skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaké pneu
prohledat
3385 příspěvků (zobrazeno 1001 až 1050) od 04.01.2011 do 04.12.2024, založil/a Šimi/Rapid 136
-> Syny: Nejezdilo se na tom když už bylo venku vetší teplo?
Kdyz uz je tu zivo, tak se pridam s dotazem. Co je spatne, kdyz pneu po 4 sezonach, kdy dohromady najela max. 10tkm vypada takhle? Je to z predku (vnejsi strana), z 5 let staryho auta moji matky, takze zadny divoky jizdy a exhibice... Tlak v pneu vzdy ok dle vyrobce, to se kontroluje pravidelne, geometrie taky ok.
-> MATTESS: na koncern by som dal radšej staré SPORT CONTACT 2 , tie majú ešte normálny dezén
Máte někdo zkušenost s Continental PremiumContact 6 v rozměru 225/45 R17?
-> palinator 14.10.19 13:42:55: To je tím, že ty plechy stojí za hovno už jako nový posledních několik let. Zatím nejlepší plechy, který jsem kdy vyvažoval, mělo PSA a koncern Fiat a to včetně zpracování a lakování.
Teď jsem obouval Polaris 5 na 155/70 R13 (Rumunsko) a 205/55 R16 (Germany). Ta 155/70 R13 na pežoťácký třídírový disky se mi povedla na jednom kole na 0/0g.
O to divnější to bylo na VAG plechách, kde to dávalo závaží pořád jen na vnějšek (max 45g). ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Vojťas: u rencka je ET ve 14tce 36 a u 15tky maj 43 nebo 50...
-> Vojťas: podle mě, jo, mělo by to být ET
Jak z technicaku poznam jake ET maji mit kola?
Kdyz mam na rencku napsano 6.0 J 14 - 43 (36) jsou ty posledni cisla ET nebo ne?
u R15 tam je napsano 6.0 J 15-43
Tak ze ET by melo byt tech 43 nebo co pak znamena tech 36 ?
Kdyz mam na rencku napsano 6.0 J 14 - 43 (36) jsou ty posledni cisla ET nebo ne?
u R15 tam je napsano 6.0 J 15-43
Tak ze ET by melo byt tech 43 nebo co pak znamena tech 36 ?
-> dragon_cb_cz 04.10.19 12:39:19: Tak tak.
-> kpt.Budha: Myslím, že můžeš použít i ty u kterých to M+S uvedené není. Ale určitě to nejde naopak (tzn na léto použít ty "zimní" rozměry).
Můžu mít úplně pitomý dotaz - když jsou v TP alternativní rozměry kol, u některých M+S a u některých ne, musím na zimu použít ty rozměry, u kterých je M+S, nebo můžu i ty, u kterých nic není? Pardon za úplnou blbost, ale nějak mi to není jasné ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Když se mě někdo ptá na tlaky - říkám:" Foukam to jako tramvaje"- když do nich klepnu musí zvonit![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda:
185/70 se budou podle mě správně foukat ještě na míň.
185/70 se budou podle mě správně foukat ještě na míň.
-> Bukaj 16.09.19 10:35:39: to jsou ale 165R13?, kolik se maji foukat 185/70 R13? foukam predek 1,8-1,9 a zadek 2,3
-> palinator: Tak co se týče případného "zutí" za jízdy, z toho už moc strach nemám, ty gumy vydržej na ráfku naprostý šílenosti. Zkusím přifouknout předek a uvidím, co to bude dělat. Ty gumy jsou dělaný na maximální tlak 2,5, ale to na tak lehký auto, jako je škodovka, je blbost...
-> Bukaj:
Já vzhledem k malýmu nájezdu moc neřeším, že se budou opotřebovávat více středy. Radši foukám víc jen kvůli tomu, aby to nebylo až takový bláto v zatáčkách. Nakonec, někdy bych se docela i bál, aby třeba při přetáčivým smyku nedošlo k odmačknutí patky a ztrátě tlaku.
