skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Závodní geometrie
-> vhml: Na mojí nápravě jsem zvětšil záklon nakloněním svisláku přídavnýma podlozkama.Musí se zbrousit silentblok z jedne strany o tlostku podlozky,která se pak dá na druhou stranu nez se brousilo.Pridal jsem 3,5mm nahoru i dolu.Přínos byl jednoznačný a vůbec bych se nebál použít ještě víc-třeba 5mm. Změřeno to nemám,protoze jsem s tím po upravě ještě nebyl na geomce.
-> vhml: motokara to ej extrem.. ale rozbiehave to je na vode niekedy az 12mm na to male kolecko :))
Jakej že záklon maj motokáry? www.ewrc.cz/ewrc/inzerce.
php?advert=174...
A jeden dotaz můj. K čemu vlastně slouží sbíhavost. Nebo řeknu-li to jinak, uložením zadních ramen místo buchet na unibali můžu sbíhavost snížít, když mi kolo nebude nikam pochodovat?
Měl jsem asi 3mm a dost to žralo gumy
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A jeden dotaz můj. K čemu vlastně slouží sbíhavost. Nebo řeknu-li to jinak, uložením zadních ramen místo buchet na unibali můžu sbíhavost snížít, když mi kolo nebude nikam pochodovat?
Měl jsem asi 3mm a dost to žralo gumy
hmmm tak potom kde dostanem tie zvysne stupne ?
-> Tuner#2: v tý době jsem nevěděl že by se to mělo ubrušovat a na první pohled mi to nepřišlo zásadní :-) Nikdy nic netlouklo a nevrzalo, takže se to asi vešlo.
-> Josifek 23.11.10 21:57:19: Vhml má pravdu podložkama a excentrem se dostaneš tak na -1°
-> vhml 23.11.10 21:58:19: Jo tam nemám strach že by ten plíšek na rameni nepovolil, případně se to místo nevyšoupalo, ale není to úplně košér řešení.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml 23.11.10 21:58:19: Jo tam nemám strach že by ten plíšek na rameni nepovolil, případně se to místo nevyšoupalo, ale není to úplně košér řešení.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Josifek: výrobní tajemství
-> Tuner#2: hele na stovku jsem to dal nadoraz a jezdí to :-D Jestli se to tam vejde, nebo si to místo udělalo časem to nevím :-D
-> Tuner#2: hele na stovku jsem to dal nadoraz a jezdí to :-D Jestli se to tam vejde, nebo si to místo udělalo časem to nevím :-D
-> Tuner#2: Myslis zaoblenie rohu drziaku napravnice ?
-> vhml: hmmm tak odkial ma eidy tie tri stupne ?![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> vhml: hmmm tak odkial ma eidy tie tri stupne ?
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> vhml 23.11.10 20:16:13: Podívej se na mou fotku, představ si tam ostrý roh a jsi na ramenu + k tomu v těch silenblocích to rameno pracuje jak blázen, takže mezera tam musí bejt. Je to dokonce v L/A dokumentaci, sice jinak seřízlé, ale je.
-> Josifek: -1 stupen
Na úzký nápravě jsem rohy nebrousil a běhá to, eM má možná řešený rameno trochu jinak
Na úzký nápravě jsem rohy nebrousil a běhá to, eM má možná řešený rameno trochu jinak
-> Matulo: co konkretne treba upravit ? mne sa nezdalo zeby tam nieco vadilo...
-> afro100: Clovece si predstav!!! Ja to mam tak isto...
Kde som asi tak bral inspiraciu???
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matulo: T2 tu ma taku peknu fotku tej upravy ...
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/037_2009-03-19_1 0-43-21_77.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/037_2009-03-19_1 0-43-21_77.jpg
-> Josifek: Potom si uprav aj napravnicu lebo ti bude horna rameno pri pruzeni zapierat!
Tak som konecne rozobral napravu, a rozmyslam ze ked to horne rameno vypodlozkujem na max, aky uhol dostanem ?
-> vhml: no je otazka kolko to tak vydrzi kym sa to rozsype, ale na druhu stranu to asi na takej malej pake zapadne do vyrobnej tolerancie...
-> darklord: takže teda ze strany ke dveřím auta odbrouit a od předu narvat podložku :-) Zajímavé zajímavé. Už zvětšenej záklon mám, ale že bych ještě přidal takhle? Změnu sklonu svisláku proti ramenům pak sebere silentblok?
-> vhml: musis z neho ubrat po stranach, myslim ze tak ju tam dostal...
