skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Podvozky Gaz
-> BeBe: na akej polohe si ich mal nastavené ?
Tak pridam skusenost s tlmicmi GAZ GT6 2241-predne,vydrzali cca 50 000km,na slovenskych cestach a bratislavskych jamach,oba vytiekli a po roztiahnuti prestanu tlmit,cakal som teda viac dpc
O těch tlumičových olejech už píšu nějaký rok zde do fora a mám ověřenou celkem slušnou funkci ....
Hlavně pak když je tlumič PAL nový a v pořádku, pouze přelitím kvalitním hustším olejem, který je správně aditivován pro toto použití a má vyšší viszitu, můžeme celkem za mrzký peníz podvozku pomoc, mě se osvědčil do škoda tlumičů olej např. :
www.heureka.cz/?h[fraze]=t...
doporučuji ho nalít do tlumičů o 20ml více oproti originálu.
Při rozebírání tlumiče si velmi dobře zalepte či jinak zajistěte hrany a závity na pístnici, jinak jde horní gufero snadno poníčit. Tlumič i když je nový vymyjte, dobře si pamatujte co jak bylo a při skládání nalijte nový olej do prostřední trubky. Pokud bude těsnění pod víčkem nebo gufero poškozeno, je zde možný únik oleje.
Přelití není spánosná záležitost, tlumič je sice na stlačení/roztahování tvrdší, ale jeho chrakteristika útlum vs. roztažení není změněna vůči sérii, tzn. nemůžeme od toho očekávat nějaké zázraky, že to nahradí plnohodnotnou správnou úpravu nebo pořádný plynokapalinový tlumič, já jsem rozhodně za SPAX, HP, Protlum apod., důležité je však také najít správný set up tuhosti a char. tlumiče vs. pružina vs. váha vozu a použití vozu - dle povrchu a účelu jízdy. Mě se např. základní nastavení od Protlum do jejich základní řady SPORT nezdá a budu to muset časem řešit, i když byly dány veškeré informace o autě a jeho použití.... trošku se mi zdá v ČR, že pokud tlumičáři (stejně jak nějakému motoráři) nevysolím desetitisíce na stůl, moc muziky pro mě nebude chtít udělat a dá mi nějaký osvědčený základ... hold tak je to vždy a je to normální.
Tímto neotvírám polemiku na toto téma !
Hlavně pak když je tlumič PAL nový a v pořádku, pouze přelitím kvalitním hustším olejem, který je správně aditivován pro toto použití a má vyšší viszitu, můžeme celkem za mrzký peníz podvozku pomoc, mě se osvědčil do škoda tlumičů olej např. :
www.heureka.cz/?h[fraze]=t...
doporučuji ho nalít do tlumičů o 20ml více oproti originálu.
Při rozebírání tlumiče si velmi dobře zalepte či jinak zajistěte hrany a závity na pístnici, jinak jde horní gufero snadno poníčit. Tlumič i když je nový vymyjte, dobře si pamatujte co jak bylo a při skládání nalijte nový olej do prostřední trubky. Pokud bude těsnění pod víčkem nebo gufero poškozeno, je zde možný únik oleje.
Přelití není spánosná záležitost, tlumič je sice na stlačení/roztahování tvrdší, ale jeho chrakteristika útlum vs. roztažení není změněna vůči sérii, tzn. nemůžeme od toho očekávat nějaké zázraky, že to nahradí plnohodnotnou správnou úpravu nebo pořádný plynokapalinový tlumič, já jsem rozhodně za SPAX, HP, Protlum apod., důležité je však také najít správný set up tuhosti a char. tlumiče vs. pružina vs. váha vozu a použití vozu - dle povrchu a účelu jízdy. Mě se např. základní nastavení od Protlum do jejich základní řady SPORT nezdá a budu to muset časem řešit, i když byly dány veškeré informace o autě a jeho použití.... trošku se mi zdá v ČR, že pokud tlumičáři (stejně jak nějakému motoráři) nevysolím desetitisíce na stůl, moc muziky pro mě nebude chtít udělat a dá mi nějaký osvědčený základ... hold tak je to vždy a je to normální.