Já vzhledem k malýmu nájezdu moc neřeším, že se budou opotřebovávat více středy. Radši foukám víc jen kvůli tomu, aby to nebylo až takový bláto v zatáčkách. Nakonec, někdy bych se docela i bál, aby třeba při přetáčivým smyku nedošlo k odmačknutí patky a ztrátě tlaku.
-> palinator: Gumy na 13" na škodovce foukám už léta (navzdory předpisu výrobce) na 1,9-2,0 předek (předpis 1,5-1,6) a 2,1-2,3 zadek (předpis výrobce 1,9-2,1) - od Barum OR6 přes OR34 až po OR57 Brillant s tímto huštěním nebyl žádný problém a vzorek se opotřebovával rovnoměrně. Ale co jsem vloni koupil ty Brillantis2, tak už když jsem je vzal do ruky, tak to bylo, jako kdybych držel galusku - bočnice měkkoučká a tenoučká, jak myší kožíšek...
...asi tyhle novodobé pneumatiky budu tedy hustit na nesmysl, nebo nevím.
On je rozdíl, když vyrábějí gumu s takto měkkou bočnicí v rozměru 225/40 R 18, nebo 165/80 R13...
Původní gumy (řekněme do těch OR57 Brillant, které byly vyráběny cca do roku 2007) držely tvar i samy o sobě, kdežto ty moderní když vezmu za límec, tak se vychlípí ven, jako plátno...
...asi tyhle novodobé pneumatiky budu tedy hustit na nesmysl, nebo nevím.
On je rozdíl, když vyrábějí gumu s takto měkkou bočnicí v rozměru 225/40 R 18, nebo 165/80 R13...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Původní gumy (řekněme do těch OR57 Brillant, které byly vyráběny cca do roku 2007) držely tvar i samy o sobě, kdežto ty moderní když vezmu za límec, tak se vychlípí ven, jako plátno...
-> Bukaj: Taky bych to tipoval na příliš nízký tlak...
-> palinator: Mám to stejně, jen teda 165/70 R13 a když v nich bylo 2,0, pískal sem na každým kruhovým objezdu až mne to po 50km donutilo zastavit a dofoukat na 2,4 atm. Člověk si sice připadal sportovně, ale ve třetím městě už mi to lezlo na nervy.
Jinak při menším dešti po delší době klouže každá guma, než se ten hnusnej prach smeje. Párkrát sem už kvůli tomu zažil krušný chvilky, jakmile pršelo dýl, vše bylo v pohodě.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 15.09.19 13:38:56:
Na kolik foukáš? Já mám taky rumunský Brillantis 2, ale v 185/70 R13. Netuším, jak moc se hrnou pod disk, nicméně foukám docela dost. Zhruba 2,2/2,4. S jejich vlastnostma nevím, zda mám býti spokojen. Když na poslední cestě trochu sprchlo (možná to bylo tim, že jen opravdu trochu), tak na jedný kluzčí pár let položený silnici mi přední náprava šla do šlajfu již při poměrně slabém brzdění. A to byl kufr plnej.
Ale na těhlech vysokejch profilech se mi líbí ta tónina, kterou vydávaj smýkající se gumy. Připomíná to, jak když prudce brzdí sedmistovka Karosa, nebo T815 CAS32 na balonech.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Na kolik foukáš? Já mám taky rumunský Brillantis 2, ale v 185/70 R13. Netuším, jak moc se hrnou pod disk, nicméně foukám docela dost. Zhruba 2,2/2,4. S jejich vlastnostma nevím, zda mám býti spokojen. Když na poslední cestě trochu sprchlo (možná to bylo tim, že jen opravdu trochu), tak na jedný kluzčí pár let položený silnici mi přední náprava šla do šlajfu již při poměrně slabém brzdění. A to byl kufr plnej.
Ale na těhlech vysokejch profilech se mi líbí ta tónina, kterou vydávaj smýkající se gumy. Připomíná to, jak když prudce brzdí sedmistovka Karosa, nebo T815 CAS32 na balonech.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Vojťas: Většinou v autě jezdím sám...![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> King 15.09.19 19:01:26: no 47 tis.km jen
ale ty coopery fakt sly strasne rychle
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: provozni stav-normalni houbovej caj... Jestli takhle normalne jezdis s prcek a zenskou vzadu tak to ma ona bud dokonalej vyrovnavaci system nebo nam mazes med kolem huby...![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> King: Fotka provozního stavu - jízda zručnosti na letošním Pohofestu...
