skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Závodní geometrie
-> vhml: To je zase i o tlumicich pripadne pruzinach a vetsinou uz to neni po silnici:D
-> Klubko_ 15.12.14 18:06:25: tak 2 sériový stabilizátory mají tuhost cca jako jeden o průměru 20,5mm
Já jezdím ve stovce 21mm. Jako víceméně je to super, hlavně to trochu zachraňuje kyvku. Ale často se stane, že to uprostřed zatáčky prostě odskáče pryč, protože jedno kolo přes hrb zvedne i druhý.
Já jezdím ve stovce 21mm. Jako víceméně je to super, hlavně to trochu zachraňuje kyvku. Ale často se stane, že to uprostřed zatáčky prostě odskáče pryč, protože jedno kolo přes hrb zvedne i druhý.
Bery asi mysli, ze je 20 moc na rally. Na silnicni podvozek to moc rozhodne neni.
-> MVM: jasně, že je to není gulášovka a je to široky téma. Ptal jsem se, jestli by pro mě mělo význam dát např. ten 18mm vzhledem ke zbytku podvozku nebo to vzhledem ke stávajícímu stavu nemá cenu.
Nemluvím o tom, že vím minimálně o 2 autech tady, co mají 2 sériovy stabilizátory.
-> Bery: jak se projevuje to, že je to moc?
Nemluvím o tom, že vím minimálně o 2 autech tady, co mají 2 sériovy stabilizátory.
-> Bery: jak se projevuje to, že je to moc?
Serie je malo.20 moc.proto volim 18 mm.v pripade zajmu dejte vedet.do vanoc bych to chtel zadat do vyroby.
Závodní geometrie není gulášovka že se naháže všechno nejtvrdší na auto a pak je to teprve ta pravá tvrdá a nejtvrdší závodnička. Stabilizátory obecně jsou celkem fajnová libůstka na vyladění
Neublížíš tomu mírně tvrdším oproti serii - ale rozhodně je lepší přitvrzovat jen lehce.
Vliv jednotlivých úkonů na podvozku mající vliv na chování auta je straašně široký téma.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Vliv jednotlivých úkonů na podvozku mající vliv na chování auta je straašně široký téma.
když už jsi tady ten stabilizátor nakousl a nabídl případně výrobu, na mojem podvozku je to asi jedna z mála sériových věcí. Mělo by pro mě význam dát vetšího průměru?
S autem jezdím hlavně slalomy (na srazech), v zimě na sněhu, tak 1-2x za sezónu závody dovrchu no a nejvíc běžně v provozu.
Vepředu mám pružiny 80kN (od T#2), vzadu z kyvky a PAL tlumiče s hustším tlumičovým olejem.
S autem jezdím hlavně slalomy (na srazech), v zimě na sněhu, tak 1-2x za sezónu závody dovrchu no a nejvíc běžně v provozu.
Vepředu mám pružiny 80kN (od T#2), vzadu z kyvky a PAL tlumiče s hustším tlumičovým olejem.
Nema nekdo na prodej 18 stabik?popripade nebude vicero lidi mit zajem o vyrobu?
Právě že trochu váhám. U vlečený nápravy je přínost jasnej. Přenáší to všechny boční síly. U tý kyvky to funguje přece jenom trochu jinak.
-> Bery: Protože do š1000mb-110r nic jiného nepatří...
složitá otázka...proč kyvku![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Všechna uložení který dáš do unibalů jsou přesnější,zmírní vliv na geometrii(jak už bylo psáno). Nevýhoda je - že i unibaly potřebují údržbu jinak se vydřou (poud nejsou krytý) a taky to chce zesílit místa v karoserii - protože to víc trpí rázy.
-> vhml: Ano, zamezení posuvu kola před a vzad (omezení změny geometrie) + menší namáhání uložení při propružení...
Jednoduchá anketní otázka:
Unibal na kyvku: Ano / Ne / Proč?
Unibal na kyvku: Ano / Ne / Proč?
-> Wena: Je to jednoduché...to růžové jsou pevné body které se chytí uprostěd do kastle, na závodním autě danej bod (díra do které se zasune tyčka o dané velikosti), na kolech, náboji, je upevněný tzv motýl se stupnicí. Na té se odečtou hodnoty které potřebujete.
měli jsme udělané jednoduché kozičky, širší než auto cca 5cm od kol na každé straně, srovnat to s autem, pak od disků měříš, rozbíhavé, sbíhavé..
Můžeš mi to nějak popsat?
-> Wena:
Je to celkem jednoduchý vytvořit kolem auta - formule obdelník..![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Je to celkem jednoduchý vytvořit kolem auta - formule obdelník..
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Mam otázku :-) Jak se nechá na závodech rychle kontrolovat geometrie a odklony? Viděl jsem že tahaj nějaké provázky ale neni mi jasné jak to funguje. nemáte někdo fotky?
-> vhml: Zajímavější nápravu mají až novější céčka. Tam je lichoběžník, kde je spodní rameno tvořený dvěma samostatnýma. Na těhlici jsou dole dva čepy.