Tímto neotvírám polemiku na toto téma !
-> MVM: Já už do svých lil 7,5W motorkovej a nic moc, takže skočim do krámu a koupim něco hustšího.
-> elbacil: je vůbec specialista na podvozky
když si vzpomenu co tu psal o řezání pružin
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> elbacil 29.05.15 17:56:36: hele a do převodovky liješ olej motorovej když do tlumičů leješ hydraulickej?
-> elbacil: To co psal MVM, tlumičovej olej různých viskozit. Nevim na co do tlumičů prasit hydraulickej olej.
-> vhml 28.05.15 23:08:25: ale funguje
-> stepan 29.05.15 17:40:09: a tvoja rada znie?
Ináč ja som nepísal že motorový.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![136](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/136.gif)
-> elbacil: Motorkový, ne motorový. A tvoje rady vážně stojej za hovno.
-> vhml 28.05.15 23:08:25: najlepsie 85W-140 :D a je po problemoch s tlmenim ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MVM 28.05.15 20:02:25: Ja by som skor navrhoval nejaký hydraulickí olej.Ten nenapeni ako trebars prevodovy.
pre majitelov podvozkou Gaz :D na akom stupni tuhosti jazdite :D ja som bol doteraz 14/17...terza som nahodil dopredu 72kN pruziny tak pojdem na 16/19-20
Nevím jestli se chcete "vrtat" v přepouštěcích ventilech tlumičů a nebo jen přitvrdit. Viděl bych to spíš tak ponechat planžety jak jsou a dát tam pořádný motorkový olej do předních vidlic. Hrát si s viskozitama. ( např.Motul,Castrol ) ( Protože to taky můžete nepěkne celý roz****t) ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> elbacil 28.05.15 11:12:27: jo,vím že se to tak dělalo,ale jakou to má skutečnou vypovídající hodnotu.. nevím jestli je to tak jednoduchý,že když čas vzroste o 50% znamená to o 50% větší tuhost..
-> George88: Vidíš, to je docela dobrej nápad.
Díky.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> George88 27.05.15 23:14:16: Presne tak sa to dávno robilo.Ked sa dobre pametam tak kilové zavažie na zadné tlmiče 10 sekund a predné 6.Nie som si ale isty.
-> ochoda 27.05.15 18:33:17: já bych zkusil pověsit za sériový stlačený tlumič nějaký závaží a změřit, za jak dlouho se roztáhne. a pak to stejný závaží za upravený tlumič. porovnat časy a máš představu..
-> haso: Díky. Jedna otázka vyřešená. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ochoda: tlmic plneny pp90kou som roztahoval pre montaz do auta tak, ze jeden clovek drzal jednu stranu a ja som tahal do druhej...
takze ano
takze ano
Tak sem dneska rozebral přední tlumiče co sem vymontoval na vrakáči (nejsou to origo, ale rozebíratelný jsou), a zkusil jsem ty podložky naházet všechny z obou tlumičů do jednoho a měl bych pár otázek:
Co je vevnitř špatně když je tlumič vylítanej, že ho musim vyměnit za novej?
Rozdíl mezi origo tlumičem a stejným, ale přitvrzeným bych měl poznat ikdyž to budu roztahovat a stlačovat v ruce ne?
Netuší někdo kolik tam nalupat podložek aby to mělo nějakej efekt?
Díky
Co je vevnitř špatně když je tlumič vylítanej, že ho musim vyměnit za novej?
Rozdíl mezi origo tlumičem a stejným, ale přitvrzeným bych měl poznat ikdyž to budu roztahovat a stlačovat v ruce ne?
Netuší někdo kolik tam nalupat podložek aby to mělo nějakej efekt?
Díky
-> Bery: Já si psal deníky ze všech okruhů kde jsem kdy byl včetně teplot,počasí tlaků.. Pokud se chceš někam posouvat - nejde to jinak. Dneska jsou všude počítače . byť mnohokrát je snažšší mít propisku a papír
Na tom není nic špatnýho - a jak píšeš pak to stojí za to..
