-> Milan 136:
-> Bery: Díky,zkusím to :)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hp sporting...
prohledat
195 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 07.10.2010 do 31.03.2021, založil/a Lukáš Černý
-> ondie 27.03.21 14:07:57: Napiš tam. Já když dělal repas doma, tak mi je poslali v obálce.
-> ondie: když mi dělali repas na O1, dostal jsem samolepky k tomu. takže asi je to o zeptani se přímo u Hušků
Než poptám v reklamce,neměl by někdo nový žabí Sporting samolepky pro 791 ? :)
Nebo kdybych poptal přímo u HP , bude tam ochota ?
Šáh sem si na svojí čističem a nedala to.
Nebo kdybych poptal přímo u HP , bude tam ochota ?
Šáh sem si na svojí čističem a nedala to.
-> WizarDEAD: já sem v pohodě já mám naskladněno víc než je zdrávo. ale ostatní....
a vubec kterejpak ty seš ? :)
a vubec kterejpak ty seš ? :)
-> Tomaso435:
Momentalne neni problem nove HP tlumiče koupit, ale clovek si zaplati..
Prikladam email primo od HP:
Dobrý den,
Vyrábíme tyto typy:
1 sada / 4 ks / Sporting: 16.000,-Kč + DPH 21% tlumiče, pružiny
1 sada / 4 ks / Tréninkové sk. N: 19.000,-Kč + DPH 21% tlumiče, skládané pružiny, bez unibalů
1 sada / 4 ks / Tréninkové sk. N: 23.000,-Kč + DPH 21% tlumiče, skládané pružiny, unibaly
1 sada / 4 ks / KLASIK : 36.800,-Kč + DPH 21%, tlumiče, pružiny, unibaly, štelování světlé výšky vozidla
1 sada / 4 ks / EXPR : 48.600,-Kč + DPH 21% tlumiče, pružiny, unibaly, štelování světlé výšky vozidla, 1 regulace stlačení
1 sada / 4 ks / EXPRR : 59.400,-Kč + DPH 21% tlumiče, pružiny, unibaly, štelování světlé výšky vozidla,1 regulace stlačení a 1 regulace roztažení
1 sada / 4 ks / EXPR – E: 64.800,-Kč + DPH 21% – Pístnice pr. 50 mm - tlumiče, pružiny, unibaly, štelování světlé výšky vozidla, 1 regulace stlačení
1 sada / 4 ks / EXPRR – E : 86.400,-Kč + DPH 21% - typ jako Rieger - tlumiče, pružiny, unibaly, štelování světlé výšky vozidla, 1 regulace stlačení a 1 regulace roztažení. Pístnice pr. 50 mm
1 sada / 4 ks / EXPRR – E – DC : 97.200,-Kč + DPH 21% – Pístnice pr. 50 mm - tlumiče, pružiny, unibaly, štelování světlé výšky vozidla, 2 regulace stlačení ( high speed, low speed ), 1 regulace roztažení.
Dodací doba je asi 1 měsíc.
Momentalne neni problem nove HP tlumiče koupit, ale clovek si zaplati..
Prikladam email primo od HP:
Dobrý den,
Vyrábíme tyto typy:
1 sada / 4 ks / Sporting: 16.000,-Kč + DPH 21% tlumiče, pružiny
1 sada / 4 ks / Tréninkové sk. N: 19.000,-Kč + DPH 21% tlumiče, skládané pružiny, bez unibalů
1 sada / 4 ks / Tréninkové sk. N: 23.000,-Kč + DPH 21% tlumiče, skládané pružiny, unibaly
1 sada / 4 ks / KLASIK : 36.800,-Kč + DPH 21%, tlumiče, pružiny, unibaly, štelování světlé výšky vozidla
1 sada / 4 ks / EXPR : 48.600,-Kč + DPH 21% tlumiče, pružiny, unibaly, štelování světlé výšky vozidla, 1 regulace stlačení
1 sada / 4 ks / EXPRR : 59.400,-Kč + DPH 21% tlumiče, pružiny, unibaly, štelování světlé výšky vozidla,1 regulace stlačení a 1 regulace roztažení
1 sada / 4 ks / EXPR – E: 64.800,-Kč + DPH 21% – Pístnice pr. 50 mm - tlumiče, pružiny, unibaly, štelování světlé výšky vozidla, 1 regulace stlačení
1 sada / 4 ks / EXPRR – E : 86.400,-Kč + DPH 21% - typ jako Rieger - tlumiče, pružiny, unibaly, štelování světlé výšky vozidla, 1 regulace stlačení a 1 regulace roztažení. Pístnice pr. 50 mm
1 sada / 4 ks / EXPRR – E – DC : 97.200,-Kč + DPH 21% – Pístnice pr. 50 mm - tlumiče, pružiny, unibaly, štelování světlé výšky vozidla, 2 regulace stlačení ( high speed, low speed ), 1 regulace roztažení.