-> Nepér: Jedním z důvodů pro záklon čepu je například to, aby jsi na vnějším kole udržel pořád pokud možno negativní odklon kola.
-> Nepér: Jedním z důvodů pro záklon čepu je například to, aby jsi na vnějším kole udržel pořád pokud možno negativní odklon kola.
-> Nepér: To je spíš vedlejší efekt. Důležitej je úhel vnějšího kola. To jak je odkloněný vnítřní je daný záklonem a většim zatočenim vnitřního kola.
Jsem stejně nikdy nepochopil, na co je dobrý takhle zalomený vnitřní kolo, když váha je na vnějším. Možná tak na drifty, když se jede kontra ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Eidy 13.01.14 20:19:07: já myslel že je tam něco zajímavějšího. Na elektrovozítku ve škole byla nějaká replika nápravy z R8 a tam se při zatáčení deformovali silentbloky, pohybovali ramenama a posouvali tak čep do záklonu.
-> vhml: McPerson, ale brutální záklony.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Eidy: Chce to jednoduchýho přípravečka a převařit trubky v nápravě, moc práce to nebude :))).
-> Nwkt: Jojo, tohle je ono. Teda hlavice no.
-> m8rinek: Pravda, horní to neřeší, ale už je to jen poloviční zlo.
-> m8rinek: Pravda, horní to neřeší, ale už je to jen poloviční zlo.
-> Klubko_: Jsem to jenom prolít, tak pokud je to ono co myslí Eidy
-> Klubko_: Spíš bych převařil trubky v ramenech... ale to chce povolat pana přípravečka...
-> Eidy: To ale neřeší horní rameno, ne? Navíc u kilích ramen to je nšpoužitelné...
-> Eidy: To ale neřeší horní rameno, ne? Navíc u kilích ramen to je nšpoužitelné...
-> Nwkt: aha, takze hlavice a ne domecky.
-> Eidy: co ma Antony s domeckama?
-> m8rinek: Dá se sklopit celá náprava, dá se jít cestou Antonyho domečků. To už jsou 2 lepší způsoby.
-> m8rinek: neco jako nariznout na jedne strane a nadstavit+pootocit?
-> Eidy: Je to takový ,,nouzový,, řešení, bylo by lepší upravit ramena... Koneckonců mě u provedení jako má š100 nic jinýho nezbývá...
-> Klubko_: Přesně tohle si myslím já a proto bych to nikdy nedělal. Ale každýho věc.
-> Urbi: otazka je, nepootoci se to pak trochu obe ramena (horni dopredu, zadni dozadu) jak na ne budou silentbloky ze svislaku tlacit ve snaze se narovnat do sve prirozene pozice?
No, to che zkusit![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
No, to che zkusit
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> vhml: zdeformovat to půjde při snaze ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jednuoduchá otázka se záludnou odpovědí. Můžu zaklonit svislák ,,ála Vrba" -> Vrba 28.11.10 12:33:31: pokud tam mám tvrdý gumy od pemita? Půjde to zdeformovat?
-> Bery: Také jsem slyšel od starého závodníka že jezdil na šotolinu vzadu rozbíhavost. Vepředu sbíhavost.
-> Klubko_: zbytečně vyhozený peníze,na geometrii mám naštěstí přístup,musim šetřit na jiné důležité komponenty...![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Bery: jo a kdyz že to budeš kupovat laserovou geometrii domu?
Tu by asi vetsina prispivatelu do tohoto tematu doma uvitala.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tuner#2: ano ale na kare je to vpredu vzdy a len rozbiehave a geo tam funguje celkom inak ako na aute s tlmicmi
-> vhml: nevim,vtomhle nejsem zatím moc kovanej.
prý to jde líp šoférovat dveřma napřed:-)
zkusim s tim hnout po prvních dvou RZ a uvidim.
prý to jde líp šoférovat dveřma napřed:-)
zkusim s tim hnout po prvních dvou RZ a uvidim.
-> Zazaa: Tak když vezmem jako příklad motokáru, tak tam taky se zadkem nehneš a přitom předkem jde udělat nedotáčivost/vyváženost i přetáčivost ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
je to sice u jineho auta, ale ja co sem se bavil tak kazdej vicemene laboruje jen s predkem ...
vzadu sbihavost na nulu a odklon podle pouzitejch gum
zato vepredu je videt vsecko mozne.... od rozbihavosti po sbihavost, od lehkeho negativu po stafle ze je i Eidy zabar a zaklony to same
vzadu sbihavost na nulu a odklon podle pouzitejch gum
zato vepredu je videt vsecko mozne.... od rozbihavosti po sbihavost, od lehkeho negativu po stafle ze je i Eidy zabar a zaklony to same
-> Bery 09.09.13 21:32:35: a proc vlastne vzadu rozbihavost? Nejak nerozumim tomu k cemu by to mělo bejt dobry. Jestli auto se samosvorem nezatáčí, tak aby se tomu trochu pomohlo?
-> Bery: Jo tak v podstatě nic nového pod sluncem, je to opravdu o sladění všeho a tak jako v F1 nezajede stájový kolega s tím druhým monopostem, tak to platí i tady.