-> Alenka: kterak tam vrba dostal tu podložku? Vždyť už od základu je problém vůbec ten svislák do ramena dostat.
-> Josifek: napriklad v tomto vlákne pekne od začiatku ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Vedel by som sa niekde docitat o tychto upravach viacej ? (ako to funguje, aky to ma prinos atd.)
-> Alenka: predok nie je seriovy tam su tez ziletky
a samozrejme T#2 pruziny, tlmice kayaba, a negativy vdaka 6mm podlozkam
mne sa take hovadne áčka nepáčili a navyše teraz sa mi jazdí lepšie no
už len postaviť nejaky menej olejožravý motor a mám to v cajku ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
mne sa take hovadne áčka nepáčili a navyše teraz sa mi jazdí lepšie no
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> darklord: to chce nakladat stridme se sbihavosti/rozbihavosti, potom ty gumy i neco vydrzi.
Na 742 je to predni zaveseni hrozne nevyuzity, pritom by stacilo malo a MX-5 by se mohla jit s brekem schovat do kouta :)
-> MOLSO: stafle to ma pekny, na auto s motorem vzadu bych rekl, ze tak akorat :D
Jenom na tech 165/70 ziletkach a se seriovym predkem to samozrejme nefunguje.
-> Josifek: co se tyce Eidyho napravy, tak jsem nemyslel ty ukrutny stafle, ktery se mne osobne prilis nelibi a jsem zastancem spis mensich statickych odklonu, ale hlavne upravu zaklonu pootocenim cele napravy v kastli, plus kdyby se k tomu pridala jeste uprava ulozeni svislaku ala Vrba, uz bychom se postupne zacali dostavat k aspon trochu rozumne fungujicimu zaveseni.
Na 742 je to predni zaveseni hrozne nevyuzity, pritom by stacilo malo a MX-5 by se mohla jit s brekem schovat do kouta :)
-> MOLSO: stafle to ma pekny, na auto s motorem vzadu bych rekl, ze tak akorat :D
Jenom na tech 165/70 ziletkach a se seriovym predkem to samozrejme nefunguje.
-> Josifek: co se tyce Eidyho napravy, tak jsem nemyslel ty ukrutny stafle, ktery se mne osobne prilis nelibi a jsem zastancem spis mensich statickych odklonu, ale hlavne upravu zaklonu pootocenim cele napravy v kastli, plus kdyby se k tomu pridala jeste uprava ulozeni svislaku ala Vrba, uz bychom se postupne zacali dostavat k aspon trochu rozumne fungujicimu zaveseni.
-> MOLSO: Kde su tie podlozky ? :D vobec si to neviem predstavit :D
-> Josifek: pod hornými ramenami je pár podložiek navyše ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Alenka: Ja stale neviem pochopit ako to on ma... Myslel som ze cez excentricky cap sa da nastavit max 1°, ci nie ?
-> Alenka: vole videl si tie moje áčka cez tie gumové podložky ?
img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/4812_2010-09-19_
15-44-17_75.jpg
strach a hrúza teraz ich mám ovela menšie ale predsa tam sú, jazdiť s tým je paráda a vyložene na závody to nemám![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
strach a hrúza teraz ich mám ovela menšie ale predsa tam sú, jazdiť s tým je paráda a vyložene na závody to nemám
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Alenka: tak ale Eidy to vozi na podvale a za jeden den zozerie tolko vzorku na pneumatikach co MOLSO za rok jazenia ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MOLSO: jiste, idealni pripad by ovsem byl ten, kdyz by staticka geometrie a kinematika zaveseni byla nastavena tak, aby prilnavost pneu byla co nejdele co nejblize te maximalni, a tyhlety zalezitosti si potom individualne doladit stabilizatory.
Takze sup, sup, vratit dozadu acka jak byly a predni napravu poladit treba jako ma Eidy :)
Takze sup, sup, vratit dozadu acka jak byly a predni napravu poladit treba jako ma Eidy :)
-> Alenka: je mensi ale ovladatelnejší
diky vsetkym za objasnenie![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
diky vsetkym za objasnenie
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> MOLSO: tim, ze jsi zmensil vzadu odklony, tak jsi zmenil vyvazeni prilnavosti mezi predni a zadni napravou ve prospech te predni, proto se ti ted zda, ze to lip zataci.
Je to jak rika vhml, snizil jsi prilnavost vzadu, takze se stejnou prilnavosti vepredu ti to ted pocitove jde lip za volantem, ale celkovy "grip" auta je mensi nez predtim.