Dodací doba je asi 1 měsíc.
-> Tomaso435: jj,dík.. to sem rád,že je to kvalita - touhle logikou je budu mít na autě navždy.
Tak kdyby měl někdo třeba starší předky na prodej,tak dejte vědět.
Tak kdyby měl někdo třeba starší předky na prodej,tak dejte vědět.
-> ondie 09.02.19 01:43:32: hele repas nerepas. když se k nim budeš chovat slušně, daj 100 000 a pak se v nich vymení olej a dalších 50 ....
-> růža 08.02.19 22:40:59: výroba je ukončena. Poslední sadu mam ja... Pokud by se naslo treba 50 zájemců na ráz tak na to objednají materiál. Kvůli peti zájemcum rocne nebudou kupovat minimální odberne množství na x desitek tlumičů a pak to deset let skladovat. Cca 4 roky je jina technologie zadku kvuli zmene dodavatele komponentu a i tam sou úplne jiný ceny nez ttomu bylo. Sada by ted stalA jako top celý auto.
-> Marty227: Super,dík moc ! ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ondie: predky sú všetky repasovatelné..
-> Marty227: Tak snad to něco vydrží :)
Tak ještě sehnat předek,na novej mít štěstí asi nebudu a jestli je výroba pozastavena (ale neověřoval sem to),tak to znamená koupit starší+repas...
Ty přední jsou taky repa a nerepa ?
Abych nekoupil nesmysl.
Tak ještě sehnat předek,na novej mít štěstí asi nebudu a jestli je výroba pozastavena (ale neověřoval sem to),tak to znamená koupit starší+repas...
Ty přední jsou taky repa a nerepa ?
Abych nekoupil nesmysl.
-> ondie: áno, tvoje sú starý nerepasovatelný model ale keď sú nové nemáš sa čoho báť..
mám na aute rovnaké ale už majú čosi za sebou a držia..
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Marty227: Dík ti a všem za jakýkoliv info,nechci otravovat p.Huška kvůli info když nechci nic kupovat. Tohle mi za dobrou cenu zkřížilo cestu,a i se mi to hodí. Mělo by to bejt nový nepoužitý. Takže zjištuju co je to cca zač. Žehlit taky nepotřebuju. A ty moje fotky teda sou ta nerepasovatelná verze ?
-> Marty227: tých piestnic by som sa nedržal, repasovatelný musí mať takéto dole sa zužujúce telo viď foto..
Přifařím se k tématu. Nevíte někdo, zda bude ještě pokračovat výroba tlumičů sporting?? Už rok mají na stánkách vyvěšenou informaci o dočasně přerušené výrobě. Ale nevypadá to na pouze dočasnou...
-> Marty227: Ale dříve v tomhle tématu je psáno,že průměr pístnice 12mm = repasovatelný. Tyhle maj 12mm. A jasný,drážky mám tři.
-> ondie: máš starú verziu s troma drážkami, ktorá nejde repasovať.. myslím že pri tuning verzí sa líšil počet drážok len na predku, zadok mal vždy tri a až potom nová verzia zadných tlmičov ich mala viac... ak chceš zadok viac dole odrež závit s progressu pružiny, drážky na zadok nejdu dorábať.. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> ondie: dej
Když dám fotku zadních Sportingů,nebo když změřim,co mi řeknete..
Pozná někdo,jestli je to normál verze nebo tuning,která má drážky pro větší snížení ?
Pozná někdo,jestli je to normál verze nebo tuning,která má drážky pro větší snížení ?
-> Gabro11: www.hpsporting.cz/ je tam uvedenej kontakt,rádi ti poradí,telefonovat snad umíš.
-> Gabro11: tak určitě kvuli tobě pojedu 20km do garáže abych tam strávil 2 hodiny hledáním té správné krabice kde sou zrovna HPčka ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomaso435: no pokud nejsi ochotny zmerit pistnici, tak pak je jakakoliv dalsi "diskuze" bezpredmetna, dikes :) Fotka je jakoze tak nejak k nicemu - kdyz si najdes na googlu fotky treningacu s jednou pruzinou (delaji se i skladane - se dvema), tak zjistis, ze pohledove se od obycejnych lisi vicemene jen barvami - pokud mas tlumic v neorigo barve, poznas z fotek prd...