-> Bukaj: To je fotka defektu nebo normalni provozni stav? :-)
-> Jarda: To asi nejezdis uplne sametove :-) Jako zrusit za rok 2 sady pneu se mi darilo jenom v mem prasoobdobi na sluzebnim Mondeu a pri najezdu kolem 60tkm/rok.
-> palinator 14.09.19 15:16:21: Já mám na 130LPG rumunské Brillantis2 kupované vloni na jaře a na suchu i na mokru proti nim nemám námitek. Jediné, co mne štve (ale to je vlastnost asi všech dnešních osobních pneumatik s vyšší bočnicí) je, že mají strašně tenkou bočnici, která nedrží tvar a gumu je velmi snadné shrnout pod disk - takže při mém stylu jízdy na všech kruhových objezdech a v mnohých zatáčkách se můj průjezd neobejde bez zvukových efektů pískajících pneumatik...
Enggikovo foto z Pohofestu:
img37.rajce.idnes.cz/d370 3/.../DSC_1272.jpg
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Enggikovo foto z Pohofestu:
img37.rajce.idnes.cz/d370 3/.../DSC_1272.jpg
-> dragon_cb_cz 13.09.19 09:44:39: ja taky tak nejak, ale na octe sjedu 2 sady gum za rok, hlavne ty coopery nedaly ani zimu, ted mam predek continental celorocni a zadek continental zimni, chtel jsem je mezi sebou na zimu prohodit, ale to uz nevyjde, protoze predk mam tak 4 mm a zadek ani ne 3![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jarda/felda:
A Rumunsko je lepší?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A Rumunsko je lepší?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri 12.09.19 07:04:27: ono u těch barumek záleží kde jsou vyrobený
jak je to portugalsko tak nestojí za nic ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Já jsem na 9-5 rezignoval a koupil jsem celoroční Michelin CrossClimate+. Než 2x ročně šaškovat na parkovišti (pravidelně v debilním počasí), najet kvůli tomu minimálně 200km (2x na chalupu a zpátky - doma to nemám kde skladovat) atd... Tak jsem dal na pozitivní zkušenosti, snad nebudu litovat. Stejně tu sněžných dní je minimum. 9-3 teď stojí na zimních, tak pokud se ty celoročáky osvědčí, tak až se zimáky dojedou, půjdou na ní taky... Na SX4 bych je dal bez váhání, ale tam zrovna zimní jsou skoro nové
Takže pokud se rychle neprodá, tak mě to šaškování nemine.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jarda: na to moje jazdenie to stačí bohate , kedysi som si potrpel na kvalitné letné , toho roku som na Oct dal Conti sport 2 a sú fajn , ale na to aby sa na tom nejazdilo mohlo stáť aj na Brilantisoch za polovicu
-> Kocvin 12.09.19 22:03:39: clovece, ty jsem nikdy nemel
-> suri 13.09.19 07:07:22: tak 5 uz jsou asi lepsi...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> suri 13.09.19 07:07:22: tak 5 uz jsou asi lepsi...
Objednal jsem ty Polarisy, uvidím v zimě. Každopádně na tom bude líp než na předchozím autě, které bylo zase trochu na dojetí a zadní gumy byly starý asi 9 let, přední byly novější
-> Jarda: závaží mám normálne do 40gr max vždy taký problém som nemal ... nové autá chodia na kadečom a bežne 60-70gr
-> charon: Nokiány, teda nějakej entry level v R14 pěkně hučely při rozjezdu a brzdění, což ale bylo dáno i konstrukcí (šípem). Jinak celkem OK, no přesluhovaly. Většinou je se sněhem potíž, že je pod ním led. Čistěný to být nemusí, ale jak se to rozjede, zledovatí. Aspoň v okolí.
