo brzdice vypodlozene a zeslabene desky, to uz me stve, myslis, ze k nim dostanu ty fordacky brzdice? jedinou upravou na tech kotoucich bylo to stredeni
Drzaky mam proriznute a vybrousene na krouzek abs, kdyby byly stejne trmeny jako felda, jen sirsi, tak by to bylo nejjednodussi.
Ikdyz me napadl zajimavejsi upgrade, jestli se to povede, tak se pochlubim... :)
jen mam orogo brzdice vypodlozene a zeslabene desky, to uz me stve, myslis, ze k nim dostanu ty fordacky brzdice? jedinou upravou na tech kotoucich bylo to stredeni
Drzaky mam proriznute a vybrousene na krouzek abs, kdyby byly stejne trmeny jako felda, jen sirsi, tak by to bylo nejjednodussi.
Ikdyz me napadl zajimavejsi upgrade, jestli se to povede, tak se pochlubim... :)
-> Milan 136 23.06.21 20:23:07: jasne tak som porozmyslal spravne a podlozka vsetko spravila. Vdaka panovi ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Dodis136 23.06.21 20:12:52: Podložku jsem tam myslím měl.
Normálně nějaký klasický 10 podložky.
5mm to určitě nebylo. A bylo to dobře výstředěné.
Normálně nějaký klasický 10 podložky.
5mm to určitě nebylo. A bylo to dobře výstředěné.
-> Milan 136 23.06.21 18:56:22: vdaka. A este, ak mozem, daval si dake vypodlozenie k drziaku strmena alebo pod kotuc? Lebo u tych Brembo Max v tvojej karte je vidno katalogove cislo a ked sa nanho pozrem do katalogu, je vyska tohto kotuca iba 41 mm, pricom na Felicia klube sa uvadza ako spravna vyska 46 mm. Jasne ked je to viac ci menej nebude kotuc v strede drziaku co riesi plavajuci strmen, ale 5 mm sa mi pozdava uz ako velky rozdiel, tolko miesta snad v drziaku nieje?
-> Dodis136 23.06.21 18:17:07: Ahoj. Přesně tak. O milimetr se musela zvětšit.
-> Milan 136 10.03.10 21:13:52: ahoj Milan, ak si este pametas - tie kotuce sa museli na sustruhe upravovat kvoli stedovej diere alebo nie? Lebo Felicia ma, ak dobre pametam 62 mm a tieto renoldacke by mali mat 61 mm., ci? Vdaka.
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: No dej je pryč, ana 14" zimáky na 15" letní
-> suri: na FK jsem byl asi 2x tak to tam moc neznam.. ale díky
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: celý fk je toho plný stačí otvoriť oči a hľadať
-> suri: já jsem četl témata ohledně předních brzd (takže téma 2). na to první jsem nemrknul ale polepším se
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: a otvoril si vôbec tie odkazy alebo sa namáham zbytočne?
-> suri: já se ptal spíše na předek :-)
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: na 240 kotúč sa zmestia 13 kola
je to tam všetko pekne napísané www.feliciaklub.cz/forum/ viewtopic.php?f=28&t.. .
www.feliciaklub.cz/forum/ viewtopic.php?f=28&t.. . a pri autách
je to tam všetko pekne napísané www.feliciaklub.cz/forum/ viewtopic.php?f=28&t.. .
www.feliciaklub.cz/forum/ viewtopic.php?f=28&t.. . a pri autách
-> M@rtin: tak víš jak letní mam 14 ale tak jestli mam střelit 13" zimní nebo nechat.