skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Závodní geometrie
-> matoo: uistujem ta ze po tom co som to auto zvladol s doslova EPICkou volou v riadeni, nejake acka, zbiehavost a zaklon mi problem robit nebudu, zvlast nie pri jazde 40km/h mestom...
-> Josifek: ake je nastavenie na slalom s ktorym sa da bezne jazdit? -> vhml: ty take poznas?
-> afro100: Hej ale vies co som myslel... podla toho co pises tak take kolesa sa snad ani zohnat nedaju :D
-> matoo: No nastavenie budem mat spravene na slalom, v beznej premavke mi to snad nebude robit neplechu a na sprinte to bude asi nestabilnejsie ale snad to nejak udrzim, ak by to robilo problemy tak to budem menit...
-> matoo: No nastavenie budem mat spravene na slalom, v beznej premavke mi to snad nebude robit neplechu a na sprinte to bude asi nestabilnejsie ale snad to nejak udrzim, ak by to robilo problemy tak to budem menit...
-> Josifek: pohybovanie po meste, sprinty, slalomy... na kazde potrebujes ine nastavenia...ci ty ides robit all-in-one?
-> Josifek: no ale je to si myslim dost podstatne ...
by si pocitil rozdiel keby si tam mal liatinove disky
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> afro100: Ale toto je uz o chytani za slova respektive pismenka :D
-> Josifek: no pozor, ty neovladas zaklady a mne budes nadavat ? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> afro100: ...vole
-> matoo: vyuzitie ? od pohybovania sa po meste, sprinty, az po amaterske slalomy...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> matoo: vyuzitie ? od pohybovania sa po meste, sprinty, az po amaterske slalomy...
-> Josifek: a ake ma byt vyuzite auta?
-> Josifek: zase chyba :D liatinove disky ... no neviem ale jeden by vazil tak 100 kil, ked uz, tak Zliatinove ;)
-> afro100: A ja som mal take tusenie ze to na mna dakto vytiahne aby som to dal do uvodzoviek...
mal som namysli klasicke liatinove disky...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Josifek: pozor, nepliest si bezne alu disky s elektronmi ... su to rozdielne kolesa z rozdielneho materialu !!!
-> matoo: Hej ale nakoniec som to zavrhol z dvoch dovodov:
-financie (za cenu takych delitok mam krasne elektrony)
-brzdy, sice najprvy budu 4p ale potom budem ptorebovat laborovat s niecim vacsim, a to sa mi do 13" proste nevojde...
Naprava predna momentalne: skratene pruziny, pritvrdene tlmice, zadna ma len tie tlmice. Bude sa vsak davat vlecka rapid dozadu, vpredu bude hrebenova siroka. Toto je len taky experiment kde sa ucim co a ako, tato naprava ani dlho na aute nebude... Pneu este uvidim podla toho co mi daruju pneuservisy... ale snad take 175tky by som zohnal...
-financie (za cenu takych delitok mam krasne elektrony)
-brzdy, sice najprvy budu 4p ale potom budem ptorebovat laborovat s niecim vacsim, a to sa mi do 13" proste nevojde...
Naprava predna momentalne: skratene pruziny, pritvrdene tlmice, zadna ma len tie tlmice. Bude sa vsak davat vlecka rapid dozadu, vpredu bude hrebenova siroka. Toto je len taky experiment kde sa ucim co a ako, tato naprava ani dlho na aute nebude... Pneu este uvidim podla toho co mi daruju pneuservisy... ale snad take 175tky by som zohnal...
-> Josifek: ale v tom vlakne si spominal nejake co jazdila 130RS na nich...si zabudol? a ake pneu chces nasadit na tieto disky? a aky podvozok? vsetko so vsetkym suvisi, preto nestaci urobit super sutaznu geometriu a ostatne nechat take nijake...
-> matoo: Niesu to delitka, ale klasicke plechace, prevarky, vid skoda-virt.cz/cz/.../3419
5-dnesni-nakup?gotopost=2.
..
-> Josifek: a mas foto tych delitok? zaujimaju ma
Nie nezapisujem, mam plechace 6,5 vpredu a 7,5 dozadu... ale to si asi nespomenul, aj ked si to taktiez precital...
-> afro100: skoda ze nema foto, ze ci sa aspon trafil do nazvu, ked uz sa netrafil do vyrobcu...
-> afro100: ake? neviem
-> matoo: nevies ? ved tie delitka ktore chcel tak velmi zapisat do TP ... velmi vyzivna tema ... :D
-> Josifek: a ake pneu bude obuvat na to auto, ked tam robis takuto geometriu?
-> afro100: Dakujem... ved kazdy sa nejak uci...
-> Josifek: povolis tu kontramatku u gulaku a pritiahnes/povolis spojovacu tycku ...
kua hlavne ze chces robit zavodnu geometriu ale nevies zakladne veci ...
kua hlavne ze chces robit zavodnu geometriu ale nevies zakladne veci ...
-> matoo: A ako inac by som ju mal nastavit ?
-> vhml: Hej dakujem, to som len tak pochyboval na chvilu, uz mi zacina sibat z toho :D
Ja som fakt myslel ze sa to riesi tymi podlozkami :D
-> vhml: Hej dakujem, to som len tak pochyboval na chvilu, uz mi zacina sibat z toho :D
Ja som fakt myslel ze sa to riesi tymi podlozkami :D
-> matoo: jo ták, podlozky na odklon jsou vpredu a vzadu jiné.