Chce to omerit a srovnat.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Gabro11: dej foto.. měřit pístnice fakt nepojedu
ale treningy sou myslim v předu zesílený...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Chali: -> Tomaso435: ahoj, chlapci a mate odpoved na to, na co jsem se ptal? :)
a tady to starší provedení img.skoda-virt.cz/forum_u
pload/.../4_105_9045__2012
-06-28_17-01-16_85.jpg
-> Gabro11: tak starý typ je vzhledem jako seriovej tlumič, pak novější provedení přední tlumič tlusčí jak zadní a pak nejnovější provedení kde je zadní tlumič tlustej jako přední.. počet drážek může bejt stejnej jako na předku ... img.skoda-virt.cz/forum_u
pload/.../4_105_9045__2016
-11-09_16-27-38_33.jpg tohle je to nejnovější provedení.
-> Gabro11: Přední jsou stejný,to co popisuješ platí pro zadní.
Ahoj a dobry vecer,
jak u HP Sporting na FAV/FEL pro normalni jezdeni rozeznat stary vs. novy typ vim (novy typ - pistnice 16 mm a jimka 48 mm; stary typ - pistnice 11 mm), ale ted mi reknete, co je za tlumic toto:
jimka - 48 mm, pistnice - 20 mm, 7 drazek
Muzou to byt Treningace? Rec je o prednich.....
jak u HP Sporting na FAV/FEL pro normalni jezdeni rozeznat stary vs. novy typ vim (novy typ - pistnice 16 mm a jimka 48 mm; stary typ - pistnice 11 mm), ale ted mi reknete, co je za tlumic toto:
jimka - 48 mm, pistnice - 20 mm, 7 drazek
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Muzou to byt Treningace? Rec je o prednich.....
-> Mach: aha tak o tom nevím. s pružinama neporadím
-> honzisdolis: -> Tommyk: zadní tlumiče mají drážky prý válcovaný, tlumič má slabou stěnu a přidám dotaz, neví někdo jak je to s předními sportingy na felicii 1,3 a 1,6, jestli se liší jen nastavením tlumičů, nebo je jiná pružina třeba??
-> honzisdolis: neměl by, dělaj se drážky i níž
Toto nez vsechno prectu, tak se radeji zeptam. Chtel by sem dostat zadek na nasi kratke felde vys, nez je na posledni drazce u HP tlumicu. Ptam se tedy jak? Mam je dole a sem odhodlanej si dneska na nocni vyfrezovat dalsi zarezy vys, nez je ten posledni. Zarazila me jen myslenka, jestli neni tlumic v oblasti tech tri drazek zesileny...neboli, pokud vyfrezuju drazky vys, neprofrezuju ho? Nezlomi se? Dik
-> francomk:
Super, díky pánové.
Super, díky pánové.
Tak tak, sústružník ti to vytočí závitorezným nožom na sústruhu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> James1991: hej u sustruznika
Chci se zeptat, jestli někdo neví kde by se nechaly udělat další drážky na HPčkách? u nějakýho šikovnýho soustružníka..?
HP Sporting Felciia, zadní tlumiče; je jejich průměr stejný jako u serie -jsou zámenné?
-> Tuner#2:
Podvazovat se mi moc nechce, ale asi je to taky řešení...
Podvazovat se mi moc nechce, ale asi je to taky řešení...
-> Tuner#2: to ano, ale o ceně tu nikdo nemluvil :)
-> bifavo 30.12.11 17:23:42: To je taky řešení udělat pružině vedení
-> Tommyk 30.12.11 16:52:59: Souhlas ale je to mnohem dražší řešení. Jak jsem psal, byla to reakce na to aby to nevyznělo, že malá pružina se dělá za účelem co psal vhml.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tommyk 30.12.11 16:52:59: Souhlas ale je to mnohem dražší řešení. Jak jsem psal, byla to reakce na to aby to nevyznělo, že malá pružina se dělá za účelem co psal vhml.
-> OndraKrupi: ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
a co tak take daco ako ma joye na felicii ?,,,,myslite zeby to nebolo lepsie ako to podviazanie ? ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Tommyk: podvázáním zamezíš vypadnutí pružiny...... ale zase jak říkáš musí se to nějak vyřešit s tim jak to podvázat
-> Tuner#2: já Tě chápu dobře :)
Když si teda přečteš to co si teď napsal, no tak řekni, není to elegantní řešení toho jak se zbavit plandající pružiny a zároveň zlepšit jízdní vlastnosti vozu?
