skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ostré řízení TÝm Motorsport
Já si spíš myslím, že by se to mělo brát až na autě a pak tedy záleží i na tom, jak moc vymačkaný jsou dorazy u těhlic. Nezdá se mi, že by Saky vymýšlel vymyšlené. Ale je to jen moje domněnka.
-> TooM-As: Co jsi koupil ty je kopie pastorku co vymyslel Saky. Je to prepocitanej profil zubu na seriovej hreben a skutecne to vychazi kolem 3 plnejch otacek volantem. Pak bylo jeste original rizeni, ktere vyrabela Praga Dacice a to melo jinej hreben i pastorek s 2,8 otacky volantem.
Edit: To teda plati pro nase stare Skodovky, ale Vostry to asi naaplikoval i na favorita. Favorit mel teda dobove taky ostre rizeni(lehce pod 3 otacky), ale kdyz jsme ho mel, tak mi pocitove prislo jen ze ma mensi rejd a o moc strmejsi nebyl.
Edit: To teda plati pro nase stare Skodovky, ale Vostry to asi naaplikoval i na favorita. Favorit mel teda dobove taky ostre rizeni(lehce pod 3 otacky), ale kdyz jsme ho mel, tak mi pocitove prislo jen ze ma mensi rejd a o moc strmejsi nebyl.
-> TooM-As: přiklonil bych se k variantě, že má favorit jíný hřeben, obecně se přidává jeden zub a musí se zachovat modul, na přidání dvou zubů bych řekl, že v tělese není ani prostor...
tak jsem to změřil a origo má 5zubů a 19,5mm , to nové "strmé" má 6 zubů a 22mm . je tedy ještě nějaký 7 zubý pastorek který má 2,7otáčky , nebo je to u favorita trochu jiné než u 120 a proto mi nesedí otáčky ?
-> TooM-As: strme rizeni by ti melo zkratit krouceni volantem o jednu otocku ne? asi... tudiz ctvrt otacky navic nevi no, ale furt to mas zlepseni o 3/4 otacky :D
omlouvám se že to probírám tady , ale nechci zbytečně zakládat nové téma.
Dnes mi přišlo použité strmé řízení na favorita , údajně 2 a 3/4 otáčky . Po změření má 3 otáčky , ale když jsem vyndal pastorek a porovnal ho se starým tak má větší průměr cca 22mm - zuby jsem nepočítal. Co to tedy je za řízení ? 3 otáčky se mi zdá pořád moc , jelikož chci auto prozatím na slalom , ale nechám se použit od znalejších. Jinak tváří se to jako originální škodovácký , když mi někdo poradí kde najít čísla tak ofotím.
Dnes mi přišlo použité strmé řízení na favorita , údajně 2 a 3/4 otáčky . Po změření má 3 otáčky , ale když jsem vyndal pastorek a porovnal ho se starým tak má větší průměr cca 22mm - zuby jsem nepočítal. Co to tedy je za řízení ? 3 otáčky se mi zdá pořád moc , jelikož chci auto prozatím na slalom , ale nechám se použit od znalejších. Jinak tváří se to jako originální škodovácký , když mi někdo poradí kde najít čísla tak ofotím.
Koukal jsem na svoje řízení pořádně a je tam asi 2mm podložka.
-> Mach: -> Cába: Aha, konečně někdo kdo se potýkal se stejným problémem.
Jinak jsem viděl víko z řízení Felicie a to je odlitek a má směrem ke šneku právě asi 2 mm odsazení, nemáte někdo zkušenosti?
Jinak jsem viděl víko z řízení Felicie a to je odlitek a má směrem ke šneku právě asi 2 mm odsazení, nemáte někdo zkušenosti?
presne jak rika Mach. Bylo to jeste pres jednoho kluka a ten jich udelal zbytecne moc, tak kdyby nekdo potreboval, dejte vedet.
radekp 04.04.12 19:08:28 napsal:
→ Cába: origo jsou 0,1 a 0,2 mm. Tohle musíš podložit
alespoň 2 mm cába to myslí tak že ty co má doma jsou silnější, kolem těch 2mm (nechával jsem mu je dělat a měly kolem 2mm ) a k tomu se da jedna nebo dvě ty originál slabý.
→ Cába: origo jsou 0,1 a 0,2 mm. Tohle musíš podložit
alespoň 2 mm cába to myslí tak že ty co má doma jsou silnější, kolem těch 2mm (nechával jsem mu je dělat a měly kolem 2mm ) a k tomu se da jedna nebo dvě ty originál slabý.