No tak to je pekna picovina :-D
No tak to je pekna picovina :-D
-> vhml: ale ja mu stale nechapem, preco nastavuje zbiehavost cez podlozky....ja som mu len hovoril, ze na vymontovanej naprave nenastavi taku zbiehavost, ktoru bude mat na zatazenej naprave ked bude uz v aute...
-> Josifek: máš jí dobře
-> matoo: No ja som to vlastne nemeral, napisal som 1mm preto lebo tam mam o tu jednu podlozku menej... ako to viem odmerat ?
-> vhml: Oukej, este uvazujem aj o pridani 2mm podloziek pod predne uchyty do kasne, neoslabim tym celkove uchytenie, ak to nebude dosadat na celej ploche ?
EDIT: prave som pri pohlade na foto zistil ze tu podlozku mam vpredu a mala by byt vzadu takze to mozem zase rozoberat :D
-> vhml: Oukej, este uvazujem aj o pridani 2mm podloziek pod predne uchyty do kasne, neoslabim tym celkove uchytenie, ak to nebude dosadat na celej ploche ?
EDIT: prave som pri pohlade na foto zistil ze tu podlozku mam vpredu a mala by byt vzadu takze to mozem zase rozoberat :D
-> matoo: já jezdím sbíhavost 0,5mm. Sice je to trošku neklidnější ale jde to hned za volantem
-> Josifek: Poreferuj jak to pak bude fungovat s tím záklonem zvětšeným o 2,9 stupne
-> Josifek: Poreferuj jak to pak bude fungovat s tím záklonem zvětšeným o 2,9 stupne
-> Josifek: nie, ale ak si merat tu zbiehavost na volnej naprave tak po zatazeni sa ti zmeni....
-> matoo: Asi nie, preco, mal by som ubrat este jednu podlozku aby som mal 3mm ?
-> Josifek: tu zbiehavost uz nebudes menit?
Tak sa s vami podelim o moje terajsie nastavenie:
-podlozky pod ramenom vpredu 4x2mm + 1x1mm, vzadu 4x2mm = odklon 9mm, zbiehavost 1mm
-podlozky na zvislaku hore vpredu 2x2mm, dole vzadu 3x2mm = zaklon 1cm
som zvedavy co to urobi na aute, potom sa podelim o dojmy...
-podlozky pod ramenom vpredu 4x2mm + 1x1mm, vzadu 4x2mm = odklon 9mm, zbiehavost 1mm
-podlozky na zvislaku hore vpredu 2x2mm, dole vzadu 3x2mm = zaklon 1cm
som zvedavy co to urobi na aute, potom sa podelim o dojmy...
-> Eidy 29.11.10 15:37:25: no tak vykresy bych na to i mel :) jen ne do skodovky :)
-> m8rinek: Asi jsem tam měl dodat smajla, ale v podstatě je to pravda.
-> Eidy: to jsem neřekl, nicméně chceš-li bejt ,,hustej,, :))), tak asi jo, Haugland to umí i na kejvačce osazený vyteklejma Sachsema :D.
-> m8rinek: Tak o tom žádná. My tady pořád ladíme podvozky jenom proto, že většina z nás jsou kopyta a ten zbytek úplní blbci, protože pořádnej pilot zalítá i na vratech od stodoly.
-> Eidy: dík za radu :))) Link si schovám. Nicméně ty vymyšlené věci nejsou dostatečné? Když jsem viděl Hauglanda se 120S.... podvozek taky nebude vše...
-> m8rinek: Proč málo muziky? Jde seřizovat cokoliv na trubkové nápravě
-> m8rinek: Tak to je těžký. Jestli chceš spoustu muziky za málo peněz, tak stahuj mp3 z www.ulozto.cz. Jinak ti neporadím. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jednoduchý věci jsou už vymyšlený a do lepších/drazších se nikdo nehrne.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jednoduchý věci jsou už vymyšlený a do lepších/drazších se nikdo nehrne.
-> Eidy: aha, v tom případě asi jo. Nicméně pořád moc práce a málo muziky :)))
-> m8rinek: ale zase ušetríš na zvislákoch a robote , gulák ťa prežije
Tak tak, aj v serii je v ramene dole cap, kt. je vlastne gulak a vydrzi kludne 200 tkm ...
-> m8rinek: Jo, a jak často měníš kuláky na normálním autě? Po 150-200 000km? To škodovka nevydrží. Hlavně je to háklivý na přesnost vystružení, na utažení svisláku, na namazání atd. Zatímco kulák namontíš, nestaráš se a jezdíš a funguje to perfektně.
-> Eidy: aha, tyjo, ale to mi přijde škoda řešení trvanlivější...
-> m8rinek: Třeba, že dáš nahoru a dolů kulák. Takže je to o dost lehčí a hlavně si můžeš víc hrát s geometrií narozdíl od škodovky.
-> Eidy: a v čem je hlavní výhoda? Krom pevný páky řízení?
nemelo by nahodou byt v tom fackovym rameni jeste vevnitr nabodovana vystuha, vzdyt takhle jenom z vrchu se to nema varit!!