Polaris 5 je OK guma, jak nejen zde ostatní píšou, rychle mizí, ale za tu cenu je to asi super volba pro někoho, kdo a) najezdí tak málo, že se stihnou spotřebovat za 4-5 let (a pak se zahoděj) nebo b) najezdí takovou raketu, že mu to vyjde třeba na 2 zimy. Jednoho takovýho jsem znal, ten kupoval jedny gumy na léto a jedny na zimu každý rok. Tam bych se na nějakou fancy gumu taky vykašlal - úbytek siliky, tvrdnutí, puchření.. neřešil. Z hlediska přilnovosti bez výhrad.
Polaris 5 je OK guma, jak nejen zde ostatní píšou, rychle mizí, ale za tu cenu je to asi super volba pro někoho, kdo a) najezdí tak málo, že se stihnou spotřebovat za 4-5 let (a pak se zahoděj) nebo b) najezdí takovou raketu, že mu to vyjde třeba na 2 zimy. Jednoho takovýho jsem znal, ten kupoval jedny gumy na léto a jedny na zimu každý rok. Tam bych se na nějakou fancy gumu taky vykašlal - úbytek siliky, tvrdnutí, puchření.. neřešil. Z hlediska přilnovosti bez výhrad.
Já jezdim v podstatě pouze Nokiany. byť na oktávku jsem kupoval matadory MP59 a ty se též chovají celkem čitelně a rozumě. Ono stejně bude hlavně záležet na podminkách na silnicích ... Tady u nás se kromě hlavních silnic nesolí, takže jak napadne sníh a nepřijde brutální obleva, tak jezdim po snehu třeba 4 měsíce v tahu
-> Kocvin 12.09.19 22:03:39: Kupoval jsem je v 205/55/16 a dobré. Ale zpracování je viditelně horší než třeba u Nokianu (myslím tím výsek vzorku, přebytek gumy z formy - ten co jde otrhat) a řekly si i o nějaký ten gram závaží více (na stejném disku). Je to spíše optika pro potěchu oka. Ale jinak fajn. Kupovali jsme je už 2x. V klidu je doporučuji.
-> Jarda: Že světoběžník jako ty, zapomene na tak fenomenální pneumatiku, jakou je Sava Eskimo S3.. Na sněhu absolutně nepřekonatelná..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> suri 12.09.19 07:04:27: polaris 3 jsem hrozne rychle sjel, je horsi kvalita kostry - hur se vyvazuji a i tak to nebylo 100%, ale ve snehu i na ledu jsou dobry, lepsi jsou treba lassa snow max, ty projedou urcite vic hlavne ve snehu, michelin alpin mi zas prijdou lepsi na ledu, dobry na ledu byly i ty coopery, ale taky mi nevydrzely ani zimu
dobry zimaky jsou jeste nokiany, ale ty zas spis do toho snehu![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MATTESS: nemal som lepšie zimné gumy ako Polaris 3/5 v pomere cena výkon ...
-> Tuner#2:
-> Pavel P..: asi je vezmu, na to ježdění kolem komína. Předtím měla Polaris 3 a taky se s tím nějak jezdilo
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Pavel P..: asi je vezmu, na to ježdění kolem komína. Předtím měla Polaris 3 a taky se s tím nějak jezdilo
-> MATTESS: Jezdil jsem je loňskou zimu a nemůžu si stěžovat, drželo to dobře na mokru a i při té troše sněhu co napadlo, jsem je taky zkoušel a fungovali.... navíc za tu cenu neni co řešit.
-> MATTESS 11.09.19 20:50:18: Máša je má na Fabii, loni ale nebyla úplně příležitost je testnout.
Jak se vám jeví Polaris 5, kdo je máte? Vybírám zimáky pro ženu. Rozměr bude 185/65R15
-> SO545: Pak teda nějakou tvrdou mrdku typu ORxy na hezky olezlým ráfku ať maj radost a doma vyměnit.
-> bouchy 11.09.19 13:58:41: toto bude obutie pre STK. az v takom progresivnom state nezijeme aby to slo menit a stacilo dodrzat par zasad...
-> SO545: Je, to sem rovnou vzdal, už si nepamatuju ty snad 2 značky. Radši "normální" 165/70-80 R13/14. I to pak líp sedí.