-> Cába: origo jsou 0,1 a 0,2 mm. Tohle musíš podložit alespoň 2 mm
kdyby nekdo chtel ty vymezovaci podlozky,tak dejte vedet, mam je doma. Jsou to teda vypalky aby tech origo na sobe nemuselo bejt X... Silu ty podlozky z hlavy nevim,ale myslim ze mi tam vysla jedna + asi 2 ty origo.
-> radekp: Jeden šnek mám ve výrobě druhý v řízení, ale zkusim ho vydlábnout...
Já jsem vyměnil řízení se Sakym kus za kus tím myslím célé řízení
a bylo vše v pohodě i po namontování do auta a funguje do dnes.
a bylo vše v pohodě i po namontování do auta a funguje do dnes.
-> m8rinek: Mám, druhé jsme zatím nepoužili...změř prosím délku šneku
-> vhml: tak Saky dělal šnek stejně dlouhý, proto stačí jen podložit podpěrnou podložku...
-> vhml: tak Saky dělal šnek stejně dlouhý, proto stačí jen podložit podpěrnou podložku...
-> radekp: Nemáš to jedno řízení venku, že bych ho porovnal se Sakyho?
Zvedne se to díky zubu na víc to je jasný. Ja kuchnul jine rizeni pro dalsi podlozky navic a skladal nez jsem to odladil mincířem na požadový odpor vs. tah. Jestli jsem si vedl dobře netušim, ale na stole to chodí bez vůle a hladce. Na autě zatim nebylo bohužel.
Mám od Sakyho a šlo to namontovat úplně v pohodě. Možná že jsem tu nějakou podložku našel a vložil a nepamatuju si to.
-> Martin136COUPE: Ano, to zde Saky napsal. Ale třeba Eidy řekl, že tam podložku nemá. Třeba vyfrézoval víko, nebo ubral samotnou podpěrnou podložku i s pružinou.
Uz si to moc nepamatuju když jsem stavěl řízení od Sakyho. Ale když tam nedas vyšší podložku, tak pružinu stlačíš tolik, že přitáhne hřeben na šnek až tak, že se absolutně nic nepohne.
Před časem jsem koupil 2 ks ostrého řízení od Tým motorsportu. Už v kartě svého auta jsem poukazoval na to, že povrch není dobře opracován:
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../2261_2012-01 -31_18-55-37_46.jpg
Teď jsem se dostal k zástavbě a čekaly mě další překvapení, o které se chci s Vámi tímto podělit:
1) průměr šneku je o 3 mm větší (1zub navíc). Tím pádem ze skříně řízení vyleze podpěrná podložka, která vymezuje vůli hřebenové tyče a šneku řízení.. Nevím jak se s tím popral např. Saky, já dám cca 10 ks 0,2 mm podložek.
2) samotná délka šneku je o 2,2 mm kratší než u seriového šneku. Tím pádem nevymezíte vůli ložiska. Jak je vidět na fotce, nechal jsem si udělat přesnou podložku.
Snad už je to poslední věc, na kterou jsem přišel. Toto berte jako radu, nechci odradit Ty, kteří by si chtěli řízení koupit. Zároveň je to tak trochu kritika prodejce/výrobce, který prodává zboží, které si musí člověk dodělat sám a nijak na to neupozorňuje. Když jsem poukazoval na kvalitu opracování, bylo mi odpovězeno, že již prodali 400 ks tohoto řízení a já jsem první, který na to poukázal. Proto se ptám, kde je chyba? Jezdí dalších 399 lidí s 2 mm vůli ložiska? 399 škodovek s nevymezenou vůli hřebenu a šneku?
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../2261_2012-01 -31_18-55-37_46.jpg
Teď jsem se dostal k zástavbě a čekaly mě další překvapení, o které se chci s Vámi tímto podělit:
1) průměr šneku je o 3 mm větší (1zub navíc). Tím pádem ze skříně řízení vyleze podpěrná podložka, která vymezuje vůli hřebenové tyče a šneku řízení.. Nevím jak se s tím popral např. Saky, já dám cca 10 ks 0,2 mm podložek.
2) samotná délka šneku je o 2,2 mm kratší než u seriového šneku. Tím pádem nevymezíte vůli ložiska. Jak je vidět na fotce, nechal jsem si udělat přesnou podložku.
Snad už je to poslední věc, na kterou jsem přišel. Toto berte jako radu, nechci odradit Ty, kteří by si chtěli řízení koupit. Zároveň je to tak trochu kritika prodejce/výrobce, který prodává zboží, které si musí člověk dodělat sám a nijak na to neupozorňuje. Když jsem poukazoval na kvalitu opracování, bylo mi odpovězeno, že již prodali 400 ks tohoto řízení a já jsem první, který na to poukázal. Proto se ptám, kde je chyba? Jezdí dalších 399 lidí s 2 mm vůli ložiska? 399 škodovek s nevymezenou vůli hřebenu a šneku?