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Bery: mas jezdit po asfaltu jako ja a pak ti i od Kurky vydrzej jako me :)
-> MVM: co tobě budu o tom povídat...
blbý je,že se to dlouho nastavuje,musíš si na to udělat blbáček,k tomu si psát geometrii,kolik si to sedá,jakou tuhost,výšku,kolik dopumpovat nádobky,rebound.Sraního s tim - vřelel doporučuju.Ale jízda je zážitek k nezaplacení:-)
blbý je,že se to dlouho nastavuje,musíš si na to udělat blbáček,k tomu si psát geometrii,kolik si to sedá,jakou tuhost,výšku,kolik dopumpovat nádobky,rebound.Sraního s tim - vřelel doporučuju.Ale jízda je zážitek k nezaplacení:-)
-> Bery: Tak už to se závodníma podvozkama hold platí ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
kurka je na to lehčí lítání fajn,ale když jsem přecházel na HP,tak jsme už třeba trošku jezdili rychle i přez hrboly a to už nefungovalo,nebo vytekly.
protlum jako Toušik. jak říká můj mitfára....to nepíšu,máme podvozek a že to jsou občas katy přez kořeny,hopy přez bordel a ono to jede a drží a zatáčí až z toho jde strach...
čím větší palbu jedete v bordelu,tím líp to funguje
protlum jako Toušik. jak říká můj mitfára....to nepíšu,máme podvozek a že to jsou občas katy přez kořeny,hopy přez bordel a ono to jede a drží a zatáčí až z toho jde strach...
čím větší palbu jedete v bordelu,tím líp to funguje
-> Klubko_: Ahá, tak už vim proč sem je tam nenašel.
Díky moc!
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Urbi: Já mám teda osobně dojem že Kurka byl fajn. Když se s tím jelo normálně tak se auto nenaklánělo bylo tužší a dalo se s tím v pohodě jezdit i normálně. A to jsem měl již použité takže neumím objektivně říct zda to byl jen dojem nebo ne. Ale vím že jsem s tím jel tenkrát Běšiny po uskákanej cestě a tam jsem poprvé řešil HP protože jsem se pak bavil s klukama a ty říkaly že jim tam auto jelo úplně klidně a mě do zatáček odskakovalo. Ale samozřejmě to mělo strašně vlivů, seriové pružiny, uložení, vůle v řízení a mraky mraky dalších. Teď když jsem měl v ruce Protlumi tak jsem nechápal jak je vše tvrdé a že to bude skákat jako koza. A taky že se to v menší rychlosti chová divoce. Ale když jsem jel 2RZ na Vltavě tak tam byla strašně uskákaná cesta a zatáčky a ve velkej rychlosti ( i 4ku jsem tam dal bylo to z kopce :D ) a tam jsem pochopil jak neskutečnou práci udělaj tlumiče na autě.. Úplně se auto srovnalo a zatočilo to bez jakého kolik náznaku že se to utrhne nebo něco podobného. NA rovném asfaltu mě to tak markantní nepřijde ale po uskákanejch je to nádhera ![14](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/14.gif)
![14](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/14.gif)
-> ochoda: aaaj promiň, já to nepřiložil
www.zelenka-veterani.cz/s rc/.../7ea01cf23905662140b 38f65b14ce9d2.JPG
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
www.zelenka-veterani.cz/s rc/.../7ea01cf23905662140b 38f65b14ce9d2.JPG
-> Klubko_: Jaký obrázek? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> ochoda: tady na tom obrázku, pložka 28, zleva je tam trn a 2 podložky tak ty. Je to tak, vhml, že? Už je to nějakej čas, měl rozdělany.
-> Klubko_: Sakra, v origo tlumičích jo? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: Ahá, díky díky. =) Já je právě přelejval, dal sem tam 7,5w a příde mi to jak serie. Ale urbi tenkrát někde psal, že 10w je v zimě nejezditelná no. Tak až se mě bude chtít tak musim jeden tlumič vyndat a prostudovat to. Ty podložky budou na pístnici? Asi to nejdřív rozeberu a pak se začnu ptát...