Je to jak rika vhml, snizil jsi prilnavost vzadu, takze se stejnou prilnavosti vepredu ti to ted pocitove jde lip za volantem, ale celkovy "grip" auta je mensi nez predtim.
-> darklord: radšej v šmyku zadok ako predok, predtým mi ten predok stále tlačilo a nebolo to ono teraz je to OK
-> Tuner#2: mal si si na okruh nahodiť gumu
ta guma to je hrozné svinstvo ![11](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/11.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tuner#2: mal si si na okruh nahodiť gumu
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![11](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/11.gif)
-> MOLSO 06.11.10 09:36:34: Možné to z důvodu co popsal Vašek. Koukám, že se Áčka taky zmenšily. Já když vyndal muziku, tak letos s linem jsou Áčka na okruh bída, potřeboval bych větší ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> MOLSO: az sa to urve tak ti teraz neuleti predok ale zadok ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MOLSO: jsou věci mezi nebem a zemí. Zmenšením Áček jsi mohl snížit trakci zadní nápravy, která teď nevytlačuje předek ven...
Ešte chcem vyťiahnuť túto tému a spýtať sa, či je možné, že po zmenšení áčiek na vlečke vzadu /vyhodenie gúm a nahodenie linolea - velmi velmi jemné áčka porovnateľné s prednými / sa môže zlepšiť reakcia prednej nápravy na volant a celkovo lepšie správanie v zátačkach ?
predtým som išiel napr. po kruháči v noci, zatočil som a po pridaní plynu bolo treba zatočiť viac, potom to zase zrovnať a zas zatočiť viac ....
teraz vojdem do kruháča zatočím pridám a aut krásne drží tiahlu a plynulú stopu.
je to len subjektívne alebo sa to fakt mohlo zlepšiť ?
predtým som išiel napr. po kruháči v noci, zatočil som a po pridaní plynu bolo treba zatočiť viac, potom to zase zrovnať a zas zatočiť viac ....
teraz vojdem do kruháča zatočím pridám a aut krásne drží tiahlu a plynulú stopu.
je to len subjektívne alebo sa to fakt mohlo zlepšiť ?
-> Milos 29.07.10 14:56:02: Já vím, to už je dávno vyřešené, stačí se podívat na hodnoty u mého auta, já spíš narážel na to, že Duriq to poplet a napsal naopak. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Tuner#2 27.04.10 13:22:29 napsal:
Když už tady řešíte tu geometrii co je – 1° odklon? Kolo do A a
nebo do V? Mám svou představu zajímá mě jak to je.ja som za A, minusove idu do A + do V
Když už tady řešíte tu geometrii co je – 1° odklon? Kolo do A a
nebo do V? Mám svou představu zajímá mě jak to je.ja som za A, minusove idu do A + do V
-> Klubko_: takhle jak sem to posunul cca do prostred. a dal tu origo pricku... protoze sem blbec prevaroval asi pricku z garde...a mam pekny maly ačka:)
-> 105: cos s tim provedl?
tak a uz hrcim zatacky normalne ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Klubko_: urcite zkusim....
ale ted sem to vsecko dotahl a chova se to o moc lip
ale ted sem to vsecko dotahl a chova se to o moc lip
-> 105: nez se ti podari zajet na tu geosku, zkus ten muj figl.
-> Tuner#2: asi to tak dopadne ze na tu geo pujdu
musim se domluvit s mistrem jestli me nekopne do prdele:D
body na karoserii na zmereni souososti nejsou.. ale jsou navareny na samym miste ale nevim nevim...
na rapidu mam taky rozladenou geo kdyz sem ji delal (zadek sem tam nechal bejt kvuli hlinikovym kostkam) ale ten se chova luxusne (co se tyce normalniho jezdeni)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
body na karoserii na zmereni souososti nejsou.. ale jsou navareny na samym miste ale nevim nevim...
na rapidu mam taky rozladenou geo kdyz sem ji delal (zadek sem tam nechal bejt kvuli hlinikovym kostkam) ale ten se chova luxusne (co se tyce normalniho jezdeni)
-> 105: Optimálně zaject na geometrii, udělat napřed souosost podle bodů v kasli pokud ještě jsou a nebo dnes už to na nějaké laserové dokážou i bez toho a pak udělat zbíhavost. Pokud je každý rameno jiný (myslím podélný), tak od oka na střed díry to taky může být úplně špatně.