Vytáhnu prastaré téma, které je ale při provozování škodovky denním chlebem. Zase jsem se dal po letech na škodovkaření a samozřejmě první klasika - mastný bubny.
Na svý stovce jsem to řešil taky už několikrát. Nová gufera, nové kroužky, atd. Chcalo to furt. Obávám se, že to tady nebude lepší. Nemáte někdo nějakej zaručenej recept jak to vyřešit bez vlečky? Klidně i nějaký zaříkávání, voodoo, apod?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Olej v bubnech
-> Hurdis: no myslíš že když ti nebrzdí zadní kolo tak to není nebezpečný? A dělá to jen na jedné straně?
-> Gryzly: Jo to už jsem dělal taky, problém bude tak na 90 % v poloose, buben má malou vůly v dosednutí na ten kužel, každej servisák mi zatím řekl ať se na to ... že nemá cenu se s tím patlat, nebezpečná závada to není, jen to prostě není perfektní.
-> Pilot 105: ne vždy přečti si todle: -> Gryzly 10.05.05 23:53:33:
Jj, pokud se vymění pouze to vnější gufero, tak je to opravdu pouze na chvíli.
-> sunset: Jestli se ti sjíždí jedna zadní guma tak máš vzadu asi blbě geometrii.-> Hurdis: No možná kdybys vyměnil i to gufero vzadu a skontroloval ten kroužek na kterej to dosedá tak by to vydrželo dýl.
Tady je asi vidět,že škodovka je co kus to originál.Já bych to taky tak nechal,ale děsně me sere(že to musim tak říct),že sem dal všecko nový,pakny už dvakrát,a brzdnej účinek ručky je teď skoro nulovej. Ještě k tomu jezdim skoro furt plnej aj s vozíkem a sjíždí se mně jenom jedna zadní guma. Dám tomu ještě poslední šanci.
-> sunset: Mám stejný problém a výměna gufera mi vydrží taky tak na 1000 km. Mám všechno nový krom bubnu a poloosy. Měnil jsem to za poslední 2 roky snad 4x a už rezignuju. Těch pár kapek oleje na zadním disku už mám jako poznávací znamení, ale abych na tom ještě dával novej buben nebo poloosu...
![70](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/70.gif)
Zjistil sem,že když zkoušim hýbat kolem,tak to v jednym místě má malý vůle zprava doleva,po pootočení nahoru a dolů.Ta poloosa má vůle jak jsou na jejim koncu na čepu nasunutý kameny.Jenže to je tak malá vůle,že to musí udržet,při propérování je to daleko větší.Zkusim ještě dat jinou poloosu.
Byla by to náhoda jak prase, ale co kdyby. Olej může téct mezi guferem (no né, fakt?) a nohavicí. Dosedací plocha nohavice na gufero může bejt poškrábaná a teče to tudy. Ale musely by bejt rejhy pod vnitřnim i vnějšim guferem což by bylo do Guinessovky. A jestli nemáš provrtanou poloosu tak už teda nevim.
-> sunset: Ani bych nevěřil kolik oleje se vleze do jednoho ložiska. ;-)
Je to olej,dyž zdělam ten kryt ložiska,tak s teho ložiska vyteče ještě asi tak půl litru oleja.
2 Gryzly: Ja kdyz mam nejakej priprc, tak ho sem rad mrdnu :)))
-> King2: správnej příprc, ponvadž mě když teklo prasátko tak se to smíchalo s brzdovým prachem a byla to pěkná sračka. a jak to teklo tak mi to během 14ti dnu sežralo barvu na kole.
Naprosto debilni doplnujici otazka:) Je to skutecne olej, neni to brzdovka? Ja vim, uz drzim hubu :)
Akoráť že já dycky vyměnim obě a pořád to teče. Poloosa je nová a ten kroužek je vyleštěnej, takže to fakt nechápu, jedině že by ten kroužek byl šišatej nebo co
Jo jo měl jsem stejnej problém když jsem měl kyvku, vyměnit obě gufera
tak zkus vyměnit to gufero za ložiskem, a taky zkontroluj tu plochu kam dosedá břit gufera. já jedné paní měnil obě venkovní gufera a vnitřní sem nechal a určitě ji to ještě neteče, A to už najezdila aspon 10 000km
Čau borci,už si fakt nevim rady. Pořád mně teče olej z převodovky do bubnu. Už sem dvakrát měnil to gufero a vydrží to vždycky tak 1000 km. Mam tam nově dávanej 5q, nový ramena, poloosy, vnější trubky poloos, bubny... Pravý kolo je úplně v poho. Já už nevim co mam vyměnit, jestli znova poloosu... Prostě zadní kývačka je na .....