Za mě jednoznačně ANO
Edit - ano, v tom, že malá pružina tam není na to aby odstranila plandání velké pružiny, máš pravdu. Ale zkus si jí ze sestavy tlumič - pružina vyndat a dát tlumič zpátky na auto. Na 90% tam ta velká pružina plandat bude. (pokud teda vyndáš i ten štelovatelnej doraz) Takže nastává otázka - Je to řešení přidat menší pružinu nebo není to řešení? Nejenom že se zbavíme plandající pružiny a strachu z vypadnutí při skoku, ale taky zlepšíme jízdní vlastnosti, cěhož při podvázání nedocílíš.
Navíc by se tam muselo vrtat do misky tlumiče a nějak to tam vymejšlet (Mám dojem že se jedná o feldí HP) a tím tam hrozí koroze. Za mě jednoznačně dát pružinu pokud je ta možnost.
Když si teda přečteš to co si teď napsal, no tak řekni, není to elegantní řešení toho jak se zbavit plandající pružiny a zároveň zlepšit jízdní vlastnosti vozu?
Za mě jednoznačně ANO
Edit - ano, v tom, že malá pružina tam není na to aby odstranila plandání velké pružiny, máš pravdu. Ale zkus si jí ze sestavy tlumič - pružina vyndat a dát tlumič zpátky na auto. Na 90% tam ta velká pružina plandat bude. (pokud teda vyndáš i ten štelovatelnej doraz) Takže nastává otázka - Je to řešení přidat menší pružinu nebo není to řešení? Nejenom že se zbavíme plandající pružiny a strachu z vypadnutí při skoku, ale taky zlepšíme jízdní vlastnosti, cěhož při podvázání nedocílíš.
Navíc by se tam muselo vrtat do misky tlumiče a nějak to tam vymejšlet (Mám dojem že se jedná o feldí HP) a tím tam hrozí koroze. Za mě jednoznačně dát pružinu pokud je ta možnost.
-> Tommyk 30.12.11 16:33:08: Stále mě nechápeš...
Já tvrdím to, že malá pružina tam není kvůli tomu aby velká neplandala (pokud by měla jen tento účel jak to tady z té diskuze vyznělo alespoň pro mě tak to řeší právě to podvázání). Malá pružina tam plní roztáhnutí tlumiče a tím jak jsi správně napsal lepší kopírování vozovky a navíc tlumí kmity zpravidla velmi tuhé pružiny a tím i šetří tlumič. Auto je ve finále pocitově pořád stejně tuhé (protože vahou auta je malá pružina obvykle zmáčklá skoro nadoraz), ale zlepší se chování na nerovnostech nebo třeba při skoku či jen drobném nadlehčení auta.
Takže ještě jednou. Pokud to má řešit plandání pružiny, podvážu nápravu a nebo tlumič (tak to měl tady ten kluk na tom nízkém bílém Fávu) a fertig. Pokud chci řešit i lepší vlastnosti, musí vymyslet mezimisku a už do toho investuju dost peněz, neb pružiny nejsou zadarmo. Pochopeno?
Já tvrdím to, že malá pružina tam není kvůli tomu aby velká neplandala (pokud by měla jen tento účel jak to tady z té diskuze vyznělo alespoň pro mě tak to řeší právě to podvázání). Malá pružina tam plní roztáhnutí tlumiče a tím jak jsi správně napsal lepší kopírování vozovky a navíc tlumí kmity zpravidla velmi tuhé pružiny a tím i šetří tlumič. Auto je ve finále pocitově pořád stejně tuhé (protože vahou auta je malá pružina obvykle zmáčklá skoro nadoraz), ale zlepší se chování na nerovnostech nebo třeba při skoku či jen drobném nadlehčení auta.
Takže ještě jednou. Pokud to má řešit plandání pružiny, podvážu nápravu a nebo tlumič (tak to měl tady ten kluk na tom nízkém bílém Fávu) a fertig. Pokud chci řešit i lepší vlastnosti, musí vymyslet mezimisku a už do toho investuju dost peněz, neb pružiny nejsou zadarmo. Pochopeno?
-> Tuner#2: neříkám že to zavrhuješ, jen říkám svůj názor - že je to taky řešení ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
dorazem v tlumiči nebo podvázáním uškrtíš právě ten zdvih kola, což by se při použití varianty jakou navrhuje vhml nestalo. Ted už je to jen na každým, at si rozhodne co chce a jak to chce :)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
dorazem v tlumiči nebo podvázáním uškrtíš právě ten zdvih kola, což by se při použití varianty jakou navrhuje vhml nestalo. Ted už je to jen na každým, at si rozhodne co chce a jak to chce :)