-> ochoda: jsou tam děrovany podložky tlouštky cca 1,5mm a planžety. Ty děrovany se mi i ohnuly.
-> ochoda 20.05.15 17:31:31: kanály v pístku jsou přikrytý podložkama. Přidáváním podložek zvyšuješ předpětí pružiny, která je tlačí na pístek = olej může hůře protékat.
O těch podložkách jsem něco četl, ale když sem tlumič rozebral tak sem na něj čuměl a nějak sem nepřišel na žadný podložky. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Petr Urban 20.05.15 16:56:05: Já má mtřeba na slalomy od něj tuhé i na stlačení, ale na stovku na rally to mám že jsou na stlačení výrazně měkčí.
-> ochoda: Olej dává hustší ale není to jen o přelití, upravuje vnitřky, už jen z principu že na stlačení je to teď cca podobně tuhé jak na roztažení, zatímco z výroby je stlačení polovičně lehčí.
-> Toušík: Ted jsem si je nechal schválně na test udělat a jsem moc zvědavý když to zamením za protlum, jak se to bude chovat....už jen ze zajímavosti...říkal jsem mu že nechci nic přehnaně tvrdého na použití spíše rally pro vlečnou nápravu a déle jsme rozprávěli a zatím co došlo je "na ohmat" tvrdé jako blázen.....třeba to bude na autě dobré a budu překvapen, ale zatím to na mě dojem nedělá.
-> rOMAN: Co se ss nimi stalo ? a jak se auto chovalo...
-> rOMAN: Co se ss nimi stalo ? a jak se auto chovalo...
-> ochoda: podle mě tam přidá ty "průtokový podložky" a asi má stolici aby je odladil stejně..Já už jsem si tam nějaký přidal,ale těch podložek je víc tloušek, tak vím prd o kolik je to tvrdší..
-> vhml: Hele a netušíš co přesně s nima dělá? Jen o přelití oleje to tušim není někdo řikal.
-> George88: To mě taky zájímá jak na zadní pružiny na kejvačku.
-> Petrson 20.05.15 14:40:02: takže cena kompletu +- stejná,jen se to posunulo. Prodá HP jen zadní pružiny? Dopředu kalmar,ale zadek kyvka jiná varianta moc neni..:/ no a tlumiče od kůrky a okruhy/kopce by to mohlo vcelku fungovat..
-> rOMAN 20.05.15 15:04:28: já je jezdím na obou autech a nemůžu si vynachválit. Samozřejmě existujou lepší, ale za ty prachy...
Ti vytekly?
Ti vytekly?
-> Toušík: od kurky jsem je mel a vydrzeli jeden zavod a konec
Hele a jen se tak poptám není lepší nechat udělat tlumiče u Kurky nebo jak se ten člověk jmenuje? Já vím že to nejsou závodnický tlumiče... Ale jen upravená serie, ale myslím že za tu cenu se to vyplatí a mě se s nima jezdilo moc pěkně a to nebyli přitvrzené moc.. A on je ochotnej přitvrdit jak kdo požaduje. Ale nechci ukamenovat nebo něco jen to jméno nahazuju..
-> George88: tlumiče s dani 13,310,-a péra s daní 4,840,-info z března t.r.
-> kury 19.05.15 19:51:32: ty jejich ceny bohužel znám:/ nevím o kolik se zdražily u HP, ale moje poslední info je cca 10 700,- za tlumiče a 6000,- za pružiny..
-> rOMAN: ...protože si nezkusil lepší, otázkou je, zda někteří vůbec ten rozdíl poznají či to vůbec potřebují. GAZ je jako správně přitvrzený sériový tlumič.
... jeste ze neznam zadny pany tlumicare co by me fundovane vysvetlil jak ty tlumice nemaji vyrovnany prubeh a vzal jsem gazy a jsem spokojeny :)